Välikappaleella voiman voi jakaa suuremmalle alueelle ja se ns. sulakkeena toimiva osa voidaan vaikka kuljettaa autossa mukana ja vaihtaa helposti eikä tarvi heti lähteä kotiin.No pakkohan sen iskarin on siihen koriin jostain kohti kiinni tulevan. Ihan sama montako välikappaletta siinä on välissä, niin jostain kohtaa se on korissa kiinni ja se kohta on nyt rikki. Jokaikisessä itsekantavalla korilla varustetussa autossa se on näin.
Ja miten jaetaan WRC2 powerin pisteet jos kaikki ei saa edes ajaa pätkääMikähän homma Power Stagella ollut kun lopuilta kuskeilta sitten pätkä peruttu...
No siten ettei niitä saa kukaanJa miten jaetaan WRC2 powerin pisteet jos kaikki ei saa edes ajaa pätkää
Täähän se, Neuville olisi voinut voittaa ihan puhtaasti ajamallakin, vauhtia oli kuitenkin paljon, EK -kärkiaikoja enemmän kuin EP:llä. Näyttävällä hidastamisella ja sen selväksi tekemällä että kilpaa ei ajeta, niin sai kaikkien sympatiat ja oli monen silmissä moraalinen voittaja.Selkeästi Lapilla ainakin peliälyä on. Tätä foorumia lukiessa voisi luulla Lapin olleen matkalla ylivoimaiseen voittoon, mutta voitto vietiin tallimääräyksellä. Ennen pätkää. jolle Ogier keskeytti, Neuville oli kolmisen sekuntia Lapin perässä ja tuli sellaisella yrkällä tuon pätkän, että olisi Lapilla voinut olla vaikeuksia pitää Thierry takana. Nyt Esuppi pystyi laittamaan liinat kinni sillä verukkeella, että Thierry pitää kuitenkin päästää edelle, niin näyttää huomattavasti paremmalta kuin, että tallikaveri olisi ajellut morjenstellen ohi ja sitten vasta alettu himmailemaan.
Niin, olisihan Neuville voinut helposti sortua virheeseen, mikäli Lappi olisi jatkanut kilvanajoa. Kokemusta on. Ja kärjessähän Lappi oli tuossa vaiheessa, jos vaikka olisi punaisia lippuja jouduttu näyttämään Ogierin vuoksi. Sikäli molemmat meni oikein.Täähän se, Neuville olisi voinut voittaa ihan puhtaasti ajamallakin, vauhtia oli kuitenkin paljon, EK -kärkiaikoja enemmän kuin EP:llä. Näyttävällä hidastamisella ja sen selväksi tekemällä että kilpaa ei ajeta, niin sai kaikkien sympatiat ja oli monen silmissä moraalinen voittaja.
Niiden osalta jotka pätkän ajoi läpi, ajat pitää, ja muille tehtiin laskennallinen aika.Mutta muuten tulokset jäävät voimaan?
Se välikappale tulee kuitenkin koriin kiinni. Ihan sama millainen se välikappale on, jos sen kiinnityskohta koriin pettää. Välikappaleen pitäminen autossa mukana ei edelleenkään olisi auttanut yhtään mitään. Kiinnityskohta koriin on edelleen rikki ja jos sille ei saa huollossa tehdä mitään, niin peli on pelattu.Välikappaleella voiman voi jakaa suuremmalle alueelle ja se ns. sulakkeena toimiva osa voidaan vaikka kuljettaa autossa mukana ja vaihtaa helposti eikä tarvi heti lähteä kotiin.
Varikolla muuten kuiskitaan että Skodan etupään kiinnitykset olisi suunnitellut sama kaveri.
Lauantain kuudella ekalla pätkällä Neuville oli ajanut Lappia kiinni 15.5 sekuntia, eli ero oli kaventunut 18.6 sekunnista 3.1 sekuntiin. Tällä menolla varmasti olisi mennyt Lapista vielä ihan ajamalla ohi. Sen suhteen ei nyt ollut mitenkään merkittävä tämä tallimääräys. Toki voidaan spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Ogier olisi pysynyt ladulla, olisiko kumpikaan mahtanut mitään tai ketkä olisi ajaneet pihalle.Mikäli masokismiaatteen harrastajia löytyy, voin suositella päiväannoksen hakemista Neuvillen IG- ja Face-postausten kommenttikentistä.
Deserved win ""
Tuossa oli tietysti sellainenkin tilanne, että vaikka Ogier olisi pysynyt tiellä ja ollut kärjessä, jossain vaiheessa Lappi olisi joutunut "odottamaan" Neuvillea. Kakkos-/kolmostilasta tuo ei ehkä herättäisi niin paljon pärinää, vaan on "normaalia peliä". Heräsi minulla sellainen ajatus lauantaina, kun Lappi jäi aika rutkasti Ogierista, että olisiko jo tehty paikanvaihto siinä vaiheessa. Sitten yhtäkkiä Lappi kirikin takaisin Ogierin kantaan ja Neuville peesasi. Tuli minulle eilen mieleen myös yhteneväisyys, että Lappi on ikään kuin Hyundain ostama "jänis", joka päästää työn tehtyään Neuvillen tekemään maailmanennätystä ja keräämään kunnian. Sordolla on vastaavanlainen tiimipelaajan rooli tainnut olla useammassa tallissa.Lauantain kuudella ekalla pätkällä Neuville oli ajanut Lappia kiinni 15.5 sekuntia, eli ero oli kaventunut 18.6 sekunnista 3.1 sekuntiin. Tällä menolla varmasti olisi mennyt Lapista vielä ihan ajamalla ohi. Sen suhteen ei nyt ollut mitenkään merkittävä tämä tallimääräys. Toki voidaan spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Ogier olisi pysynyt ladulla, olisiko kumpikaan mahtanut mitään tai ketkä olisi ajaneet pihalle.
Täytyy muistaa myös että lapille tuli se monsuunisade ek 13, oli ajamassa pohjia sille pätkälle mutta hävis lopulta neuvilelle 6,4 sekkaa. Ero olis ollu noin 10 sekunttia tasapuolisissa oloissa.Lauantain kuudella ekalla pätkällä Neuville oli ajanut Lappia kiinni 15.5 sekuntia, eli ero oli kaventunut 18.6 sekunnista 3.1 sekuntiin. Tällä menolla varmasti olisi mennyt Lapista vielä ihan ajamalla ohi. Sen suhteen ei nyt ollut mitenkään merkittävä tämä tallimääräys. Toki voidaan spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Ogier olisi pysynyt ladulla, olisiko kumpikaan mahtanut mitään tai ketkä olisi ajaneet pihalle.
Ja missä vaiheessa määräys on annettu. Sehän on voitu antaa jo ennen pätkää (siis ennen Ogierin keskeytystä).Täytyy muistaa myös että lapille tuli se monsuunisade ek 13, oli ajamassa pohjia sille pätkälle mutta hävis lopulta neuvilelle 6,4 sekkaa. Ero olis ollu noin 10 sekunttia tasapuolisissa oloissa.
Eli ei se neuville merkittävästi ajanut kiinni.
Jos joku löytää linkin tästä, niin saa laittaa.Aavistuksen karannee off-topicin puolelle, mutta Fermin Janne on kyllä vekkulin oloinen ukko.
Montaa haastattelua en ole nähnyt, jossa mies ei nauraisi tai yrittäisi naurattaa kanssakeskustelijaa. Viimeisin osoitus löytyy illan Tulosruudusta. Ferm on tajunnut huumorin kultaisen säännön: mikäli ketään ei naurata, heitä Kummeli-viittaus ja repeä jutulle itse.
Tätä lisää