Belgian GP:n jälkeen esille tulleet väitteet siitä, että Honda olisi alkanut vaikeuttaa Super Agurin toimintaa ovat paljon uskottavampia, nyt kun näkee miten epätoivoisella virityksellä Honda yrittää saada autonsa vauhdin paranemaan kotikisassaan. En yhtään ihmettelisi, jos Super Aguri pystyisi vanhallakin aeropaketilla kyykyttämään Hondaa ainakin aika-ajoissa.
Sinänsä tuolla Super Agurin kilpailukyvyn heikentymisellä kehitystyökiellon takia ei taida olla paljoakaan merkitystä. Keskeytyksiä tulee niin vähän, ettei peräpään talleilla ole toivoakaan päästä pisteille. Näin Aguri säilyttää asemansa valmistajien sarjassa Hondan edellä.
Toyotan suorituskyky Japanissa on kiinnostava nähdä. Jos taktiikkavalinnat onnistuvat Trulli voisi periaatteessa taistella sijoituksesta heti bemarien takana ja tiputtaa näin joko Rosbergin tai Kovalaisen pisteiltä. En tosin panisi pahakseni Toyotan onnistumista nyt, kun Kovalainen saattaa hyvinkin olla tallin ensi kauden kuljettaja. Myös Rosbergin kannalta Toyotan menestys olisi plussaa ensi kautta ajatellen, sillä Williamssin suorituskysyn paraneminen ensi vuonna edellyttää myös Toyotan moottoreiden paranemista.