#14 Fernando Alonso 2014: Oviedon ohjus uransa kovimmassa haasteessa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
En tiedä oletko ihan tosissasi tuon postauksen kanssa, mutta samapa tuo..

Ferrari oli nimenomaan keskikastin tiimi kaudella 2009 ennen Alonson tuloa. Sieltä sitten noustiin Alonson aikana takaisin huipputiimiksi ja taistelemaan maailmanmestaruudesta, kunnes tällä kaudella sitten taas romahdettiin alaspäin.
Ferrari ei ollut huono 2009, kyse oli vain sääntöpykälän porsaanreiästä jota autoa suunniteltaessa ei oltu osattu ottaa huomioon, Kerssin sijoitus autossa esti tekemästä tupladiffuusoria joten Ferrari kilpaili aivan eri sääntöjen mukaan tehdyllä autolla 2009 kuin nopeammat kilpailijat. Siihen nähden tulos ei ollut ollenkaan huono ja 2010 ei ollut mikään tasonnosto vaan vain auton päivitys samoihin sääntöihin muiden kanssa.

2010 jälkeen sitten mikään auton kehityksessä ei ole kauden aikana onnistunut.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5200
Kausi 2009 oli ensimmäinen uudella aikakaudella ja kaikki vanhat menestyjät epäonnistuivat. Renault oli sysipaska ja McLaren ja Ferrari ottivat muutaman askeleen takapakkia. Kärkeen nousivat aivan uudet tallit eli Red Bull ja Brawn GP. Olen itse ajatellut niin, että vanhat kestomenestyjät olivat tuolloin aivan liian konservatiivisia. Autot näyttivät käytännössä edellisen vuoden malleilta, jotka oli vain sovitettu uusiin sääntöihin. Red Bull ja Brawn vetivät autonsa uusiksi ja olivat omassa sarjassaan.

Ferrari palasi aivan odotetusti kärkikahinoihin seuraavana vuonna eikä siitä voi tietenkään Alonsoa kiittää, koska mies tuli talliin vasta "kesken kauden", kun auto oli jo piirretty valmiiksi. McLarenkin nousi ilman Alonsoa. Eikä kuljettaja autoa suunnittele, joten hänelle ei yksin kuulu kiitos eikä haukku tallin suorituskyvystä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No 2007-2008 tuli 3 mestaruutta, joten 2009 oli vain pieni sukellus kerssin tulon myötä.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
En tiedä oletko ihan tosissasi tuon postauksen kanssa, mutta samapa tuo..

Ferrari oli nimenomaan keskikastin tiimi kaudella 2009 ennen Alonson tuloa. Sieltä sitten noustiin Alonson aikana takaisin huipputiimiksi ja taistelemaan maailmanmestaruudesta, kunnes tällä kaudella sitten taas romahdettiin alaspäin.

En itse lähtisi sen kummemmin tason nousua kuin laskuakaan Alonson piikkiin laittamaan. Lienee monet muut asiat huomattavasti kuskia suuremmassa roolissa tuossa asiassa.

Teikäläisen logiikalla Ferrarilla ajaa ensi kaudella Vettel, jonka aikana Red Bull romahti huipulta lähes keskikastiin ja Räikkönen, jonka edellisen Ferrariuran aikana talli romahti huipulta keskikastiin eli ei hirveän lupaavalta näytä tuokaan.
2007-2008 kolme mestaruutta, 2009 Kimiä jo savusteltiin tallista ulos, auton ajettavuus ja tulokset nousivat kuin taikasauvan iskusta Massan loukkaantumisen jälkeen. Jos Kimi ei olisi menestynyt kisoissa, niin Ferrari olisi saanut Räikkösen halvalla ulos tallista, kun ei saavuttanut tarpeeksi pisteitä, mutta kun loppukausi menikin hyvin, niin joutuivat maksamaan tälle palkan kun lähti ajelemaan rallia.

Kun Todt lähti tallista 2007 kauden jälkeen, niin auton kehitystyö meni Massan haluamaan suuntaan ja Räikköstä alettiin savustamaan ulos. Montzemolo halusi aurinkokuningas samurai Alonson "pelastamaan" Ferrarin.. Sitä suuntaa mentiin sitten viisi vuotta ja tämän vuotinen tilanne näytti ainakin minusta siltä, että Ferrari on tippunut ylempään keskikastiin. Voit toki olla tästä eri mieltä jos haluat, kannattaisi varmaan kuitenkin repiä ne lasit pois päästä ja katselle asioita faktojen pohjalta.

Tuo on melko järjetön väitös, että Alonson aikana noustiin takaisin huipputiimiksi... Ferrari oli mestaritiimi ennen Alonson sinne tuloa. Samurai tuli siihen loppu tiimityöskentely, ei ollut enää kaksi kuljettajaa keräämässä tallille pisteitä, kuten aiemmin.

Teikäläisen logiikka ei ymmärrä näköjään sitä, että olen puhunut auton kehityssuunnasta erillaiselle ajotyylille. Alonson tyyliä kokeiltiin viisi vuotta, ei poikinut tulosta, 2007 kun oli edes vähän enemmän Räikkösen tyyliin säädetty, saavutettiin kumpikin mestaruus, mutta tämä suunta vaihtui täysin kun Todt lähti tallista. Jos tämä ei mahdu sinun kupoliin niin minkäs minä sille teen..

Niin, eli korkea aika kokeilla jotain muuta suuntaa kun viisi vuotta on hakattu päätä seinään, Räikkösellä ja Vettelillä samankaltainen ajotyyli ja autoa kehitetään nyt siihen suuntaan. Joka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu kun aiemmalla kaavalla ei vaan tullut tulosta.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Tuo on melko järjetön väitös, että Alonson aikana noustiin takaisin huipputiimiksi... Ferrari oli mestaritiimi ennen Alonson sinne tuloa. Samurai tuli siihen loppu tiimityöskentely, ei ollut enää kaksi kuljettajaa keräämässä tallille pisteitä, kuten aiemmin.
Jokainen toki määrittelee huipputiimin miten haluaa. mutta Alonso ajoi kuitenkin Ferrarilla kolme mm-hopeaa, mikä ainakin itsellä kertoo että autokin oli ihan kohtuullisessa iskussa.

Teikäläisen logiikka ei ymmärrä näköjään sitä, että olen puhunut auton kehityssuunnasta erillaiselle ajotyylille. Alonson tyyliä kokeiltiin viisi vuotta, ei poikinut tulosta, 2007 kun oli edes vähän enemmän Räikkösen tyyliin säädetty, saavutettiin kumpikin mestaruus, mutta tämä suunta vaihtui täysin kun Todt lähti tallista. Jos tämä ei mahdu sinun kupoliin niin minkäs minä sille teen..
Jos "tuloksena" pitää ainoastaan mestaruuksia niin olet oikeassa. Tuohon vaan tässä lajissa vaikuttaa melko paljon muutakin asiat kuun sen yhden tietyn kuskin tai tallin suorituskyky. Esim Red Bull oli tuossa muutaman vuoden ajan sellaisessa vauhdissa, että se vähän hankaloitti muiden mestaruusmahdollisuuksia.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Jokainen toki määrittelee huipputiimin miten haluaa. mutta Alonso ajoi kuitenkin Ferrarilla kolme mm-hopeaa, mikä ainakin itsellä kertoo että autokin oli ihan kohtuullisessa iskussa.



