Ralliuutisia, vol 2

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
1295
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
https://www.rallit.fi/lahde-rallin-mm-sarjasta-jysahtaa-huikea-uutispommi/

Rajua optimismia, mutta ehkä tässä kajastaa valoa tunnelin päässä tai ainakin puhtia uuteen yritykseen.

Edit; AnttiL:n vastikää tehty postaus viittasikin tähän.
Periaatteessahan esim. Prodrive vois tehdä sen putkirunkoauton ja myydä eri valmistajille palveluna rallitoiminnan. Laittaa vaan valmistajan mallin mukaiset kuoret auton päälle. Mikäs se yksityistallin 10kpl:n minimimäärä oli, meniskö esim. 5kpl Subarua, 3 Daciaa ja 2kpl Ssangyoungia?
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2341
Periaatteessahan esim. Prodrive vois tehdä sen putkirunkoauton ja myydä eri valmistajille palveluna rallitoiminnan. Laittaa vaan valmistajan mallin mukaiset kuoret auton päälle. Mikäs se yksityistallin 10kpl:n minimimäärä oli, meniskö esim. 5kpl Subarua, 3 Daciaa ja 2kpl Ssangyoungia?
Vain kymmenen kutakin?
 

Ferraro

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
188
Uhri levätköön rauhassa ja omaisille voimia. Ilta-Sanomat taas antaa ymmärtää otsikon perusteella, että rallin parissa olisi tullut kuolonuhreja...

https://www.is.fi/ralli/art-2000011635129.html
Voisitko pelkän linkin sijasta liittää kyseisen otsikon ja referoida mistä tekstissä oikeasti oli kyse? Uskon kyllä että otsikko on harhaanjohtava klikkiansa, enkä siksi aio sitä klikatakaan.
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
599
Voisitko pelkän linkin sijasta liittää kyseisen otsikon ja referoida mistä tekstissä oikeasti oli kyse? Uskon kyllä että otsikko on harhaanjohtava klikkiansa, enkä siksi aio sitä klikatakaan.
Niin tosiaan, otsikko oli muotoa "Rallikuski putosi 300 metriä kuolemaansa," mutta vasta otsikon jälkeen kerrotaan, että kyse oli vaellusretkellä sattuneesta onnettomuudesta.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2709
Niin tosiaan, otsikko oli muotoa "Rallikuski putosi 300 metriä kuolemaansa," mutta vasta otsikon jälkeen kerrotaan, että kyse oli vaellusretkellä sattuneesta onnettomuudesta.
...Ja jos katsotaan tämän "rallikuskin" tilastoja, niin väittäisin että 45-vuotiaana Peugeot 309:llä paikallista sarjaa kiertävä on enemmänkin harrastelija kuin rallikuski noin niinkuin päivätyönsä osalta. Aina voin toki olla väärässä.
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
599
...Ja jos katsotaan tämän "rallikuskin" tilastoja, niin väittäisin että 45-vuotiaana Peugeot 309:llä paikallista sarjaa kiertävä on enemmänkin harrastelija kuin rallikuski noin niinkuin päivätyönsä osalta. Aina voin toki olla väärässä.
Plus kokonaisen lajin mustamaalaamiseen käytetään keppihevosena kuolleita henkilöitä, jotka vain sattuivat harrastamaan rallia - itse kuolemakaan ei liittynyt rallin harrastamiseen...
No, paskalehdistö ei ole tunnettu inhimillisyydestään. Otanpa kahvia ja istun taas alas.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
317
Eikös se aja Hiluxilla niitä hiakkakisoja, sieltä kytkös GR teamiin.
Toyota Gazoo Racing on jo pitkään (ja myös voitokkaasti) ajanut Dakar rallia, FIA:n Cross-Country -sarjaa (W2RC) ja Aasian Cross Country (AXCR) -sarjaa. Panostus on ollut aika mittavaa luokkaa. Ja menestystäkin on tullut. Kauteen 2026 lähdetään kolmella autolla eli Toyota DKR GR Hilux EVO T1U. Autona on aina ollut Hilux. GR Hiluxin ralliversiota ei kannata verrata meilläkin kaupasta saatavaan. On keskimoottori 3,4 -litrainen V6 kahdella turbolla (354hb/620Nm), 6-lovinen Sadeev, kitkalukot edessä, keskellä ja takana, jousituksen liikevara 350mm (sama edessä ja takana), putkirunkoinen, polttoainetankki 540 litraa, rengaskoko on 37x12.5x17 ja vakiona on BF Goodrich All-Terrain KDR3.
Kausihan starttaa perinteisesti 2.1. kahden viikon mittaisella Dakar -rallilla ja autokategorisia oli joku aika sitten 72 autokuntaa. Neljä tehdasteamia Ford (Ranger Raptor T1+), Toyota (Hilux), Renault (Dacia Sandrider) ja BMW (Mini John Cooper Works Rally Plus). Suomesta ei ole ollut pitkään pitkään aikaan ketään. Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja tietysti Balttiasta löytyy lähtijöitä.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
17307
Sijainti
Tampereen lenkki
Toyota Gazoo Racing on jo pitkään (ja myös voitokkaasti) ajanut Dakar rallia, FIA:n Cross-Country -sarjaa (W2RC) ja Aasian Cross Country (AXCR) -sarjaa. Panostus on ollut aika mittavaa luokkaa. Ja menestystäkin on tullut. Kauteen 2026 lähdetään kolmella autolla eli Toyota DKR GR Hilux EVO T1U. Autona on aina ollut Hilux. GR Hiluxin ralliversiota ei kannata verrata meilläkin kaupasta saatavaan. On keskimoottori 3,4 -litrainen V6 kahdella turbolla (354hb/620Nm), 6-lovinen Sadeev, kitkalukot edessä, keskellä ja takana, jousituksen liikevara 350mm (sama edessä ja takana), putkirunkoinen, polttoainetankki 540 litraa, rengaskoko on 37x12.5x17 ja vakiona on BF Goodrich All-Terrain KDR3.
Kausihan starttaa perinteisesti 2.1. kahden viikon mittaisella Dakar -rallilla ja autokategorisia oli joku aika sitten 72 autokuntaa. Neljä tehdasteamia Ford (Ranger Raptor T1+), Toyota (Hilux), Renault (Dacia Sandrider) ja BMW (Mini John Cooper Works Rally Plus). Suomesta ei ole ollut pitkään pitkään aikaan ketään. Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja tietysti Balttiasta löytyy lähtijöitä.
Näille löytyy oma ketjunsa

https://f1-forum.fi/threads/aavikkorallien-mm-sarja.24160/page-2#post-2442760
 
Ylös