Zervuska Haidis
Well-known member
Kokeillaanpa josko tämmöinen toimisi...
Täällä on joskus takavuosina järjestetty 1X2-veikkausta, mutta tämä on nyt tällä kertaa hieman erilainen. Tarkoituksena olisi veikata kunkin tallin kuskien välistä paremmuutta aika-ajoissa ja kisassa. Tämä tapahtuu jättämällä kaksi 1X2-tyyppistä riviä, omansa siis aika-ajoille ja kisalle. Kumpaankin riviin tulee 11 merkkiä, yksi jokaista tallikaveriparia kohden.
Veikattavat parit ovat (nimenomaan tässä järjestyksessä) seuraavat:
1. Vettel - Ricciardo
2. Rosberg - Hamilton
3. Räikkönen - Alonso
4. Grosjean - Maldonado
5. Magnussen - Button
6. Perez - Hülkenberg
7. Gutierrez - Sutil
8. Vergne - Kvjat
9. Massa - Bottas
10. Chilton - Bianchi
11. Ericsson - Kobayashi
Mikäli jotain yllättäviä kuskivaihdoksia tulee kesken kisaviikonloppujen, siirtyy tuuraavan kuskin nimi listauksessa suoraan tuurattavan paikalle.
Rivit määräytyvät seuraavasti:
Aika-ajossa merkki 1 tarkoittaa, että kyseisessä parissa vasemman sarakkeen kuski voittaa tallikaverinsa vähintään kahden sijan erolla, ts. eivät siis ole peräkkäin lopputuloksissa. Vastaavasti merkki 2 tarkoittaa samaa oikean sarakkeen kuskin kohdalle. Merkki X tarkoittaa, että tallikaverukset ovat tuloksissa peräkkäin tai tulevat molemmat hylätyiksi.
Kisassa pätevät samat säännöt kuin aika-ajossakin, mutta nyt merkki x tulee myös, mikäli tallin molemmat kuskit keskeyttävät. Toisaalta x ei ole oikea tulos silloin, mikäli kuskeista toinen on keskeyttänyt ja toinen päässyt viimeisenä maalin, vaikka tulosliuskalla nimet peräkkäin olisivatkin. Keskeyttäneiksi laskettakoon tässä alle 90% kisakierroksista ajaneet. Tulokset sekä aika-ajosta että kisasta olkoot ne, mitkä kyseisen ajopäivän iltana on (rangaistukset ym. sälä mukaan luettuna) virallisten tahojen toimesta julkituotu. Tällöin esim. sunnuntai-aamuna jaetuista rangaistuksista muuttuva lähtöjärjestys ei vaikuta asiaan.
Jokainen oikein osunut merkki tuottaa veikkaajalle yhden pisteen, jolloin maksimipistemäärä kierrokselta on 22, mikäli kauden aikana ei koeta konkursseja. Tasatilanteessa loppupisteissä olevien veikkaajien paremmuuden ratkaisee se, kumpi on kerännyt kisojen riveillä enemmän pisteitä. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasoissa verrataan parhaimpia yksittäisiä rivejä.
Olisikohan siinä rautalangalla vääntäen suurin piirtein kaikki. Aika lennosta nuo säännöt on sävelletty. Jos jotain porsaanreikiä löytyy, niin tilkitään tarvittaessa. Totta kai härskisti kotiin päin vetäen.
Onnea matkaan, jos matkaan päätätte lähteä.
Edit. Veikkausaika päättyy luonnollisesti ennen ensimmäisiä vapaita harjoituksia.
Täällä on joskus takavuosina järjestetty 1X2-veikkausta, mutta tämä on nyt tällä kertaa hieman erilainen. Tarkoituksena olisi veikata kunkin tallin kuskien välistä paremmuutta aika-ajoissa ja kisassa. Tämä tapahtuu jättämällä kaksi 1X2-tyyppistä riviä, omansa siis aika-ajoille ja kisalle. Kumpaankin riviin tulee 11 merkkiä, yksi jokaista tallikaveriparia kohden.
Veikattavat parit ovat (nimenomaan tässä järjestyksessä) seuraavat:
1. Vettel - Ricciardo
2. Rosberg - Hamilton
3. Räikkönen - Alonso
4. Grosjean - Maldonado
5. Magnussen - Button
6. Perez - Hülkenberg
7. Gutierrez - Sutil
8. Vergne - Kvjat
9. Massa - Bottas
10. Chilton - Bianchi
11. Ericsson - Kobayashi
Mikäli jotain yllättäviä kuskivaihdoksia tulee kesken kisaviikonloppujen, siirtyy tuuraavan kuskin nimi listauksessa suoraan tuurattavan paikalle.
Rivit määräytyvät seuraavasti:
Aika-ajossa merkki 1 tarkoittaa, että kyseisessä parissa vasemman sarakkeen kuski voittaa tallikaverinsa vähintään kahden sijan erolla, ts. eivät siis ole peräkkäin lopputuloksissa. Vastaavasti merkki 2 tarkoittaa samaa oikean sarakkeen kuskin kohdalle. Merkki X tarkoittaa, että tallikaverukset ovat tuloksissa peräkkäin tai tulevat molemmat hylätyiksi.
Kisassa pätevät samat säännöt kuin aika-ajossakin, mutta nyt merkki x tulee myös, mikäli tallin molemmat kuskit keskeyttävät. Toisaalta x ei ole oikea tulos silloin, mikäli kuskeista toinen on keskeyttänyt ja toinen päässyt viimeisenä maalin, vaikka tulosliuskalla nimet peräkkäin olisivatkin. Keskeyttäneiksi laskettakoon tässä alle 90% kisakierroksista ajaneet. Tulokset sekä aika-ajosta että kisasta olkoot ne, mitkä kyseisen ajopäivän iltana on (rangaistukset ym. sälä mukaan luettuna) virallisten tahojen toimesta julkituotu. Tällöin esim. sunnuntai-aamuna jaetuista rangaistuksista muuttuva lähtöjärjestys ei vaikuta asiaan.
Jokainen oikein osunut merkki tuottaa veikkaajalle yhden pisteen, jolloin maksimipistemäärä kierrokselta on 22, mikäli kauden aikana ei koeta konkursseja. Tasatilanteessa loppupisteissä olevien veikkaajien paremmuuden ratkaisee se, kumpi on kerännyt kisojen riveillä enemmän pisteitä. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasoissa verrataan parhaimpia yksittäisiä rivejä.
Olisikohan siinä rautalangalla vääntäen suurin piirtein kaikki. Aika lennosta nuo säännöt on sävelletty. Jos jotain porsaanreikiä löytyy, niin tilkitään tarvittaessa. Totta kai härskisti kotiin päin vetäen.
Onnea matkaan, jos matkaan päätätte lähteä.
Edit. Veikkausaika päättyy luonnollisesti ennen ensimmäisiä vapaita harjoituksia.
Viimeksi muokattu: