2007 Kypärät

  • Viestiketjun aloittaja Rip3
  • Aloituspäivämäärä

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
ctz sanoi:
Musta taas toi Schuberth on aina ollut hienomman näköinen kapeamman näköisellä silmäaukollaan. Mitäs merkkiä muuten Massan kypärä on? Mietin vain, että onko Ferrarilla tapana, että kuskit ajaa Schubertilla, vai mitäköhän varten Kimi muutti merkkiäkin.
Mannekiini-Schumi lopetti, joten piti saada toinen huippumies tilalle mainostamaan heidän merkkiä! Ja se mitä huhuja Schumin superturvallisesta kypärästä on kuulunu, niin tuskin tuo mikään huono idea on varustaa pääkopan suoja kyseisen tuotteen potalla! :)
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Misa1 sanoi:
Mannekiini-Schumi lopetti, joten piti saada toinen huippumies tilalle mainostamaan heidän merkkiä! Ja se mitä huhuja Schumin superturvallisesta kypärästä on kuulunu, niin tuskin tuo mikään huono idea on varustaa pääkopan suoja kyseisen tuotteen potalla! :)
Eiköhän Kimi tämän kypärän valinnut suurelta osalta juuri siksi, että on tosi turvalliseksi todettu. Jokainen järkevä kuski haluaa suojata päänsä mahdollisimman hyvin.

Ja mitä tulee kypärän värityksen muuttamiseen... Ihan taikauskoa ja hölynpölyä on olla uusimatta kypärän väritystä. Kenenkään epäonni ei ainakaan parista väristä johdu. Kyllä kyse on jostain ihan muusta. Sama kaveri siellä kypärän sisällä on, vaikka kuoren väri vähä muuttuukin. Mä en ymmärrä lain miksei väriä voisi muka muuttaa. Muuttuuhan se auton värikin sponssin/tallin mukaan kuskeilla... :rolleyes:
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
azai sanoi:
Taitaa vain tällä hetkellä foorumilla vaivata Alonso&McLaren viha. Kaikki mitä edellä mainittu pari valjakko tekee, on harvinaisen perseestä :D :rolleyes:
Täällä on käännelty takkia harvinaisen suurieleisesti...:eek:
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Miss Piggy sanoi:
Täällä on käännelty takkia harvinaisen suurieleisesti...:eek:
Ei kai se ole takin kääntämistä jos samaa kuljettajaa kannattaa tallista riippumatta? ;)
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
mh_84 sanoi:
Ei kai se ole takin kääntämistä jos samaa kuljettajaa kannattaa tallista riippumatta? ;)
Sehän taas riippuu siitä filosofiasta... :rolleyes: Sitä lähinnä tarkoitin, että ennen oli suomalaiset niin McLarenin miehiä/naisia että, vaan onpa se ääni kellossa muuttunut kovasti.:wink: Ymmärrän kyllä tän ilmiön toki. Sehän on selvää, että niin käy. Mutta itseä ikuisena Ferrarin kannattajana huvittaa hiukan, ku muistelee millainen punainen vaate Ferrari oli suomalaiselle F1-kansalla vielä muutama vuosi sitten...:D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Miss Piggy sanoi:
Sehän taas riippuu siitä filosofiasta... :rolleyes: Sitä lähinnä tarkoitin, että ennen oli suomalaiset niin McLarenin miehiä/naisia että, vaan onpa se ääni kellossa muuttunut kovasti.:wink: Ymmärrän kyllä tän ilmiön toki. Sehän on selvää, että niin käy. Mutta itseä ikuisena Ferrarin kannattajana huvittaa hiukan, ku muistelee millainen punainen vaate Ferrari oli suomalaiselle F1-kansalla vielä muutama vuosi sitten...:D
Juurikin tätä tarkoitin! Ennen oltiin niin McLaren miehiä/naisia, auto oli aina kaunis, jne. Ferrari oli aina se pahin vihollinen, aina ne teki jotain laitonta tms.

Nyt on talli toinen, niin johan on jututkin, toki osittain luonnostaan, täysin toiste päin!

