Kausi alkaa kabineteissa 14.4

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Sä olet ennenkin ennakoinut :D (katso signature)
Joo, mutta mä teenkin sellaisia ennakointeja joista ei haittaa vaikka menee pieleen :tongue: (kuten signaturesi)
[toki Button on mieluisampi mestari kuin esim. Hamilton tai Massa]
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Joo, mutta mä teenkin sellaisia ennakointeja joista ei haittaa vaikka menee pieleen :tongue: (kuten signaturesi)
[toki Button on mieluisampi mestari kuin esim. Hamilton tai Massa]
Ennakointihan on aina kivaa, ja ilman muuta näkisin mieluusti Buttonin mestarina. :thumbup:
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Jos pisteet viedään, uskon Toyotan vetäytyvän sarjasta. Tallilla ei ole varaa käyttää kymmeniä miljoonia auton uusimiseen, kun mahdollisuudet taistella valmistajien MM-sijoituksesta ovat menneet. Australian ja Malesian lisäksi Toyotalta menevät myös Kiinan GP:n pisteet, sillä autoa ei yhdessä yössä rakenneta uudestaan. Tallin budjettia on muutenkin oltu pienentämässä ja kauden 2009 muuttuminen fiaskoksi olisi vain piste iin päälle.

Williamsin osalta pisteiden menetys ei sinänsä ole suuri isku, kun tähän asti hommat ovat menneet pieleen. Kiinan GP:n väliin jääminen on tallille paljon kohtalokkaampaa ja mahdollisuudet saada auto sääntöjen mukaiseksi ovat vielä Toyotaakin vähäisemmät. Korkurssin uhka on ilmeinen, jos pitää käyttää kymmeniä miljoonia auton uudelleen rakentamiseen ja vielä etsiä uusi moottorintoimittaja.

Brawn GP pystyy todennäköisesti kirimään ei-difu tallien etumatkan kiinni ennen kauden puolta väliä, sillä kun Toyota ja Williams tipahtavat kyydistä on kaksoisvoittojen ottaminen helpompaa. BMW:n suorituskyky ailahtelee liikaa ja Vettel ajaa liian usein ulos eron kasvattamista ajatellen. Lisäksi, jos joku tupla-diffuusoritalleista pystyy ajamaan sääntöjenmukaisella diffuusorilla voittoon jo Kiinassa, se on nimenomaan Brawn.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Söitkö sä muuten koskaan? Jotain youtube pätkää kehiin?
Muistaakseni tarjouduin syömään jossain foorumimiitissä tms., mutta ehdotuksia ei tullut. Nythän asia toki on auttamatta vanhentunut :)p), mutta kunhan pari kisaa on menty niin voin todennäköisesti tehdä saman ennustuksen tälle vuodelle :alppu:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ei liity nyt suoraan 14 päivään mutta näin formuloita johdetaan....

Kukaan ei oikein käsittänyt, miksi kilpailun keskeyttämisen ja lopettamispäätöksen väliin kulutettiin peräti 50 minuuttia.

Kukaan muu - Ecclestonea lukuunottamatta - ei tiennyt, että tv-lähetysten pidentäminen kaksituntiseksi estää sen, että joku yhtiö mahdollisesti pyytäisi rahojaan takaisin.

Perinteisen ’show’n täytyy jatkua’ teeman sijasta Malesiassa mukailtiin nyt omaa versiota ’show’ta täytyy raahata perässä’.

Oli yleisessä tiedossa, että sinä hetkenä, kun Ecclestone päätti määrätä Malesian GP:n alkamisajaksi klo 17.00 sateesta tulee ratkaiseva tekijä tapahtumalle. Paikallinen sää on helposti ennustettavissa, sillä kun sataa, mitään kisaa ei voida ajaa. Vettä tulee aina kaatamalla.
Tässä sitä peliä pelataan.
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Hyväksytään - ei hyväksytä, hyväksytään - ei hyväksytä, hyväk.......

