Pärnun osalta on jo lyöty hanskat tiskiin TCR:n suhteen:
...mutta jos joku kuitenkin välttämättä tahtoo ajaa, niin:
Itse en lähtisi julistamaan TCR-luokkaa FCR-sarjasta tutuksi.
https://finnishracingchampionship.fi/2023/07/18/estonian-gp-ilmo/
Meneeköhän tää taaskaan ihan sääntöjen mukaan? AKK on päättänyt jakaa TCR:n SM-pisteitä Alastarolta, vaikka kyseisessä luokassa ei ollut yhtään ilmoittautunutta, vaan kaikki kolme TCR-autoa oli ilmoitettu TGT ryhmä 3:een.
Sarjasääntöjen mukaisia pisteitä aika-ajoista ei ole laskettu...
Ollaanpas täällä positiivisella mielellä. Toivottavasti tavallinen kansa löytää paikanpäälle vaikka ammattikatsojat ovatkin jo tuominneet epäonnistumaan. Vain F1 tai MotoGP KymiRingillä siten, että kisassa on vähintään 10 suomalaista kärjessä, kelpaa. Muu on puuhastelua. Paitsi tietty...
Toisaalta reissaaminen lisää kustannuksia ja karsii osallistujia. Koko sarjan kiertäjiä ei välttämättä olisi kuin muutama ja se taas karsisi vähänkin mielenkiinnon sarjan seuraamisesta.
Golfeja on ollut Suomessa ainakin kaksi (P1 ja Black Rose). Jotenkin kuvittelin, että LMS:llä olisi enemmän kuin yksi Audi, mutta se käsitys ei kyllä perustu mihinkään. Mahtaako Honda olla enää ihan TCR-speksin mukainen?
Ringillä ei välillä ajettu SM-kisaa, koska sille ei löytynyt halukasta järjestäjää. Radassa ei ollut mitään vikaa ja olisi kelvannut kalenteriin.
Motoparkissa osittain sama homma + ainakin aikaisemmin myös radan surkea kunto. En tiedä onko siellä sittemmin fiksailtu paikkoja.
Botniaringille pääsi muistaakseni muutama vuosi sitten johonkin kisaan bussilla Seinäjoelta ja Vaasasta. Toisessa autossa taisi olla yksi ja toinen tuli tyhjänä. Noin suunnilleen.
Äsken meni rataennätys rikki. Uudet lukemat 1.30,171 Jussi Kuivakangas Dallara F308. Edellinen ennätys oli Paavo Tonteri Dallara F399 1.30,496.
Onko kellään tietoa mikä kone Kuivakankaan autossa on? Varmaan Mersu tai VW, mutta kumpi?