:)
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Miss Piggy sanoi:
Sehän taas riippuu siitä filosofiasta... :rolleyes: Sitä lähinnä tarkoitin, että ennen oli suomalaiset niin McLarenin miehiä/naisia että, vaan onpa se ääni kellossa muuttunut kovasti.:wink: Ymmärrän kyllä tän ilmiön toki. Sehän on selvää, että niin käy. Mutta itseä ikuisena Ferrarin kannattajana huvittaa hiukan, ku muistelee millainen punainen vaate Ferrari oli suomalaiselle F1-kansalla vielä muutama vuosi sitten...:D
Enemmistö suomalaisista kannattaa kuljettajaa ja talli tulee siinä sivutuotteena. Omia puollustetaan tietysti ja muut haukutaan:thumbup: luonnollisesti Ferrari oli punainen vaate, kun pahin haastaja ajoi Ferraria.

Mielestäni olet enemmänkin ollut schumacher kuin ferrari fani?
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Misa1 sanoi:
Ferrari oli aina se pahin vihollinen, aina ne teki jotain laitonta tms.
Niinhän ne tekikin. Toivotaan että jatko sujuu reilummin. Mutta ei tässä mistään ihmeellisyydestä ole kysymys. Ferraria dissattiin paljon myös Schumin takia. Samoin McLarenin suosion hiipuminen johtuu siitä ettei Alonso ole näissä porukoissa koskaan ollut kovinkaan suosittu. 1+1 = 2
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Rip3 sanoi:
Mielestäni olet enemmänkin ollut schumacher kuin ferrari fani?
Ensisijaisesti ehkä Schumi-fani, varsinkin alkuunsa (10 vuotta sitten), mutta koko ajan myös Ferrari- fani, tottakai.:thumbup: Ja edelleen Schumi-fani ja Ferrari-fani. Miksikäs muuten enää oisin koko ykkösistä kiinnostunu? Ei sota yhtä miestä kaipaa, vaikka itse kaipaisinkin.:wink:

Tosta muiden haukkumisesta, jonka joku otti tuossa esille mä olen vähä eri mieltä. Mun mielestä fanitus on vain ja ainoastaan omien kannattamista ja välillä sitä häviöidenkin nielemistä sitten. Muiden haukkuminen ei kuulu fiksuun fanitukseen. Siis omasta mielestäni. Vastustajallekin pitää antaa tunnustusta välillä, vaikka se onkin vaikeeta.

Tosin jokainen sortuu tuohon vastustajan mollaamiseen toisinaan, vaikka se onkin tyhmää ja tarpeetonta. Itsekin olen Alonsoa täälläkin haukkunut, vaikka ihan hyvä kuski se on. Ei vaan mua miellytä persoonana ja tulee turhaa kritiikkiä lauottua sitten. No, onneksi ei jätkät näitä meidän juttuja lue.:D

Mutta eihän meistä kukaan osaa täydellinen olla. Toivottavasti en pahimmasta päästä mollaaja ole kumminkaan...:rolleyes: :eek:
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2130
Tää Miss Piggy puhuu kyllä asiaa tuosta fiksusta fanittamisesta :thumbup:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Miss Piggy sanoi:
Tosta muiden haukkumisesta, jonka joku otti tuossa esille mä olen vähä eri mieltä. Mun mielestä fanitus on vain ja ainoastaan omien kannattamista ja välillä sitä häviöidenkin nielemistä sitten. Muiden haukkuminen ei kuulu fiksuun fanitukseen. Siis omasta mielestäni. Vastustajallekin pitää antaa tunnustusta välillä, vaikka se onkin vaikeeta.

