Antsa Rieppo
Well-known member
Varmaan joku hyvä selitys miksi Mercedes haluaa tulla ulos tällaisen julkilausuman kanssa jos ei ole mitään taustaa johon tukeutua.Gepsistä ei voi päätellä mitään.
Varmaan joku hyvä selitys miksi Mercedes haluaa tulla ulos tällaisen julkilausuman kanssa jos ei ole mitään taustaa johon tukeutua.Gepsistä ei voi päätellä mitään.
Ja lähde tälle? Miksette voi laittaa näitä lähteitä, kun aina joutuu pyytelemään. Paljon uskottavampaa kuin oma kerronta. Monesti lisäksi aika lyhyt referaatti. En tarkoita Naukkista pelkästään.
okOk Toki jos ne on nähneet, jotain perää voi olla. Viestistänne ei saa yhtään selvää mikä on faktaa ja mikä totta, kun ei ollut lähteitä. Luulin, että on omia mielipiteitänne.
Tuli vaan mieleen tuosta "akselista". McLaren on kertonut tuovansa tähän autoon paljon uusia innovatiivisia, suorituskykyä parantavia ratkaisuja joihin lähteitä en löytänyt tähän hätään. Olisiko niistä jotain kenties pettänyt ja halutaan salata asiaa, jos tuossa kolarissa on jotain hämärää. Silti tajunnan menetys on voinut tapahtua kolarin seurauksena. Nopeudeksi epäilen edelleen sen 134 Mph jota myös tuo Mercedeksen GPS tukee. Nopeudet on kyllä niissä tarkkoja kun puhelimetkin kykenee ilmoittamaan todella tarkasti nopeuksia.
Niillä on sopimus ensi kaudesta Alonson kanssa, eiks Hamilttoni oo menossa fergulle. :wink:Varmaan joku hyvä selitys miksi Mercedes haluaa tulla ulos tällaisen julkilausuman kanssa jos ei ole mitään taustaa johon tukeutua.
Kyllä siitä jotain voi päätellä, mutta ei ajolinjoja metrilleen, hyvä jos edes kymmenmetrilleen. Uskoisin ajonopeuden tulevan ihan kohtalaisella tarkkuudella.Gepsistä ei voi päätellä mitään.
Sentin tarkkuuteen päsee, jos on riittävät välineet.Kyllä siitä jotain voi päätellä, mutta ei ajolinjoja metrilleen, hyvä jos edes kymmenmetrilleen. Uskoisin ajonopeuden tulevan ihan kohtalaisella tarkkuudella.
Näin munkin mielestä. Esimerkiksi maamittarit merkkaa gepsillä rajapököjen paikat, eikä siinä puuhassa riitä metrien tarkkuus.Sentin tarkkuuteen päsee, jos on riittävät välineet.
Varsinainen gps:n tarkkuus tuskin on ongelma, ennemminki laitteen "päivitys nopeus". Yli kahden sadan vauhdissa f1-auto ehtii suorittamaan melkoiset kuviot, ja en jaksa uskoa gps-vehkeiden pysyvän tässä mukana. Telemetriasta saadaan sitten tietää tarkasti tapahtumien kulku.Näin munkin mielestä. Esimerkiksi maamittarit merkkaa gepsillä rajapököjen paikat, eikä siinä puuhassa riitä metrien tarkkuus.
Gepsissä on tietty harhautussignaali jonka vain jenkit tietää, että voivat itse pommittaa sentin tarkasti ja muut eivät.Näin munkin mielestä. Esimerkiksi maamittarit merkkaa gepsillä rajapököjen paikat, eikä siinä puuhassa riitä metrien tarkkuus.
Varsinainen gps:n tarkkuus tuskin on ongelma, ennemminki laitteen "päivitys nopeus". Yli kahden sadan vauhdissa f1-auto ehtii suorittamaan melkoiset kuviot, ja en jaksa uskoa gps-vehkeiden pysyvän tässä mukana. Telemetriasta saadaan sitten tietää tarkasti tapahtumien kulku.
Juu. Ennen kun signaalista tuli vapaa. Varmasti vieläkin pystyvät tarvittaessa häiritsemään. Kyllä ainakin armeijan paateissa (juu, eivät kulje kahtasataa, ja juu, olen vain kuullut tutulta) on aikas tarkat GPS vehkeet, jotka näyttää ns sentilleen paatin paikan.Gepsissä on tietty harhautussignaali jonka vain jenkit tietää, että voivat itse pommittaa sentin tarkasti ja muut eivät.
Radan ympärille voidaan laittaa omia tukiasemia jolloin ei olla riippuvaisia satelliiteista. GPS-systeemin tullessa F1:siin oli sen tarkkuus noin 1 m, en tiedä onko se nykyään tarkempi.Gepsissä on tietty harhautussignaali jonka vain jenkit tietää, että voivat itse pommittaa sentin tarkasti ja muut eivät.
Tuota parempi tarkkuus vaatii VRS tm. mittausverkon, jossa sijaintitieto lasketaan erikseen laskentakeskuksissa.Radan ympärille voidaan laittaa omia tukia-asemia jolloin ei olla riippuvaisia satelliiteista. GPS-systeemin tullessa F1:iin oli sem tarkkuus noin 1 m, en tiedä onko se nykyään tarkempi.
Ok.. itse olen yhdistänyt gps termin sateliitteihin. Kyllä kai jos tukiasemia pistetään maahan ja käytetään kännykkää ihmeellisempiä laitteita, päästään parempaan kuin 10m tarkkuusluokkaan.Radan ympärille voidaan laittaa omia tukiasemia jolloin ei olla riippuvaisia satelliiteista. GPS-systeemin tullessa F1:siin oli sen tarkkuus noin 1 m, en tiedä onko se nykyään tarkempi.
Sitävastoin valokuvasta voidaan diagnisoida aivosyöpä ja epilepsia.Varsinainen gps:n tarkkuus tuskin on ongelma, ennemminki laitteen "päivitys nopeus". Yli kahden sadan vauhdissa f1-auto ehtii suorittamaan melkoiset kuviot, ja en jaksa uskoa gps-vehkeiden pysyvän tässä mukana. Telemetriasta saadaan sitten tietää tarkasti tapahtumien kulku.
Joo. Mutta mistäs se telemetria tietää että missä päin rataa se auto on menossa ? Ai niin, gepsistä.... Telemetriasta saadaan sitten tietää tarkasti tapahtumien kulku.
Sen pystyy kyllä laskemaan ihan jarrutuksista ja kiihdytyksistä ja kuljetusta matkasta yleensäkin...Joo. Mutta mistäs se telemetria tietää että missä päin rataa se auto on menossa ? Ai niin, gepsistä.
Sen pystyy kyllä laskemaan ihan jarrutuksista ja kiihdytyksistä ja kuljetusta matkasta yleensäkin...
Teoriassa saa laskettua mutta käytännössä ei. Jos meinaat integroida paikan kohinaisesta kiihtyvyysdatasta, niin kyseessä on matemaattisesti alkuarvotehtävä, ja ratkaisun edetessä virheet kasaantuvat ja tekevät tuloksesta hyvin epäluotettavan. Eli pian sen jälkeen kun auto on lähtenyt radalle niin kiihtyvyysdatasta integroitu paikka alkaa näyttää ihan puuta heinää.Niin kiihtyvyys antureillahan saa myös paikka tiedon laskettua.
Varmasti pystyt päättelemään, että missä päin rataa mennään ilman gps-dataakin. Mutta en kyllä jaksa uskoa, että astroturffilla vierailun pystyt osoittamaan ilman gepsiä.Kyllä mä muistelen joskus lukeneeni kommentin siitä, että tallit keräävät autoista sellaisen määrän dataa ratin kääntökulmine ja kaasu- ja jarrupolkimista lähtien, että voivat simuloida kuljettajan kisan jälkikäteen tietokoneella. En jaksa uskoa, että varsinaisen gps-paikannuksen data olisi sillä tavalla kriittisessä asemassa. Ilmankin luulisi näkevän, "missä päin rataa" auto on menossa.
Varmasti pystyt päättelemään, että missä päin rataa mennään ilman gps-dataakin. Mutta en kyllä jaksa uskoa, että astroturffilla vierailun pystyt osoittamaan ilman gepsiä.