Jos "tuloksena" pitää ainoastaan mestaruuksia niin olet oikeassa. Tuohon vaan tässä lajissa vaikuttaa melko paljon muutakin asiat kuun sen yhden tietyn kuskin tai tallin suorituskyky. Esim Red Bull oli tuossa muutaman vuoden ajan sellaisessa vauhdissa, että se vähän hankaloitti muiden mestaruusmahdollisuuksia.
Niin, kolme MM-hopeaa... 2007-2008 kolme mestaruutta, kunnes Todin lähdön jälkeen auton ajettavuutta vietiin enemmän Massan suuntaan ja tämä suuntaus jatkui kun Alonso tuli talliin... Ei mestaruuksia tällä kaavalla. Sinähän se tuolla aiemmin kirjoittelit, että Alonso nosti Ferrarin takaisin huipputalliksi, minusta tuota ei vaan mitenkään saa kovinkaan järkeväksi väitteeksi näin tilastojen valossa. Mutta jokainen uskoo mihin haluaa..

Eiköhän se Ferrari kaikkien aikojen menestyneimpänä tallina ole sarjassa hakemassa mestaruutta, sekä tifosot, toki se on hyvä jos sinun mieltä lämmittää kolmossija. Niin, että siellä muutkin tallit menee lujaa.. :D Jaa, melkoinen esimerkki, ne taitaa haluta niitä mestaruuksia, jotenkin sellainen kutina, että tämä on ikään kuin tarkoituksena kaudessa ja yleensäkkin urheilussa.

Vieläkö pidät järjettömänä, että Ferrari tekee suuria muutoksia organisaatioon ja rakentaa autoa erillaiseksi ajettavaksi. Tuota mieltähän sinä olit siitä minun ensimmäisestä kirjoituksesta, johon takerruit.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Niin, kolme MM-hopeaa... 2007-2008 kolme mestaruutta, kunnes Todin lähdön jälkeen auton ajettavuutta vietiin enemmän Massan suuntaan ja tämä suuntaus jatkui kun Alonso tuli talliin... Ei mestaruuksia tällä kaavalla. Sinähän se tuolla aiemmin kirjoittelit, että Alonso nosti Ferrarin takaisin huipputalliksi, minusta tuota ei vaan mitenkään saa kovinkaan järkeväksi väitteeksi näin tilastojen valossa. Mutta jokainen uskoo mihin haluaa..
Luepa se kirjoitukseni uudemman kerran. Muistaakseni totesin lähinnä, että mielestäni sekä Ferrarin nousuun, että laskuun ovat suurimmat syyt jossain muualla kuin kuskissa.


Eiköhän se Ferrari kaikkien aikojen menestyneimpänä tallina ole sarjassa hakemassa mestaruutta, sekä tifosot, toki se on hyvä jos sinun mieltä lämmittää kolmossija. Niin, että siellä muutkin tallit menee lujaa.. :D Jaa, melkoinen esimerkki, ne taitaa haluta niitä mestaruuksia, jotenkin sellainen kutina, että tämä on ikään kuin tarkoituksena kaudessa ja yleensäkkin urheilussa.
Tässä oli pointtina se, että Red Bullin dominoinnin aikana Ferrarilla tuskin olisi sen kummempaa menestystä nautittu vaikka kuskina tai auton kehityssuuntana olisi ollut jokin muu.

Itse en Ferraria fanita millään tasolla eli kolmossijat ei sinänsä hetkauta suuntaan tai toiseen.

Sinä puhuit auton kehityssuunnista ja siitä, että Alonson tyylillä ei tule tulosta, mutta kuitenkin usealla kaudella on taisteltu mestaruudesta loppuun saakka ja oltu yksi parhaista tiimeissä. Ei se tyyli kovin toimimaton voi siis olla. Pidän myös järkevämpänä sitä, että katsotaan ns. kokonaiskuvaa, eikä vain leimata kaikkia muita suorituksia paitsi mestaruutta epäonnistumiseksi.

Vieläkö pidät järjettömänä, että Ferrari tekee suuria muutoksia organisaatioon ja rakentaa autoa erillaiseksi ajettavaksi. Tuota mieltähän sinä olit siitä minun ensimmäisestä kirjoituksesta, johon takerruit.
Organisaatiomuutoksia itsessään en pidä järjettömänä. Varmasti tekee välillä ihan hyvää firmassa kuin firmassa ja tämän kauden katastrofin jälkeen täytyykin jotain muutoksia tehdä. Alonsosta eroon hankkiutumisessa en tosin ajosuoritusten perusteella näe minkäänlaista järkeä ja uskon, että talli olisi miehen mielellään pitänyt. Ihan siitä syystä, että on osoittanut pystyvänsä niistä mestaruuksista taistelemaan, kun auto siihen vain pienenkin mahdollisuuden antaa.
 
Viimeksi muokattu:

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Luepa se kirjoitukseni uudemman kerran. Muistaakseni totesin lähinnä, että mielestäni sekä Ferrarin nousuun, että laskuun ovat suurimmat syyt jossain muualla kuin kuskissa.




Tässä oli pointtina se, että Red Bullin dominoinnin aikana Ferrarilla tuskin olisi sen kummempaa menestystä nautittu vaikka kuskina tai auton kehityssuuntana olisi ollut jokin muu. En menestymättömyyttä laittaisi siis Alonson piikkiin.

Itse en Ferraria fanita millään tasolla eli kolmossijat ei sinänsä hetkauta suuntaan tai toiseen.



Organisaatiomuutoksia itsessään en pidä järjettömänä. Varmasti tekee välillä ihan hyvää firmassa kuin firmassa ja tämän kauden katastrofin jälkeen täytyykin jotain muutoksia tehdä. Alonsosta eroon hankkiutumisessa en tosin ajosuoritusten perusteella näe minkäänlaista järkeä ja uskon, että talli olisi miehen mielellään pitänyt, ihan siitä syystä, että on osoittanut pystyvänsä niistä mestaruuksista taistelemaan, kun auto siihen vain mahdollisuuden antaa.
"En tiedä oletko ihan tosissasi tuon postauksen kanssa, mutta samapa tuo..

Ferrari oli nimenomaan keskikastin tiimi kaudella 2009 ennen Alonson tuloa. Sieltä sitten noustiin Alonson aikana takaisin huipputiimiksi ja taistelemaan maailmanmestaruudesta, kunnes tällä kaudella sitten taas romahdettiin alaspäin.

En itse lähtisi sen kummemmin tason nousua kuin laskuakaan Alonson piikkiin laittamaan. Lienee monet muut asiat huomattavasti kuskia suuremmassa roolissa tuossa asiassa.

Teikäläisen logiikalla Ferrarilla ajaa ensi kaudella Vettel, jonka aikana Red Bull romahti huipulta lähes keskikastiin ja Räikkönen, jonka edellisen Ferrariuran aikana talli romahti huipulta keskikastiin eli ei hirveän lupaavalta näytä tuokaan."

Tuossa tuo sinun kirjoitus kokonaisuudessaan. Niin, Alonson aikana noustiin takaisin huipputiimiksi... Juu, ei Alonson vuoksi yksistään toteat tuossa, ei siinä mitään.

Mutta vieläkään et näe järkeä siinä, että autoa rakennetaan nyt erillaiseen tyyliin, sellaiseen joka sopii Kimille ja Vettelille. Vaan olisi vaan jatkaa samalla kehityssuunnalla, jolla on menty jo pitkään ilman mestaruuksia.. Hmm.. Jännä tapa kilpaurheilussa.. Niin ja jos talli olisi mielellään pitänyt Alonson ja olisi uskonut tällä menestyvänsä samanlailla kuin sinä, niin he olisivat tehneet Alonson kanssa sopimuksen, mutta ottivatkin yhteyttä Vetteliin sen sijaan.

