Tuukka Taponen

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
947
Edelleen, minimillä mennään. Jos on paskakin paras, niin so what?
Se vaan on joillekin kyllösmikamika miehille helvetin vaikea käsittää, että maailma ei todellakasn enää ole polvillaan Suomi-poikien edessä.
Voitti tästä sarjasta, ei yhtään vähempää. Ei mitään selityksiä, vaikka muut (rahamaista) omisivat ajelleet kuinka kauan.
Viides kerta, kun laitat nämä samat setit tähän ketjuun. Tuli varmaan jo selväksi.

Hyvä Tuukka. Kolme kisaa ja kolme voittoa, vaikea tuosta parantaa tuloksellisesti.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
1033
Edelleen, minimillä mennään. Jos on paskakin paras, niin so what?
Se vaan on joillekin kyllösmikamika miehille helvetin vaikea käsittää, että maailma ei todellakasn enää ole polvillaan Suomi-poikien edessä.
Voitti tästä sarjasta, ei yhtään vähempää. Ei mitään selityksiä, vaikka muut (rahamaista) omisivat ajelleet kuinka kauan.
Viimeksi oli minimiä kun oli podiumilla.silloin piti saada voittoputkea, no nyt on voittoputkea alla ja minimiä edelleen. Ei tuloksellisesti olisi voinut pisteiden valossa paremmin suorittaa, joten hyvin meni. Tulosta pitää tulla se on selvä, mutta kukaan ei voita kaikkea, ei kukaan.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Kyllähän tuossa on enemmän kuin todennäköistä että ainakin yksi tämän sarjan top-5 kuskista nähdään F1:ssä tulevaisuudessa.

Ja oletuksesta että sarja on ”pakko voittaa”. Aikanaan 2014 Euroopan F3-sarjassa muuan hollantilainen sijoittui kolmanneksi häviten myös sarjan parhaan rookien voiton sarjamestarille. Silti seuraavana vuonna F1:een ja 2016 jo ensimmäinen osakilpailuvoitto.
Ja jos se suomalaisuus ei ole erityinen valtti, niin ei ole kyllä se hollantilaisuuskaan. Ennen Maxia Hollanti muistettiin autourheilussa lähinnä ”Olivier panis jos Verstappen antais” vitsistä.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Viimeksi oli minimiä kun oli podiumilla.silloin piti saada voittoputkea, no nyt on voittoputkea alla ja minimiä edelleen. Ei tuloksellisesti olisi voinut pisteiden valossa paremmin suorittaa, joten hyvin meni. Tulosta pitää tulla se on selvä, mutta kukaan ei voita kaikkea, ei kukaan.
Kun olin nuorempi, keksin ja päättelin asioita itse. Näin vanhempana :confused: kopioin vain mitä muut sanoo.
Eli juuri tuossa Urheilu- lehden jutussa (jota kukaan ei ilmeisesti ole lukenut) Tuukan taustavoimat painottavat sitä, että Tuukan on pakko voittaa koko ajan, koska mitään muuta mahdollisuutta ei ole.
Mutta: olikohan niin, että tuon lehtijutun jälkeen Wihuri alkoi Tuukkaa sponsoroimaan. Ongelmahan nykyään on juuri se, että vaikka voittaisit, silti et pääse eteenpäin, ellei joku myös laita rahaa likoon. Pelkkä akatemiapaikka ei ritä. Nyt on rahaakin tuon lisäksi takana.
Mutta 2: hyvinhän Tuukka on aloittanut(y)tällä hetkellä kaikki on mennyt niin kuin on suunniteltu ja toivottu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Edelleenkin talvisarja on läpsyttelyä. Muistelisin sanoneeni aiemmin, että vaikka talvisarjassa menisi hyvin, niin se ei saa nousta päähän, koska varsinainen F4-kausi tulee olemaan ihan eri kamaa. Talvisarjassa ajellaan viisi kisaviikonloppua kolmella eri radalla aikataulun ollessa todella tiivis. Kesäsarja on jo kestoltaan pidempi ja silloin vaaditaan kurinalaisuutta ja hyvää mentaalista kestoa pitkällä aikavälillä. Vastukset tulevat myös olemaan kovempia. Ketään ei kiinnosta, jos olet voittanut jonkin turhan talvisarjan, oikeat meriitit kerätään vasta kun nämä läpsyttelyt on ajeltu.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Edelleenkin talvisarja on läpsyttelyä. Muistelisin sanoneeni aiemmin, että vaikka talvisarjassa menisi hyvin, niin se ei saa nousta päähän, koska varsinainen F4-kausi tulee olemaan ihan eri kamaa. Talvisarjassa ajellaan viisi kisaviikonloppua kolmella eri radalla aikataulun ollessa todella tiivis. Kesäsarja on jo kestoltaan pidempi ja silloin vaaditaan kurinalaisuutta ja hyvää mentaalista kestoa pitkällä aikavälillä. Vastukset tulevat myös olemaan kovempia. Ketään ei kiinnosta, jos olet voittanut jonkin turhan talvisarjan, oikeat meriitit kerätään vasta kun nämä läpsyttelyt on ajeltu.
Ei saa tietenkään nousta päähän ja tasainen suorittaminen on tärkeää. Yksittäinen hyvä tulos ei riitä vaan tasainen suorittaminen.
Sen sijaan on höpöpuhetta sanoa että talvisarja olisi ”läpsyttelyä”. Tosiaan viisi kilpailuviikkoa ja kolme kisaa per kisaviikonloppu. Italian kesäsarjassa 7 kisaviikonloppua ja sama kolme kisaa per kisaviikonloppu. Eipä tuo paljoa siitä eroa.