FIA tekee ainoan järkevän, johdonmukaisen sekä ennenkaikkea oikeudenmukaisen päätöksen viheltämällä pelin poikki ja hyväksymällä kolmen tallin innovaatiot jotka ovat sääntöjen sallimia ja useasti laillisiksi todettuja.
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
FIA toteaa diffuusorit laillisiksi mutta ilmoittaa että asiaa tutkitaan lisää Monacon GP:n jälkeen uudessa miitingissä.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
- Pisteet jää voimaan

- Monikerrosdiffut sallitaan

- Loppukaudesta tulee huikaisevan tasainen
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kukaan muu - Ecclestonea lukuunottamatta - ei tiennyt, että tv-lähetysten pidentäminen kaksituntiseksi estää sen, että joku yhtiö mahdollisesti pyytäisi rahojaan takaisin.
Tämä oli Turun Sanomista, tämän epsanjalaisen vieraskynäilijän jutusta.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Veikkaan että kielletään siinä vaiheessa kun Ferrari, Renault ja McLaren ovat kehittäneet sellaiset. Tämä on FIAn tapa säästää tallien kuluja. Annetaan huipputallien tehdä turhaa kehitystyötä.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Eiköhän nuo diffut ja pisteet pysy. Joku taisi mainita nappulan varmistavan MM:n kesä-heinäkuussa. Voi sitten maikkari tuon jälkeen myydä järjettömän kallista pakettiaan "maailman nopein kansa" mentaliteetilla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vastailenpa omia arvioita:

Jäävätkö nykyiset pisteet voimaan?
- Pisteet pysyvät voimassa, jos diffut jostain syystä kiellettäis. Tähän esimerkkinä Ferrarin 2007 joustopohja. Vaikka pohja kiellettiin, eivät tulokset muuttuneet.

Kielletäänkö kaksi/kolmekerros diffuuserit?
- Arvelen että ei kielletä. Lähinnä siksi, että tämä tilanne antaa parille yksityistallille, sekä yhdelle isolle mutta saamattomalle tallille mahdollisuuden kärkitaisteluun hetkeksi. Isot ja varakkaat voivat kehitellä oman diffun ja näin kaudesta tulee kaiken kaikkiaan jännempi ja voittajia on enemmän.

Sallitaanko ne kaikille ja uusi varustelukierre alkaa?
- Tottakai sallitaan. Samat ne on säännöt kaikille oltava ja toki tulevat myös olemaan. Ainakin tämän osalta.

Miten käy pikkutalleille jos hylky tulee?
- Vaikka Quick-Nick väittää, että BGP pysyy kärjessä niin en usko, että näin käy. Toki luulen, että BGP on jo viime kauden aika kehitellyt myös sitä "sallittua" versiota. Joten kyllä he hyvässä vauhdissa tulisivat olemaan. Williams tippuu taatusti kyydistä. Samoin Toyota vaikka ei pikkutalli olekkaan. Mitä tulee muihin pikkutalleihin, niin ne tippuvat kyydistä käypä miten vaan. Oikeastaanhan ne ovat jo tippuneet.

Mikä isotalli pystyy ensimmäisenä nykäisemään toimivan ratkaisun kisoihin?
- Uskon Renaultin olevan tältä osin pisimmällä kehityksessä. Luultavasti he saattavat testata jo seuraavan kisan harjoituksissa jos hylkäystä ei tule. Ainakin kovat ovat olleet puheet jo siitä miten heidän testien mukaan kyseinen diffu tuo lisä pitoa.

McLaren saattaa tosin yllättää vähän niinku puskan takaa, heillä kun on tuossa nykyisessä diffussaan ulkomuodollisesti jotain samaa kuin BGP:n diffussa. Bemari ja Ferrari tuovat omat versionsa luultavasti vasta Espanjan kisaan. Tosin testaamista saattaa jo sitä ennen jonain perjantaina tapahtua.

RB on siinä mielessä kysymysmerkki, että tavallaan he ovat jo suht kilpailukykyisiä ja konsepti on muuten perän osalta täysin erilainen kuin muilla. Joten pystyvätkö edes tuomaan uutta tuohon tapaan toimivaa diffua ja onko tarve? Voi olla parempi kehittää omaa ja taistella Williamsin ja Toyotan kans sillä omalla tasollaan.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Bemari ja Ferrari tuovat omat versionsa luultavasti vasta Espanjan kisaan. Tosin testaamista saattaa jo sitä ennen jonain perjantaina tapahtua.
Miten ne sitä testaa perjantaisin jos lähes koko auto joudutaan suunnitelemaan uudestaan...kyse ei ole mistään vaihdelaatikosta tms:doubtful:
 
Ylös