2008 Barcelonan testit - 14-17.4

Mise

Well-known member
Liittynyt
7.3.2008
Viestit
90
Sijainti
Tampere
Drunken Predator sanoi:
Koska se oli laiton alun alkujaankin.. liikkuvat aerodynamiikka osat oli ja on kielletty.. tai sitten olen nähnyt unia mutta näin muistaisin. :D
Niin, voi olla näinki mutta ittellä on semmonen muistikuva, että Brabham veti auton radoilta sen aiheuttaman kritiikin takia.
 

007

Well-known member
Liittynyt
13.1.2007
Viestit
148
Täytyy sanoa, että noihin urallisiin on jo tottunut niin hyvin, että noi slicksit näyttää erittäin kummallisilta nykyautoissa :D
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
aika hyvää vauhtia noilla slickseillä pystyy pitämään.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Tuo 2009 vuoden aeroissa oleva McLaren näyttää hitaalta, rumalta ja raiskatulta... renkaita lukuunottamatta.

Isot siivet ja paljon härpäkkeitä on :thumbup:

Ei varmasti ole Ferrarissa propelleja, ei vois olla enempää kiellettyä se.

Taitaa ensi vuonna olla autot aika hitaita nopeissa mutkissa, jos tollasilla olemattomilla siivillä ajavat.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ground Effect sanoi:
Tuo 2009 vuoden aeroissa oleva McLaren näyttää hitaalta, rumalta ja raiskatulta... renkaita lukuunottamatta.

Isot siivet ja paljon härpäkkeitä on :thumbup:

Ei varmasti ole Ferrarissa propelleja, ei vois olla enempää kiellettyä se.

Taitaa ensi vuonna olla autot aika hitaita nopeissa mutkissa, jos tollasilla olemattomilla siivillä ajavat.
Ai vähemmän ohituksia on :thumbup: ??

Kyllä nuo muutokset nimenomaan vievät lajia oikeaan suuntaan.

EDIT: Mihinköhän muuten ensi vuonna meinaavat sen valkoisen viivan maalata?
 
Viimeksi muokattu:

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jeeves sanoi:
Mhinköhän muuten ensi vuonna meinaavat sen valkoisen viivan maalata?
Onkos sliksien tulo 2009 varmistunut? Onhan niissä sivuilla tilaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mä funtsin, että oiskohan tossa Ferrarissa tunneli, joka toimis ikäänkuin siipenä. Jos ilma tulee etusiiven jälkeen het tunnelia pitkin ylös nii eiköhän siinä jotain forcee oo..Ja ku ilma pakotetaa meneen ylöspäi nii eiköhä auto pyri menee alaspäi. Aika selkeetä lokiikkaa, vaa mite lie tottuus..


Ne valakos rannut vois merkata slickseihin vaikka siihen kulutuspinnan viereen, eli tavallaa eestäpäin ei näkis, mutta sivulta hyvinkin että onko pehmee vai kova ratas..
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Massa: 1:18.339s
Melkeen 3s eroa seuraavaan :eek: , eipä näkynyt vielä talvitesteissä toi sliksien tajuton etu, tai sitten niitä testasi väärät tyypit...
 

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
Lisää lisää:




 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
kessel sanoi:
Massa: 1:18.339s
Melkeen 3s eroa seuraavaan :eek: , eipä näkynyt vielä talvitesteissä toi sliksien tajuton etu, tai sitten niitä testasi väärät tyypit...
Ilmeisesti Massa ajoi tämän vuoden aeropaketilla ja slickseillä tuon ajan. Muut slicksejä kayttäneet ovat testanneet ensi kauden aerodynamiikkaa simuloivilla siivillä. Tosin ihmettelen että mitähän järkeä tuollaisessa vertailussa sitten on? No ainakin saatiin Felipe taas tulosliuskan kärkeen. :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrarin mekatsut on unohtaneet jonkun kuusiokoloavaimen tohon nokkaan pystyyn!:D
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
Tossa olisi, vielä tulokset

1. Massa Ferrari 1.18,339 77 kierrosta
2. Wurz Honda 1.21,059 75
3. De la Rosa McLaren 1.21,566 113
4. Heidfeld BMW 1.21,679 105
5. Piquet Renault 1.21,913 91
6. Coulthard Red Bull 1.22,193 59
7. Nakajima Williams 1.22,431 72
8. Glock Toyota 1.22,590 93
9. Liuzzi F. India 1.22,846 91
 

Finburger

Member
Liittynyt
6.4.2008
Viestit
13
Moe Szyslak sanoi:
Ferrarin mekatsut on unohtaneet jonkun kuusiokoloavaimen tohon nokkaan pystyyn!:D
Kyllähän noita "metallitikkuja" näkee vähän väliä milloin missäkin, mutta itse en tiedä mikä hemmetin virka niillä on? Tuskin mitään aerodynaamista etua tuo tai niissä mitään sensoria ole. :doubtful:
Jos joku tietää mitä ne on, niin olis ihan jees tietää itsekkin...
 

Rednef

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
103
Finburger sanoi:
Kyllähän noita "metallitikkuja" näkee vähän väliä milloin missäkin, mutta itse en tiedä mikä hemmetin virka niillä on? Tuskin mitään aerodynaamista etua tuo tai niissä mitään sensoria ole. :doubtful:
Jos joku tietää mitä ne on, niin olis ihan jees tietää itsekkin...
Pitot-putki

----------------------------

On se läpi kun asvaltti näkyy!
 
Viimeksi muokattu:

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Pakko myöntää että pidin alkuvuodesta niiden italialaisten iltalehtien juoruja tuosta reikänokasta täysin höpöhöpö-juttuina photoshoppauksineen, vaikka onkin varsin eksoottinen ja kiinnostava konsepti. Hyvä näin.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
kyllähän siitä reiästä on varmastikin hyötyä, tiedä sitten mitenkä paljon. Sehän on kuin piippu ja imee ilmaa suoraan etusiiveltä ja tuottaa varmastikin tarpeeksi lisää downforcea, että siitä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa. Tai saa nähdä tuleeko se jäämään. Onkin mielenkiintoista nähdä kopioivatko muut tiimit "nenäreikää". Voisi kuvitella McLarenilla olevan kynnystä laittaa Ferrarin innovaatiota omaan autoon :p
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Jeeves sanoi:
Ai vähemmän ohituksia on :thumbup: ??

Kyllä nuo muutokset nimenomaan vievät lajia oikeaan suuntaan.
Ohitukset on kyllä ihan kivoja, mutta vielä kivempiä on aerodynaamisesti kehittyneet ja pitkälle viedyt, sekä erilaiset ratkaisut ja nopeat autot.

Tämä on luonnollisesti mielipideasia.
 
Ylös