Lisäksi ”vastukset tulevat olemaan paljon kovempia” on pitkälti sun omaa höpöttelyä koska viime vuoden Italian F4-sarjassa olleista ja tänä vuonna samassa sarjassa jatkavista siellä on Wharton (ajoi koko sarjan ja sijoitus 5. Edelle sijoittuneet siirtyneet luokkaa ylemmäs), Ugo (ajoi vain 6 kisaa viime kaudella, neljä näistä podiumille) ja Lindblad (8 kisaa ja pisteille kolme kertaa). Samat kaverit tässä Lähi-idän sarjassa mukana. Mistä tämä ”kovempi” vastus Italian sarjaan vedetään? Stetsonista? Toki joku yksittäinen tyyppi varmaan nousee kärkikahinoihin mutta Lähi-idän talvisarjan top-5 tulee olemaan kärjessä myös Italian sarjassa.

Lisäksi kun katsoo viime kauden Lähi-idän talvisarjan ja Italian kesäsarjan tuloksia niin samat kaverit jotka olivat talvisarjassa kärjessä olivat myös kesäsarjan kärjessä.
Kimi Antonelli tosin ajoi vain osan talvisarjan kisoista ja voitti sitten Italian kesäsarjan.
Dunne oli kesäsarjan kakkonen ja talvisarjan ”läpsyttelysarjan” kuudes.
Camara oli kesäsarjan kolmas ja talvisarjan ”läpsyttelyn” kakkonen.
Wurz oli kesäsarjan nelonen ja voitti talvisarjaläpsyttelyn.

edit. Tarkistin vielä line upin tuonne Italian F4-sarjaan (joka toki täydentyy). Prema ollut perinteisesti sarjan paras tiimi jonka kuskit sarjassa:
Wharton (talvisarjan kärki)
Lindblad (talvisarjan 5.)
Lacorte (talvisarjan 27.)
Al Dhaheri (ei mukana talvisarjassa, Ferrarin akatemiakuski)
Taponen (talvisarjan kakkonen)
Ugo (talvisarjan kolmas)
 
Viimeksi muokattu:

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Mielenkiintoista sinänsä tutkia statseja kuinka moni akatemiakuskeista on noussut F1 saakka tiimeittäin. Nopeat statsit seuraavat:
McLaren 36,84 %
Mercedes 75 % (huomiona että vain hyvin vähän akatemian "käyneitä" kuskeja, vain neljä henkilöä)
Ferrari 33,33 %
Williams 57,14 %
Alpine 31,58 %
Red Bull 17,65 % (selkeästi eniten akatemiakuskeja historiassa ja nykyisellään. Akatemian "käyneitä" yhteensä 85 kuskia)
Alfa Romeo 0 % (akatemiatoiminta aika sekavaa)
Aston Martin ja HAAS ei varsinaisia akatemiakuskeja historiassa

Jos mietitään tällä hetkellä eri akatemioissa olevia kuskeja niin nostaisin seuraavat kuskit potentiaalisimmiksi kuskeiksi seuraavan viiden vuoden sisään:

McLaren:
- Ugo (2007 syntynyt) - ei muita akatemiakuskeja eli kaikki munat samassa korissa. Ajaa F4 sarjaa Taposen kanssa tällä hetkellä. Riippuu paljon siitä kuinka tulee pärjäämään kilpailuissa muita saman ikäluokan kuskeja vastaan. Mäkki selkeästi näkee tässä kovan potentiaalin.

Oma veikkaus: Mäkki on pystynyt nostamaan hyvällä prosentilla omia junnujaan F1:een ja uskon Ugon nousevan F1:een tulevaisuudessa.

Mercedes:
- Kimi Antonelli (2006 syntynyt) - junnutähti ja kartingissa ja voitti viime kaudella F4 Italian suvereenisti ja johtaa Lähi-idän Formula Regional sarjaa ennen viimeistä kierrosta. Ajaa kesällä Formula Regional Italiaa. Odotukset erittäin korkeat ja Kimistä odotetaan tulevaisuuden Sennaa/Hamiltonia.
- Muilta osin akatemiaputki aika tasapaksua. Vesti F2:ssa ja Aron F3:ssa tulevalla kaudella. En näe realistisena että kumpikaan nousee F1:een. Lisäksi muutama karting-kuski akatemiassa.

Oma veikkaus: Kimi tulee nousemaan F1:een varmasti. Jopa suoraan Mersulle. Sellaisesta poikkeusyksilöstä tässä on kuitenkin kysymys.

Ferrari:
- Leclerc junior (2000) ja Bearman (2005) F2:ssa tulevalla kaudella. Leclerc voitti viime kaudella Aasian Formula Regionalin talvisarjan ja F3-sarjassa 6:s (toinen kausi). Ei mitään maagista ja ikääkin alkaa olla. Tuskin nähdään F1:ssä. Bearman näistä selvästi potentiaalisempi. F3-sarjassa viime kaudella 3:s ja 2021 Italian F4-sarjan voitto. Hyvät mahdollisuudet F1:een,
- Beganovic (2004) F3:ssa tulevalla kaudella. Ihan ok menoa aiemmin muttei mitään maagista. Voitti Formula Regional Euroopan sarjan toisella kaudellaan viime vuonna. Varmasti vedenjakajavuosi, tulosta (väh kolmen joukkoon) F3:ssa pitää tulla jos mielii vielä F1-putkeen.
- Camara (2005) Formula Regionalissa tällä kaudella. Lähi-idän sarjassa kolmantena ennen viimeistä viikonloppua. Viime vuonna F4:ssa Lähi-idän ja Italian sarjojen 3:s, Tasaista jälkeä mutta hävinnyt jatkuvasti selvästi Kimille joka vielä vuotta nuorempi. Mahdollisesti potentiaalia F1:een tasaisten hyvien suoritusten avulla mutta tuskin kärkitalleihin.
- Wharton (2006), Taponen (2006) ja Al Dhaheri (2008) F4:ssä tänä vuonna. Whartonilla yksi vuosi kokemusta jo alla F4-sarjassa. Ei kuitenkaan pärjännyt viime kaudella Kimille tai esim Camaralle (5:s Italian sarjassa). Taposelle olisi tärkeää voittaa Wharton tällä kaudella mieluiten kummassakin sarjassa (Lähi-itä ja Italia). Lisäksi Al Dhaheri pitäisi pystyä voittamaan nuorena junnuna vielä vähäisemmällä kokemuksella F4-autoista Italian sarjassa selvästi. Tämä nostaisi Taposen omissa papereissa jopa Ferrarin top-2 lupaukseksi yhdessä Bearmanin kanssa.

Oma veikkaus: Bearman voi hyvin nousta F1:een. Ei tosin välttämättä Ferrarille mutta Schumi Jr:n tapaan HAAS:lle ainakin alkuun. Camara, Wharton, Taponen ja Al Dhareri nelikosta ainakin yksi tulee nousemaan F1:een. Tähän saakka nähdyn perusteella Taposella on oikein hyvät mahdollisuudet olla Camaraa ja Whartonia edellä. Mahdollinen tuplavoitto F4-sarjoissa tällä kaudella tulokkaana voisi tuoda aikamoista sädekehää positiivisella tavalla. Al Dhaheri toki vielä kirjoittamaton kortti ja hyvin nuori kaveri.