Tosin jokainen sortuu tuohon vastustajan mollaamiseen toisinaan, vaikka se onkin tyhmää ja tarpeetonta. Itsekin olen Alonsoa täälläkin haukkunut, vaikka ihan hyvä kuski se on. Ei vaan mua miellytä persoonana ja tulee turhaa kritiikkiä lauottua sitten. No, onneksi ei jätkät näitä meidän juttuja lue.
Tuli vähän huonosti sanottua haukkuminen, tarkoitin lähinnä näitä salaliitto teorioita jne. Tämäkin forum on täynnä Ferrarin salaliittoja muita vastaan, viime kaudella kovin kitisijä taisi loppujen lopuksi olla McLaren, massavaimmenin käsittääkseni loppujen lopuksi kiellettiin McLarenin valituksen johdosta?

Fanejakin onneksi löytyy joka lähtöön ja se sallittakoon:wink:
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Rip3 sanoi:
Tuli vähän huonosti sanottua haukkuminen, tarkoitin lähinnä näitä salaliitto teorioita jne. Tämäkin forum on täynnä Ferrarin salaliittoja muita vastaan, viime kaudella kovin kitisijä taisi loppujen lopuksi olla McLaren, massavaimmenin käsittääkseni loppujen lopuksi kiellettiin McLarenin valituksen johdosta?

Fanejakin onneksi löytyy joka lähtöön ja se sallittakoon:wink:
Siis kyllähän sitä ihan oikeeta (turhaa) mollaamista ja haukkumista on ollut puoleen ja toiseen ja tulee aina olemaan. Jos ajatellaan Häkän aikoja, niin kyllä siinä vastustaja sai rumasti lokaa niskaan ja sama tulee toistumaan mahdollisesti nyt Kimin ja Alonson kohdalla. Vaikkapa. Siis mä en puhu nyt tästä foorumista. Täällä oon liian vähä aikaa roikkunut, että sitä voisin kommnetoida, mutta tarkoitan sitä yleistä ilmapiiriä, josta tämä foorumi on sitten vain pieni otos.

Mutta jokaiselle sallittakoon oma tapansa fanittaa ja nähdä asioita. Ei meistä kukaan ole täydellinen kuitenkaan. Se olis vaan mukava, jos pystyis pitämään mielessä, että toiselle se oma inhokki voi olla se suuri sankari. Tarkoitan tätä ihan omalla kohdallani siis, samaten, ku muiden kohdalla. Siinä asiassa jokainen ollaan kuitenki oikeessa. Mielipiteestä on kyse vain.:ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Matxi sanoi:
Ajat ovat muuttuneet kyseisten herrojen ajoista niin paljoa ettei kannata oikein tuollaisia johtopäätöksiä vetää. Ennen ajettiin yhdellä mallilla - nykyään vaihdetaan. Karismaattisuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
En silti pidä tästä kehityssuunnasta! Perseestä. :nope:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Miss Piggy sanoi:
Siis kyllähän sitä ihan oikeeta (turhaa) mollaamista ja haukkumista on ollut puoleen ja toiseen ja tulee aina olemaan. Jos ajatellaan Häkän aikoja, niin kyllä siinä vastustaja sai rumasti lokaa niskaan ja sama tulee toistumaan mahdollisesti nyt Kimin ja Alonson kohdalla. Vaikkapa. Siis mä en puhu nyt tästä foorumista. Täällä oon liian vähä aikaa roikkunut, että sitä voisin kommnetoida, mutta tarkoitan sitä yleistä ilmapiiriä, josta tämä foorumi on sitten vain pieni otos.

Mutta jokaiselle sallittakoon oma tapansa fanittaa ja nähdä asioita. Ei meistä kukaan ole täydellinen kuitenkaan. Se olis vaan mukava, jos pystyis pitämään mielessä, että toiselle se oma inhokki voi olla se suuri sankari. Tarkoitan tätä ihan omalla kohdallani siis, samaten, ku muiden kohdalla. Siinä asiassa jokainen ollaan kuitenki oikeessa. Mielipiteestä on kyse vain.:ahem:
Juu löytyyhän sitä turhaa mollaamista, jos pysytään forum tasolla niin pieni osa on sitä todellista haukkumista. suurin osa on provoa ja huonoa häviämistä:alppu:

Fanittaminen on toiselle omansa puollustamista loppuun asti. Jos oma fanituksen kohde häviää toiselle kuljettajalle niin tiedostan kyllä, että hävisi ehkä paremmalleen, mutta en ainakaan tunnusta sitä julkisesti:wink: Jos tekisin näin en mielestäni olisi lojaali fani....

Mutta ei haukku haavaa tee ja pojat ei tosiaan lue tätä foorumia, kuten mainitsit!
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Rip3 sanoi:
Fanittaminen on toiselle omansa puollustamista loppuun asti. Jos oma fanituksen kohde häviää toiselle kuljettajalle niin tiedostan kyllä, että hävisi ehkä paremmalleen, mutta en ainakaan tunnusta sitä julkisesti:wink: Jos tekisin näin en mielestäni olisi lojaali fani....
Sama juttu vähä itsellä... :eek: Mutta sitähän sitten puolestellaanki sillä, että se oma on kuitenki pitkässä jouksussa se vahvempi, jos vaikka muutaman kerran paremmalleen häviskin. En ikinä tule esim. itse sanomaan, että Schumi hävitessän Alonsolle hävis paremmalleen.:eek: :rolleyes: Mutta se ei liity tähän kovin läheisesti kuitenkaan. Takas kypäräkeskusteluun, vaikka kiva tästä fanituksestakin on turista kyllä!:wink:
 

HeKi

Well-known member
Liittynyt
17.12.2006
Viestit
69
Sijainti
FI
Rip3 sanoi:
Kyllä tää kypärä myös kertoo paljon Kimin Monacon kisasta. Kuvassa oleva mersu pettää, sen jälkeen Kimi joutuu ottamaan "walkkerit" ja kävelemään suoraan veneelle. Sitten, kuten kaikki tv-kuvista muistavat, Kimi pääsee maistelemaan sitä Johnny Walkeria. Lopputuloksena joraukset jonkun lissun kanssa (alkuillasta ehkä Jenni ja loppuillasta ei tietoa). :p

Asialinjalle palatakseni kypärä on kyllä pirun hieno. Ei ole tuo uusi kypärä mitään tähän verrattuna. Ja tämähän oli taas täysi IMO-juttu.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Miss Piggy sanoi:
Vitsit, Heikilläkin komia potta! :thumbup:
Jokaisella on tottakai oikeus mielipiteeseensä, mutta on kyllä ihan pakko kommentoida, että jos tuo Kovalaisen uusi kypärä on jonkun mielestä "komea", niin aika huono maku on. Täysin mitäänsanomaton tusinakypärä, jossa on vielä kaiken lisäksi sponsorin värit. Naurettavan näköinen. Mutta tämä nyt olikin sitten vain vastaavasti minun mielipiteeni.

Muutenkin olen samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä tämä nykytrendi muuttaa kypärän ulkonäköä vähintään kerran vuodessa on todella huono. Pahinta on vielä se, että kuskit ovat myyneet kypäriensä ulkonäön sponsoreille. Poissa on kaikki persoonallisuus. Voin luvata 100% varmuudella, että yhtäkään näistä uusista Räikkösen, Alonson, Kovalaisen jne. kypäristä ei tulla muistamaan enää 10 vuoden päästä. Miettikääpä nyt jos vaikka Senna olisi joka vuosi muuttanut kypäräänsä, olisiko siitä tullut samanlainen käsite kuin mitä se nyt on? No ei todellakaan. Brasiliassa on vieläkin Sennan kypärä näkyvissä joka paikassa, se on tietynlainen kansallissymboli.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten esim. Alonson tai Kovalaisen uusi kypärä voi jonkun mielestä olla hieno. Käykääpä kurkkaamassa www.arai.com niin löydätte vastaavia kypäriä enemmän kuin lääkäri määrää. Noissa ei ole niin mitään persoonallista. Alonson vanhassakin kypärässä oli sentään Espanjan värit.

Edit: Itse asiassa Arain vakiokypäristä suurin osa on jopa sellaisenaan paremman näköisiä kuin suurin osa nykykuskien kypäristä. Uskomatonta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös