Ohhoh, Kubicalta aikamoinen pommi. Tosin vähän panee mietityttämään, että miten kevyellä lastilla on polakki lähtenyt matkaan kun tallikaveri Heidfeld jäi seitsemänneksi miltei sekunnin puolalaisesta. Kuitenkin on piristävää että uusia kavereita saadaan sinne aika-ajojen keulille. Taisi olla ensimmäinen kerta sitten vuoden 2006 kun joku muu kuin McLaren tai Ferrari starttaa paalulta?
Ykkössuosikkini kisan voittoon on Lewis Hamilton. Massa on kisatilanteessa liian pehmeä ja kova pelimies Hamilton runnoo ohi vaikka kolarin uhalla. Räikkönen on tulehdustensa kanssa kaukana kärjestä ja podiumpaikka olisi yllätys. Ala-arvoista, että hallitseva maailmanmestari on ollut jo kolmesti peräkkäin tallitoveriaan "heh,Massaa" hitaampi aika-ajoissa. Vanha Kimi olisi murskannut vastustajansa vapaissa harjoituksissa ja viimeistään aika-ajoissa. Kovalaiselta semmonen ok-veto, ei mitään ihmeellistä mutta kuitenkin oli vain sen pari kymppää Lewisia hitaampi.
Tuota aika-ajojärjestelmää tulisi muuttaa hetimmiten, ihan uskomatonta pelleilyä nykyisellään. Pudotuspelit kuuluvat palloilulajeihin, eivät moottoriurheiluun eivätkä varsinkaan kuningasluokkaan. Toisekseen tuo Q3 on aivan liian tiiviksi ahdettu: 10 minuutin aikana ei millään voi näyttää kaikkea actionia mitä radalla tapahtuu, nytkin ohjaaja surffaili huippujen välillä jatkuvasti. Vain Hamin viimeinen noteeraus näytetiin kokonaan, muille jäi viimeinen sektori. Kolmas epäkohta on se, että paalusta taistelee tosissaan kuusi autoa, muut himmailevat ja puhaltelevat toistensa muniin ja säästelevät bensiiniä. Button&Alonso jäivät kaksi sekuntia kärjestä, eivätkä edes yrittäneet.
Mielestäni paras systeemi olisi tämä: Yksi nopea kierros/auto tyhjillä tankeilla ja vaikka kärkiviisikko saisi toiset vedot kisabensoilla. Tälllöin saataisiin oikea kuva tallien voimasuhteista ja kärjen taktiikat olisivat helpommin mattimeikäläisenkin tulkittavissa.