No, ei se ihan virheetön ole se henki ilmeisesti ollut, vastahan sitä huhuttiin että isolla mediamylläkällä ja oletettavasti isolla rahalla tiimiin yhdeksi pomoksi raahattu Davide Brivio olisi harkitsemassa paluuta MotoGP-sarjaan, kun olisi pettynyt omaan rooliinsa Alpinella. Toki nuo huhut sitten Alpinelta kiistettiin, mutta jotenkin perstuntuma on, että saattoi noissa huhuissa ehkä joku osatotuuskin olla mukana. Ainakin Alpinella on poikkeuksellinen johtorakenne siinä mielessä, että yhtä selkeää tallipäällikköä ei ole, vaan vastuuta on jaettu useamman ukon kesken.
Resurssien suhteen tulee nyt kyllä tasoitusta kulukaton myötä, aiempina vuosinahan Alpine (tai siis silloin Renault) on ihan suunnitelmallisesti ajanut muita tehdastalleja pienemmällä, suunnilleen nykyisen kulukaton suuruisella budjetilla. Tavallaan ainakin puolittain uskon ja vähintään toivon, että Alpine olisi mukana kärkitaistoissa, mutta toisaalta taas jotenkin en tiedä... Kovastihan sieltä suunnalta on aiemminkin uhottu, mutta käytännössä oikein mitään merkittävää kehitystä ei ole tapahtunut vuosiin. Toki nyt tallin johtoa ja rakennetta on pistetty uusiksi, mikä voi tietysti kantaa hedelmää jos homma toimii ja pääsee vakiintumaan. Itse pitäisin Alpinen menestystä siinäkin mielessä toivottavana ja merkittävänä asiana, että F1-sarja tarvitsee kaikkia mukana olevia moottorivalmistajia, ja Renault-Alpinella lienee suurin riski, että töpseli vedetään seinästä, kun kilpailukyky on vuosia ollut mitä on, eikä asiakastalleiltakaan tule nykyisin moottorirahoja tasapainottamaan tallin kuluja.
Moottori on käsittääkseni sarjan heikoin Ferrarin ohella, vaikka eivät nuo erot enää tätä nykyä minkään moottoreiden välillä liene likikään samaa luokkaa kuin vaikkapa hybridiaikakauden alkuvuosina. Renaultin moottorin suurimpana kompastuskivenä tällä hetkellä lienee sen massiiviset ulkomitat, mitkä rajoittavat aerodynamiikan kehitystä ja joka näkyy tämän kauden Alpinen möhkömäisenä moottorikatteena. En sitten tiedä mitä on ensi kaudelle tulossa, tai onko tällaisesta uutisoitukaan mitään. Paineita ainakin olisi, kun Ferrari on ilmeisesti tuomassa radikaalia parannusta ja jo pelkästään nyt kesken kauden päivitetty hybridijärjestelmä tuntuu tuoneen kummasti lisää virtaa viime kisoihin mitä tulee Ferrarin kyytiin.