F1-Uutisia 2022

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2485
Onhan tuo myös enempi vähempi tuurista kiinni kuka sieltä keskikastista sattuu pääsemään kokeilemaan isompiin tiimeihin ja kuka taas ei. Joku Perezkin oli ihan hilkulla loppuuko ura vai aukeaako Rb:n ovi. Toki se nyt on selvää että pikku-Schumin tapauksessa Magnussenille häviämällä tuolta ei edetä mihinkään. Mutta kausi on vasta alkanut, vielä ne vaakakupit voi kääntyä.
 
Viimeksi muokattu:

Ronnie James

Well-known member
Liittynyt
25.11.2018
Viestit
154
Mickillähän meni sekä kolmosissa että kakkosissa se puolitoista kautta ennen kun pääsi vauhtiin. Ehkä sama jatkuu ykkösissä. En kyllä usko.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8420
Sijainti
Helsinki
Alonso oli nopeampi, mutta Marques oli kuitenkin kauden jälkeen tilastoissa korkeammalla kuin Alonso
Tämä selittyy Marquesin yhdeksännellä sijalla San Marinon GP:ssä. Alonso pääsi vain kerran kymmenen parhaan joukkoon - juuri 10:nentä maaliin Hockenheimissa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5717
Alonso oli nopeampi, mutta Marques oli kuitenkin kauden jälkeen tilastoissa korkeammalla kuin Alonso
Pelkkä pistetaulukon tuijottaminen on melko jonninjoutavaa puuhaa, kun puhutaan tallista jolla ei pisteille pääse ja tekniikkakaan ei kestä. Alonso ja Marques ajoivat maaliin samassa kisassa huikeat kaksi kertaa, Alonso oli molemmissa edellä.

Joku saattaisi pistetaulukon perusteella luulla, että esim. Kubica ajoi Russellia paremmin Williamsilla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8420
Sijainti
Helsinki
Pelkkä pistetaulukon tuijottaminen on melko jonninjoutavaa puuhaa, kun puhutaan tallista jolla ei pisteille pääse ja tekniikkakaan ei kestä. Alonso ja Marques ajoivat maaliin samassa kisassa huikeat kaksi kertaa, Alonso oli molemmissa edellä.

Joku saattaisi pistetaulukon perusteella luulla, että esim. Kubica ajoi Russellia paremmin Williamsilla.
Se on @Dieselmoottori tapa vertailla tallikavereita kautta historian ja päätellä paremmuus pistetaulukon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Pelkkä pistetaulukon tuijottaminen on melko jonninjoutavaa puuhaa, kun puhutaan tallista jolla ei pisteille pääse ja tekniikkakaan ei kestä. Alonso ja Marques ajoivat maaliin samassa kisassa huikeat kaksi kertaa, Alonso oli molemmissa edellä.
Schumacher ja Mazepin kuitenkin saavuttivat ruutulipun paljon useammin. Tilastot menivät Schumacherille 11-3 tai mitä olikaan; laskeskelin aiemmin iltapäivällä. Heidän vertailemisensa on myös paljon luontevampaa, sillä kumpikin "valmistui" F2-sarjasta samaan aikaan ja Mazepin sijoittui kunnioitettavasti viidenneksi. Alonson aikoihin (Tarso) Marques oli jo ihan täysi heittopussi ja ajoi Minardilla vain, koska voitti tarjouskilpailun istuimesta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4642
Dieselmoottori on F1-forumin virallinen Esteban Tuhero.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Mitä jos unohtaisit Mickin ferrarihehkutukset. Jos tämä kausi ei häneltä mene nappiin. Siirtyminen koppiautoihin olisi tod. näköisempää.
Tämä voi olla mahdollinen skenaario. Kuitenkin Ferrari satsannut Mick Schumacheriin, joten luonnollisesti Ferrari varmaan odottaa Mickin kypsymistä kohti Maranelloa. Saa nähdä miten käy
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
687
Varmaankin Magnussen on ylempää keskikastia taidoiltaan.
Juu ei ole Kevin mikään kädetön kaveri ja pikkuformuloissakin saavuttanut menestystä. Taidoiltaan kuuluu kyllä ykkösiin. On varmasti ylempää keskikastia taidoiltaan. On ollut urallaan hieman väärässä paikassa, väärään aikaan. Ei toki Kevin ole mikään mestaruustason kaveri, mutta ehdoton mittatikku Schumacherille. Kyllä Magnussen on tällä kaudella voitettava tai vähintäänkin oltava aivan tasoissa, jos haluaa huipputalleihin joskus päästä. Tähän mennessä ei tältä näytä. Vielä kun otetaan huomioon aikataulu, jolla Magnussen auton rattin hyppäsi. Kyllä Schumacherin pitäisi vähintään tasoissa olla, mieluummin edellä. Vaan ei ole.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Juu ei ole Kevin mikään kädetön kaveri ja pikkuformuloissakin saavuttanut menestystä. Taidoiltaan kuuluu kyllä ykkösiin. On varmasti ylempää keskikastia taidoiltaan. On ollut urallaan hieman väärässä paikassa, väärään aikaan. Ei toki Kevin ole mikään mestaruustason kaveri, mutta ehdoton mittatikku Schumacherille. Kyllä Magnussen on tällä kaudella voitettava tai vähintäänkin oltava aivan tasoissa, jos haluaa huipputalleihin joskus päästä. Tähän mennessä ei tältä näytä. Vielä kun otetaan huomioon aikataulu, jolla Magnussen auton rattin hyppäsi. Kyllä Schumacherin pitäisi vähintään tasoissa olla, mieluummin edellä. Vaan ei ole.
Katsotaan. Tällä hetkellä kyllä näyttää tältä. Mickin pitää nostaa tasoaan roimasti. Vähän tullut itselleni Mickistä kuva, että kehittyy hitaasti. Näin pienemmissä Formuloissa.

