2007 Fuji Television Japanese Grand Prix: Ennakko

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Mickey sanoi:
Jotain vilunkia tuossa Hondan etusiiven ylemmässä profiilissa on kun sitä ei ole tuettu nokkaan.. Veikkaampa, että se taipuu ihan "mukavasti" suuremmissa nopeuksissa.... :doubtful: :doubtful:

-edit-

No niin näyttää olevan saman tapainen Red Bullillakin..
No eihän McLareninkaan vastaavaa viritelmää oo millään tavalla tuettu nokkaan ja se taipuu ihan esana suurissa vauhdeissa. McLarenin viritys vaan jostain kumman syystä on paljon sirompi ku tuo Hondan härpäke... :idea:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
En tiedä tuosta Hondan härpäkkeen aerodynamiikasta, mutta ainakin perkeleen ruma se on.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
*Juppe* sanoi:
Eikä aerodynaamisten osien tarkoitus ole läheskään aina tarjota mahdollisimman tasaista virtausta, vaan kyllä auton takana esimerkiksi vallitsee melkoinen turbulenssi. Hyvin tunnettuna esimerkkinä voisi mainita golfpallon kuopat, jotka saavat pallon vastuksen pienenemään pyöreään palloon verrattuna ja lentämään pidemmälle.
Mulla on sellainen käsitys että aika huomattava osa turbulenssia aiheuttavista aerodynaamisista osista on tarkoitettu jarruttamiseen (lentokoneiden ilmajarrut ja mitä spoilereita niissä(kin) on) tai sitten alaspäin painavan voiman tekemiseen (esim. F1 autojen etu- ja takasiivet). Toi golfpallo taitaa olla oma erikoistapauksensa mutta mistä sitä tietää vaikka sama toimisi formuloissakin, lieneekö kukaan vielä kokeillut.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
CamoN sanoi:
Ainakin eilen (tiistaina) Badoer testasi vaan ensi vuoden sähköjä ym. pikkunippeleitä. Sinänsä aika huolestuttavaa, luulisi että Ferrari panostaisi suuren osan resursseistaan ja varsinkin rajoitetusta testiajasta vielä tämän kauden loppuun. Vaan kaipa siellä tiedetään mitä ollaan tekemässä.
Ferrarihan voitti jo mestaruuden. Eikös Ferkun politiikka oo että auto on tärkein, mitäs sitä nyt enää intoilemaan.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mr Natural sanoi:
Nyt kun tallimestaruus on jo taskussa, mahtaiskohan Ferrari yrittää riskillä kaksoisvoittoa ja tuoda radalla testaamattomia aerokomponentteja Fujiin kuten Autosport ennakoi? Jerezissä auto näytti ainakin ihan samanlaiselta kuin ennenkin. Kimin johdolla otetut kaksoisvoitot viimeisistä kisoista on Ferrarille todellisuudessa ainoa tapa saavuttaa WDC ilman että McLaren, Alonso ja Hamilton sössivät itse oman etumatkansa.
Ei auto ollut olenkaan sama kun aikaisemmin vaan sovitettu suht hitaalle radalle. Täysin testaamattomilla osilla ei yleensä ajeta kuin perjantain treeneissä, Fujista kun kenelläkään (poislukien Tojo ja ehkä Honda/Aguri) ole kunnon dataa niin uusien osien testaaminen siellä on täysin arpapeliä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
reason sanoi:
Ferrarihan voitti jo mestaruuden. Eikös Ferkun politiikka oo että auto on tärkein, mitäs sitä nyt enää intoilemaan.
Eikös kuitenkin mestaruuden tuomat palkintorahat riipu siitä ohittavatko McLarenin "varjopisteissä"?
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
kouvotsvoni sanoi:
Eikös kuitenkin mestaruuden tuomat palkintorahat riipu siitä ohittavatko McLarenin "varjopisteissä"?
öööö.... Ferrari saa mestaruudestaan ihan sille (mestarille) kuuluvan rahaosuuden riippumatta mistään asiasta. Miten ihmessä se asia olisi enää riippuvainen mistään? Mclarenia ei ole enää valmistajien sarjassa koko kaudella.
 

