Pidemmillä tukivarsilla saadaan joustoliikkeen aikana pyörän sivutaisliikettä pienemmäksi, pois kokonaan sitä ei kuitenkaan saada käytettiin kuinka pitkiä tukivarsia tahansa.
Ylätukivarsi on sen takia aina lyhempi että se poistaa joustoliikkeen aikana renkaan sivuttaisen siirtymisen camber kulman muutoksella, huono puoli tuossa cabmer kulman muuttumisessa on se että renkaan kontaktipinta (Renkaan kallistumisen johdosta) tiehen muuttuu joustoliikkeen aikana, ja näin aiheuttaa pitovaihtelua joustoliikkeen aikana.
Tämän toiminna näkee hyvin monista normaaliautoistakin (Ei McPherson) kun esim renkaan vaihdossa kun pyörä nostetaan ilmaan....
On myös paljon muitakin asioita jousitusgeometriassa tukivarsien pituuden lisäksi (Roll Center, Camber ja Caster) jotka vaikuttaa kokonaisuuteen.
Mitä korkeammaksi nopeudet nousevat ja mitä lähmpänä renkaan pidon rajoja liikutaan, sitä suurempi merkitys on alustan tarkalla ja oikella toiminnalla.
Yksinkertaisuudessaan pidemmät tukivarret = parempi pito ja ajettavuus.....