2008 Barcelonan testit - 14-17.4

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eli mitä mää osaan matikkaa nii taitaa mennä maanantaista torstaihin.

Onko miten tietoo nuista ajovuoroista, millon Kimi ja millo Heikki testaa. Ja tietysti että onko Massa ja Hamilton miten useesti radalla, onko yhtäaikaa suomalaisten kans tai tallikaverin jne..

Eli nuita jos näkis vähä niin ois ihan jees.

Meiti odottaa Ferrarilta pientä kasvua, samoin McLarenilta. BMW on sellane riski veto, niillä ku siinä autossa on tajuttomasti potentiaalia, mutta ku vaa ymmärtäisivät sen pirssin päälle. Tän testin jälkeen ne saattaa olla tosi kovia, tai sitte jos ne ei tajuukkaa oikee mitää, nii McLaren kyllä karkaa hivenen. Eli toivottavasti tää testirupeama ois Bemarille antoisa.

Keskikastin puolelta lienee Renaultilla paljon parannettavaa, mutta niillä ku on niin paska auto, että vaikka ne sais siitä maksimin irti nii ei sillä Trullille pärjää. Toyota taasen saattaa saahakin lisää vauhtia, ku kerta alkoivat ymmärtää säätämistäkin vasta off-season testijakson loppupuolella. Williams tuskin paljoa parantaa, mutta ei varmaan jää paikoillekaan.

Muilla ei oo pahemmin mitää muuta ku joku kymmenys jostain revittävänä. Force India toki saattaa saaha jostain jotain enempiki jos niillä on niitä päivityksiä ladattuna..

Eli jospa se BMW ottas pikkase kärkee kiinni, ja taitaa Rellu jäähä keskikastissa Toyotan ja jopa Williamsin taakse. Mikäli se jo nyt on nii jää, mutta jos se on jonkun mielestä eellä nii tulee jäämään taakse.. you know..


Tietysti mun kannalta tärkeintä on se, että Ferrari säilyttäs pienen etumatkan McLareniin ja BMW:iin, ja jospa se Bemu haastais jatkossakin Mäcin..
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
" Felipe Massa will be testing on Monday and Tuesday while Kimi Raikkonen will be in the car on Thursday."

Tossahan se. Kimi testaa vain torstaina. Alunperin piti kummallakin olla pari päivää mutta pitihän tuo perkkeleen suutarin tulla pilaamaan sekin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
McLaren -

14th April - de la Rosa
15th April - Hamilton
16th April - Hamilton
17th April - Kovalainen

(Mäkin sivuilta)

Korjasin päivät oikein..
 
Viimeksi muokattu:

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
Renaultin uusi etusiipi:




Slicksit odottamassa:

 
Viimeksi muokattu:

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
McLaren kauden 2009 aero-tasolla ilman "härpäkkeitä":

 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Rednef sanoi:
Uusi Toro Rosso:
Hetkinen... Eikös tuo muistuta hieman Red Bullin tämän vuotista? :D

Olisivat nyt voineet tehdä edes jonkun kompromissin tuon moottorinkatteen evän suhteen. Ei olisi niin läpinäkyvää.

Rednef sanoi:
McLaren kauden 2009 aero-tasolla ilman "härpäkkeitä":
Onko Barcelonassa ajettu aina noin pienillä siivillä? Auto näyttää aika paljon sirommalta kun härpäkkeet ei sojota joka suuntaan ja siivet on vähän alkukauden kisoissa nähtyjä maltillisemmat. :cool:
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Rednef sanoi:
McLaren kauden 2009 aero-tasolla ilman "härpäkkeitä":
Postaamassasi kuvassa alkaa jo olla oikea meininki miltä F1-auton pitää (mun mielestä) näyttää. Eli slicksit kehiin ja härpättimet pois niin hyvä tulee :thumbup:.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Hauki sanoi:
Postaamassasi kuvassa alkaa jo olla oikea meininki miltä F1-auton pitää (mun mielestä) näyttää. Eli slicksit kehiin ja härpättimet pois niin hyvä tulee :thumbup:.
jep jep ihan nätin näköstä :thumbup:
Toivoa sopii että noiden ansiosta autot pystyy taas ajamaan peräkkäin eli tulee sellasta "perinteisempää" kilvanajoa :idea:
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
The times at midday:

DLR 1:21.908 47
WUR 1:22.048 28
HEI 1:22.109 44
COU 1:22.622 23
PIQ 1:22.846 44
LIU 1:22.846 41
MAS 1:22.978 12
GLO 1:23.181 43
NAK 1:23.245 41

Ei hitto, mitäköhän se Massa siellä oikeen sekoilee? Yli sekunin hitaampi ku de la Rosa! :jaska: Ettei vaan ois taidot taas loppunu kesken ja luistellu ympäri radan turva-alueita? :nope:
 

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
Massa ja Ferrari:
Näyttääkö keula korkeammalta?

 
Viimeksi muokattu:

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Räikkönen @ Bahrain


Olisiko tuo Massan tämän päivän auton keula ihan hieman korkeampi? Ei se paljoa ole, jos on. Ainakaan ei ole matalampi.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
IceManFani sanoi:
The times at midday:

DLR 1:21.908 47
WUR 1:22.048 28
HEI 1:22.109 44
COU 1:22.622 23
PIQ 1:22.846 44
LIU 1:22.846 41
MAS 1:22.978 12
GLO 1:23.181 43
NAK 1:23.245 41

Ei hitto, mitäköhän se Massa siellä oikeen sekoilee? Yli sekunin hitaampi ku de la Rosa! :jaska: Ettei vaan ois taidot taas loppunu kesken ja luistellu ympäri radan turva-alueita? :nope:
Rajaa tähän valitukseen jo mistäs tiedät mitä ferrari on testaillu.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Hauki sanoi:
Postaamassasi kuvassa alkaa jo olla oikea meininki miltä F1-auton pitää (mun mielestä) näyttää. Eli slicksit kehiin ja härpättimet pois niin hyvä tulee :thumbup:.
Tämähän tuleekin olemaan mielenkiintoinen kysymys mikä lasketaan härpäkkeeksi ja mikä ei. Onhan tuossakin Larenin pirssissä ainakin mun mielestä härpättimiä vaikka kuinka paljon. Kuten Ponttooneita kehystävät sivulevyt, jotka lähtevät alempien ilmanottoaukkojen luota ja päättyvät "piippuihin".
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Rednef sanoi:
McLaren kauden 2009 aero-tasolla ilman "härpäkkeitä":

Muutenhan tuo näyttää tyylikkäältä mut miks ihmeessä tuo etusiipi pitää kaventaan tuollaseks renkaiden väliin mahtuvaks? Eikat ne sentään senkin leveyttä rajota?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuossa kuvassa Larenissa on viime vuoden Monzan siivet. Siellon varmaan saavutettu riittävä downforcetaso vähän kapeammalla etusiivellä.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
formulastara sanoi:
Ei voi Rellua yrityksen puutteesta moittia tuon yläetusiiven suhteen. Melkoinen viritys.
Olisiko tuosta olisi pääteltävissä pieni epätoivo Renaultin suunnittelupuolella? Ajatuksellisesti samaan tyyliin kuin Hondalla viime kaudella - kokeillaan Dumbo-korvia ja kaikenlaisia muita härpättimiä jotta saadaan dataa siitä miten sellainen toimii. Eli tärkeää rata-aikaa tuhlataan kaikenlaisten triviaalien projektien kanssa jotka eivät päädy kilpakäyttöön, eikä käytetä kilometrejä johdonmukaisesti suoraviivaiseen auton aerodynamiikan kehittämiseen.
 
Ylös