Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Nyt se maalaisjärki.. Et vissiin edelleenkään tiedä mitä maksukuskitermi tarkoittaa. Se että talli yrittää saada yhteistyökumppaneita on aivan normaali asia, jota jokainen talli tekee jokaisen kuskin kohdalla. Se on tallien perusliiketoimintaa, josta talli saa rahansa jolla autot saadaan radalle. Maksukuskin ajopaikasta maksetaan. On se nyt kovin hankala taas ymmärtää. Se ei myöskään ole ehdottamasi yleisnimi.
Ja juuri Zhoun kohdalla edes se yhteistyökumppaneiden saaminen ei edes ole onnistunut.
Tallin voivottelua kiinalaisten sponsoreiden hankkimisen hankaluudella jo pelkästään paljastaa että kiinalaisella kuskilla on ollut tarkoitus tehdä rahaa ainakin kiinalaisella sponsoroinnilla. Jo pelkästään tämä vahvistaa ettei Zhou saanut paikkaa pelkillä ajotaidoilla, mutta päättelykykyä tämä kuvio vähän vaatii.

Tässä esimerkiksi sitä sinun kaipaamaasi kiinalaista sponsorointia joka tullut Zhoun aikana. Talli odottaa tulevaisuudessa vuolevansa lisää rahaa kiinalaisella maksukuskillaan. Sponsorisyöttinä viemässä oikeilta kyvyiltä ajopaikan.
https://www.sportspromedia.com/news/alfa-romeo-f1-china-sponsorship-zhou-guanyu-frederic-vasseur/

“So far it was a bit difficult,” he told Autosport. “We signed with SenseTime and we already had AMX in the past, that’s the main two sponsors that we have from China.

“Perhaps it will take time, I’m convinced, but perhaps Zhou has to score first and to deliver first to attract new sponsors.
Eikä Vasseur ole sanonut Zhoun tuomasta taloudellisesta tuesta, vaan siinä itsekin linkkaamassa jutussasi kertoi Zhoun pääsevän omilla avuillaan talliin. Ja useammassa kertoo, että ei ole mitään taloudellista tukea, kuten kertoo myös Zhou. Ei voi olla niin vaikeata taas.
Kuinka sinisilmäinen oikein olet? Noloahan se olisi tallilta väittää kuskiensa rekrytoinnin perustuvan muuhun kuin kykyihin. Jos faija-Strolli sanoisi poikansa olevan Aston Martinilla ajokykyjensä ansiota niin sinä uskoisit? Kaiken huipuksi puolueettomasti laitat itsen Zhoun sanomaan ettei ole maksukuski.

https://www.planetf1.com/news/frederic-vasseur-guanyu-zhou-sponsors/

“The financial side can’t be hidden,” Vasseur told the BBC. “In the end, our sponsors also want to be happy and develop their commitment to the future.

“The first Chinese driver in F1 – it’s mega news for us, for the company, for our sponsors and also for F1 in general.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Tallin voivottelua kiinalaisten sponsoreiden hankkimisen hankaluudella jo pelkästään paljastaa että kiinalaisella kuskilla on ollut tarkoitus tehdä rahaa ainakin kiinalaisella sponsoroinnilla. Jo pelkästään tämä vahvistaa ettei Zhou saanut paikkaa pelkillä ajotaidoilla, mutta päättelykykyä tämä kuvio vähän vaatii.

Tässä esimerkiksi sitä sinun kaipaamaasi kiinalaista sponsorointia joka tullut Zhoun aikana. Talli odottaa tulevaisuudessa vuolevansa lisää rahaa kiinalaisella maksukuskillaan. Sponsorisyöttinä viemässä oikeilta kyvyiltä ajopaikan.
Näillä argumenteilla myös mm. Mika Salo oli puhtaasti maksukuski, vaikka Tyrrell hänelle palkkaa maksoikin. Sehän on ihan normaalia toimintaa, että firmat sponsoroivat oman maan kuljettajaa. Niin toimivat suomalaiset ja kiinalaiset. Myös erästä espanjalaista kuljettajaa on tuettu isolla rahalla eri talleihin espanjalaisen pankin toimesta eikä kukaan pidä häntä maksukuskina. Tässä taitaa nyt olla siitä, että toinen ajattelee Zhoun tulleen Sauberille siksi, että hänellä on takanaan isoja, valtavia ja käsittämättömiä määriä rahoja Kiinasta ja toinen ajattelee Zhoun tulleen Sauberille siksi, että hänen palkkaamisellaan on mahdollista saada kiinalaisilta firmoilta isoja, valtavia ja käsittämättömiä määriä rahoja, koska kukapa ei haluaisi sponsoroida oman maansa kuljettajaa.

“So far it was a bit difficult,” he told Autosport. “We signed with SenseTime and we already had AMX in the past, that’s the main two sponsors that we have from China.

“Perhaps it will take time, I’m convinced, but perhaps Zhou has to score first and to deliver first to attract new sponsors.
Tuosta kun lukee, niin vääjäämättä tulee mieleen tämä jälkimmäinen skenaario. Zhoun ajateltiin tuovan mukanaan kiinalaisia sponsseja, mutta niitä onkin ollut yllättävän hankalaa saada. Toisin sanoen ei ole rahulia pojan takana, vaikka siltä aluksi tuntuikin.

Guanyu Zhou’s financial backing was a “pillar” of Alfa Romeo’s decision to sign him for the 2022 Formula 1 season but it is “not the only one”, the team insists.
Tuosta kun ajatuksella lukee, niin Vasseur palkkasi Zhoun ajatuksella, että sieltä tulee kiinalaista rahaa ovista ja ikkunoista, mutta kuski on myös riittävän hyvä ajamaan autoa. Win - win -tilanne pällitaallikon kannalta. Joka tapauksessa tässä on ainakin itse tullut muodostettua sellainen kuva, että dollarin kuvat silmissään Zhou on palkattu, koska hänellä oli tarjolla olleista paras hinta-laatusuhde. Siinä mielessä ei ole maksukuski, kuten ei myöskään Stroll, koska ovat osoittaneet omaavansa myös rattimiehen taitoja. Ei lajinsa parhaita, mutta ehdottomasti parempia kuin ne todelliset maksukuskit, jotka jäävät sekuntitolkulla tallikaveristaan. Sellaisiakin on ykkösissä ollut ja he ovat puhtaasti maksukuskeja. Lajin luonteeseen vain kuuluu se, että ellet ole superhyperlahjakas, niin rahakassin kanssa joudut sisälle tulemaan. On sieltä moni maailmanmestarikin tullut rookievuonnaan sponsoripaketin kanssa ilman maksukuskin leimaa. Rahaa on kuitenkin vaadittu sen ensimmäisen ajopaikan saamiseksi.

Muistetaan, että Zhoulla on menossa vasta toinen vuosi. Jos hän olisi ollut oikeasti susihuono eikä toivottuja rahoja olisi näkynyt, niin johan olisi Frédéric antanut monoa kiinalaisen hanuriin heti ekan vuoden jälkeen. Ihan sama mitä papereissa lukee. Täytyy hänen siis täyttää ne vaatimukset rahan ja ajotaidon osalta mitä on annettu, kun meinaa seuraavassakin kisassa viivalla olla.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Näillä argumenteilla myös mm. Mika Salo oli puhtaasti maksukuski, vaikka Tyrrell hänelle palkkaa maksoikin. Sehän on ihan normaalia toimintaa, että firmat sponsoroivat oman maan kuljettajaa. Niin toimivat suomalaiset ja kiinalaiset. Myös erästä espanjalaista kuljettajaa on tuettu isolla rahalla eri talleihin espanjalaisen pankin toimesta eikä kukaan pidä häntä maksukuskina. Tässä taitaa nyt olla siitä, että toinen ajattelee Zhoun tulleen Sauberille siksi, että hänellä on takanaan isoja, valtavia ja käsittämättömiä määriä rahoja Kiinasta ja toinen ajattelee Zhoun tulleen Sauberille siksi, että hänen palkkaamisellaan on mahdollista saada kiinalaisilta firmoilta isoja, valtavia ja käsittämättömiä määriä rahoja, koska kukapa ei haluaisi sponsoroida oman maansa kuljettajaa.

https://www.sportspromedia.com/news/alfa-romeo-f1-china-sponsorship-zhou-guanyu-frederic-vasseur/

Tuosta kun lukee, niin vääjäämättä tulee mieleen tämä jälkimmäinen skenaario. Zhoun ajateltiin tuovan mukanaan kiinalaisia sponsseja, mutta niitä onkin ollut yllättävän hankalaa saada. Toisin sanoen ei ole rahulia pojan takana, vaikka siltä aluksi tuntuikin.

https://the-race.com/formula-1/why-alfa-is-happy-to-admit-zhous-backing-a-pillar-of-2022-deal/
Mitä Alonsoon tulee niin kyllä, voi häntä pitää eräänlaisena maksukuskina. Mutta onko se järjenköyhyyttä rinnastaa hänet Mazepineihin, Latifeihin, Zhouhun ja muihin kuskeihin joiden sarjassa pysyminen edellyttää taloudellista tukea tallille. Alonso kuitenkin maailmanmestari ja silloin Ferrarilla sarjan kovapalkkaisin kuski jonka tieltä ostettiin toinen maailmanmestari pois edestä. Itse määritän maksukuskin sillä periaatteella millä avuilla hän on sarjaan noussut ja millä siellä pysyy.

Tuosta kun ajatuksella lukee, niin Vasseur palkkasi Zhoun ajatuksella, että sieltä tulee kiinalaista rahaa ovista ja ikkunoista, mutta kuski on myös riittävän hyvä ajamaan autoa. Win - win -tilanne pällitaallikon kannalta. Joka tapauksessa tässä on ainakin itse tullut muodostettua sellainen kuva, että dollarin kuvat silmissään Zhou on palkattu, koska hänellä oli tarjolla olleista paras hinta-laatusuhde. Siinä mielessä ei ole maksukuski, kuten ei myöskään Stroll, koska ovat osoittaneet omaavansa myös rattimiehen taitoja. Ei lajinsa parhaita, mutta ehdottomasti parempia kuin ne todelliset maksukuskit, jotka jäävät sekuntitolkulla tallikaveristaan. Sellaisiakin on ykkösissä ollut ja he ovat puhtaasti maksukuskeja. Lajin luonteeseen vain kuuluu se, että ellet ole superhyperlahjakas, niin rahakassin kanssa joudut sisälle tulemaan. On sieltä moni maailmanmestarikin tullut rookievuonnaan sponsoripaketin kanssa ilman maksukuskin leimaa. Rahaa on kuitenkin vaadittu sen ensimmäisen ajopaikan saamiseksi.

Muistetaan, että Zhoulla on menossa vasta toinen vuosi. Jos hän olisi ollut oikeasti susihuono eikä toivottuja rahoja olisi näkynyt, niin johan olisi Frédéric antanut monoa kiinalaisen hanuriin heti ekan vuoden jälkeen. Ihan sama mitä papereissa lukee. Täytyy hänen siis täyttää ne vaatimukset rahan ja ajotaidon osalta mitä on annettu, kun meinaa seuraavassakin kisassa viivalla olla.
Nyt kun sentään myönnetään dollarin himot Zhoun kohdalla niin onko sattumaa että Alfa Romeo lähestyi Alpine-junioreista Zhouta eikä Piastria? Tämäkin kertoo aika vahvasti millä avuilla Zhou nousi ykkösiin ja ylivoimaisesti potentiaalisin juniori Piastri jäi ilman paikkaa, koska ei pystyisi auttamaan Alfa Romeota taloudellisesti. Zhoun nousussa puhui ihan eri tahot kuin ajokyvyt.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Mitä Alonsoon tulee niin kyllä, voi häntä pitää eräänlaisena maksukuskina. Mutta onko se järjenköyhyyttä rinnastaa hänet Mazepineihin, Latifeihin, Zhouhun ja muihin kuskeihin joiden sarjassa pysyminen edellyttää taloudellista tukea tallille. Alonso kuitenkin maailmanmestari ja silloin Ferrarilla sarjan kovapalkkaisin kuski jonka tieltä ostettiin toinen maailmanmestari pois edestä. Itse määritän maksukuskin sillä periaatteella millä avuilla hän on sarjaan noussut ja millä siellä pysyy.



Nyt kun sentään myönnetään dollarin himot Zhoun kohdalla niin onko sattumaa että Alfa Romeo lähestyi Alpine-junioreista Zhouta eikä Piastria? Tämäkin kertoo aika vahvasti millä avuilla Zhou nousi ykkösiin ja ylivoimaisesti potentiaalisin juniori Piastri jäi ilman paikkaa, koska ei pystyisi auttamaan Alfa Romeota taloudellisesti. Zhoun nousussa puhui ihan eri tahot kuin ajokyvyt.
Hetkinen, hetkinen. Sinulla on väittelyt comm:n kanssa eikä minä ja hän olla missään liitossa. Se että minä voin sanoa Vasseurin palkanneen Zhoun jenit silmissä ei tarkoita todellakaan sitä, että sinä tai minä olisimme oikeassa ja comm väärässä tai comm olisi muuttanut mielipidettään.

Sitten varsinaiseen asiaan. Sä itsepintaisesti toistelet Zhoun olevan sarjassa VAIN rahan ansiosta, vaikka ITSE laitoit linkin jossa sanottiin kiinalaisten sponsoreiden olevan vain Zhoun palkkauksen YKSI syy. Edes välttävän sisälukutaidon omaava ymmärtää heti Zhoun palkkauksessa olevan silloin MUITAKIN tekijöitä kuin raha. Tämäkin
asia koski siis vuotta 2022 ja nyt elämme vuotta 2023. Kuten sanoin niin mikäli Zhou olisi ollut susihuono tai sitäkin huonompi kuljettaja, niin hänet olisi heivattu ulos jo ekan kauden jälkeen. VARSINKIN jos puheet saamattomista rahoista ja sponsseista pitävät paikkansa.

Vai miksi sinun mielestäsi Zhou saa jatkaa ajamistaan, jos kiinalainen raha ei ole Sauberin tilille siinä määrin kilahtanutkaan kuin oli oletus ennen Zhoun palkkausta?

Sulle Piastrin kohtalo tuntuu olevan arka paikka. Sukua tai jotain..? Se miksi Vasseur ei Piastria palkannut johtuu varmaan monestakin tekijästä. Yksi taitaa olla se, että siihen aikaan Piastri taisi olla vahvasti Alpinen kirjoilla. Ehkä hänet olisi valittu, jos vapaana olisi ollut. Alpine varmaan pyysi niin kovaa vuokraa junnusta, ettei palkkaaminen ollut järkevää.

Minä en ole vieläkään valmis lyömään Zhoun otsaan maksukuskin leimaa. Katsotaan muutama kausi vielä miten tulee käymään. Kaveri voi olla ihan hyvää kakkoskuski ainesta ja siten ansainnut paikkansa ykkösissä siinä missä Perezkin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3343
Tallin voivottelua kiinalaisten sponsoreiden hankkimisen hankaluudella jo pelkästään paljastaa että kiinalaisella kuskilla on ollut tarkoitus tehdä rahaa ainakin kiinalaisella sponsoroinnilla. Jo pelkästään tämä vahvistaa ettei Zhou saanut paikkaa pelkillä ajotaidoilla, mutta päättelykykyä tämä kuvio vähän vaatii.

Tässä esimerkiksi sitä sinun kaipaamaasi kiinalaista sponsorointia joka tullut Zhoun aikana. Talli odottaa tulevaisuudessa vuolevansa lisää rahaa kiinalaisella maksukuskillaan. Sponsorisyöttinä viemässä oikeilta kyvyiltä ajopaikan.