Niin että Red Bullin dominoinnin aikaan Ferrarilla ei ollut mitään mahdollisuutta, vaikka autoa olisi rakennettu eri suuntaan.. :D Ei hyvää päivää, kuuntele nyt itteäs.. Eiköhän se Red Bull dominoinut pitkälti sen ansiosta, kun auto oli todella hyvä ja sopi kuljettajan hansikkaaseen, jos Ferrarilla olisi ollut parempi auto/kuskiyhdistelmä niin tottakai se olisi voinut voittaa Red Bullin.

Niin ja tuo sun viimeisin on kyllä melko huvittava. Juu, toki Alonso pystyy taistelemaan mestaruuksista ja voittamaan, kun auto antaa mahdollisuuden, mutta eiköhän tähän varmaan pysty myös Kimi ja Vettel.. :thumbup: Varsinkin kun pitkälti samalla ajotyylillä varustettuja kuskeja, jotka ovat varikon ulkopuolella ystäviä, eivät pelaa poliittista peliä, kumpikin osaa pelata tiimipeliä vaikka kilpailuhekisiä ovatkin ja lisäksi autoa rakennetaan heidän ajotyylin suuntaan.

Meinaakko aivan tosissaan, että Alonson kanssa jatkaminen olisi ollut tallille parempi vaihtoehto.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Mutta vieläkään et näe järkeä siinä, että autoa rakennetaan nyt erillaiseen tyyliin, sellaiseen joka sopii Kimille ja Vettelille. Vaan olisi vaan jatkaa samalla kehityssuunnalla, jolla on menty jo pitkään ilman mestaruuksia.. Hmm.. Jännä tapa kilpaurheilussa.. Niin ja jos talli olisi mielellään pitänyt Alonson ja olisi uskonut tällä menestyvänsä samanlailla kuin sinä, niin he olisivat tehneet Alonson kanssa sopimuksen, mutta ottivatkin yhteyttä Vetteliin sen sijaan.
No siis, en näe aiemmassa tyylisuunnassa mitään vikaa, koska sillä on rakennettu autoja, joilla on pystytty mestaruuksista taistelemaan.

Ehkäpä se oli Alonso, joka päätti lähteä ja Vetteliin otettiin yhteyttä sen jälkeen. Jonkinlainen fakta kai kuitenkin on se, että Alonso ja Ferrari neuvottelivat jatkosta, mitä tuskin olisi tarvinnut tehdä, jos tallilla ei olisi ollut haluja miestä pitää.



Niin että Red Bullin dominoinnin aikaan Ferrarilla ei ollut mitään mahdollisuutta, vaikka autoa olisi rakennettu eri suuntaan.. :D Ei hyvää päivää, kuuntele nyt itteäs.. Eiköhän se Red Bull dominoinut pitkälti sen ansiosta, kun auto oli todella hyvä ja sopi kuljettajan hansikkaaseen, jos Ferrarilla olisi ollut parempi auto/kuskiyhdistelmä niin tottakai se olisi voinut voittaa Red Bullin.
Red Bullin dominoinnin syynä lienee ollut lähinnä Newey ja loistava aerodynamiikka. Ylipäänsä sellaiset asiat, jotka kehitetään tuulitunneleiden ja tietokoneiden, ei kuljettajien palautteen tai vaatimusten mukaan.

Niin ja tuo sun viimeisin on kyllä melko huvittava. Juu, toki Alonso pystyy taistelemaan mestaruuksista ja voittamaan, kun auto antaa mahdollisuuden, mutta eiköhän tähän varmaan pysty myös Kimi ja Vettel.. Varsinkin kun pitkälti samalla ajotyylillä varustettuja kuskeja, jotka ovat varikon ulkopuolella ystäviä, eivät pelaa poliittista peliä, kumpikin osaa pelata tiimipeliä vaikka kilpailuhekisiä ovatkin ja lisäksi autoa rakennetaan heidän ajotyylin suuntaan.

