Tämä varmasti olisi kaikinpuoli tavoiteltava suunta, mutta en tiedä miten kovan työn takana on saada käyttää samoja renkaita mitä Ruotsissa. Nythän Pohjois-Amerikassa pitää ajaa käytännössä siviilinastoilla kaikki talvirallit.
Ei ole Sillankorva selkeästi helpoin haastateltava, ei kauhean pitkiä tai tarkkoja vastauksia saa irti. Mutta ainahan jotain mielenkiintoista näistä sentään irtoaa, Warmboldin helikopterionnettomuus esimerkiksi.
Ei se näköjään aivan täysin näin ole, säännöt toki monilta osin yhtenevät: https://www.fia.com/sites/default/files/260_2022_wmsc_2021.12.15_corrected_2022.01.04.pdf
Itse olen siinä käsityksessä että Rally3 auton olisi perustuttava Rally4 autoon (jossain kohtaa oli puhetta konversiokiteistäkin...), joten sitä taustaa vastaan tuo päätös olisi ihan looginen.
On kyllä ihan kärkipään jaksoja ja tarkkuus on uskomaton! Ja noh jos kerrankin on sattunut penkalle samaan paikkaan niin tietää, että meno ihan samaa aina...
Kyllä tätäkin on muutaman kerran kokeiltu. Mutta metsä asettaa rajoitteita, kun ei ole sitä lentokonetta yläpuolella pyörimässä ja välittämässä aineistoa.
Tätä listaa vasten 2012 Merikarvian SM-rallin 44,02km mittainen sorapätkä on kyllä melkoinen poikkeus ja kummajainen. Sitä se tosin oli läpiajettaessakin.
Kun lähtöjärjestys on muuttunut pistejärjestyksen mukaiseksi, niin onkohan sen jälkeen koskaan ollut tilannetta missä neljänneksi avauskisassa sijoittunut auraisi tietä toisessa osakilpailussa...? Ylipäätään tilanne jossa pistejohtaja ei olisi reitillä ensimmäisenä seuraavassa kilpailussa on...
Kaluston puolesta mielenkiintoisin lienee:
Mikko Eskelinen
JyvUA
Arto Kapanen
PetUA
DYNAMO
Ford Fiesta RS WRC
Tasaväkinen asetelma luokassa kun vastassa on Jari-Matti ST 185 Celicalla.