2007 Kypärät

• Viestiketjun aloittaja Rip3
  • Aloituspäivämäärä

Miss Piggy

Schufosa
azai sanoi:
Oikeasti ei voi ymmärrtää välillä tätä isänmaallisuutta tällä foorumilla.
Minusta kun nykyään kypäröissä on huomattavasti vähemmän merkkiä kansallisuudesta. Ihme ettette ole ristiinnaulinneet Räikköstä kun minusta Kimin kypärässä ei löydy yhtään sinivalkoisuutta ajavia merkkejä.
Ajat ovat muuttuneet, eivät kaikki enää pidä yhtä räikeitä kansallisuuteen viittaavia kypäriä kuin korkeintaan Coulthard.
Kuka näistä väreistä muuten päättää? Kuski? Talli? :confused:

Ei musta siinä mitään pahaa ole ainakaan, että oman maan värit näkyy, mutta tosiaan, Ykköset on niin kansainvälistä touhua, että isänmaallisuudesta ei ole juurikaan tietoa koko lajissa. Isänmaahan ei viittaa kun syntymäpaikka. Melkein kaikki kuskit asuvat jossain muualla, kun kotimaassaan, puhuvat "töissä" muuta kun äidinkieltään ja työskentelevät erittäin kansainvälisissä ympyröissä. Sen takia mä en ole koskaan nähnyt velvollisuudekseni kannattaa suomalaisia kuskeja, kun eivät ole olleet musta itseäni miellyttäviä persoonia.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miss Piggy sanoi:
Vaikuttais, että Red Bull tunkee näppinsä väliin myös junnukuskiensa päänsuojaimiin, mutta kuskit niistä suurimmilta osin päättää. Talli toki sitten tekee parhaansa pilatakseen maalauksen omilla sponssijutuillaan, joskin nykymuoti on tosiaan, että kypärän värejä mukautetaan sponsseihin sopivammiksi.

Formula1Fan

Well-known member
Miss Piggy sanoi:

Ei musta siinä mitään pahaa ole ainakaan, että oman maan värit näkyy, mutta tosiaan, Ykköset on niin kansainvälistä touhua, että isänmaallisuudesta ei ole juurikaan tietoa koko lajissa. Isänmaahan ei viittaa kun syntymäpaikka. Melkein kaikki kuskit asuvat jossain muualla, kun kotimaassaan, puhuvat "töissä" muuta kun äidinkieltään ja työskentelevät erittäin kansainvälisissä ympyröissä. Sen takia mä en ole koskaan nähnyt velvollisuudekseni kannattaa suomalaisia kuskeja, kun eivät ole olleet musta itseäni miellyttäviä persoonia.
Minun mielestäni Mika Häkkinen oli isänmaallinen ja miellyttävä persoona.

Miss Piggy

Schufosa
Formula1Fan sanoi:
Minun mielestäni Mika Häkkinen oli isänmaallinen ja miellyttävä persoona.
Varmastikin näin. Tuo onkin vain mun oma mielipiteeni. :wink: Vaikken mä Häkästä välitä enkä Kimistäkään, niin saapi muut fanittaa toki ihan sydämensä kyllyydestä. :ahem:

Miss Piggy

Schufosa
Bobakki sanoi:
Vaikuttais, että Red Bull tunkee näppinsä väliin myös junnukuskiensa päänsuojaimiin, mutta kuskit niistä suurimmilta osin päättää. Talli toki sitten tekee parhaansa pilatakseen maalauksen omilla sponssijutuillaan, joskin nykymuoti on tosiaan, että kypärän värejä mukautetaan sponsseihin sopivammiksi.
Ihan loogistahan se sinänsä on mun mielestä, että sponssien värit näkyy myös kypärissä. Hyvä kuitenki, jos kuski saa vaikuttaa oman piponsa väritykseen edes jossain määrin.

Rip3

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Miss Piggy sanoi:

Jaa miten tuon nyt ottaa..

Kun touhu tosiaan on kansainvälistä niin sen takia moni varmasti haluaa tuoda esille kansalaisuutensa. Moni kuljettaja asuu monacossa/sveitsissä, mutta kotimaa löytyy kuitenkin muualta. Työpaikalla käytetty kieli nyt ei mitenkään vaikuta tähän. Suomessa alkaa monessa paikassa olemaan työkieli englanti, mutta kyllä tässä ihan suomalaiseksi itsensä tuntee.

Kisan voittajan kunniaksi vedetään kuljettajan kansalaisuuden mukaan tietty lippu salkoon ja sitten soittavat vielä kipaleenkin kuljettajalle ja tallille. vai pitäisikö salkoon vetää tallin lippu?

Kansalaisuudella on kuitenkin merkitystä suurimalle osalle.

The Flying Finn

If you wan't win, take finn

Ylpeästi suomalainen foorumilainen:thumbup:

Viimeksi muokattu:

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
Rip3 sanoi:
Ylpeästi suomalainen foorumilainen:thumbup:
heh, toihan kuullostaa ihan paikalliselta hengennostatus jutulta, kun joka paikassa vaan hoetaan etta "Proudly South African" :p

Sorry OT

Revolt

Lead Singer
Olisipa muuten hauska, jos joku upporikas kuski päättäisi maksaa kypäränsä sponsorivapaaksi... Erottuisi aika hyvin edukseen.

Huvittavaa se olisi etenkin kun kaikissa junnusarjoissa kova jätkä on se, jolla on eniten sponssitarroja joka paikassa ja jos on haalari + kypärä tyhjää täynnä, onkin ihan nobody. Sitten taas huipputasolla homma menisikin toisin päin... Jep jep.

Porttilan Laki

Well-known member
quartal sanoi:
Oispa hauska nähdä enemmänkin tommosia karting aikojen vertailuja nykypäivään noilta kuljettajilta.
Ehdoton sama.

Itse pidän ihan kivana tapana pitää maan värejä kypärä. Ei ehkä omaperäistä, mutta mieluummin niin, kuin vaikka Red Bull-kypärät. Vaikka RB-kypärät ovat ihan hienoja, mutta täysin persoonattomia. Olen sillä kannalla, että sama tyyli pitäisi pysyä koko uran. Pientä viilausta, pientä värinvaihtelua ehkä jne.

Ja Ayrton Sennan kypärään. Sennan kypärän tunnistaa heti ja omasta mielestäni se on hieno. Häkkisen kypärän tavoin se on yksinkertainen, kivat värit ja pysyi pientä viilailua lukuunottamatta aina samana. Kovalaisen uusi kypärä on paljon hienompi kuin aikaisempi.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Valitettavasti värit tuskin tosiaan säilyy.

Mielenkiintoisempaa tuossa on toi hiilikuitulook. Onko amistyyliin vedetty vain hiilikuituteippiä oikean pinnan päälle vai onko BELL tehnyt FIA:n tutkimusten mukaisen hiilikuitukypärän?

R.Rosset

Well-known member
Ihan hieno, mutta uskaltaisin väittää, että ei ole lopullinen.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Zep sanoi:
Valitettavasti värit tuskin tosiaan säilyy.

Mielenkiintoisempaa tuossa on toi hiilikuitulook. Onko amistyyliin vedetty vain hiilikuituteippiä oikean pinnan päälle vai onko BELL tehnyt FIA:n tutkimusten mukaisen hiilikuitukypärän?
Kyllä tuo minusta näyttää ihan maalaamattomalta hiilikuidulta, matriisikerros näkyy ja hiilikuitumatossa on "venymiä". Tosin nykyään on niin taidokkaita hiilikuituteippejä, että voin erehtyäkin, mutta mä en näkisi mitään järkeä tehdä hiilikuitulookkia jollain teipilla kun kypärä on muutenkin hiilikuitua.

Mä en oikein ymmärtänyt tuota "onko BELL tehnyt FIA:n tutkimusten mukaisen hiilikuitukypärän?". Kypäräthän on tehty hiilikuidusta jo vuodesta nakki, joten ei Bell kypärän tekemiseen mitään FIA:n tutkimuksia tarvitse. Ja vaikka hiilikuitu olisi jotenkin bannissa FIA:n suunnalta, olisi Bell voinut tehdä hiilikuitukypärän näköisen kypärän vaikka lasikuidusta. Epoksihartsin sekaan kun sekoittaa mustaa väripastaa, tulee laminointijäljestä ihan hiilikuidun näköistä.

Revolt

Lead Singer
Juhis sanoi:
Epoksihartsin sekaan kun sekoittaa mustaa väripastaa, tulee laminointijäljestä ihan hiilikuidun näköistä.
Aivan, kyllähän tuo nyt pitäisi jokaisen tietää, ihan perusjuttuja!

Mutta joo, on kyllä todella tyylikkään näköinen yhdistelmä tuo musta Honda ja Buttonin musta kypärä. Ikävä kyllä olen muiden tapaan lähes 100% varma siitä, että sitten kun auto julkistetaan virallisesti, on niin auto kuin kypäräkin maalattu väreihin. Ikävä kyllä.

Formula1Fan

Well-known member
Goula sanoi:
Tässä Buttonin uusi kypärä!

Kyllä se niin vaan menee, että sponssien mukaan kypärä!:jaska: :jaska:

ei oo paljoa eroa minardissa ja hondassa.

Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Juhis: Mulla on sellainen käsitys ollut, että puhtaasti hiilikuidusta tehtyjä kypäriä ei vielä olisi tehty.

FIA:lla oli jokunen vuosi sitten projekti, jossa pyrkivät viemään kypärän turvallisuuden uudelle tasolle ja projektin tuloksena julkaisivat hiilikuitukypärän blueprintit vapaaseen käyttöön. Käsittääkseni kukaan ei vain vielä ole tarttunut ideaan.