F1-Uutisia 2022

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Englanti ei tainnut kuulua suosikkioppiaineisiisi koulussa.
Ei kyllä, tykkäsin enemmän ruotsista😆🤣🤣😉

Ei vaiskaan, enkku perus 8. Kyllähän sitä ymmärtää, mutta suomea vielä paremmin. Ja en ymmärrä, että jos suomenkielisessä uutisessa on lähde alkuperäiseen uutiseen, mistä sen voi tarkastaa, niin ketä haittaa suomenkielinen uutinen.

Ei tehdä kärpäsestä härkästä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Ei kyllä, tykkäsin enemmän ruotsista😆🤣🤣😉

Ei vaiskaan, enkku perus 8. Kyllähän sitä ymmärtää, mutta suomea vielä paremmin. Ja en ymmärrä, että jos suomenkielisessä uutisessa on lähde alkuperäiseen uutiseen, mistä sen voi tarkastaa, niin ketä haittaa suomenkielinen uutinen.
Lähdehän oli ensinnäkin saksankielinen. Suomalaisiin juttuihin linkkaaminen ei itsessään ole väärin, mutta silloin kun levittää huhuja netissä, niin niiden oikea sisältö pitäisi tarkistaa alkuperäisestä lähteestä. "Lähde" ei ole kelvollinen lähde, jos se ei ole alkuperäinen väitteen esittänyt taho. Netti on täynnä näitä tekaistuja uutisia, missä on poimittu yksi virke jostain ihan eri aihetta käsittelevästä jutusta ja sitten tehty sen pohjalta täysimittainen uutisartikkeli. Myös alkuperäisen lähteen laatu merkkaa paljon huhun luotettavuuden suhteen. Tämä F1 Insider on tunnettu jo vuosien takaa siitä, että siellä keksitään huhuja ihan omasta päästä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Brawn haluaa ensi kaudeksi kuusi sprinttiä, ottaa asian puheeksi ensi viikolla tallien kanssa.

https://www.motorsport.com/f1/news/brawn-aiming-for-six-f1-sprint-events-in-2023/10153315/
Kuka tätä puolen tunnin jonoajelua jaksaa katsoa, eiks kolme jo riitä?
No kukas sitä pakottaa katsomaan? Olihan tänäänkin enemmän katsottavaa kuin monessa lähivuosien koko kisamitan tapahtumissa. Telkkari kiinni ja netistä tulokset kouraan, jos ei halua katsella.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1595
No kukas sitä pakottaa katsomaan? Olihan tänäänkin enemmän katsottavaa kuin monessa lähivuosien koko kisamitan tapahtumissa. Telkkari kiinni ja netistä tulokset kouraan, jos ei halua katsella.
ei F1 ole mitään perkeleen hiihtoa jossa lauantaina ajetaan sprintti ja sunnuntaina pidempi matka. Sprintti kisa on tyhmä ja jopa säälittävä Gimmick.

Milloin otetaan mukaan F1 takaa-ajo kisa jossa kuskit lähtee takaa-ajo tyyliin sunnuntain kisaan Lauantain sprinttikisan erojen perusteella?
 

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
239
Milloin otetaan mukaan F1 takaa-ajo kisa jossa kuskit lähtee takaa-ajo tyyliin sunnuntain kisaan Lauantain sprinttikisan erojen perusteella?
Yhteislähtö sunnuntaisin, perjantaisin aika-ajo ja sprintti, lauantaisin takaa-ajo ja viesti (viesti kasvattaa ainoastaan tallipisteitä).
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
ei F1 ole mitään perkeleen hiihtoa jossa lauantaina ajetaan sprintti ja sunnuntaina pidempi matka. Sprintti kisa on tyhmä ja jopa säälittävä Gimmick.

Milloin otetaan mukaan F1 takaa-ajo kisa jossa kuskit lähtee takaa-ajo tyyliin sunnuntain kisaan Lauantain sprinttikisan erojen perusteella?
Ei kannata jämähtää vaan pitää kehittyä. Onkos hiihdossa ollut aina sprintti? Minusta ainakin kiva lisä ja itseä ainaki kiinnosti eilinen kisa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Sanoisin, että jotain pitää tuohon sprinttiin muuttua.

Edelleenkään en ymmärrä, että miksi autoa ei saa säätää toisissa harjoituksissa? Se voisi tuoda eloa sprinttiin kun tiimit saisi aika-ajojen jälkeen säätää vielä autoa toisissa harkoissa jonka jälkeen sillä on mentävä sprintti ja kisa.

Jotenkin teennäistä. Puoli tuntia ajellaan jonossa ilman varikkokäyntejä tms... Pitäisikö tuohonkin määrätä, että kaksi rengassettiä käytettävä tms? En osaa sanoa.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Kaikilla saa olla mielipiteensä, itse korjaisin sprintin ongelmat palaamalla perinteiseen viikonloppu formaattiin.

Perjantaille kahdet harjoitukset, kesto joko tunti tai puoli toista. Pidempi puolustaa paikkaansa paikalla olevien katsojien kannalta, lyhempi sopii ehkä hivenen paremmin televisiointeihin. Budjettikaton kannalta lyhempi lienee parempi, jos nykyisistä talvitesteistä ei enään supisteta päiviä pois. (2 x 4 päivää lienee parempi määrä talvitestiä kuin nykyinen lyhempi versio)

Lauantaille kolmannet harjoitukset ja nykymuotoinen aika-ajo. Mielestäni aika-ajo formaatti on nykymuodossaan lajin kaikkien aikojen paras toteutustapa. Sitä ei voi parantaa. Hetkeä aiemmin starttirengas sääntö oli viimeinen ongelmakohta. (Niiden jotka aikoinaan kannattivat tästä yhdenkierroksen varianttia tulisi jäävätä ikuisiksi ajoiksi lajin päätöstenteon ulkopuolelle).

Sunnuntaille kilpailulähtö.

Oheisluokkia F2 ja F3 mukaan lähes joka radalle niin silloin viikonlopun kokonaisformaatti on toimiva. Näitä päätöksiä tehdessä pitää saada tuote toimimaan sekä televisioituna että paikan päällä oleville katsojille.


Lienevät vain kateellisia kun näkevät, että pikkuluokkien viihdearvo on ollut jo vuosia pääluokan edellä ja yrittävät siksi kopioida väärin noita sprinttikisoja pääluokallekin. Kokonaisuus on oikeasti ollut kunnossa viimeiset vuosikymmenet.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
753
Nykyajan yksi huonoja puolia on se, että väkisin keksitään uusia juttuja ja vähän "kehitetään", vaikka tuotteessa ei alunperinkään ole mitään vikaa. Tämä sprintti on teennäistä viihteen luomista. Oikeasti se vie vain hohtoa koko viikonlopulta ja poistaa normaalin aika-ajon hienouden.

Mielestäni kaiken ei tarvitse olla koko ajan hirveää viihdettä ja jatkuvaa tykitystä, pieni odottaminen ja "tylsemmät" hetket tai kisat tekee tietyistä hetkistä parempia. Itse en esimerkiksi haluaisi koskaan luopua Monacon kisasta, vaikka olisikin vähän jonoajelua, on se silti erityinen tapahtuma kaudella. Mielummin heittäisin kaikki aavikkoradat sarjasta ulos.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6183
Nykyajan yksi huonoja puolia on se, että väkisin keksitään uusia juttuja ja vähän "kehitetään", vaikka tuotteessa ei alunperinkään ole mitään vikaa. Tämä sprintti on teennäistä viihteen luomista. Oikeasti se vie vain hohtoa koko viikonlopulta ja poistaa normaalin aika-ajon hienouden.

Mielestäni kaiken ei tarvitse olla koko ajan hirveää viihdettä ja jatkuvaa tykitystä, pieni odottaminen ja "tylsemmät" hetket tai kisat tekee tietyistä hetkistä parempia. Itse en esimerkiksi haluaisi koskaan luopua Monacon kisasta, vaikka olisikin vähän jonoajelua, on se silti erityinen tapahtuma kaudella. Mielummin heittäisin kaikki aavikkoradat sarjasta ulos.
Joskus luin jotain artikkelia siitä, kuinka F1:ssä katsojan keski-ikä on eri urheilulajien ihan vanhimmasta päästä. Keittöpsykologian mestarina voisin väittää, että se on juurikin tuon syytä, moottoriurheiluun tarvitaan pidempi keskittymiskyky kuin moneen muuhun lajiin. Sitten kun Bööni astui sivuun ja F1 alkoi esim. aktivoitumaan somessa, niin keski-ikä on tullut reippaasti alaspäin. Itseä ei haittaisi, vaikka koko elämäni loppuun asti F1 pysyisi nykyisessä (ei sprintti-) systeemissään, mutta kai se on pakko tottua siihen, että koko ajan yritetään saada nuorempia katsojia innostumaan lajista ja elää asian kanssa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Joskus luin jotain artikkelia siitä, kuinka F1:ssä katsojan keski-ikä on eri urheilulajien ihan vanhimmasta päästä. Keittöpsykologian mestarina voisin väittää, että se on juurikin tuon syytä, moottoriurheiluun tarvitaan pidempi keskittymiskyky kuin moneen muuhun lajiin. Sitten kun Bööni astui sivuun ja F1 alkoi esim. aktivoitumaan somessa, niin keski-ikä on tullut reippaasti alaspäin. Itseä ei haittaisi, vaikka koko elämäni loppuun asti F1 pysyisi nykyisessä (ei sprintti-) systeemissään, mutta kai se on pakko tottua siihen, että koko ajan yritetään saada nuorempia katsojia innostumaan lajista ja elää asian kanssa.
No keski-ikä on korkea ihan siitä syystä, että formulat puskettiin maksukanaville ja sen jälkeen F1-sarja itse on ollut täysin haluton uudistumaan teknisellä ja viestinnällisellä saralla. Varsinkin Ecclestone suoraan jopa halveksui nettiä mediana ja markkinoinnin välineenä ja teki sen virheen, että laski kaiken klassisten maksukanavien varaan. Jotenkin en usko sprinttikisojen juurikaan laajentavan lajin fanipohjaa. Sprintit ovat merkityksetön asia, kun pisteitä on jaossa hyvin vähän ja eroja ei sprinteissä luultavasti tehdä.

Eihän meillä edes ollut säällistä PC-peliä melkein kymmeneen vuoteen. Sony julkaisi joskus 2002–2003 F1 Challenge 99–02:n ja sen jälkeen seuraavaa peliä saatiin odotella aina vuoteen 2010 asti.

En usko F1-kisojen olevan liian pitkiä. Jalkapallo-ottelu kestää täsmälleen yhtä pitkään ja lätkämatsi taukojen kanssa jopa pidempään. Ilmeisesti rapakon takana amerikkalaisen jalkapallon ja pesäpallon matsit ovat jopa kolmen tunnin luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9595
Sijainti
Helsinki
Sony julkaisi joskus 2002–2003 F1 Challenge 99–02:n ja sen jälkeen seuraavaa peliä saatiin odotella aina vuoteen 2010 asti.

En usko F1-kisojen olevan liian pitkiä. Jalkapallo-ottelu kestää täsmälleen yhtä pitkään ja lätkämatsi taukojen kanssa jopa pidempään. Ilmeisesti rapakon takana amerikkalaisen jalkapallon ja pesäpallon matsit ovat jopa kolmen tunnin luokkaa.
F1 Challenge oli EA: julkaisema. TV-katkot pidentävät NFL- ja MLB-matsien kestoa. Onneksi ne voi aamulla katsoa koosteena hypäten mainokset yli.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1366
TV-katkot pidentävät NFL- ja MLB-matsien kestoa. Onneksi ne voi aamulla katsoa koosteena hypäten mainokset yli.
Näissä myös lajin luonteeseen kuuluvat tauot. Jenkkifutiksesta ylivoimaisesti suurin osa on taukoa, mikä tekee siitä myös helpomman tv-lajin. F1 on koko ajan käynnissä, eli vaatii periaatteessa myös jatkuvaa katsomista. Futiksessakin (siis siinä normaalissa) on yksi erätauko.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9595
Sijainti
Helsinki
Näissä myös lajin luonteeseen kuuluvat tauot. Jenkkifutiksesta ylivoimaisesti suurin osa on taukoa, mikä tekee siitä myös helpomman tv-lajin. F1 on koko ajan käynnissä, eli vaatii periaatteessa myös jatkuvaa katsomista. Futiksessakin (siis siinä normaalissa) on yksi erätauko.
Futiksessa myös taukoa kutsutaan puoliajaksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4370

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Vettel vaihtaa mutta minne? Haas?
Tuskin Vettel Haasille menee, jossa mahikset menestyä ovat aika ohuet Vettelille. Veikkaan että Vettel lopettaa todennäköisemmin Aston Martinilla kauden päätteeksi kuin että vaihtaisi maisemaa uransa loppusuoralla. Tosin mieli voi aina muuttua.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Tuskin Vettel Haasille menee, jossa mahikset menestyä ovat aika ohuet Vettelille. Veikkaan että Vettel lopettaa todennäköisemmin Aston Martinilla kauden päätteeksi kuin että vaihtaisi maisemaa uransa loppusuoralla. Tosin mieli voi aina muuttua.
Olisko Vettel Mclarenille? Ricciardon kanssa päikseen vaihto?

Vettel kyllästynyt astonin jumahtamiseen paikoilleen ja Ricciardo ei tarjoa tarpeeksi palkkaansa nähden? Vettelin vois saada halvemmalla ja Ricciardon halvemmalla myös astonille hmm...
 
Ylös