KKWCS S2 / Suzukart GP - tulokset ja jälkipuinti

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tähän sitten tulokset & jälkipuinti, alkuun mainittakoon kisan top 3, en muista pidemmälle
(huomenna sit pidempi päivitys :p)

Sija - Nimi - Paras kierros

Aika-ajo (yhdistettynä):

1) Racer X 27.457
2) Cmoney 27.717
3) Nasty Boy 27.954
4) FO110K 28.090
5) PeePee 28.108
6) Jari5 28.170
7) Powered by BMW 28.599
8) Andy 28.707
9) lfb 28.872
10) Albert Oil 28.950
11) Asko S 29.533
12) Jacques 29.894
13) Otto Hokkanen 29.897
14) kouvotsvoni 29.957
15) Jason D 32.163

A-finaali:
1) Cmoney 27.559
2) Nasty Boy 27.472
3) FO110K 27.882
4) PeePee 28.019
5) Powered by BMW 27.996
6) Albert Oil 27.843
7) Racer X 27.973
8) Andy 28.628
9) Jari5 28.545
10) lfb 28.505
B-finaali (ilman A-finaaliin nousseita):
11) Jacques 28.219
12) Asko S 28.845
13) Otto Hokkanen 29.524
14) Jason D 31.441
15) kouvotsvoni 29.336
16) Nick_W (DNA)
17. jaska (DNA)
(DNA = Did Not Attend)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Vedän tämän illan rauhassa happea, jotta ei tarvitse editoida tekstiä huomenna uudestaan. Sen verran ketutti kotiin ajaessa se miten kisa meni ;)
 

Örfil

Guest
Tuloksista on oma toikki. Toikissa on kauden kaikkien kisojen tulokset + pistetilanne, ettei tartte kaivella niitä useasta eri paikasta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
oma raportti pikaisesti....

Aika-ajo:
Auto numero 8 arvonnassa tuloksena, ja hieman alkoi pelottamaan kun näki oik. eturenkaan kunnon joka oli suoraan sanottuna karsee...
Noh, pitoa löytyi kuitenkin kivasti, ja tuntui omaan touchiin hyvältä = tuloksena pari ohitusta ja omat odotukset ylittänyt sija 4. :)

Kisa:
Kisaan arpa osoitti auton nro 11. joka olikin heti parempi kuin a-a:n kasi,
11:sta oli meinaan tuoreet nakit alla ja vauhtia sen mukaisesti...
Kisan alku tyypillistä takkuamista multa, PeePee meni ohi ruudusta 5 ja siinä
sitten sai hetken naputella kierroksia että sai "oman" sijansa takaisin...

PeePeen ohitettuani (4. sija siinä kohtaa) sain vähän vauhtia lisää ja
huomasin Racerin olevan tulppana Nastylle, Nastyn ohituksen jälkeen
Racerin perä alkoi lähestymään aika vauhdilla joka oli itselle yllätys,
olin selkeesti nopeampi mutta ohitus olikin toinen juttu...
Muutaman kierroksen hieroin X:n puskuria (yritin vähän ilmotella että väistäpäs siitä) kunnes 180-asteen
mutkan leveäksi vedettyään (pääsuoran päässä oleva neulansilmän ulostulo siis) sain annettua X:lle pienen
pusun takakulmaan taas kerran ja se sai hänet ulommalle linjalle lähdettäessä seuraavaan vasuriin...
Sain siten "Hoppa-Fordille" johtavaan vasuriin sisälinjan (tässä kohtaa sain X:ää kiinni aiemmillakin kierroksilla,
jotenka oletin pääseväni rinnalle), mutta X käänsikin sisään yllättäen jolloin napsahti puskurit kiinni pikkuisen
toisiinsa ja ketju oli valmis, X:n auto pyörähti 90-astetta...
(se ei siis osunut edes kovaa, mutta osui pahaan kohtaan, osuman jälkeen mulla oli jo kaasu pois mutta ei auttanut,
X:n perä oli jo luistossa)
Tapauksen jälkeen hidastin vauhtia heti koska oletin keltaisten lippujen heilahtavan,
vaan kun niitä ei tullut niin oletin X:n saaneen auton suoristettua heti...