Kuinka sinisilmäinen oikein olet? Noloahan se olisi tallilta väittää kuskiensa rekrytoinnin perustuvan muuhun kuin kykyihin. Jos faija-Strolli sanoisi poikansa olevan Aston Martinilla ajokykyjensä ansiota niin sinä uskoisit? Kaiken huipuksi puolueettomasti laitat itsen Zhoun sanomaan ettei ole maksukuski.
No totta kai Zhoun palkkaamisella on yritetty saada yhteistyökumppaneita. Sitäkin sulle on sanottu jo monta kertaa. Lue tarkkaan: Joka ikisen kuskin palkkaamisella on tarkoitus saada uusia tukijoita kuskin tukijoukoista. Sen takia esim harvoin kahta saman maan kuskia ajaa samassa tallissa, mutta se ei ole edelleenkään maksukuskin kriteeri. Olet varmasti lukenut moneen kertaan täältä.mutta myös googlesta sen määritteen, mutta silti jatkat tota samaa jankutusta.
Ja Zhou ajaa jo toista vuotta ilman sponsorirahaa.

Ja on toi sun salaliittoteoria aikamoinen. Jos tallipäälikkö sanoo monta kertaa, että ei ole ollut taloudellista tukea ja kuski sanoo, että.ei ole ollut taloudellista rukea, yhteistyökumppaneiden logoja ei löydy autosta, eikä niitä löydy tallin yhteistyökumppanilistoilta, niin silti joku kulahtanutta iskelmälaulajaa imitoivan tietotoimisto taas tietää paremmin, vaikka ei vielä eilen tiennyt mitä maksukuski edes sanana tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9221
Mazepinin (Uralkali) ja Latifin (Sofina) kohdalla näkyivät selvästi sponsorit autoissa sen aikaa kun ajoivat.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8808
Sijainti
Helsinki
Hetkinen, hetkinen. Sinulla on väittelyt comm:n kanssa eikä minä ja hän olla missään liitossa. Se että minä voin sanoa Vasseurin palkanneen Zhoun jenit silmissä ei tarkoita todellakaan sitä, että sinä tai minä olisimme oikeassa ja comm väärässä tai comm olisi muuttanut mielipidettään.

Sitten varsinaiseen asiaan. Sä itsepintaisesti toistelet Zhoun olevan sarjassa VAIN rahan ansiosta, vaikka ITSE laitoit linkin jossa sanottiin kiinalaisten sponsoreiden olevan vain Zhoun palkkauksen YKSI syy. Edes välttävän sisälukutaidon omaava ymmärtää heti Zhoun palkkauksessa olevan silloin MUITAKIN tekijöitä kuin raha. Tämäkin
asia koski siis vuotta 2022 ja nyt elämme vuotta 2023. Kuten sanoin niin mikäli Zhou olisi ollut susihuono tai sitäkin huonompi kuljettaja, niin hänet olisi heivattu ulos jo ekan kauden jälkeen. VARSINKIN jos puheet saamattomista rahoista ja sponsseista pitävät paikkansa.

Vai miksi sinun mielestäsi Zhou saa jatkaa ajamistaan, jos kiinalainen raha ei ole Sauberin tilille siinä määrin kilahtanutkaan kuin oli oletus ennen Zhoun palkkausta?

Sulle Piastrin kohtalo tuntuu olevan arka paikka. Sukua tai jotain..? Se miksi Vasseur ei Piastria palkannut johtuu varmaan monestakin tekijästä. Yksi taitaa olla se, että siihen aikaan Piastri taisi olla vahvasti Alpinen kirjoilla. Ehkä hänet olisi valittu, jos vapaana olisi ollut. Alpine varmaan pyysi niin kovaa vuokraa junnusta, ettei palkkaaminen ollut järkevää.

Minä en ole vieläkään valmis lyömään Zhoun otsaan maksukuskin leimaa. Katsotaan muutama kausi vielä miten tulee käymään. Kaveri voi olla ihan hyvää kakkoskuski ainesta ja siten ansainnut paikkansa ykkösissä siinä missä Perezkin.
Kiinan rahayksikkö on juan
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8808
Sijainti
Helsinki
Mazepinin (Uralkali) ja Latifin (Sofina) kohdalla näkyivät selvästi sponsorit autoissa sen aikaa kun ajoivat.
Kun Felipe Nasr ajoi Sauberilla, kyljissä olivat hänen sponsorinsa (Banco do Brasil) tunnukset. Checon ajaessa Telmexin logo (Edelleen ovat hänen autonsa halossa). Venezuelan valtion öljy-yhtiö rahoitti Pastorin ajamisia. Marussian aikoina Will Stevens ajoja rahoitti likemies-isä ja Max Chilton maksi 500 000 puntaa, jotta sai ajaa Abu Dhabissa Caterhamilla 2014.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
No totta kai Zhoun palkkaamisella on yritetty saada yhteistyökumppaneita. Sitäkin sulle on sanottu jo monta kertaa. Lue tarkkaan: Joka ikisen kuskin palkkaamisella on tarkoitus saada uusia tukijoita kuskin tukijoukoista. Sen takia esim harvoin kahta saman maan kuskia ajaa samassa tallissa, mutta se ei ole edelleenkään maksukuskin kriteeri. Olet varmasti lukenut moneen kertaan täältä.mutta myös googlesta sen määritteen, mutta silti jatkat tota samaa jankutusta.
Ja Zhou ajaa jo toista vuotta ilman sponsorirahaa.

Ja on toi sun salaliittoteoria aikamoinen. Jos tallipäälikkö sanoo monta kertaa, että ei ole ollut taloudellista tukea ja kuski sanoo, että.ei ole ollut taloudellista rukea, yhteistyökumppaneiden logoja ei löydy autosta, eikä niitä löydy tallin yhteistyökumppanilistoilta, niin silti joku kulahtanutta iskelmälaulajaa imitoivan tietotoimisto taas tietää paremmin, vaikka ei vielä eilen tiennyt mitä maksukuski edes sanana tarkoittaa.
Määrittele Lance Stroll, onko hän normikuski vai maksukuski? Mitä mieltä olet ajaisiko Zhou sarjassa jollei olisi kiinalainen? Mitä mieltä olet ajaisiko Perez sarjassa ilman Telmexiä? Maksukuski käsite ei ole ihan yksiselitteinen.

En ymmärrä miksi ihan pokkana kiistät jatkuvasti Vasseurin mainitseman taloudellisen tuen, on puhunut myös ajatelleensa tallin budjettia palkatessaan Zhoun. Monta kertaa mainitsee Zhoun yhteydessä 'financial backing'.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
AlphaTauri osti De Vriesissä puhtaasti ajotaitoa, hänet palkattiin potentiaalinsa ja yhden kisan perusteella. Tämä osoittautui kasaksi skeidaa ja siksi lensikin kuin leppäkeihäs ulos tallista kun ei tullut tulosta.

Sargeant on toinen joka on ollut myös floppi tähän asti, josta jo potkuhuhujakin on ollut. Tässä tuleekin sitten se mielenkiintoinen osuus mitä muita apuja kuskilta löytyy pitääkseen tallipaikan. Netflixin myötä F1 on tehnyt läpimurron jenkeissä ja jenkkikisojakin jo 3 tällä kaudella. Sargeantilla löytyy jenkkipassi ja ajaa jenkkiomisteisessa tallissa. Tässä nähdään miten näillä muilla ominaisuuksilla kuin ajokyvyillä on mahdollista roikkua sarjassa vaikka ajettaisiinkin vähän sinne päin. Toto taannoin taisi sanoa että Sargeantin tuoli olisi sementoitu kun yritti sinne Mickiä kaupata.

Maksukuskikäsittettä toiset tulkitsee sitä kuin raamattua ja toiset nykyaikaisesti maalaisjärjellä. Mutta Zhoun kohdallakin saattaa ääni muuttua kellossa, jos Bottaksen ura loppuu Sauberilla aikaisemmin kuin Zhoulla niin kuinka kauan täällä maltetaan pitää Kiinan korttia piilossa. Vähän veikkaan että takki kääntyy nopeampaa kuin politiikassa.

Näissä maksukuskiasioissa kuskin ja tallin sanomisilla yhtä paljon painoarvoa kuin Helmutilla joka sanoisi antavansa alisuorittavalle kuskille työrauhan tai tallipäälliköllä joka kiistää tallissaan olevan kakkoskuskia. Ylipäätänsä palkatessaan uutta kuskia jos tallipäällikkö joutuu tarkentamaan että tämä kaveri osaa myös ajaa ja vakuuttelee päässeensä talliin ajokyvyillä niin yleensä hälytyskellot soi että ei taida ihan täysin puhtaat jauhot olla pussissa. Ajokyvyt pitäisi olla itsestäänselvä asia kuninkuusluokassa eikä sellaista asiaa pitäisi tarvita perustella joten koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Tätä soppaa maksukuskeista voisi verrata Lähi-Idän kisoihin. Jokainen tietää mistä on kyse kun siellä ajetaan, mutta todisteita ruskeista kirjekuorista ja tilisiirroista harva löytää.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4876
Kyllähän kuskin kotimaakin ratkaisee. Ennen Tsumia kaipailtiin saksalaista kykenevää kuskia.
 

Yevgeni M.

Active member
Liittynyt
30.4.2023
Viestit
36
Moottoriurheilussa on iät ja ajat ollut maksukuskeja eikä niistä päästä koskaan eroon, pakollinen paha urheilullisessa mielessä. Aina tulee löytymään niitä jotka kiilaavat parempien lupausten edelle milloin milläkin avulla. Zhoulla se on tämä Kiinan kansalaisuus, Kiinan markkinat valtavat. Oikeastaan Alfa Romeo tekee palveluksen sarjalle ja nostaa F1 sarjan näkyvyyttä Kiinassa. En ihmettelisi jos sarjan johto yrittäisi vaikuttaa Zhoun pysymiseen sarjassa. Eikö B. Ecclestone aikoinaan yrittänyt vaikuttaa tai ylipuhua milloin minkäkin kuskin pitämistä sarjassa koska teki sarjan julkisuuskuvalle hyvää?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3343
Määrittele Lance Stroll, onko hän normikuski vai maksukuski? Mitä mieltä olet ajaisiko Zhou sarjassa jollei olisi kiinalainen? Mitä mieltä olet ajaisiko Perez sarjassa ilman Telmexiä? Maksukuski käsite ei ole ihan yksiselitteinen.

En ymmärrä miksi ihan pokkana kiistät jatkuvasti Vasseurin mainitseman taloudellisen tuen, on puhunut myös ajatelleensa tallin budjettia palkatessaan Zhoun. Monta kertaa mainitsee Zhoun yhteydessä 'financial backing'.
Eikö se maksukuski olekkaan yleisnimitys? Se määrite on hyvin yksinkertainen. Lopeta jo.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4876
Valtteri vahvasti juomapuolen miehiä. Nyt uutena mukaan Ihana-punkku, Aiemmin sopimus Oath-gin ja kaffeehommia.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4876
Keskittyisi ukko nyt vaan ratin kääntelyyn, ettei Zhou hypi nenille.
Se on nykyaikana vähän huono keskittyä, kun ei saa testata.
Mitä sitä muuta voi kun pyöräillä, käydä salilla, uida ja ajaa simulaattoria. Mistään ei kuitenkaan saa samaa vastetta kuin ajamisesta.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2884
Se on nykyaikana vähän huono keskittyä, kun ei saa testata.
Mitä sitä muuta voi kun pyöräillä, käydä salilla, uida ja ajaa simulaattoria. Mistään ei kuitenkaan saa samaa vastetta kuin ajamisesta.
Voi tehdä mielikuvaharjoittelua ratin kääntelystä. Unelmoida seuraavan kisan kiertämistä rennosti. Ei tule ylikuntoa ja saa treeniä.
 
Ylös