Kevin Magnussen oli ihan samalla tasolla kuin Grosjean. Kumpikin podium- kuljettajia.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8420
Sijainti
Helsinki
Esteban Tuero oli itseasiassa suhteellisen hyvä kuljettaja, joten otan tämän kyllä vastaan.
Mietippä uudestaan. Tuero ei ajellut voitosta vottoon. Ajoi mestariksi kaudella 1995 Italian Formula 2000-luokassa ja pääsi vain kerran kymmenen parhaan joukkoon vuoden 1996 Italian f3:ssa. Hän ajeli vunna 1997 Formula Nippon-luokkaa saavuttaen vain yhden pisteen. Sai Minardi-paikan testiajon perusteella.

Pidät siis jokaista maksukuskisuhariakin hyvänä kuljettajana.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Mietippä uudestaan. Tuero ei ajellut voitosta vottoon. Ajoi mestariksi kaudella 1995 Italian Formula 2000-luokassa ja pääsi vain kerran kymmenen parhaan joukkoon vuoden 1996 Italian f3:ssa. Hän ajeli vunna 1997 Formula Nippon-luokkaa saavuttaen vain yhden pisteen. Sai Minardi-paikan testiajon perusteella.

Pidät siis jokaista maksukuskisuhariakin hyvänä kuljettajana.
Jo se, että on mukana F1:ssä on iso saavutus. Maksukuski termi on vähän harhaanjohtava mielestäni. Vaikka jollain miljardöörillä olisi varaa ostaa kokonainen F1- tiimi itselleen, ei hän välttämättä pystyisi pitämään F1-autoa radalla.

Pointti on siis se, että arvostan kyllä jokaista kilpakuljettajaa, joka on mukana F1:ssä. Maksukuskin määritelmä voisi olla se, että vie isolla rahalla paikan joltain itseään lahjakkaammalta kuljettajalta. Silti, tämä ns. "Maksukuski " ei välttämättä ole huono kuljettaja itsekään.

Esim. Pastor Maldonado oli ns. maksukuski. Silti mies omasi taidot tulla GP- voittajaksi.

Esteban Tueron arvostan korkeammalle, kuin esim. Nikita Mazepinin, on tosiasia.

Aika hyvin sai Minardinsa pidettyä radalla kaudella 1998.

Se, että joku toinen käyttäjä anonyyminä yrittää nälviä toista käyttäjää täällä F1-forumissa, herättää meikäläisessä yleistä hilpeyttä. Helppohan täällä on lapsenomaisesti arvostella toisia, kun ei tiedetä, millainen henkilö nimimerkin takana on.

Ps. Aion muuten vastaisuudessakin käyttää suomalaisia F1- sivustoja uutisten tuomiseen. Ollaan kuitenkin Suomessa, ja Suomessa puhutaan pääsääntöisesti suomen kieltä
 
Ylös