formulastara sanoi:
Kyllä mun täytyy nyt jo esittää pieni epäilyni ainakin siitä, että Kimi olisi "ylivoimainen" tässä ekassa kisassa Massaan nähden. Selvästi Massalle on etua, että hän on ajellut Ferrarilla ja Bridgeillä pidempään.
Perustelut:
Ferrarihan kulki viime vuonnakin kuin kiskoilla, ja Massa on omaksunut Sumin pehmeän ajotyylin, joka sopii Ferrarin autolle. Tämän huomaa selvästi incar-kamerasta. Kimi on tottunut viemään Larenia hieman "yli" jotta on pysynyt kärjen vauhdissa. Ja kun sitä on monta vuotta tehnyt, niin ei siitä tavasta ihan heti eroon pääse. Myös tämän näkee selvästi incar-kamerasta. Kimi kääntää rajummin mutkiin, ja näyttää siltä, että hän haeskelee vielä sitä sopivaa otetta ajamiseen.
Nyt näyttää siis siltä, että Massa on täysin sinut Ferrarinsa kanssa, kun Kimi ei vielä ihan täysin ole. Felipe voi näin ajella huoletta taitojensa ylärajalla. Kimi ei. Ennen kuin on täysin sinut auton ja renkaiden kanssa. Sinänsä on harmi, ettei uudet Bridget mahdollista - ainakaan Ferrariin istutettuna - räväkämpää ajo-otetta. Näin Kimi ei kertakaikkiaan voi hyödyntää ajotyyliään.
Kuitenkin, uskon edelleen 100%:sti Kimiin. Ja siihen että kauden kuluessa kyllä kuljettajien todellinen tasoero tulee esiin. Ei vaan jaksais sitä lööppailua, jos nyt vielä käy niin, että Massa olisi niskan päällä.
Ylläoleva vaikuttaa oikeaan osuneelta. Renkaat ja niiden ominaisuudet
eri autoissa ovat tärkeät tekijät.:ahem:
IS Veikkaaja -lehti myös kertoi, että Hamilton ja Massa osaavat ajaa
nykyisillä renkailla juuri renkaita säästäen. Alonsolla ja Kimillä on
vielä rajumpi Misukka -tyyli päällä. Siis Massan ajat ovat parempia vetojen lopussa. Kyllä ovat olleet alussakin.
Lisäksi lehti kertoi, että Ferrarin elektroniikka on monimutkaisempaa
(rattinamikat...) ja Kimillä on vielä hakusessa sekin juttu.
Toisaalta on huhuttu, että Ferrari on säästeliäs renkaille useimpiin verrattuna.
Se on etu tänäkin vuonna - vaikka Renault ei ole saanut kaikkea irti
renkaista. Renkaat ovat kestäneet hyvinä pitkissä vedoissa ja kisassa Rellu
tullee olemaan hyvä.
Renkaat ovat pääosassa myös taktiikan suhteen. Missä vaiheessa
ajetaan kovilla renkailla. Ehkä lyhyt stintti jossakin välissä tai lopussa.
Keinotekoiselta vaikuttaa tuo kahden rengassarjan sääntö.
Australian kisassa saattaa sataa vettäkin ja se sotkee kuvioita
mukavasti.:wink: