Olen katsellut viime aikoina viime vuosien kisoja ja on tullut täysin selväksi, että Verstappen on ollut jo kolme vuotta putkeen selkeästi sarjan paras kuski, ja hänen suorituskyvyssä 2020 ja 2021 välillä ei ollut juuri ollenkaan eroa, pois lukien ehkä pieni yliyrittäminen välillä 2020 täysin mahdottoman tilanteen edessä, mikä sinäänsä on täysin ymmärrettävää.
Todettavaa on myös se, että urheilullisessa mielessä F1 on aivan uskomattoman huono sarja. Kuskien suhteen tietysti itsestäänselvyys, se on ehkä epäreiluin sarja kaikessa urheilussa (ei pelkästään moottoriurheilussa), itse sarjaan pääsyn, autoerojen ja lopulta myös oman tallin kohtelun suhteen. Valmistajafanittaminen on myös outoa minulle F1:n suhteen ottaen huomioon kaiken politikoinnin ja sääntöjen muokkaamisen tiettyjen tallien suosioimiseksi/sabotoimiseksi. Jäljelle jää sitten itse teknologia, vauhti ja draama.
Siinä mielessä, koska emme tule ikinä näkemään esim. 5 tallia tasaväkisenä huipulla, paras asia mikä voi tehdä F1-kaudesta hyvän/positiivisen kokemuksen maailmalle, on nähdä sarjan paras kuljettaja ylittää vastoinkäymiset/todennäköisyydet ja omalla tekemisellään voittaa mestaruuden parempaa autoa, huonoa tuuria/"tuuria" ym. vastaan, minkä näimme tänä vuonna. Valitettavaa on tietysti se, että tämä on hyvin harvinainen tapahtuma ja ensi vuodelle Mersu taas palaa täyteen, ajotaidoista riippumattomaan dominointiin aikaisen kehityksen ja valtavan moottoriedun turvin, mikä automaattisesti tekisi kaudesta arvottoman.
Hieman mielenkiintoista tietysti nähdä mitä Russell tekee, kun heppu voi tuosta vaan hypätä olemattomalla varoitusajalla viime vuonna Hamiltonin autoon ja ajaa käytännössä identtisen kisan mitä edellämainittu olisi ajanut, jos verrataan Bottakseen. Jotenkin veikkaan, että mies selittämättömästi tulee menettämään juuri ratkaisevan verran suorituskykyä, kun se on Hamilton tallikaverina.