#14 Fernando Alonso 2014: Oviedon ohjus uransa kovimmassa haasteessa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Veidt

Well-known member
No sai potkut siksi, kun töhöili onnettomalla neuvottetaktiikallaan firman ja koko bisneksen (arguably) parhaan kyvyn kilpailijalleen. Jos tuosta ei tule potkuja, niin mistä sitten.
Kummallahan se onneton neuvottelutaktiikka oli, jos firman työntekijä neuvottelee esimiehensä kanssa jatkosopimuksesta sellaisella asenteella, että "minä muuten päätän näistä asioista koska olen viiden nollan samuraikeisari ja te muut vikisette kun minä sanon". Jos on yhtään järkeä päässä eikä ole täysin onneton vässykkä, jokainen toimii samoin kuin Mattiacci.

JVR

Banned
Kummallahan se onneton neuvottelutaktiikka oli, jos firman työntekijä neuvottelee esimiehensä kanssa jatkosopimuksesta sellaisella asenteella, että "minä muuten päätän näistä asioista koska olen viiden nollan samuraikeisari ja te muut vikisette kun minä sanon". Jos on yhtään järkeä päässä eikä ole täysin onneton vässykkä, jokainen toimii samoin kuin Mattiacci.
Mattiaci tarjosi pitkää jatkosopparia josta Alonso kieltäytyi ja meni Mclarenille jonka kanssa keskustelut oli alkanut jo 1,5 vuotta sitten. Nyt neuvotteli itelleen jättiliksan Mclarenilla. Että kyllä Alonsolla oli varavaihtoehto kun alkoi Ferrarilla nyrkkiä lyömään pöytään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

JVR

Banned
Ja sieltä samasta pyykkikorista mulle Alonson kalsarit

Sijainti
Katabolia
Juu, ja Kimikin palasi Ferrarille vain kostamaan heille ja Alonsolle vanhat potkut. Varmasti nauttii, kun paskaa lentää tuulettimesta 360 astetta.

Andon

Well-known member
Yllättäen melkoisen väärin tulkittu lausunto. Alonso sanoi että kaikki luonnollisesti odottaa Ferrarin olevan iskussa aina kauden alussa.

Sijainti
Katabolia
Yllättäen melkoisen väärin tulkittu lausunto. Alonso sanoi että kaikki luonnollisesti odottaa Ferrarin olevan iskussa aina kauden alussa.
Toki, mutta montako kertaa viiden vuoden aikana sanoi Ferrarin olevan suosikki ennen kauden alkua? Enemmänkin siellä on oltu epäilevällä kannalla, ja sitten mahdolliset hyvät suoritukset on pistetty oman ajotaidon piikkiin. On ne vaan kuskit naiiveja tuollakin tasolla.

markot

Well-known member

Revolt

Lead Singer
Alonso kettuilee Ferrarille, tietäen että sieltä tulee susipaska raakile ensikaudelle. Boostaa omaa menestystään tällä, "olen yllättynyt suoritustasostani, varsinkin kun Ferrari lähti kauteen ennakkosuosikkina"-kommentteja odotellessa...
Juuri näin. Alonso on tehnyt tätä aina ja se on olennainen osa hänen toimintaansa. Tähän kauteen lähtiessä hän hehkutti kuinka Kimi saattaa olla gridin nopein kuljettaja. Tuolla tavalla hän ns. varmisti selustansa kaikissa tilanteissa. Jos hän voittaisi Kimin, hän olisi supersankari, jos häviäisi, häviäisi hän nopeimmalle (minähän sanoin kauden alussa että Kimi on nopein) jne jne.

Mickey

Well-known member
Alonso kettuilee Ferrarille, tietäen että sieltä tulee susipaska raakile ensikaudelle. Boostaa omaa menestystään tällä, "olen yllättynyt suoritustasostani, varsinkin kun Ferrari lähti kauteen ennakkosuosikkina"-kommentteja odotellessa...
Suo siellä, vetelä täällä..?

keke-82

Well-known member
Sijainti
Espoo
Juuri näin. Alonso on tehnyt tätä aina ja se on olennainen osa hänen toimintaansa. Tähän kauteen lähtiessä hän hehkutti kuinka Kimi saattaa olla gridin nopein kuljettaja. Tuolla tavalla hän ns. varmisti selustansa kaikissa tilanteissa. Jos hän voittaisi Kimin, hän olisi supersankari, jos häviäisi, häviäisi hän nopeimmalle (minähän sanoin kauden alussa että Kimi on nopein) jne jne.
no niinhän yleensäkin luultiin ja hehkutettiin, kunnes raaka totuus realisoitui

Make79

Well-known member
En kyllä ihmettele yhtään, että Ferrarilla tehdään isoja muutoksia. Monzemolo halusi Todin suositteleman Räikkösen pihalle heti Todin lähdön jälkeen ja Alonson tilalle, tuloksena oli että maailmanmestaruustallista tehtiin viiden vuoden aikana ylemmän keskikastin talli.

Minkä tahansa yritysmaailmassa pyörivän yrityksen pitää älytä tehdä viimeistään tuossa ajassa sunnanmuutos jos voimassaolevalla taktiikalla ei saada muuta kuin tuloksia huononnettua vuosi vuodelta. Alonso on hyvä kuski, mutta melko naurettavaa, kun pidetään ehdottomana ykkösenä joidenkin tahojen toimesta, kun Alonson aikana talli tippui ylempään keskikastiin.

Siellä on viisi vuotta rakennettu Alonsolle autoa ja eipä se tyyli näyttänyt toimivan.

ohjeah

Well-known member
En kyllä ihmettele yhtään, että Ferrarilla tehdään isoja muutoksia. Monzemolo halusi Todin suositteleman Räikkösen pihalle heti Todin lähdön jälkeen ja Alonson tilalle, tuloksena oli että maailmanmestaruustallista tehtiin viiden vuoden aikana ylemmän keskikastin talli.

Minkä tahansa yritysmaailmassa pyörivän yrityksen pitää älytä tehdä viimeistään tuossa ajassa sunnanmuutos jos voimassaolevalla taktiikalla ei saada muuta kuin tuloksia huononnettua vuosi vuodelta. Alonso on hyvä kuski, mutta melko naurettavaa, kun pidetään ehdottomana ykkösenä joidenkin tahojen toimesta, kun Alonson aikana talli tippui ylempään keskikastiin.

Siellä on viisi vuotta rakennettu Alonsolle autoa ja eipä se tyyli näyttänyt toimivan.
En tiedä oletko ihan tosissasi tuon postauksen kanssa, mutta samapa tuo..

Ferrari oli nimenomaan keskikastin tiimi kaudella 2009 ennen Alonson tuloa. Sieltä sitten noustiin Alonson aikana takaisin huipputiimiksi ja taistelemaan maailmanmestaruudesta, kunnes tällä kaudella sitten taas romahdettiin alaspäin.

En itse lähtisi sen kummemmin tason nousua kuin laskuakaan Alonson piikkiin laittamaan. Lienee monet muut asiat huomattavasti kuskia suuremmassa roolissa tuossa asiassa.

Teikäläisen logiikalla Ferrarilla ajaa ensi kaudella Vettel, jonka aikana Red Bull romahti huipulta lähes keskikastiin ja Räikkönen, jonka edellisen Ferrariuran aikana talli romahti huipulta keskikastiin eli ei hirveän lupaavalta näytä tuokaan.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.