Williams:
- O'Sullivan (2005), Gray (2004) ja Colapinto (2003) F3:ssa tulevalla kaudella. Tasaisen harmaata massaa ja vaikea nähdä kenenkään näistä yltävän F1:een tulevaisuudessa. Ehkä O'Sullivanilla voisi näistä olla eniten potentiaalia. Viime kaudella F3-sarjassa 11:s tulokkaana ja voitti tiimikaverinsa Carlinilla selvästi mikä ei kuulu kärkitalleihin. Pääsee yrittämään Premalla menestystä tulevalla kaudella.

Oma veikkaus: En oikein jaksa uskoa näihin. Ehkä pienellä varauksella O'Sullivan mikäli Williams haluaa oman junnun nostaa F1:een.

Alpine:
- Martins (2001) ja Doohan (2003) F2:ssa tulevalla kaudella. Martins voitti F3-sarjan mestaruuden viime kaudella. Tosin ikääkin alkaa olla jo jonkin verran. Doohan saman sarjan 6:s viime kaudella. Jos Martins pystyy jatkamaan F2:ssa siitä mihin jäi, niin F1-unelma varmasti mahdollinen.
- Collet (2002) jatkaa jo kolmatta kautta F3-sarjassa. Viime kausilla sijoitukset 9:s ja 8:s joten vaikealta näyttää.
- Caldwell (2002) hyppäsi WEC-sarjaan tälle kaudelle epäonnistumisten jälkeen F3:ssa ja F2:ssa joten F1-haaveet voi haudata.

Oma veikkaus: Mikäli Martins ajaa top-3:een F2:ssa tänä vuonna, F1-haaveet lienevät ihan realistisia. Muilta en oikein odota mitään.

Red Bull:
- Karmea läjä kuskeja Red Bullin junnuohjelmassa mutta RB valinnut tässä perinteisesti suuren massan josta pyritään löytämään jotain. Nostan esille omasta mielestä potentiaalisimmat:
- Hauger (2003) F2 sarjassa. F4 Italian sarjan voitto 2019 ja F3-sarjan voitto 2021. Viime kaudella F2:ssa kuitenkin mahalasku Premalla (vasta kymmenes). Jos tänä vuonna ei tule tulosta, niin tie F1:een ja RB:n kuskiohjelmassa lienee tukossa. Voitolla/top-3 sijoituksella toki potentiaalinen Toro Rosso kuski.
- Lawson (2002) Super Formuloissa. Viime kaudella F2 sarjan kolmonen. Hyvällä kaudella Toro Rosso mahdollisuus toki olemassa.
- Iwasa (2001) F2:ssa viides viime vuonna. Aika alkaa tulemaan Iwasallakin vastaan. Tällä kaudella jos tulee mestaruus F2:ssa niin paikka Toro Rossolla mahdollinen.
- Maloney (2003) F3:ssa hopeaa viime vuonna. F2-debyytti tänä vuonna. Kova kilpailutilanne Haugerin ja Iwasan kanssa.
- Lindblad (2007). F4 debyytti viime vuonna. Jäänyt Lähi-idän sarjassa Taposen, Ugon ja Whartonin jalkoihin. Parantaa pitäisi samalla autolla Italian kesäsarjassa mikäli haluaa jatkoa F1-haaveille.

Oma veikkaus: Paljon ihan kohtuullisen hyviä kuskeja. 1-2 näistä noussee Toro Rossolle tulevaisuudessa mutta vaikea sanoa ketkä. Lindblad toki nuorempaa ikäluokkaa verrattuna muihin mutta F4:sissa menestys ei ole ollut toistaiseksi odotettua.

Alfa Romeo:
- Pouchaire (2003) ainoa ns akatemiakuski. F4-sarjoissa pari mestaruutta, F3-sarjan kakkonen (2020) ja F2-sarjan kakkonen (2022). Jatkaa F2-sarjassa tällä kaudella ja suurimpia mestariehdokkaita. Mahdollisuus etenkin mestaruuden voittamalla F1-uralle.

Oma veikkaus: Pouchaire saanee näyttöpaikan F1:ssä Bottaksen tai Zhoun tilalla tulevaisuudessa voittamalla F2 sarjan tällä kaudella.

Aston Martin:
- Drugovich (2000). F2-sarjan mestari viime kaudelta tosin vasta kolmannella yrittämällä. Saa nähdä riittääkö F1-paikkaan. Mikäli paikkaa ei aukene, tulee olemaan ensimmäinen F2-mestari joka ei F1-autoon tule pääsemään.

HAAS:
- Ei akatemiakuskeja

Tietenkin myös akatemiakuskien ulkopuolelta voi tulla yllättäjiä mutta todennäköisimmin tulevaisuuden F1-nimet tulevat olemaan tällä listalla.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Ensimmäinen aika-ajo:
Wharton voitti
Taponen kakkonen
Ugo 9:s
Rinicella ulkona top-10:stä

Toinen aika-ajo:
Wharton voitti
Ugo toinen (tuhannesosan perässä)
Taponen kolmas
Rinicella viides

Wharton tämän pohjalta suurin suosikki voittamaan sarjan. Taposelta vaaditaan jättionnistumista. Melkein olisi toivonut Ugon paalua toisessa aika-ajossa. Ugo ja Rinicella pelasivat itsensä käytännössä mestaruustaistelusta ulos ensimmäisessä aika-ajossa mikäli kärkikaksikko ei mene tekemään kisassa mitään hölmöä eli tuovat vehkeet ehjänä maaliin.

Tulokset löytyvät täältä https://getraceresults.com/
 
Viimeksi muokattu:

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Aika hiljaista oli Tuukan osalta. Selkeästi Whartonia hitaampi kisassa. Toinen sija kuitenkin. Nopein kierros Whartonille mutta Tuukka sadasosan erolla Ugoon toinen kierrosajoissa. Eli kakkosruutuun seuraavaan lähtöön.

Myös toisesta lähdöstä kakkossija Whartonin takana hieman mitäänsanomatomalla esityksellä. Whartonin mestaruus vain sinettiä vaille.
 
Viimeksi muokattu:

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
784
Wharton ja Tuukka kolaroi vikan kisan neljännessä mutkassa, ensin keskeytti Wharton ja sitten Taponen.

Tämä tietää sarjan hopeaa Tuukalle.
 

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
521
Wharton ja Tuukka kolaroi vikan kisan neljännessä mutkassa, ensin keskeytti Wharton ja sitten Taponen.

Tämä tietää sarjan hopeaa Tuukalle.
Wharton tuli takaisin radalle korokkeen kohdasta ja menetti autonsa hallinnan. Siksi osuma.

Sarjan loppupisteet: 1) Wharton, 2) Taponen, 3) Ugochukgkgwugchu
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Wharton oli paitsi Taposen tallikaveri Premalla, myös Ferrari-akatemian junnuja. Tuosta voi muodostua Taposelle nyt pieni päänsärky. Taposen onneksi Wharton ei kuitenkaan ole junnu vaan ajoi F4-sarjaa jo viime kaudella, joten kaverille häviäminen ei ole automaattisesti arvoa alentava tekijä. Seuraavaksi Italian pääsarjassa Taposen on kuitenkin piestävä kaikki.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Wharton oli paitsi Taposen tallikaveri Premalla, myös Ferrari-akatemian junnuja. Tuosta voi muodostua Taposelle nyt pieni päänsärky. Taposen onneksi Wharton ei kuitenkaan ole junnu vaan ajoi F4-sarjaa jo viime kaudella, joten kaverille häviäminen ei ole automaattisesti arvoa alentava tekijä. Seuraavaksi Italian pääsarjassa Taposen on kuitenkin piestävä kaikki.
Wharton on junnu myös siinä mielessä että samaa ikäluokkaa. Mutta toki F4:stä kokemusta koko viime kaudelta ja tätä kautta on etumatkaa myös Italian F4-sarjassa että radat entuudestaan tuttuja tulevalla kaudella. Joka tapauksessa Taposen ainoa tavoite pitää olla sarjan voitto tällä kaudella. Veikkaisin että tullaan näkemään kova vääntö Taposen, Whartonin ja Ugon välillä Italian F4-sarjan voitosta tulevalla kaudella. Kaikki ajavat Premalla joten sinänsä kilpailuasetelman pitäisi olla tasainen. Lindblad, Lacorte ja Al Dhareri yrittävät myös haastaa tätä kolmikkoa samassa tiimissä.