Meinaakko aivan tosissaan, että Alonson kanssa jatkaminen olisi ollut tallille parempi vaihtoehto.
Kimi on todistetusti hyvä silloin kun auto on täydellinen, mutta toisaalta jotakuinkin täysin sopeutumiskyvytön. Valitettavasti se ei ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki tällä kaudella vaivanneet ongelmat saadaan ensi kaudeksikaan selvitettyä.

Vettel on tavallaan myös vähän kysymysmerkki, varsinkin näin heikohkosti kuluneen kauden jälkeen.

Enkä kyllä Vetteliä varsinaisesti minään tiimipelaajana oikein pysty näkemään tähän astisen uran perusteella. Onhan siellä ehtinyt olla jo monenlaista hässäkkää tallikavereiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
No siis, en näe aiemmassa tyylisuunnassa mitään vikaa, koska sillä on rakennettu autoja, joilla on pystytty mestaruuksista taistelemaan.

Ehkäpä se oli Alonso, joka päätti lähteä ja Vetteliin otettiin yhteyttä sen jälkeen.





Red Bullin dominoinnin syynä lienee ollut lähinnä Newey ja loistava aerodynamiikka. Ylipäänsä sellaiset asiat, jotka kehitetään tuulitunneleiden ja tietokoneiden, ei kuljettajien palautteen tai vaatimusten mukaan.



Kimi on todistetusti hyvä silloin kun auto on täydellinen, mutta toisaalta jotakuinkin täysin sopeutumiskyvytön. Valitettavasti se ei ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki tällä kaudella vaivanneet ongelmat saadaan ensi kaudeksikaan selvitettyä.

Vettel on tavallaan myös vähän kysymysmerkki, varsinkin näin heikohkosti kuluneen kauden jälkeen.

Enkä kyllä Vetteliä varsinaisesti minään tiimipelaajana oikein pysty näkemään tähän astisen uran perusteella. Onhan siellä ehtinyt olla jo monenlaista hässäkkää tallikavereiden kanssa.
http://yle.fi/urheilu/lehti_alonso_yritti_neuvotella_jatkosopimusta_ferrarilla_-_kolme_kovaa_ehtoa/7668654

Tästä saa kyllä sellaisen kuvan, että talli palkkasi Vettelin Alonson sijaan vaatimusten vuoksi.

Niin ja Todin lähdön jälkeen autoa säädettiin Massan suuntaan, koska jos autoa olisi säädetty Kimin suuntaan Massa ei olisi tullut sillä toimeen. Kyllä se Räikkönen silti sillä autolla pystyi voittamaan, joten ei se nyt varmasti mikään täysin sopeutumiskyvytön kaveri ole.

Jos niitä kerta rakennellaan vain tietokoneella ilman kuljettajien palautetta, niin miksiköhän Ferrarilla suunnitellaan autoa Kimin ajotyylille sopivaksi?

http://www.f1technical.net/news/19578

Näköjään James Allison on sinun kanssa eri mieltä.

Niin, voi taistella, mutta ei saavutettu mestaruuksia Alonson viiden vuoden aikana, Kimin kolmen vuoden aikana kolme mestaruutta, eikä autoa tuolloin edes suunniteltu Kimin ajotyylille kuten nyt tehdään. Lisäksi Vettelin samankaltainen ajotyyli, joten voisi kuvitella että kaksi kuljettajaa kerää tallille pisteitä.

Ei varmasti kaikkea ensi kaudeksi ratkaistakkaan, mutta kylläpä se Ferrari näkee tuossa tyylisuunnan muutoksessa järkeä vaikka sinä et..
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Enkä kyllä Vetteliä varsinaisesti minään tiimipelaajana oikein pysty näkemään tähän astisen uran perusteella. Onhan siellä ehtinyt olla jo monenlaista hässäkkää tallikavereiden kanssa.
On ollut, mites Alonso? Onko ollut hässäkkää..? Onko parempi tiimipeluri kuin Vettel.. :D
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Red Bullin dominoinnin syynä lienee ollut lähinnä Newey ja loistava aerodynamiikka. Ylipäänsä sellaiset asiat, jotka kehitetään tuulitunneleiden ja tietokoneiden, ei kuljettajien palautteen tai vaatimusten mukaan.
Auton kaikki osa-alueet voidaan suuunnitella kuljettajan palautteen tai vaatimusten mukaan. Esimerkiksi liialllinen downforce-lasti taakse vaikuttaa auton balanssiin ja tekee autosta aliohjaavan. Ferrari on juurikin keskittynyt saamaan auton peräosaan enemmän downforcea korkean keularatkaisunsa kautta, tämä taas vähentää keulan downforcea. Tiimit kyllä haluaa enemmän downforcea perään, mutta muut suuret tiimit eivät ole tehneet sitä keulan kustannuksella Ferrarin tapaan.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Joo. Vähän tuntuu joiltakin unohtuvan se, että tulokset muodostuvat suorituskyvystä suhteessa muihin eikä suinkaan missään omassa kuplassaan. Siksi ei voi sanoa mustavalkoisesti, että mestaruus yhdellä kaudella olisi aukoton todiste siitä, että talli autoineen olisi ollut paremmin suunniteltu jne. verrattuna toiseen kauteen, jolloin jäätiin vaikkapa kakkoseksi. Sekä Kimin mestaruus että Alonson mestaruustappio 2012 olivat niin pienestä kiinni, että on täysin absurdia käyttää noita suuntaan taikka toiseen jonain vastakohtina tyyliin "no silloin tuli sentään mestaruus" ja "eipä tullut mestaruutta sillä yhdistelmällä".
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Vitut ne kuskit talleja nosta huipulle tai autoja suunnittele ja rakenna, kyllä siellä on ukot sitä varten. 2007 Kimi ja Alonso istuivat katettuun pöytään ja perseen alle oli tehty voittaja-auto, Alonsolla Mclarenilla ja Kimillä Ferrarilla, jolla mentiin mestaruuteen asti. Eipä onnistunu Alonso Relluakaan "nostamaan" takasin huipulle toistamiseen 2008-2009.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Niin, eli korkea aika kokeilla jotain muuta suuntaa kun viisi vuotta on hakattu päätä seinään, Räikkösellä ja Vettelillä samankaltainen ajotyyli ja autoa kehitetään nyt siihen suuntaan. Joka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu kun aiemmalla kaavalla ei vaan tullut tulosta.

Ja vitut on. Räikkönen haluaa pitävän keulan vettel haluaa pitävän perän. Vettel kun on tottunut siihen että perä seuraa mukana ja heti kun kiesi oli sellainen jossa ei seuraa oli ongelmia
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ja vitut on. Räikkönen haluaa pitävän keulan vettel haluaa pitävän perän. Vettel kun on tottunut siihen että perä seuraa mukana ja heti kun kiesi oli sellainen jossa ei seuraa oli ongelmia
Siis nimenomaan molemmathan haluaa hyvän pidon keulaan, eli siis yliohjauksen puolelle mieluummin kuin aliohjaava auto. Molemmille aliohjaava auto (Alonson suosikki) on myrkkyä. Vettelin tyyliin siis kuuluu/kuului se että keula pitää hyvin ja kääntyy nopeasti mutkassa, ja perä tulee sitten sladissa perässä.
 

Sammo

Banned
Liittynyt
10.4.2014
Viestit
15
Paitsi että Kimi ajaa mutkaan käsillä ja Vettel jaloilla.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Alonso congratulates Hamilton

Alonso vaihtaa kypäriä Ricciardon kanssa ja käy sitten onnittelemassa Hamiltonia. Hieno teko, arvostan! :thumbup:
Olisi kiva nähdä enemmänkin näitä kuljettajien vuorovaikutuksia radan ulkopuolella.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös