Pahoittelut Andyn puolesta
Jostain syystä kisapaikan henkilökunnan kohdalla sattui muutamia kömmähdyksiä. Mm. tulokset A-finaalista olivat ihan sekaisin (kisan loppukin liputettiin väärin), mutta ei ollut vielä siinä vaiheessa kun A-finaalin lähtöruutuja jaettiin, joten Andylle ei olisi pitänyt tuollaista käydä.
Mutta jatkossa jos joku huomaa että nyt meni lähtöruutu väärin, niin rohkeasti ulos autosta, kädet pystyyn ja penäämään että menikös tämä järjestys nyt ihan oikein!
Ja omat kisatapahtumat:
A-A:
A-a:ssa tuli arvonnassa pirssi nro 4, josta ei ollut oikein muistikuvaa että kuinka se kulkee, mutta ekan aika-ajosetin aikojen perusteella se oli ainakin sillä hetkellä nopsa peli. "Dick-W" eli varakuski = Cmoneyn veli kellotti sillä nopeimmat ajat.
Pääsin ekana radalle ja koko ajan sai tahkota puhtaalla radalla kierroksia ja en ollut ihan varma ajaessa että kuinka ne kierrokset silti meni, mutta tuloksena paalupaikka ja loppujen lopuksi aika oli päivän nopein kierros (hitusen kisan nopeintakin nopeampi)
Kisa:
Alle tuli auto nro 5, ja vielä lämmittelykierroksella "totuus ei paljastunut"
Lähtö meni hienosti, Cmoney oli puskurissa kiinni, mutta sen tiesinkin jo etukäteen. Luotin että vankka tuntemus radasta auttaa pitämään isännän takana, kunnes renkaat lämpenee riittävästi (vie kolmisen kierrosta) ja tarkoitus oli sen jälkeen takoa pikkuhiljaa nopeita kierroksia ja jättää koko porukka taakse viime vuoden malliin.
Näin ei käynyt.
Sen kolmannen kierroksen vaiheilla oli jo selvää että mun ajotyyliini niin peräpäästä liukkaalla autolla ei sopinut tilanteeseen ollenkaan, enkä kisan tuoksinassa ehtinyt enää riittävästi miettimään kuinka olisin ajolinjojani muuttanut että perän liukkaus olisi edes jotenkin tullut kompensoitua. Esim. hoppaford-mutkassa ajan normaalisti keulan aika sisälle, jotta puskevat autot kääntyy sisälle jouhevasti, mutta tällä autolla oli tuloksena varsinainen kylki edellä-eteneminen ja seuraamukset olivat selvät. Jopa pääsuoralla piti nostaa kaasua ekaan oikeaan tultaessa. Ei hyvä.
Virheitä tuli tasaisen tappavaan tahtiin ja Cmoney & Nasty Boy menivät oikein tyylikkäästi ohi heti kun tuli hyvä ohituspaikka. Seuraavaksi kontissa olikin sitten Follo. Siinä vaiheessa alkoi tulla jo pikkaisen enemmän pusuja perään, joka hankaloitti ajoa jonkin verran ennestään jo lipsuvalla autolla.
Jossain vaiheessa olimme sitten "kaktusmutkassa" jossa kokeilin hakea pitoa ulompaa paikasta, jossa lakat ovat kuluneet ja pitoa on edes hieman paremmin. Omasta mielestäni lipsahtaminen vielä ulommas ei ollut kyllä kovin suuri jos näin kävi, mutta FO käänsi enemmän sisäpuolelle ja vasemmalle sisäänkäännössä tuli kylkeen auton takaosaan ja pukkasi mut 180 astetta ympäri.
Mielestäni se ei kyllä ole oikein ohituspaikka, koska sisäpuolen kaveri joutuu ajamaan seuraavan mutkan ulkokautta ja sieltä ei pääse enää siinä vaiheessa ohi. Eli jos vasurissa ei pääse heti täysin ohi, kaasua pitäisi nostaa, jotta molemmat pääsevät seuraavan mutkan läpi tai ohittajan tyydyttävä siihen että ajaa sitten ulkolinjaa rinnalla sitä seuraavaan mutkaan.
Siinä olin sitten nokka tulosuuntaan päin ja pikaisesti improvisoitu U-käännös kohti lähestyviä Alppua ja BMW:tä.
Pahoittelen aiheuttamiani sydämentykytyksiä
mutta olisi kyllä jarruttanut välittömästi jos olisin havainnut että mennään nokakkain, mutta näin että rakoa oli eli tein uukkarit ja jatkoin siinä vaiheessa "epätoivoisesta" "selviytymistaisteluksi" muuttunutta kisaani.
Edessä oli pojilla jotain pientä lähitaistelumeininkiä, ja hetken päästä Alppu olikin sitten liipaisimella ja arvokkaita pisteitä mahdollista saavuttaa ohittamalla.
Hoppamutkan jälkeiselle suoralle mentäessä sain paremman vauhdin ja käänsin Alpun rinnalle sisäpuolelle. Tämä on perinteinen ohituspaikka, mutta ei Alpun mielestä - Albertos käänsi suoraan eteen ja työnsi minut rengasvalliin, johon jysähdin kiinni hetkeksi aikaa. Mikäs se Alpun saama diplomi olikaan?
Onneksi takana tulevat olivat sen verran kaukana ettei tullut taas sijoituksissa takkiin. Siinä vaiheessa pyrin enää ajamaan auton ruutulipulle, koska mitään ei ollut enää tehtävissä - kierrokset loppuivat auttamatta kesken.
Toinen kisa siis peräkkäin, jossa kohtaloksi tuli puskettavaksi ulos :jaska:
Loppujen lopuksi paras kierrosaika kisa-autolla oli ihan kohtuullinen ja vain pari kymppää Cmoneyn aa-aikaa hitaampi eli sen verran meillä on nopeuseroa tällä radalla. Ilman kisaonnettomuutta, olisin ollut tuolla autolla neljäs ja nyt siis seitsemäs eli jokunen tärkeä piste jäi saamatta, mutta onneksi on vielä yhdeksän kisaa jäljellä. Forssassa on kostoiskun paikka ja Hyvinkäällä näytän taas muille oikein kunnolla mistä kana pissii
Seuraavaksi sitten Forssan kisa ja rukoilen jo nyt autourheilun jumalilta, että soisivat kisaan auton, jollla taistella voitosta. Aika-ajoon riittää keskinkertainenkin auto - kiitos :ahem:
Tavoitteena lisäksi Forssan kisaan mennessä -3 kg:n painojakauman balansointi.