Vika em. tapauksessa oli täysin meikäläisen, liian optimistinen linja sisään mutkaan
(noh, näytti vaan paikka liian hyvältä sillä kohtaa että päätin yrittää),
ja sen verran kyllä ilmaantui ärräpäitä omankin kypärän sisällä ettei tosikaan...
Kisasta tuloksena kolmas sija, parempaa kuin odotin ilman muuta tässä seurassa,
mutta pakko sanoa että kismittää X:n kohtalo, siitä anteeksipyyntö vielä kerran...

Kiitokset kaikille kauden avauksesta, vaikka tietokoneet temppuili niin meidän hommat toimi! :)
Nähdään Forssassa kk kuluttua! :)
edit. täydennystä hieman
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
No niin, hoidetaanpa tämä saman tien pois alta.

Ennen tätä päivää olin viimeksi ajanut kartingia viime kauden päätöskisassa, joten tuntuman puute vähän huolestutti. Kisat sujuivat kuitenkin osaltani hyvin kaiken muun, paitsi sijoituksen osalta.

Sain aika-ajoihin auton numero 6. Jo lämmittelykierroksella kävi selväksi, että auto on joko yksinkertaisesti hidas tai sitten täysin sopimaton ajotyylilleni (samalla autolla taidettiin kuitenkin lopulta voittaa itse kisa :thumbfh:). Päästinkin pian koko letkan ohitseni, etten pilaisi kenenkään nopeaa vetoa. Pitoa ei löytynyt sitten millään ja melkoisen räpellyksen päätteeksi sain ajettua B-finaalin kakkosruutuun oikeuttaneen ajan. Ei mitään suurempaa draamaa ja sijoitus oli jotakuinkin sellainen, mitä etukäteen odotinkin. Rytmi löytyi kuitenkin yllättävän nopeasti eikä isompia tilanteita kohdalleni sattunut.

Heti perään startti B-finaaliin, paljoa ei ehtinyt välissä hengähtää. Tällä kertaa autokseni määräytyi numero 12. Kakkospaikka oli oikealle taittuvan pääsuoran ulkokaarteessa, mikä oli juurikin niin huono juttu kuin miltä se vaikuttikin. Sain varsin huonon lähdön ja kaksi tai kolme kuskia luikahti sisäkurvista ohitseni. Sikaanissa oli pakko antaa periksi ja nostaa kaasua osuman välttämiseksi. Auto oli sentään tällä kertaa erinomainen, aika-ajojen luistelusta ei ollut tietoakaan ja pito oli aivan eri tasolla. Tyhjällä radalla olisin varmasti ajanut vielä puoli sekuntia nopeamman parhaan kisakierroksen, mutta koko erän ajan kävin kovaa taistelua edessä ja takana olevien kuskien kanssa. Tämä ei tietystikään haitannut, kilpaahan sinne oli tultu ajamaan.

Olin mielestäni selvästi nopeampi kuin edellä ajaneet muutamat kuljettajat ja ainakin Albert Oilin kanssa kävin pitkän väännön, mutta syheröisellä radalla en päässyt ohi. Radan toisessa vasurissa pääsin muutaman kerran rinnalle, mutta paikka on todistettavasti liian ahdas ohitukseen, ellei ole sisäkurvissa jo selvästi edellä. Lopultahan siinä kävi tietysti niin, että taistellessamme sijoituksesta takana kytänneet Jacques ja Asko pääsivät hätyyttelemään minua ihan tosissaan ja parhaimmillaan tulimme kolme rinnan ennen sikaania, johon mahtui ihan kivasti kaksi autoa kerrallaan :ahem: Pystyin lopulta pitämään nämä herrat takanani ja sijoitus riitti viimeiseen A-finaalipaikkaan. Tämä oli toisaalta pettymys, sillä vauhtia olisi ollut parempaankin, mutta pystyinpähän sentään pitämään ahdistelijat takanani ja lopullinen sijoitushan ratkeaisi vasta A-finaalissa. Ja taistelu oli ollut tähän mennessä parasta kokemaani näissä kisoissa.