*Juppe*

Member
Liittynyt
7.9.2006
Viestit
20
JPP sanoi:
Mulla on sellainen käsitys että aika huomattava osa turbulenssia aiheuttavista aerodynaamisista osista on tarkoitettu jarruttamiseen (lentokoneiden ilmajarrut ja mitä spoilereita niissä(kin) on) tai sitten alaspäin painavan voiman tekemiseen (esim. F1 autojen etu- ja takasiivet). Toi golfpallo taitaa olla oma erikoistapauksensa mutta mistä sitä tietää vaikka sama toimisi formuloissakin, lieneekö kukaan vielä kokeillut.
Joo, ihan anekdoottia heitin. Eihän formuloissa yleensä pyritä mahdollisimman pieneen ilmanvastukseen vaan aika rajuun. Siivet ovat sellaisessa kulmassa, että niiden jättöpuolelle syntyy väkisinkin jumalaton turbulenssi.

Ja ainakin auton takana tämä on ihan tarkoituksellista, koska joka talli pyrkii nykyään saamaan auton perässä tulevan pyörteen sellaiseksi, että perässä tulevan auton on mahdoton ohittaa. Ja valitettavasti tallit ovat onnistuneet tässäkin pirun hyvin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
äxä sanoi:
öööö.... Ferrari saa mestaruudestaan ihan sille (mestarille) kuuluvan rahaosuuden riippumatta mistään asiasta. Miten ihmessä se asia olisi enää riippuvainen mistään? Mclarenia ei ole enää valmistajien sarjassa koko kaudella.
Eikös se ollut, että ellei Ferrari kerää enemmän kuin 181 pistettä (jotka McLaren keräsi ennen kuin se menetti pisteensä), niin valmistajien mestaruus jää jakamatta tänä vuonna?
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Jason Voorhees sanoi:
Eikös se ollut, että ellei Ferrari kerää enemmän kuin 181 pistettä (jotka McLaren keräsi ennen kuin se menetti pisteensä), niin valmistajien mestaruus jää jakamatta tänä vuonna?
Näin minäkin olen ymmärtänyt
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Pari kanttarin ylitystä kyllä löytyy, muttei nekään ole mitään jouheita. Rata muistuttaa interlagosta ja indya. Ajelin simulla tätä rataa ja tykkäsin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Järjestetäänkö Fujissa ylimääräinen torstaiharjoitus? Näinhän on ainakin toisinaan tehty F1-sirkuksen tullessa uudelle radalle?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
WebSlave sanoi:
Järjestetäänkö Fujissa ylimääräinen torstaiharjoitus? Näinhän on ainakin toisinaan tehty F1-sirkuksen tullessa uudelle radalle?
Ei ole tehty enää muutamiin vuosiin. Oiskohan A1-Ring ollut vika jolla ajettiin noi.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Pade_ sanoi:
Siis sama autosport joka kertoi että Mclaren suljetaan sarjasta kahdeksi vuodeksi ennen kuin mitään päätöstä oli edes tehty?
Meinaatko, ettei Autosport ole luotettava uutislähde? Jos oikein ymmärsin, niin diskausuutinen poistettiin Autosportin sivuilta heti kun paljastui, että se oli WMSC-istunnosta ennen lopullista päätöstä poistuneen henkilön oma virheellinen tulkinta langetettavasta tuomiosta.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Jason Voorhees sanoi:
Eikös se ollut, että ellei Ferrari kerää enemmän kuin 181 pistettä (jotka McLaren keräsi ennen kuin se menetti pisteensä), niin valmistajien mestaruus jää jakamatta tänä vuonna?
Lähde? Ferrari on jo virallisesti julistautunut maailmanmestariksi, että ei asia tunnu heitä mietityttävän.
Tsekkaa vaikka www.ferrariworld.com
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
äxä sanoi:
Lähde? Ferrari on jo virallisesti julistautunut maailmanmestariksi, että ei asia tunnu heitä mietityttävän.
Tsekkaa vaikka www.ferrariworld.com
Edelleenkin ne niitä pilipali varjopisteitä laskevat, jotta saako Ferrari mestarille kuuluvat rahapalkkiot vai vain kakkossijan osoittaman rahasumman. Mestari toki Ferrari on.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
kouvotsvoni sanoi:
Edelleenkin ne niitä pilipali varjopisteitä laskevat, jotta saako Ferrari mestarille kuuluvat rahapalkkiot vai vain kakkossijan osoittaman rahasumman. Mestari toki Ferrari on.
Paljonkos se ero on tällä hetkelle, että ferrari saa mm1 rahat? Eli onko McLarenin pisteet jäädytetty ja Ferrarin pitää ylittää se pistemäärä joka Mäcillä oli kasassa ennen Belgiaa, vai lasketaanko Mäcin pisteitä edelleen ja Ferrarin pitää voittaa "radalla" Mäcci ennekuin saa mm-voittajan rahat itselleen?
 
Ylös