Paljoa ei jäänyt kisasta käteen. Lähinnä Alonson ja Hamiltonin turhautuminen jaksoi huvittaa. Ferrarilta kuitenkn erinomainen kilpailu. Kaksoisvoitto saavutettiin ilman suurempia ongelmia. Massa sai kunnon revanssin edellisten kilpailujen epäonnistumisten jälkeen.
BMW ottaa valmistajien mestaruustaistelussa kärkipaikan. Nopeus ei kilpailussa riittänyt Ferrareille, vaikka kilpailun loppupuolella BMW:t hieman nopeampia olivat. Voidaan pikkuhiljaa alkaa puhumaan kolmen suuren tallin välisestä taistelusta. BMW:n ensimmäinen voittokin nähdään todennäköisesti tänä vuonna.
McLaren jäi selvästi Ferrarien ja BMW:n nopeudesta. Hamilton sössi pistesijamahdollisuuutensa ihan itse. Kovalainen ajoi kohtuullisen kisan ja MM-tilanteen kannalta hän on aivan riittävän hyvässä vauhdissa, kun on tasoissa Hamiltonin kanssa. Viimeiset 10 kierrosta viittaavat siihen, että kova rengasseos olisi saattanut toimia kilpailussa paremmin.
Toyota oli jo lähellä saada molemmat autonsa pisteille ja näyttää ottavan paikan keskikastin tallien kärjessä. Trullin suoritus oli virheetön. Glock ei vieläkään saanut autostaan aivan kaikkea irti.
Red Bull on täysin Webberin varassa ja Webber onnistuikin hyvin keräämään tallille pari pistettä. Merkille pantavaa on se, että Alonso jäi selvästi Webberin vauhdista. Coulthard on kadottanut motivaationsa ja vauhtinsa. Kilpailussa hän saattaisi pystyä siedettävään vauhtiin, mutta aika-ajovauhdin puuttuessa täysin on Coulthardin eväät syöty.
Rosberg palasi takaisin pistetaisteluun. Williamsin vauhti ei enää riitä yllätyksiin , mutta pisteitä sentään pystytään keräämään. Nakajimakin alkaa pikkuhiljaa löytämään vauhtinsa, vaikka pisteitä ei häneltä voitane tänä vuonna odottaakaa.
Alonson turhautuneisuus kertoo paljon Renaultin tilanteesta. Kun mitään muuta ei voida tehdä lupaillaan parempia suorituksia Espanjan GP:ssä. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa, että Renault saa tilannetta käännettyä. Alonso varmasti pystyy taistelemaan pisteistä, mutta palkintopallisijoitukset jäävät haaveeksi.
Honda ja Force India roikkuivat lähellä keskiryhmää. Buttonin keskeytys kilpailun alkumetreillä vei kuitenkin Hondan mahdollisuudet pisteisiin. Fisichella sai hyvin Force Indian potentiaalin esille. Valitettavasti autolla ei kuitenkaan taistella sijoituksista kymmenen parhaan joukossa.