Ja vielä heti perään A-finaaliin. Autona tällä kertaa numero 8. Lähdin siis joukon hänniltä ja ensimmäisen kierroksen taktiikkana oli ohittaa kaikki ruuhkan uhriksi edelläni joutuvat. Pääsinkin jostakusta ohi, mutta tein virheen viimeisessä mutkassa ja olin jälleen viimeinen. Tämän jälkeen kävimme pitkän ja rankan taistelun Andyn ja Jarin kanssa, mikä tosin pilasi kaikkien mahdollisuudet korkeammille sijoille, mutta hauskaa se ehdottomasti oli :thumbup: Jossain vaiheessa Andy pääsi hieman karkuun ja jäimme taistelemaan Jarin kanssa. Jari tuli kerran ohitseni viimeisessä mutkassa kevyen tönäisyn avulla, mutta päästi minut herrasmiesmäisesti takaisin sijoitukselleni, vaikka se ei mielestäni olisi ehkä ollut edes tarpeen. Tämän jälkeen jätin Jaria pari autonmittaa, kunnes huomasin, että kärki ajaa meidät kierroksella kiinni. Hidastin vauhdin lähes nollaan toiseksi viimeisessä mutkassa päästäessäni kärkikuskit ohitseni, ja samalla Jari pääsi helposti minusta ohi. Osasin arvata tämän, mutta en viitsinyt häiritä kärkeä sen takia, että ajoimme kilpaa jostain ysisijasta kierroksen perässä. Tämän jälkeen eroa eteen oli jo vähän liikaa ja aloin suoraan sanottuna olla fyysisesti aika lopussa kolmesta perättäisestä rykäisystä ja tyydyin kohtalooni.

Autosta noustessani oikean käden ojentajalihas alkoi jo krampata ennenkokemattoman pitkän ajosuorituksen jälkeen ja pukuhuoneessa jopa huimasi hitusen, ilmeisesti nestehukan takia. Tästä toivuttuani kävi mielessä jo harmitus, sillä vauhtia olisi molemmissa finaalilähdöissä mielestäni riittänyt paljon parempaankin, mutta juutuin taisteluihin hitaampien kanssa radalla, jossa ohittaminen on erittäin vaikeaa. No, tämä on reisingiä, mutta onneksi ei tällä kertaa kuitenkaan motorsporttia. Kymmenes sija ei kuitenkaan ollut mikään katastrofi, sillä hauskanpitohan tässä oli tärkeintä, ja sitä riitti molempien finaalien ajan aivan tarpeeksi :thumbup:

Tällä kertaa kisat olivat omalta osaltani siis ehkä viihdyttävimmät tähän asti, suuret kiitokset järjestäjille jälleen kerran ja toivottavasti näemme taas Forssassa :thumbup:


Tulipa pitkä rapo. No, ehkä joku jaksaa tuon lukea.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Aika-ajoon sain #5n. Varikolta lähdettäessä menin mahdollisimman nopeasti kahdesta kuskista ohi, ja tarkoitus yrittää Racer X:ää kiinni. Ei kuitenkaan onnistunut, eroa tuli pikkuhiljaa lisää. Tämä #5 vaikutti todella hankalalta ja liukkaalta mutkissa, mutta suorilla rajoitinta vasten sillä pysyi hyvin muiden kyydissä. Tulos 2-ruutu RX:n jälkeen.

Kisa-autoarvonnoissa ajattelin mielessäni että RX tuskin pääsee saamallaan #5lla karkuun. Itse sain #6n. Heti lämmittelykiekalla huomasin että pito huomattavasti parempi kuin aiempi (ja nyt siis paalupaikkamiehen) auto.
Kahden ekan kierroksen aikana huomasin että mutkissa olin paljon nopeampi mutta rajoitinta vasten jurnuttaessa #6 oli melko hidas (Nastyboyta tämä taisi eniten haukotuttaa kun siinä perässäni ajoi). Siinä noin kierroksen 3 paikkeilla pääsinkin mutkan ulostulossa RX:n rinnalle, ja oikealle kaartuvan pääsuoran aikana sisäkurvin turvin edelle. Jokunen kierros myöhemmin Nastyboy nousi toiseksi ja otti minut lopulta kiinni. Siitä kiitos hänelle ettei vain työntänyt minua jossain mutkassa ulkokaarteeseen vaan taistelu oli reilua, ja tuntui toodella pitkältä. Eikä sitä helpottanut kierroksella ohitettavat joista onnistuin onnekseni pääsemään suht´ nopeasti ohi vaikkei sinistä lippua heilutettu.

Lähtöruudut olivat vähän hölmösti. Erot tasan autonmitta eli seuraavan etupuskuri samalla linjalla kuin edellisen takapuskuri. Käytännössä esim. sisäkaarteen 5-ruutu on parempi kuin 4-ruutu ulkopuolella. Tämä minuakin 2-ruudussa tympi kun ansaitsemani kakkospaikka oli ilmeisessä vaarassa vaihtua kolmanneksi sijaksi. Näin ei kuitenkaan sitten käynyt, muttei ole kiva etukäteen tietää tuollaisia asioita tiukalla sisäradalla jolla ohituspaikat ovat rajalliset. Ulkoradoilla kys. asiat eivät niinpaljon ratkaise kun on tilaa ottaa eri ajolinjoja edelläolevaan verrattuna.
 

Makkonen

Guest
Jeespoxholirei...
Hauskaa oli vaikka olinkin ensikertalaisena lähinnä liikkuva shikaani...
Koitin väistää kaikkia jotka varvasi muo kierroksilla, mutta silti onnistuin sössimään ja blokkasin jonkun/joitakin..
Anteeksi, en tosiaan huomannut/tajunnut tilannetta..
Mulla meni kaikki keskittyminen ajamisen opetteluun ja en havannoinnut ympärillä tapahtuvaa.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ei kovin hyvä aloitus kaudelle, sijoitustani ei näy listalla, eikä se tosin minua juurikaan kiinnosta. Sain harkkoihin kymppiauton, josta katsoin renkaiden olevan täysin loppu. Alpun kommentit ja aika oman settinsä jälkeen samasta autosta eivät luvanneet hyvää. Pitoa ei ollut varsinkaan niissä kohdissa joissa lakkapinta ja tuloksena joku juuri-ja-juuri-a-finaaliin -aika. A-finaalissa minut osoitettiin jostain ihmeellisen älyttömästä syystä letkan perälle, siis B-finaalista nousseiden jälkeen. Kesti turhauttavan pitkään, ennen kuin pääsin lfb:stä ja Jarista ohi. Sen jälkeen muut jo jossain tavoittamattomissa. Seiska-auto A-finaalissa oli toki parempi, eturenkaat kondiksessa, mutta takarenkaat huonot. Kouvon kommentit B-finaalista olivat samat.

Toisaalta taas, KKWCS-kisan osanottajaryhmä on kasvanut kiitettävästi, ja "kuumaa ryhmä" on laajentunut samaa tahtia. Ennen jos oli huono päivä tai sai huonon auton, oli sijoitus esim. neljäs. Nyt esim. kahdeksisen kovaa kuskia, joilla hyvän päivän sattuessa mahikset voittotaisteluun. Minun kohtaloni oli saada huono auto aika-ajoihin ja väärä lähtöpaikka vielä, se on motorsporttia. Eikä suorituksenikaan, honestly, ollut muutenkaan paras mihin pystyn hyvänä päivänä.

Kiva oli taas tavata muita törppöjä ja jauhaa skeidaa tapaamisen merkeissä. Forssassa taas nähdään. Ja Stadissa sitten otetaan kuppiakin, eiks vaan?

Ai joo näkyy listalla toisessa toikissa, mutta eipä se silti juuri kiinnosta
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Sain harkkoihin kymppiauton, josta katsoin renkaiden olevan täysin loppu. Alpun kommentit ja aika oman settinsä jälkeen samasta autosta eivät luvanneet hyvää.
Tällä oli "hyvä" harjoitella. Noh.. onneksi en ole oikeasti ajamassa kilpaa, joten so not...
 

Örfil

Guest
Pahoittelut Andyn puolesta :(

Jostain syystä kisapaikan henkilökunnan kohdalla sattui muutamia kömmähdyksiä. Mm. tulokset A-finaalista olivat ihan sekaisin (kisan loppukin liputettiin väärin), mutta ei ollut vielä siinä vaiheessa kun A-finaalin lähtöruutuja jaettiin, joten Andylle ei olisi pitänyt tuollaista käydä.

Mutta jatkossa jos joku huomaa että nyt meni lähtöruutu väärin, niin rohkeasti ulos autosta, kädet pystyyn ja penäämään että menikös tämä järjestys nyt ihan oikein!

Ja omat kisatapahtumat:

A-A:

A-a:ssa tuli arvonnassa pirssi nro 4, josta ei ollut oikein muistikuvaa että kuinka se kulkee, mutta ekan aika-ajosetin aikojen perusteella se oli ainakin sillä hetkellä nopsa peli. "Dick-W" eli varakuski = Cmoneyn veli kellotti sillä nopeimmat ajat.

Pääsin ekana radalle ja koko ajan sai tahkota puhtaalla radalla kierroksia ja en ollut ihan varma ajaessa että kuinka ne kierrokset silti meni, mutta tuloksena paalupaikka ja loppujen lopuksi aika oli päivän nopein kierros (hitusen kisan nopeintakin nopeampi)

Kisa:

Alle tuli auto nro 5, ja vielä lämmittelykierroksella "totuus ei paljastunut" :(

Lähtö meni hienosti, Cmoney oli puskurissa kiinni, mutta sen tiesinkin jo etukäteen. Luotin että vankka tuntemus radasta auttaa pitämään isännän takana, kunnes renkaat lämpenee riittävästi (vie kolmisen kierrosta) ja tarkoitus oli sen jälkeen takoa pikkuhiljaa nopeita kierroksia ja jättää koko porukka taakse viime vuoden malliin.

Näin ei käynyt.

Sen kolmannen kierroksen vaiheilla oli jo selvää että mun ajotyyliini niin peräpäästä liukkaalla autolla ei sopinut tilanteeseen ollenkaan, enkä kisan tuoksinassa ehtinyt enää riittävästi miettimään kuinka olisin ajolinjojani muuttanut että perän liukkaus olisi edes jotenkin tullut kompensoitua. Esim. hoppaford-mutkassa ajan normaalisti keulan aika sisälle, jotta puskevat autot kääntyy sisälle jouhevasti, mutta tällä autolla oli tuloksena varsinainen kylki edellä-eteneminen ja seuraamukset olivat selvät. Jopa pääsuoralla piti nostaa kaasua ekaan oikeaan tultaessa. Ei hyvä.

Virheitä tuli tasaisen tappavaan tahtiin ja Cmoney & Nasty Boy menivät oikein tyylikkäästi ohi heti kun tuli hyvä ohituspaikka. Seuraavaksi kontissa olikin sitten Follo. Siinä vaiheessa alkoi tulla jo pikkaisen enemmän pusuja perään, joka hankaloitti ajoa jonkin verran ennestään jo lipsuvalla autolla.

Jossain vaiheessa olimme sitten "kaktusmutkassa" jossa kokeilin hakea pitoa ulompaa paikasta, jossa lakat ovat kuluneet ja pitoa on edes hieman paremmin. Omasta mielestäni lipsahtaminen vielä ulommas ei ollut kyllä kovin suuri jos näin kävi, mutta FO käänsi enemmän sisäpuolelle ja vasemmalle sisäänkäännössä tuli kylkeen auton takaosaan ja pukkasi mut 180 astetta ympäri.
Mielestäni se ei kyllä ole oikein ohituspaikka, koska sisäpuolen kaveri joutuu ajamaan seuraavan mutkan ulkokautta ja sieltä ei pääse enää siinä vaiheessa ohi. Eli jos vasurissa ei pääse heti täysin ohi, kaasua pitäisi nostaa, jotta molemmat pääsevät seuraavan mutkan läpi tai ohittajan tyydyttävä siihen että ajaa sitten ulkolinjaa rinnalla sitä seuraavaan mutkaan.

Siinä olin sitten nokka tulosuuntaan päin ja pikaisesti improvisoitu U-käännös kohti lähestyviä Alppua ja BMW:tä.
Pahoittelen aiheuttamiani sydämentykytyksiä ;) mutta olisi kyllä jarruttanut välittömästi jos olisin havainnut että mennään nokakkain, mutta näin että rakoa oli eli tein uukkarit ja jatkoin siinä vaiheessa "epätoivoisesta" "selviytymistaisteluksi" muuttunutta kisaani.

Edessä oli pojilla jotain pientä lähitaistelumeininkiä, ja hetken päästä Alppu olikin sitten liipaisimella ja arvokkaita pisteitä mahdollista saavuttaa ohittamalla.

Hoppamutkan jälkeiselle suoralle mentäessä sain paremman vauhdin ja käänsin Alpun rinnalle sisäpuolelle. Tämä on perinteinen ohituspaikka, mutta ei Alpun mielestä - Albertos käänsi suoraan eteen ja työnsi minut rengasvalliin, johon jysähdin kiinni hetkeksi aikaa. Mikäs se Alpun saama diplomi olikaan? ;)

Onneksi takana tulevat olivat sen verran kaukana ettei tullut taas sijoituksissa takkiin. Siinä vaiheessa pyrin enää ajamaan auton ruutulipulle, koska mitään ei ollut enää tehtävissä - kierrokset loppuivat auttamatta kesken.

Toinen kisa siis peräkkäin, jossa kohtaloksi tuli puskettavaksi ulos :jaska:

Loppujen lopuksi paras kierrosaika kisa-autolla oli ihan kohtuullinen ja vain pari kymppää Cmoneyn aa-aikaa hitaampi eli sen verran meillä on nopeuseroa tällä radalla. Ilman kisaonnettomuutta, olisin ollut tuolla autolla neljäs ja nyt siis seitsemäs eli jokunen tärkeä piste jäi saamatta, mutta onneksi on vielä yhdeksän kisaa jäljellä. Forssassa on kostoiskun paikka ja Hyvinkäällä näytän taas muille oikein kunnolla mistä kana pissii ;)

Seuraavaksi sitten Forssan kisa ja rukoilen jo nyt autourheilun jumalilta, että soisivat kisaan auton, jollla taistella voitosta. Aika-ajoon riittää keskinkertainenkin auto - kiitos :ahem:

Tavoitteena lisäksi Forssan kisaan mennessä -3 kg:n painojakauman balansointi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jossain vaiheessa olimme sitten "kaktusmutkassa" jossa kokeilin hakea pitoa ulompaa paikasta, jossa lakat ovat kuluneet ja pitoa on edes hieman paremmin. Omasta mielestäni lipsahtaminen vielä ulommas ei ollut kyllä kovin suuri jos näin kävi, mutta FO käänsi enemmän sisäpuolelle ja vasemmalle sisäänkäännössä tuli kylkeen auton takaosaan ja pukkasi mut 180 astetta ympäri.
Mielestäni se ei kyllä ole oikein ohituspaikka, koska sisäpuolen kaveri joutuu ajamaan seuraavan mutkan ulkokautta ja sieltä ei pääse enää siinä vaiheessa ohi. Eli jos vasurissa ei pääse heti täysin ohi, kaasua pitäisi nostaa, jotta molemmat pääsevät seuraavan mutkan läpi tai ohittajan tyydyttävä siihen että ajaa sitten ulkolinjaa rinnalla sitä seuraavaan mutkaan.
Kommenttia takavinkkelistä :)
Tuo ei olekaan varsinainen ohituspaikka, myönnetään kyllä.
Olin a-a:ssa ohittanut juuri tuolla kohtaa sillä että pääsin rinnalle ja sitä kautta Hoppaan parempi linja sisään, ja joka kierros tuo oli se kohta missä sain sua n. 1-2m kiinni kun pääsin über pidolla sisäkaarteeseen vetämään...
Takavinkkelistä katsottuna sinne reunan ja sun auton väliin jäi n. 1,5 auton levynen väli eli se "ideaalilinja" jonka pitävällä autolla saa niin jäi vapaaksi.

Päätin kokeilla (huonoin tuloksin) a-a:n temppua kun hölmönä vielä mietin että
no kai se mut edelle päästää jos vaan saan keulan rinnalle kun oon sitä töninykin tässä jo useemman kierroksen...
Noh, luulo ei taaskaan ollut tiedon väärti, pahoittelen...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Cmoneyn veli pääsi ajeleen "täytteenä" mutta toisaalta taas sitten Nick_W puuttui myös eli vajaamiehitys jokatapauksessa oli :dunno:
jaa!

... mites muuten tuo Nick listattiin tuloksissa muo korkeemmalle :mad:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pahoittelut Andyn puolesta :(
Kiitos, mutta ei toisaalta minulla olisi ollut asiaa kärkikamppailuihin finaalissa vaikka olisinkin päässyt lähtemään oikeasta lähtöpaikasta. Finaalissa ajamassani autossa eturenkaat paremmat, kuin aika-ajon autossa, mutta takarenkaat toisaalta eivät. Ehkä viidennestä-kuudennesta paikasta olisin voinut päästä tsemaamaan. Kolmen parhaan joukkoon ei tällä kertaa olisi ollut asiaa hyvälläkään autolla. En sitä tosiaan odottanutkaan koska rata vieras, ei tämä motorsportti niin vakavaa ole :tongue: Minun bravuurikisat vielä tulossa.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Rahoja ei palauteta, DOT. Ei tää mikään sirkus kai ole! Nyt lienee myös väärinkäsitystä siitä maksoiko Dick oman osuutensa vai ei. Alunperin hänen ei pitänyt maksaa koska oli vain täytteenä, meidän pyytämänä. Joten mielestäni häneltä ei pitäisi periä mitään.

-------------------


Q: Sain #1 aa ja se olikin totaalisen paska auto. Meni muutama kierros ennenkuin tajusi toimia jarrujen kanssa oikein. Painoin aluksi suht kevyesti ja huomasin ettei mitään tapahtunut. Sitten vähän kovempaa ja sama homma. Jarrua sai painaa todella syvälle ennen kuin oli mitään efektiä. Auto myös lipsui kaikissa kurveissa. Q lopulla sain jonkun ajan rykäistyä ja tuloksena 7.

R: Lähtö sujui hyvin ja taisin päästä vierellä olevasta ohi. Autona oli #12. Nyt pitoa riitti jokaiseen kurviin todella paljon. Edellläni oli kahden auto kilpailu joka jatkui alusta loppuun. Olin aina suoralle tuloon nopemampi mutta eihän siinä suoralla ohi mennä. Puolet radasta sai ajella 0,5m päässä edellä ajavasta. Jonossa ajeluksi se meni kun paikkaa ei vain auennut. Auto oli kuitenkin 1s nopeampi kuin mitä oli aa:ssa. Autojen välillä on liian suuret erot. Ei kummoinenkaan kisa osaltani. Meni jonossa ajeluksi. Kisan auto oli kyllä erityismaininnan arvoinen koska jarrut ja ohjaus ja pito oli parasta mahdolista sarjaa. Helppo ajaa nopeasti ja tarkasti.

Yleistä: Ikäviä nää rajoittimet. Tuhoaa sen hyödyn mitä saa hyvästä lähdöstä suoralle. Suoralla ei mitään mahdollisuutta ohittaa kun rajoittaja hakkaa ajoissa kaiken hyödyn minkä sai hyvästä exitistä. Tulee mieleen kartin clubin rata, jossa rata ei tarjoa haastetta ja kaikki ajavat jonossa 0,3s sisään. Eri asia jos kaikki autot lipsuisi kuten tuo #1 niin silloin rata ja autot olisivat balanssissa. Mutta jos pitoa on yllinkyllin joka mutkaan ja radalla on oikeastaan 1 jarrupaikka niin kisoista ei tule mitään. Radan pitäisi tarjota haastetta suhteessa auton pitoon. VMKC:ssä tämän asian suhteen on hyvä balanssi ja kisat ovat mielnekiintoisia ja virheitä ja sitä kautta ohituspaikkoja syntyy.
 
Ylös