Ogier ajanut viisi rallia tällä kaudella, voittanut kolme, ajanut kahdesti toiseksi ja ladannut pöytään murhaavan 28,2 pistettä/ralli pistekeskiarvon. Miksi ihmeessä Toyota haluaisi heivata tällaisen miehen eläkkeelle?
Itse antaisin kyllä välittömästi täyden kauden sopimuksen käteen jos heti ensimmäisessä rallissa esitetään näin suvereeni esitys. Siinä sivussa on kuitenkin vielä piesty Tänak ja Kalle suosikkiteillään (ja vaikka Tänak kovasti valittaakin autoa ja Kalle renkaita, niin faktat on faktoja)...
Baltian seudun MM-ralleissa mennään yleensä aika minimirungeilla, edellinen keskeytykseen johtanut ulosajo on Breen 2022 Virossa. 2023 Viro mentiin läpi täysin puhtaasti Rally1-kuskien osalta ja 2024 Latvian ainoat tapahtumat taisivat olla joku Katsutan pikkutöksy ja Tänakin mainosbanneri -episodi.
Oli siinä ihan selkeästi vikaa. Jos löytyy Rally TV -tilaus niin kannattaa katsoa Samin onboardi EK neloselta ajasta 2:55, veto katkeaa täysin keskellä mutkaa ja menee aika pitkä aika ennen kuin tehot palaavat takaisin. Ja jos tehot alkavat katoilemaan randomina keskellä pätkää niin se vaikuttaa...
McLarenin meriitit olivat tiedossa ja varmasti aika isona motivaattorina tuossa kohtaa oli myös sekin, että lajin nuori saksalainen supertähti saataisiin ajamaan Mersun moottoreilla. Sauber ei olisi ollut tarpeeksi iso talli Schumille, toisin kuin McLaren. Schumia huhuttiinkin sitten kovasti...
Olisikohan saksalaisilla ollut samanlainen suunnitelma kuin Britannian, Ranskan ja Belgian GP:n järjestäjillä tuohon aikaan, eli että Nürre ja Hockenheim alkaisivat vuorottelemaan? Todennäköisesti jossain kohtaa 1985 vuoden aikana sitten tehty päätös että jatkossa tehtäisiin pitkät sopimukset...
Karmea 2001 kausi varmaankin vaikutti myös mielikuviin silloin uran alkuaikoina, Fisicohan pieksi Jensonin ihan 100-0. Onneksi sai kuitenkin vielä tilaisuuden jatkaa sen jälkeen, jollain toisella kuskilla olisi saattanut koko F1-ura tyssätä siihen kauteen.
Coulthard alkoi olemaan Hillin niskan päällä nopeuden puolesta 1995 loppukaudesta, neljä paalua putkeen ja etenkin Monzan jäätävän kova aika-ajo suoritus jäänyt mieleen.
Mutta joo, eipä se nopeus Coulthardiakaan kovin paljon lohduttanut silloin loppukaudella. Estorilissa toki hyvä suoritus...
VM:n vuoden 2012 kesäkuun numerossa käsiteltiin A-ryhmän aikakauden turboja ja siinä mainittiin myös tuo ahtopainesääntö ja muutos 1988 kaudelle. Sääntöä oli kuitenkin tosiaan ilmeisesti käytännössä mahdoton valvoa ja todellisuudessa ajettiin isommilla ahtopaineilla.
VM 6/2012