Totta, mutta vielä ongelmallisempaa on Q3:en analysointi. Ja kärkitallien osalta Q2:ssa reservissä on max se muutama kymmenys. Mutta niinkuin sanoit, huomennahan se selviää.Zaikom sanoi:Kakkosaika-ajon analysoiminen on sikäli ongelmallista, että kärkitallien ei tarvitse siinä ajaa täysiä. Vaikeahkoissa olosuhteissa se ei ole suositeltavaa. Huomenna se kisakuormista totuus selviää.
Kimin kannalta toivoisin kuivaa keliä huomiseksi. Sateella McLareneilla on suurempi etu. Kuivalla kun pääsisi perään, ja voisi ohitella suoralla.
Rusina sanoi:ScuderiaJormaz:
Esititpä tuoreen vitsin. Ei ole mitään näyttöä mikä viittaisi siihen, että Ferrari-dataa olisi käytetty MP4-22:ssa.
Relluilla taidetaan toivoa kuivempaa keliä huomiseksi.:doubtful:MTV3 sanoi:Renault teki tietoisen valinnan autonsa säätämisestä sellaiseksi, ettei se ollut paras mahdollinen märällä radalla. Aika-ajon jälkeen autot ovat parc fermé -huoltokiellossa, joten säätöjä ei saa muuttaa ennen kisaa. Näin ollen Renault'n säädöt saattavat toimia muita paremmin, jos GP ajetaan erilaisessa kelissä kuin aika-ajo.
- Toivottavasti se hyödyttää meitä huomenna, Kovalainen sanoi säätöjen suhteen otetusta riskistä
Sade tasoittaa todella paljon moottorin tuomaa etua. Ei se sade vaikuta tasapuolisesti kuitenkaan rungon toimintaan.Polar sanoi:Heti kun sataa ja autojen erot tasoittuvat, !
Tuntuu tosiaan, että Renaultilla hieman "ylipohditaan" noita taktisia ratkaisuja. Nytkin vaikuttaa aika kaukaa haetulta tuo taktikointi. Varmasti Kovalainen olisi pystynyt taistelemaan - ja pitäisikin pystyä - Rosbergin Williamsia vastaan, eli sija 6 olisi ollut mahdollinen ilman tehtyjä kompromisseja. Siinä on aika iso ero sijaan 11, ja aika monta onnistunutta ohitusta saavat siipi- ja bensaratkaisuillaan tehdä, ennen kuin noiden sijoitusten välisen eron tuoma aikalisä on voitettu takaisin huomisessa kisassa.Tomacu sanoi:Relluilla taidetaan toivoa kuivempaa keliä huomiseksi.:doubtful:
Kuka tuossa tallissa oikein tekee noita taktisia päätöksiä. Heikki taisi menettää pisteitä sekä Monzassa että Spassa huonon taktiikan takia.
Sateella erot kasvavat kuskien välillä. Osa suoriutuu huonosti, jonka vuoksi näyttää, että huonommallakin autolla voi kilpailla parempia autoja vastaan.jps sanoi:Sade tasoittaa todella paljon moottorin tuomaa etua. Ei se sade vaikuta tasapuolisesti kuitenkaan rungon toimintaan.
Mitä oikein selittelet?Pade_ sanoi:MITÄH? Oliko eka kerta ku menee aika-ajojen neljän kärki oikein?:eek!:
Jaa... rohkea saa olla muttei tyhmä. Vaikea tietysti etukäteen arvoida kun ei keliä tiedä, mutta ainahan tuo ohittaminen on vaikeaa, etenkin tällä kaudella. Joten aika omituinen veto laittaa huomisen sääennusteella tuollainen taktiikka :thumbdown :thumbdownMatxi sanoi:Rellulla ollaan vähän sellasessa tilanteessa että varman päälle pelaamisessa ei ole yhtään mitään hyötyä. Suurilla riskeillä vain voidaan podiumille päästä, suuremmin se ei hyödytä ajella "normaalitaktiikoilla" noita 6-8 sijoja.
Eli viisi peukkua ylös Renaultin rohkealle taktiikalle.
Ää, siis mun käsittääkseni kyse oli siitä etusiiven yläprofiilista, joka näytti paskalta. Ja sitä se olikin, ei Honda sitä käyttänyt ja heti irtos 6 sija. :wink:Jason Voorhees sanoi:Button 6. Kenen mielestä se uusi aerodynamiikkasysteemi näytti hitaalta?
Dominointia? Miten voi dominoida ku kolmanneks tullu jäi vaan 0,148 sekkaa PR-Hamiltonista? Ei sitä voi kutsua dominoinniks. Melko tasasta tuo oli mielestäni. Jokaisella kolmesta kärkiruudusta lähtevällä on mahikset voittoon. Ja luulen, että näemmä Span toisinnon ekassa mutkassa. Tosin sellasella erolla että saattaa rytistä McLadojen kesken... Toivottavasti.cccp sanoi:Olipas taas totuttua dominointia Mäkilta. Loistavaa Hami, loistavaa Fernando, loistavaa Ronnie! Kisassa horisonttiin ja kuskien mestaruudelle Mäkkisinetti. Kiitos ja näkemiin Fiiat!
Kimillä on jostain syystä ollu koko viikonlopun ajan kakkosmutkassa melkeen joka kierroksella jotain ohjelmaa... tuleeko sitte liian lujaa siihen vai mitä, mutta aika paljon luistelee juurikin mutkassa numbär twå...Jeeves sanoi:Yhdessä vaiheessahan Kimillä oli oikein kunnolla ohjelmaa Q3:ssa, taisi olla toiseksi viimeinen nopea kierros. Tuli kakkosmutkaan ja yht'äkkiä perä irtosi (johtuikohan vaihdelaatikosta?) ja sekunnin sadasosan verran olin jo varma, että nyt lähti lapasesta. :alppu: Mutta ei, hienosti hanskattu.
Toivottavasti ohituksia sitten nähdään.. Sikäli outoa, kun jutun perusteella he oikein yrittivät päästä noihin ruutuihin, eivätkä parempiin.MTV3 sanoi:Huippunopeus ja vapaa bensa Renault'n aseina
Renault-kuskit eivät selviytyneet aika-ajon päätösosiolle, joten heille jäi kisaa silmällä pitäen enemmän pelivaraa bensataktiikan suhteen, mistä saattaa olla hyötyä epävakaisen sään vallitessa.
- Realistisesti ajateltuna paras mahdollinen aika-ajotuloksemme olisi ollut seitsemäs ja kahdeksas ruutu kolmen kärkitallin takana. Sen sijaan me lähdemme 10. ja 11. ruudusta ja saamme valita vapaasti polttoainekuormamme riippuen sunnuntain olosuhteista, Symonds kommentoi.
Renault-kuljettajat ylsivät parhaisiin huippunopeuslukemiin Fujin pitkällä pääsuoralla. Heiltä on siis lupa odottaa ohituksia.
- Käytimme tänään hieman vähemmän downforcea kuin mitä tämänpäiväisiin olosuhteisiin olisi vaadittu. Sen takia kuljettajillamme oli vaikeuksia pidon suhteen, mutta tämä saattaa suosia meitä sunnuntaina, sillä tällä radalla ohittaminen on ehdottomasti mahdollista, Symonds totesi märällä radalla ajetun aika-ajon jälkeen.
Dominointia kyllä. Mäkit on Fiiatin kannalta ihan väärässä kohdassa lähtöruudukkoa kun VAIN Fiiatin kaksoisvoitot lasketaan tästä lähtien.IceManFani sanoi:Dominointia? Miten voi dominoida ku kolmanneks tullu jäi vaan 0,148 sekkaa PR-Hamiltonista? Ei sitä voi kutsua dominoinniks. Melko tasasta tuo oli mielestäni. Jokaisella kolmesta kärkiruudusta lähtevällä on mahikset voittoon. Ja luulen, että näemmä Span toisinnon ekassa mutkassa. Tosin sellasella erolla että saattaa rytistä McLadojen kesken... Toivottavasti.