Formula 1 — 2025 — 16 — Italian GP

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10745
Sijainti
Helsinki
Onnistujat:
- Max
- Bortoleto
- Hadjar
- Albon

Epäonnistujat:
- Aston Martin
- McLarenin taktiikka
- Alpinet (taas)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
9020
Sijainti
Vantaa
Bortoleto jälleen pisteille. Hulkki sai podiumin 5 kisaa sitten. Sen jälkeen Bortoleto on ollut Sauberin ykköskuski. Enemmän pisteitä kuudesta viimeisestä kisasta Hulkenbergin podiumi mukaanluettuna. Vaikka tänään Hulk keskeytti, mutta paremmassa kyydissä tulokaskuski on ollut.

Erinomaista näyttöä Bortoletolta kun pystynyt antamaan ison myllytyksen Hulkenbergille, puhtaasti ajamalla.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6533
McLaren on selkeästi opettanut kuskeilleen, että urheilua harjoitetaan samalla tavalla kuin päiväkodissa. Tärkeintä on, ettei kellekään tule paha mieli, voittaminen tulee sitten sen jälkeen. En kyllä näin säälittävää mestaruuskamppailua hetkeen tule mieleen. Piastriin olen todella pettynyt, että tottelee tallia, kun olen aiemmin häntä kehunut juuri verstappenmaisesta ajamisesta.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1669
Muutama ajatus kilpailusta heti tuoreeltaan:

-Vähän jäi valju fiilinki McLarenin paikkojen vaihdosta.

-Bearmanin rangaistus oli kyllä outo. Nätisti olisivat mahtuneet mutkaan, jos Sainzilla olisi ollut pelisilmää.

-Med-Hard rengastaktiikalla aikainen stoppi ei ollut toimivin. Esim. Bortoletolla olisi ollut mahkut vieläkin parempaan lopputulokseen toisenlaisessa taktiikalla.

-Tsunoda on kyllä huono (mutta eiköhän CCMK taas löytäne perusteluja puolustukseksi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6414
Jos vain olisi ollut molemmilla Red Bull kuskeilla sama takasiipi niin juhlittaisiin Red Bullin kaksoisvoittoa, koska palikoistahan tämä on kiinni. Toki epäilen että Tsunoda haluaisi vielä vähemmän siipeä jos jo muutenkin on vaikeuksia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6220
McLaren on selkeästi opettanut kuskeilleen, että urheilua harjoitetaan samalla tavalla kuin päiväkodissa. Tärkeintä on, ettei kellekään tule paha mieli, voittaminen tulee sitten sen jälkeen. En kyllä näin säälittävää mestaruuskamppailua hetkeen tule mieleen. Piastriin olen todella pettynyt, että tottelee tallia, kun olen aiemmin häntä kehunut juuri verstappenmaisesta ajamisesta.
Piastri on aiemmin saanut vastaavan palveluksen itselleen ja oli vähän pakotettu vastapalvelukseen. Hän on kuitenkin vähän ulkopuolinen brittitallissa brittikuljettajaa vastaan, niin nyt on vielä pidettävä suhteet talliin pehmeinä. Jos hän on ensi kaudella maailmanmestari, niin silloin voi antaa kyynärpäätä tallikaverille.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
4129
Startissa tapahtumaa, muuten uskomattoman tylsä kisa.

Hadjar ajoi hyvän kisan. Mitä ihmettä Yukille taas tapahtui että tippui?? Käsittämättömän paljon tulee näitä ohikisoja. Ja Sainzilla taas aivan karmea ksia.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15592
Hadjar pisteille varikolta, Tsunoda pudonnut sijalle 13
Juuri ehdin valon vaihtumiseen vihreäksi kisan lähtöön joten mitään ennakkoa valojen sammuessa en ehtinyt laittaa aika-ajon pääteeksi juuri ennen kisaa viestinä. Lopputuloksen tultua julki...

Ehkä olisi ollut parempi jättää katsomatta kun verenpaine alkaa nousta vaarallisen korkeaksi!

Racing Bull hoiti oikein viimein kädessä surkeasta viikonlopustaan huolimatta taas kerran varikkotaktisesti pelin paremmin Isack Hadjcarille siinä missä Red Bull sitä ei kyennyt taas kerran tekemään. Varsinkaan mitä tuli Yuki Tsunodan kisan kannalta. Savu ja kekäleet nousee korvista kyllä olan takaa. Tiedä kumpi piruunnuttaa tällä hetkellä enemmän? Tsunodan kisan meneminen verraten hyvänkin viikonlopun jälkeen päin mäntyä vai McLarenin käytännön voiton lahjoitus Max Verstappenille?

Tässä lähinnä päivittelen taas kerran Red Bullin tilannetta:

Minkä takia taas pysähdyttiin niin aikaisin kuin pysähdyttiin? Etenkin kun keskikovat renkaat kesti taas kaikilla verrokkikuskeilla jälleen niin paljon pidempään kuin miten Tsunodalla kesti. Ja jos oli ihan pakko pysähtyä niin sitten olisi silti aikaisinkin pysähdyttäessä odottaa se kuuluisa kierros, pari-kolme ja ehkä hurjimmillaan 5-6 kierrosta pidempään. Heti olisi tullut enemmän etua kuten vaikka Alonsolle taisi tulla ennen espanjalaisen keskeytystä.

Tietysti ja hurjimmillaan kun taas rengaskesto olisi ollut niin paljon parempi kuin mitä sitten lopulta oli toteutuneesti niin hyvinkin kauan olisi siis voinut ajaa. Ja huonoimmillaankin ylipäänsä kaikkien verrokkikuskien edelle olisi päästy lähemmäksi edes niitä koko ajan tavoitteena olevia pisteitä kohti mennen.

Sitten alkoi tulla muitakin epäonnen oikkuja ja osakolareita muillekin kuskeille, mutta ei niin ei. Siellä vain Red Bullin tiimiradiossa päiviteltiin jotain muka taktiikan onnistumisesta sitten kisan päätteeksi ruutulipulla kun taas kerran tiesi tuota pölkkypäistä mahtailua vastaan mitä tulee tapahtumaan vastaavalla idioottimaisuudella!

Tsunoda tietysti lähti jälleen kisaan myös hyvin erikoisen poikkeavasti kai säädetyllä autolla, eri takasiivekkeellä kaiketi ja kaikkiaan sellaisilla ratkaisuilla autoon, että siitä tuli valmiiksi liian puskeva ja kyllä sai taas päivitellä tilannetta, että niin kokonaan ja melkein vuorenvarmasti päin persettä olevalla taktiikalla lähdetään suhteessa voittajatallikaveri Max Verstappeniin nähden.

Verstappenille edes joskus jos joku munaisi taktisesti näin pahoin edes kerran saati toistuvasti... Todennäköisesti tallipäällikön kulloisesti sitä rangaistusta ollessa tekemättä Helmut Marko muuttuisi Claudio 'Lohikäärme' Lombardiksi hetken ajaksi ja kirjaimellisesti kuohitsisi koko taktiikkaosaston ja polttaisi tuhkaksi myös seuraajien ja seuraajien seuraajien vastaavat toimistot lähettäen sellaisia estokirjeitä muiden tallien pomoille ja palkkaushenkilöstövastaaville lopettaen vastaavien 'taktikoijien' varikkouran koko lajissa ja vuorenvarmasti edes omassa tallissaan siihen paikkaan!

Kaiken murhenäytelmän kruunasi tällä kertaa ei Pierre Gaslyn vaan sitten Liam Lawsonin järjestämä osuma tuottaen kolarivaurion jonka kai olisi voinut varikolla korjata, mutta peli olisi taas ollut menetetty. Melkein joka tapauksessa. Siinäkin sitten Red Bull teki virheen, että jos toivoa olisi ollut niin ei antanut tulla lupaa suorittamaan toista stoppia.

Jos suoritettiin kun eräiden maiden selostuksessa tuota arvuuteltiin niin sen jälkeenkin peli oli lopullisen menetetty. Mielestäni ei suoritettu. Siihen meni kisa ja Zandvoortiin nähden meneteltävän varmat jäännöspisteet. Zandvoortissa pisteitä tosin tuli ja täältä ei. Lopulta tietysti vain ehkä jotkut massakolarit edestä ja varauksella turva-autotilanteet kai ehkä olisivat jotain auttaneet, mutta nekin olisivat kiitos taktisen perseilyn Red Bullilta hyödyttäneet enemmän melkein kaikkia muita Tsunodan edellä ajaneita taas kerran enemmän kuin itse japanilaista.

Siihen nähden yllättävänkin vähän tapahtui Monzassa tässä kisassa ja oli ainakin nopea kisa kiitos kuivan kelin aurinkoisessa säässä ja ajamisen ilman turva-autoja.

Ferrarilla oli melko tasapaksu päivä kuten arvelinkin aika hyvin sijojen 4-8 välillä tapahtuvaksi ja hehän olivat 4:s ja 6:s kuljettajineen.

Nähtäväksi jää jatko sitten Bakussa ennen pitkää. Mestaruustaistelu näyttää edelleen tiukalta vaikka aloite toistaiseksi vieläkin kiitos Norrisin Zandvoortin keskeytyksen on Oscar Piastrilla.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
4009
Sijainti
F1-fanikatsomo
Jollakin tapaa tulee mieleen että suuret mestarit ei nöyristele kisassa.
On kommentoitu ettei radio toimi tai ”option 2-1” jätetty huomiotta tms
 
Ylös