Luepa se kirjoitukseni uudemman kerran. Muistaakseni totesin lähinnä, että mielestäni sekä Ferrarin nousuun, että laskuun ovat suurimmat syyt jossain muualla kuin kuskissa.
Tässä oli pointtina se, että Red Bullin dominoinnin aikana Ferrarilla tuskin olisi sen kummempaa menestystä nautittu vaikka kuskina tai auton kehityssuuntana olisi ollut jokin muu. En menestymättömyyttä laittaisi siis Alonson piikkiin.
Itse en Ferraria fanita millään tasolla eli kolmossijat ei sinänsä hetkauta suuntaan tai toiseen.
Organisaatiomuutoksia itsessään en pidä järjettömänä. Varmasti tekee välillä ihan hyvää firmassa kuin firmassa ja tämän kauden katastrofin jälkeen täytyykin jotain muutoksia tehdä. Alonsosta eroon hankkiutumisessa en tosin ajosuoritusten perusteella näe minkäänlaista järkeä ja uskon, että talli olisi miehen mielellään pitänyt, ihan siitä syystä, että on osoittanut pystyvänsä niistä mestaruuksista taistelemaan, kun auto siihen vain mahdollisuuden antaa.
"En tiedä oletko ihan tosissasi tuon postauksen kanssa, mutta samapa tuo..
Ferrari oli nimenomaan keskikastin tiimi kaudella 2009 ennen Alonson tuloa. Sieltä sitten noustiin Alonson aikana takaisin huipputiimiksi ja taistelemaan maailmanmestaruudesta, kunnes tällä kaudella sitten taas romahdettiin alaspäin.
En itse lähtisi sen kummemmin tason nousua kuin laskuakaan Alonson piikkiin laittamaan. Lienee monet muut asiat huomattavasti kuskia suuremmassa roolissa tuossa asiassa.
Teikäläisen logiikalla Ferrarilla ajaa ensi kaudella Vettel, jonka aikana Red Bull romahti huipulta lähes keskikastiin ja Räikkönen, jonka edellisen Ferrariuran aikana talli romahti huipulta keskikastiin eli ei hirveän lupaavalta näytä tuokaan."
Tuossa tuo sinun kirjoitus kokonaisuudessaan. Niin, Alonson aikana noustiin takaisin huipputiimiksi... Juu, ei Alonson vuoksi yksistään toteat tuossa, ei siinä mitään.
Mutta vieläkään et näe järkeä siinä, että autoa rakennetaan nyt erillaiseen tyyliin, sellaiseen joka sopii Kimille ja Vettelille. Vaan olisi vaan jatkaa samalla kehityssuunnalla, jolla on menty jo pitkään ilman mestaruuksia.. Hmm.. Jännä tapa kilpaurheilussa.. Niin ja jos talli olisi mielellään pitänyt Alonson ja olisi uskonut tällä menestyvänsä samanlailla kuin sinä, niin he olisivat tehneet Alonson kanssa sopimuksen, mutta ottivatkin yhteyttä Vetteliin sen sijaan.
Niin että Red Bullin dominoinnin aikaan Ferrarilla ei ollut mitään mahdollisuutta, vaikka autoa olisi rakennettu eri suuntaan..
Ei hyvää päivää, kuuntele nyt itteäs.. Eiköhän se Red Bull dominoinut pitkälti sen ansiosta, kun auto oli todella hyvä ja sopi kuljettajan hansikkaaseen, jos Ferrarilla olisi ollut parempi auto/kuskiyhdistelmä niin tottakai se olisi voinut voittaa Red Bullin.
Niin ja tuo sun viimeisin on kyllä melko huvittava. Juu, toki Alonso pystyy taistelemaan mestaruuksista ja voittamaan, kun auto antaa mahdollisuuden, mutta eiköhän tähän varmaan pysty myös Kimi ja Vettel.. :thumbup: Varsinkin kun pitkälti samalla ajotyylillä varustettuja kuskeja, jotka ovat varikon ulkopuolella ystäviä, eivät pelaa poliittista peliä, kumpikin osaa pelata tiimipeliä vaikka kilpailuhekisiä ovatkin ja lisäksi autoa rakennetaan heidän ajotyylin suuntaan.
Meinaakko aivan tosissaan, että Alonson kanssa jatkaminen olisi ollut tallille parempi vaihtoehto.