1. osakilpailu, Mexico.

Sajaja

Well-known member
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Tulipahan toi Meksikon kisa ajettua.. tai siis kaikki 2-kierrosta :D
En ole vielä kattonut Hostin replyy, joten kirjoitan tän ihan omasta muistista ja pers tuntumalta. Korjatkaa, jos joku menee mielestänne väärin.
Anyway, aika-ajot meni omalta kohdaltani mielestäni hyvin. En ole koskaan osannut ajaa kuupalla(kaan), mutta kolmas ruutu 1.48.4 ajalla. Tyytyväinen pitää olla.
Itse kisa oli sitten melkoista härdelliä. Lähdössä hämäännyin totaalisesti lippumiehen "nopeuteen" ja jämähdin lähtöruutuun kuin kärpäspaperilla liimattuna. Autoja päästeli ohitse molemmin puolin ja yritin vaan katsella peilejä ja ajaa suoraan :)
Sitten T1:ssä mut pakotettiin ajamaan renkaiden (laske kolmen) yli ja kyyti oli sen mukaista. Kuin olisi ajanut kamelin selän päällä, ylös ja alas. Yritin sitten varovasti ja todella hiljaa päästä jotenkin radalle takaisin, mutta onnistuin ilmeisesti kääntämään jonkun eteen tai vastaavaa, sillä sain melkoisen tällin kylkeeni.
Kuuppa kumma kyllä kesti nämä tällit, mutta kulki kuin killakoira perse vinossa. Tais pyörien suuntaukset mennä pikkusen keturalleen.
Ajelin siinä kierroksen jotenkin loppuun, kun yhtäkkiä alkoi maailmaa suurempi lagitus. Autot katosivat näkyvistä ja palasivat 1-2 sekunnin kuluttua mitä ihmeellisempiin paikkoihin. Taisin tässä hässäkässä pukata pienen moiskun jonkun perään tuolla neulansilmässä, Sorry siitä.
Ajamisesta ei oikein tahtonut tulla mitään. Tunne oli kuin Englantilaisella taksikuskilla Lontoon hernerokkasumussa. yuck
Toisen kierroksen päätteeksi pääsuoraa edeltävässä mutkassa eteeni pölähti spinnannut Eagle, jonka kylkeen päästin sata lasissa. Kuuppa katolleen ja kisa siinä.

No, porukkaa oli paljon ja varmaan olis tullut hyvää vääntöö, mutta ens kerralla sitten paremmalla tuurilla.

Kiitti hostille, voittajalle sekä muillekin ja ennenkaikkea Akjanu:lle ja Tsuum:lle, jotka pitivät Kuupan lipun korkealla wink

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Katoin tuon hostin replayn, niin olihan kisa. wink Monelle kuskille pitäis antaa kyl varoituksen tai jotain :D mm. seuraavat asiat pisti mun silmään:

- Jos on auto rinnalla (tai katosi juuri peileistä ohitukseen), niin silloin pitää vilkaista sivulle ja tarkistaa mikä on tilanne, ja sen mukaan sitten tehdä päätökset.. höllääkö pikkasen kaasua ja näin välttää törmäyksen ja kisailu jatkuu, tai ei välitä muista kuljettajista ja vetää surutta kylkeen...

- Radalle takaisin paluu jonkun hässäkän takia pitää tapahtua varovaisesti ja siinä pitää huomioida toiset kuljettajat..

- Lähdössä pitää olla tarkkana, jollakin kuljettajalla voi lähtö epäonnistua esim. konerikon takia...

Hauskaa pitää olla mutta turhat kolarit pois. Noh... eli vois tehdä niin että pari kisaa opetellaan tätä kisatouhua, jos sen jälkeen äijät vielä "sekoileen" kisoissa, niin otetaan sitten käytäntöön ne FIAT:n viralliset rangaistukset. :D

Hostille kiitokset kisasta. ("loose" gridit seuraaviin kisoihin ja kisapituus, custom 33% wink .)

<small>[ 15-10-2003, 12:08: Message edited by: Pasi73 ]</small>

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Pasi73:

- Radalle takaisin paluu jonkun hässäkän takia pitää tapahtua varovaisesti ja siinä pitää huomioida toiset kuljettajat..

- Lähdössä pitää olla tarkkana, jollakin kuljettajalla voi lähtö epäonnistua esim. konerikon takia...
Voi lol, katoin ton startin hostin replaysta ja mullahan oli ihan tyhjä rata oikeella startin jälkeen. Olin ihan varma että siellä on jengiä rinnalla. Mut en kyl tullu kovin arvaamatta takasin radalle, enkä pian... :D Tuleeko rangaistus jos ei osaa hyödyntää hyvää tilaa?

Aeuk

Well-known member
Katselin tuota host-replayn starttia + alun kolarointia. Olin aidosti yllättynyt, nähdessäni, että sehän on prkl minä, joka täräyttää sieltä perästäpäin siihen kolarisumaan niin rajusti! Voiko olla mahdollista, että en muista moista? :)

Siinä on täytynyt lagittaa tms, koska itse muistan tilanteeni siihen mutkaan ajaessa siten, että "hei, miehän näytän onnistuvan pujottelemaan tästä läpi" - ja sitten yhtäkkiä pyörin väkkäränä nurtsilla. Luulin, että joku täräytti kylkeen jne. Ja tuon replyn katsottuani ei ole epäilystäkään miksi "yhtäkkiä pyörin väkkäränä nurtsilla". Sairasta doubtful

<small>[ 15-10-2003, 15:57: Message edited by: Aeuk ]</small>

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Minäkin katselin vähän replayta, ja täytyypä sen ansiosta pyytää anteeksi Hakkaraisen lisäksi ainakin myös rWestiltä ja Dominicilta. Siinä neljännen kierroksen kolarissa tuli sählättyä vähintäänkin tarpeeksi, ja aikaa paloi turhaan kaikilta. Toiseksi osapuoleksi alkuperäiseen kolariin paljastui akjanu. wink

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Charlie:
Minäkin katselin vähän replayta, ja täytyypä sen ansiosta pyytää anteeksi Hakkaraisen lisäksi ainakin myös rWestiltä ja Dominicilta. Siinä neljännen kierroksen kolarissa tuli sählättyä vähintäänkin tarpeeksi, ja aikaa paloi turhaan kaikilta. Toiseksi osapuoleksi alkuperäiseen kolariin paljastui akjanu. wink
Jooh, siinä mentiin pariin otteeseen kuin biljardipallot. Mutta juuh, renkaat pysyi autossa niin pääsin sentään jatkamaan. :)

Kaikki kolarit joihin jouduin oli semmosia ettei niitä voinut mitenkään väistää, joko tuli takaa tai sitten joku oli pyörähtänyt keskelle rataa ja ei juuri mitään kerinnyt tehdä ja jos tekikin niin juuri väärään suuntaan väisti. Joku vois sanoa että huonoa onnea, mutta tuota... taitaa olla silti aloittelijalle aika ominaista tuollainen taivaalla lentely. :p

akjanu

Well-known member
Sijainti
Hyllykallio, Finland
No niin, eka kisa on takanapäin ja tunnelma on korkealla, lähinnä siitä johtuen, että saatiin gridille niinkin monta raudankovaa kuskia ja kisakin meni omalta osalta suhteellisen hyvin. Aika-ajoissa tavoitteena oli olla kärkijoukossa, mutta ei kuitenkaan eka eikä toka, niistä lähtöpaikoista en nimittäin näe lähettäjää kunnolla muuta kuin katsomalla sivulle. Siinä sitten ajamisen aikana kävin samanaikaisesti rouvan kanssa pientä keskustelua päivän tapahtumista ja kauhistuin kun huomasin että olin epähuomiossa ajanut itseni paalulle 1.47.577 ajalla, pahus mikä moka... :rolleyes: Lopetin ajamisen siihen ja toivoin että joku menisi kovempaa ettei tarvitse paalulta lähteä. Onneksi Sammy teki miehen työn ja otti eka paikan. Toivoin että joku olisi vielä tullut mun ja Sammyn väliin, mutta ei tullut.
Kisaan lähdettiin sitten pää heiluen puolelta toiselle, välillä katsoin lähettäjää ja välillä kieroslukumittaria. Näin jälkikäteen rupesi tuntumaan aivan siltä kuin lähettäjä olisi saanut tiedon jostain että mulla on jotain ongelmia, ettei vaan joku kilpailevista talleista lähettänyt tekstiviestiä hänelle..., nimittäin se pirulainen laski lipun niin nopeasti että jäin paikalleni ihmettelemään että kuinkas se nyt noin teki. wink Kuuppa kuitenkin ampaisi liikkeelle kuin mummu makuulta ja en menettänyt kuin muutaman sijoituksen, olin T2;n jälkeen neljäs. Edessä meni Laine ja Majanen, Sammy pääsi jo karkumatkalle...
Laine ja Majanen kävivät kovaa kisaa keskenään ja päätin odotella ja katsoa kuinka miesten käy. Eivät saaneet eka kiekan loppuun menessä mitään aikaiseksi ja mun takana rupesi tallikaveri ahdistelemaan sen verran kovaa että pakko oli lähteä yrittämään Laineesta ja Majasesta ohi. Olin selvästi molempia nopeampi ja kävin monta kertaa Laineelle näyttämässä nokkaa että täältä tullaan, kunhan annat vähän tietä. Pitää kyllä sanoa että Laine osasi hyvin peitellä ohitusyritykset, ei ollut mitään mahista päästä ohi. Mutta sitten kierroksella kolme vanha kikka rupesi puremaan, häneltä taisi mennä hermot tai sitten seurasi taustapeileistä lähestyvää kuupan nokkaa aavistuksen verran liian pitkään, Laine spinnasi ja pääsin helposti ohi. Kierroksella neljä saavutin Majasen Eaglen ja lähin toteuttamaan samaa taktiikkaa. Majasella oli selvästi ongelmia Eaglen kanssa kun mies seikkaili radalla vähän miten sattui (lagitusta ehkä...). Hänellä karkasi kiihdytyksessä Eaglen perä alta ja lähestyminen seuraavaan mutkaan meni pipariksi, mutta vauhtia ei sovitettu tilanteeseen sopivaksi, vaan Eagle ampaisi mutkaan mentäessä vasemmalta reunalta rataa mutkan oikeaan reunaan ja sieltä takaisin sisälinjalle mun eteen, hostin replyä kun katsoin en ilmeisesti kuitenkaan osunut ja aiheuttanut Majasen spinnausta, vaikka niin luulin tehneeni. Osuin kyllä Eaglen kylkeen kun se kääntyi eteeni, oli niin tai näin niin sorry jos aiheutin spinnauksen. Nyt oli rata vapaa ja ei muuta kuin hanaa ja perässä tulevia karkuun niin kovaa kuin suinkin mahdollista. Pääsin helposti muilta karkuun eikä mulla ollut kahden-kolmen kierroksen jälkeen yhtään uhkaajaa lähimainkaan. Sammy oli siinä vaiheessa minua edellä jo 16s, eikä ollut mitään mahdollisuutta ajamalla ottaa kiinni. Maaliin tullessa oli eroa vielä 4,7s, hmm... kuinkahan olisi käynnyt jos olisimme ajaneet vielä ne kaksi puuttuvaa kierrosta....Ilmeisesti en olisi silti saanut Sammya kiinni mutta onhan se kivaa joskus vähän jossitella... wink

Kiitokset hostille sekä kaikille kuskeille, onnea Sammylle sekä Levoskalle. Onnea Team Cooper!

<small>[ 16-10-2003, 07:19: Message edited by: akjanu ]</small>

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
NS:
KAuden ekat aika-ajot meni ihan jees. Parempaan oli mahiksia, mutta
Perkele.

SECTOR TIMES

Lap Sector 1 Sector 2 Sector 3 Sector 4 Laptime
N. Stenberg 17.863s 31.119s 36.012s 23.579s 1m48.573s
N. Stenberg 17.772s 30.579s 35.517s 35.119s 1m58.987s

Theoretically fastest laptime from the above laps combined: 1m47.447s

Generated with GPL Replay Analyser

Olisin ollu tyytyväisempi jos en ois tienny. doubtful

Tane

Well-known member
Ohops, kovaa näyttää menevän porukka yuck

Ken Lie

Well-known member
Sijainti
Lahti
Aeuk. Jos tulee edes semmonen ajatus kuin "pujottelemaan", niin unohda se samantien ja hölläile wink

abc

DNF
Eppu:
Niin ja olen nyt sitten kuitenkin vakikuski, kun nyt ajo tuntuu taas ihan mieluisalta. Koitan osallistua parhaani mukaan kisoihin ja ilmoan sitten mahd. aikaisin jos paikka vapautuu.
samoin

Aeuk

Well-known member
Ken Lie:
Aeuk. Jos tulee edes semmonen ajatus kuin "pujottelemaan", niin unohda se samantien ja hölläile wink
Heh, just wink

Tuossa tilanteessa ei vaan enää paljon enempää osannut löysäillä, muutenkin mielestäni varsin rauhallisesti sinne ekaan kurvaan ajelin - normaalia selvästi hitaammin. Vaan mitäs teet, kun yhtäkkiä on autoista rakennettu muuri edessä (eikä välttämättä täysin näkyvissä) ja joku vielä nokka edellä tulossa vastaan tervehtimään :)

Minä en sentään perä edellä slaidaillen liukunut sinne kurviin kuten eräät :D

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
VJR:
Eppu:
Niin ja olen nyt sitten kuitenkin vakikuski, kun nyt ajo tuntuu taas ihan mieluisalta. Koitan osallistua parhaani mukaan kisoihin ja ilmoan sitten mahd. aikaisin jos paikka vapautuu.
samoin
En ilmoita itseäni vakikuskiksi, mutta tarkoitus olisi ajaa kaikki kisat kyllä läpi. Saa nähdä miten motivaatio riittää. Tällä hetkellä tosiaan tuntuu ihan hyvältä.

Tein Mexicosta ekan videonikin:
http://www.domppari.com/clips/final.avi

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Jooh, kenny bräckin kolari oli syönyt mun liikenteen tältä kuulta. frown

rWest

Slow Member
Mexicon kisasta video numero n haettavissa täältä

-West

<small>[ 20-10-2003, 00:23: Message edited by: rWest ]</small>