Taposen plussana pitäisin että pystyi ajamaan rohkeasti ja puhtaasti näissä kaksinkamppailuissa talvisarjan kilpailuissa verrattuna Whartoniin ja Ugoon. Ugo kolasi kerran Taposen ulos Kuwaitin osakilpailussa ja Yas Marinassa taas Wharton lanasi Taposen ulos kaksinkamppailussa. Ilman näitä toisen kuskin tekemiä virheitä Taponen olisi mitä todennäköisimmin voittanut sarjan joten jossiteltavaa jäi.

Pienenä miinuksena että Yas Marinassa Whartonin aika-ajovauhti ja kilpailuvauhti näytti olevan napsun paremmalla tasolla kuin Taposella.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Kysymys kuuluu: onko Wharton hyvä vai killeri tyyliin Max tai Levis.
Jos jälkimmäinen, en olisi vielä huolissani. Kaikki vielä täysin auki.
Jos Wharton on vain "hyvä", niin kiriä pitää
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Kysymys kuuluu: onko Wharton hyvä vai killeri tyyliin Max tai Levis.
Jos jälkimmäinen, en olisi vielä huolissani. Kaikki vielä täysin auki.
Jos Wharton on vain "hyvä", niin kiriä pitää
Vaikea sanoa täysin varmasti. Jos viime kauden perusteella pitäisi arvioida niin ei osoittanut olevansa mikään vuosikymmenen poikkeuksellinen multitalentti vaan jäi jalkoihin Kimi Antonellille selvästi Italian F4-sarjassa (samaa ikäluokkaa ja samassa tallissa, tosin Kimi pääsi ajamaan Italian F4-sarjassa osakilpailuja jo 2021). Tosin Ugo vuotta nuorempana vaikutti myös Whartonia paremmalta viime vuonna Italian F4-sarjassa niissä kauden loppuosan kilpailuissa joissa pääsi ajamaan (keskinäisissä kilpailuissa Ugo edellä 5-1). Wharton ei ollut viime vuonna Italian F4-sarjassa varsinaisesti huono, tuli podiumeja ja tasaisesti pisteille, lopputuloksissa viides, mutta sarjan parhaalla autolla ei mitään säkenöintiä vaikka rookie-kuski olikin. Huomionarvoista että oli sijalla 4/5 Preman kuskeista jotka ajoivat täyden seasonin. Premalle tosin lähtökohtaisesti pääsevät vain lupaavimmat talentit.

Ugo aloitti F4 UAE-sarjan tänä vuonna vahvasti mutta rehellisyyden nimissä ei ollut enää niin vakuuttava viimeisissä osakilpailuissa. Hehkutuksen perusteella Kimistä ja Ugosta puhutaan varmasti eniten ja odotusarvot kummallakin erittäin korkealla. Ugon hehkutuksen taustalla merkkaa myös nuorempi ikä (2007 syntynyt) ja etnisyys.

Omissa papereissa Kimi Antonelli on lähimpänä sitä Maxin ja Lewisin kehityskäyrää. Sen takana tulee sitten Wharton, Ugo, Taponen, Camara. Nämä kaikki ikäluokan kermaa ja sinänsä jokaisella hyvät mahdollisuudet F1-uralle. Al Dhaheri tulee olemaan kanssa mielenkiintoinen kuski tän vuoden F4 Italian sarjassa. Ei vielä iän puolesta (2008 syntynyt) päässyt talvisarjaan ajamaan mutta täysi kausi edessä Italian F4-sarjassa Premalla ja Ferrarin junnukuskeja myös.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Tänään Tuukka Taposelle ensimmäinen voitto päivän ensimmäisessä lähdössä. Toisesta lähdöstä neljäs sija. Molemmissa kisoissa myös lähtöpaikka oli sama kuin millä tuli maaliin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta sitten kisajärjestäjillä oli tarjota jälleen uusi takaisku Taposelle. Ei lähtöruutuja kolmanteen jaetakaan niin kuin kaikki luulivat.

Kartingista tutun systeemin sijaan erälähdöistä jaettiinkin pisteitä normaalisti. Taposen saldo oli neljä pistettä. Se riittää vasta ruutuun 17.
Melkoista puuhastelua, jos ei ole edes sääntöjä luettu. Vai tarkoittaako "kaikki" tässä samaa kuin toimittaja?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9724
Sijainti
Helsinki
Taponen nousi tämän päivän lähdössä yhden sijan ja ajoi viidenneksi.
 
Ylös