Jäsenen KooHoo uusimmat tuotokset

  1. KooHoo

    FIA Rally3-luokka

    Kyllä se hinta on edelleen 100 000 euroa mutta hintaan hintaan lisätään auton rekisteröinti. https://www.m-sport.co.uk/single-post/all-new-fiesta-rally3 The M-Sport Fiesta Rally3 will be available for €99,999 excluding VAT and registration costs.
  2. KooHoo

    FIA Rally2 kuulumisia

    Tässä esimerkkinä Citroen C3 R5 https://boutique.citroenracing.com/modules/akki_documentation_psa/upload/documents/88a63f395a1622de4e9d93f87e835b8d.pdf Citroën C3 R5 is sold assembled, ready to race, either in tarmac or gravel version according to customer’s choice, for a price of 238,000€ VAT...
  3. KooHoo

    Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

    Tuon videon lopussa (8:07) on kuvattu Puman takaluukku ja ainakin mun silmissä näyttää siltä että hybridiyksikkö on taka-akselin takana. Bensatankki näyttää olevan keskemmällä autoa. Ehkä parempi paikka bensatankille koska bensa hölskyy edestakaisin kun bensan määrä vähenee. Bensatankki on mun...
  4. KooHoo

    N-ryhmän jutustelu

    VM 13/2004 oli stoori TMRn Subarun rakentelusta. Aika lähellä 100 000 euro (HUOM! veroton hinta) Tämän päivän rahassa se olisi 128 925,34 euroa.
  5. KooHoo

    FIA Rally3-luokka

    Eiköhän noissakin on se hintakatto. https://www.m-sport.co.uk/single-post/all-new-fiesta-rally3 "The cost cap was a key sticking point for us, and I feel €99,999 will be a very good price point for an entry level four-wheel drive car, especially for national and regional rally championships...
  6. KooHoo

    FIA Rally3-luokka

    Näin syntyy Fiesta Rally3 auto. Tämä taitaa vihdoin olla se luokka joka korvaa N4 autoja. Mitäköhän tuolle tulisi hintaa jos se tehtäisi Suomessa tai jossain muussa Länsi-Euroopan maassa?
  7. KooHoo

    Toyota Gazoo Racing

    Taisi olla Bos mitä Mäkinen käytti jo N-ryhmän autoissa. https://www.bos-suspension.com/PBCPPlayer.asp?ID=2255842 Edit: Täällä oli yksi nopeampi.
  8. KooHoo

    Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

    Ei päästä hydrauliikasta kuitenkaan kokonaan eroon. Jos kässärisysteemi toimii samalla tavalla kuin Rally2/R5 autoissa, takaperän yhteydessä on kytkin joka ohjataan hydraulisesti kun kässäriä vedetään.
  9. KooHoo

    Rallin MM-sarjan pääluokka 2025 eteenpäin

    Norjassa tuetaan sähköautojen hankintaa öljyrahoilla. Ei sinänsä mikään huono kohde öljyrahoille.
  10. KooHoo

    Rallin MM-sarjan pääluokka 2025 eteenpäin

    Kannattaisi perehtyä vähän mitä eri kitteihin kuuluu. Rally3 auton 100K euron hinta on valmis auto kun taas R4 kitti on vain murto-osa mitä valmiiseen autoon tarvitaan. Tarvitaan myös auto mihin änkeä toi kitti. Koriin pitää asentaa turvakehikko ja muokata koria nelivetoa varten. Muuta mitä...
  11. KooHoo

    N-ryhmän jutustelu

    Taisi olla vuosi 2001 ensimmäinen vuosi kun N-ryhmän autoista sai poistaa takapenkit ja etupenkit siirtää taemmas. https://historicdb.fia.com/sites/default/files/regulations/1440586352/appendix_j_2001_low.pdf Sivu 18 6.6.2) Interior : The front seats may be moved backwards but not beyond the...
  12. KooHoo

    Rallin B-ryhmä jutustelu

    Tässä vähän teoriaa vastaheitoista ja muuta ajodynamiikkaa sekä vähän lukoista.
  13. KooHoo

    Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

    Tämä ei ole tainnut olla postattuna tänne. Julkaistu 8.9.2021. https://www.wrc.com/en/news/2021/wrc/fia-and-wrc-take-360-degree-approach-to-sustainable-future/ WRCwingsin sivu samoilla tiedoilla lisättynä wrcwingsin omilla aerodynamiikka vaikutuksilla...
  14. KooHoo

    Kotimaan rallikausi 2021

    Sami Pajari mukana Kokkolan rallissa Fiesta Rally3 autolla. Saas nähdä miten kerkiää SM2 autoille. https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionEnrollListPlain.aspx?id=12735
  15. KooHoo

    Suunnittele oma ralli

    Kun virallinen osuus on hoidettu niin porukka voisi vetää kierroksen golfia. Jos ei koko kierros kiinnosta niin voisi ainakin treenata lyöntejä. Sen jälkeen vierailu Espoon automuseolla josta matka jatkuu vieressä olevaan Pakankylän kartanoon jossa vietetään kaloripitoinen ja kostea ilta.;)
Ylös