Ilman teknisiä ongelmia Bahrain tulee olemaan Kimin dominointia. Paiskoivat hurjia aikoja siellä talven testeissä. Eurooppaan tultaessa monille tulee uudistuksia autoihin ja Barca on varmaan selvästi tasaisempi, mutta Turkki taas on ollut aiempina vuosina Ferrarin rata. Monaco ja Kanada päinvastoin Mäkin vahvoja ratoja. Sitten tullaankin taas Eurooppaan ja tässä kohtaa kautta monet saavat taas paljon uudistuksia autoihin ja muistan, että ainakin Ferrari sai kovasti lisää vauhtia uudistusten myötä viime vuonna, joten tästä eteenpäin on vaikea veikkailla tallien vahvuuksia. Toivotaan, että Bemari parantaa vielä hitusen ja haastaa kärkeä tosissaan. Kolmas talli kärkikahinoihin olisi todellinen piristysruiske .IceManFani sanoi:Seuraavat kaks kisaa luulis ainaki sopivan pikkasen paremmin Ferrarille, ainaki mitä viimevuotta kahtoo, niin... Sen jälkeen on taas tosi tasasta McLarenien kanssa. Vaikkei ne seuraavissa kahessa kisassakaan mitään kehnoja tuu oleen.
Mutta ovatko enää... jostain kuulin tai luin, että Ferrari on pienentäny akseliväliänsä joten se kai vois auttaa kulkee paremmin noilla kapeilla radoilla.Torres sanoi:Ilman teknisiä ongelmia Bahrain tulee olemaan Kimin dominointia. Paiskoivat hurjia aikoja siellä talven testeissä. Eurooppaan tultaessa monille tulee uudistuksia autoihin ja Barca on varmaan selvästi tasaisempi, mutta Turkki taas on ollut aiempina vuosina Ferrarin rata. Monaco ja Kanada päinvastoin Mäkin vahvoja ratoja. Sitten tullaankin taas Eurooppaan ja tässä kohtaa kautta monet saavat taas paljon uudistuksia autoihin ja muistan, että ainakin Ferrari sai kovasti lisää vauhtia uudistusten myötä viime vuonna, joten tästä eteenpäin on vaikea veikkailla tallien vahvuuksia. Toivotaan, että Bemari parantaa vielä hitusen ja haastaa kärkeä tosissaan. Kolmas talli kärkikahinoihin olisi todellinen piristysruiske .
Joo, siis kyllähän Ferrari on pienentäny akseliväliään. Tuo teoria perustuu vaan Ferrarin Bahrainin talvitesteissä paiskomiin hurjiin aikoihin. McLaren taasen ymmärtääkseni on pidentänyt hiukan akseliväliään.F1-pro sanoi:Mutta ovatko enää... jostain kuulin tai luin, että Ferrari on pienentäny akseliväliänsä joten se kai vois auttaa kulkee paremmin noilla kapeilla radoilla.
Ferrarilla on silti pisin akseliväli kaikista talleista. Mäkki sen sijaan ei ole enää sieltä lyhimmästä päästä, mutta kärkitalleista lyhin. Tämä tieto IS F1-liitteestä, joten voi olla väärääkin tietoa..F1-pro sanoi:Mutta ovatko enää... jostain kuulin tai luin, että Ferrari on pienentäny akseliväliänsä joten se kai vois auttaa kulkee paremmin noilla kapeilla radoilla.
Viime vuonna Fefen huonous noilla radoilla johtui siitä, että auton pitkä akseliväli oli suunniteltu joustavaa pohjaa silmällä pitäen. Sitten kun kävi miten kävi, eli joustavuudesta jouduttiin tinkimään, ei autolla voinutkaan enää ajaa kanttikivien yli kuten oli toivottu. Koska auton pohja olikin jäykempi aiempaan nähden, ei joustavamman pohjan kanssa yhdessä toimimaan suunniteltu jousitus kyennyt paikkaamaan tätä vajetta ja pitoa ei yksinkertaisesti ollut kanttikivien ylityksen jälkeen.F1-pro sanoi:Mutta ovatko enää... jostain kuulin tai luin, että Ferrari on pienentäny akseliväliänsä joten se kai vois auttaa kulkee paremmin noilla kapeilla radoilla.
Mutta eihän Fisi siinä kisassa esittänyt mitään ihmeellistä märällä radalla. Ratahan oli märkä vain aluksi, hyvin pian ajettiin kuivalla ajolinjalla. Ongelma vain oli se, että radalla oli yksi mutka (3. mutka) joka pysyi niin märkänä että jouduttiin ajamaan sadekelin renkailla tuolla kuivalla ajolinjalla, jolloin Brisukoilla oli julmettu etulyöntiasema, useita sekunteja per kierros, josta Fisi sitten hyötyi. Sitä aiemmin Fisi oli myös sopivasti hyötynyt turva-autotilanteista jotka mahdollistivat hänen pysymisen kärjen tuntumassa. Vauhdillisestihan Fisillä ei ollut mitään jakoa ketään vastaan ennen kuin Brisukat antoivat suorastaan järkyttävän edun kaikkia Michelin-kuskeja vastaan.Lancer sanoi:Brasilia 2003 tuskin on unohtunut niiltä jotka sen katsoivat.
Aika rajua tekstiä - kannatta ehkä kääntää tilanne siten, että mihin sekundaan se Toro Rossa niitä Maranellon koneita asentaa...Eddie Rickenbacker sanoi:Vettel koki toisen kerran peräkkäin moottoririkon itse kilpailussa, mitä sekundaa ne sieltä Maranellosta oikein toimittaa Toro Rossolle? Kuskit ajoivat kohtuullisesti ongelmiin nähden, joten arvosanaa ei ole oikein reilua antaa.
TJS sanoi:Viime vuonna Fefen huonous noilla radoilla johtui siitä, että auton pitkä akseliväli oli suunniteltu joustavaa pohjaa silmällä pitäen. Sitten kun kävi miten kävi, eli joustavuudesta jouduttiin tinkimään, ei autolla voinutkaan enää ajaa kanttikivien yli kuten oli toivottu. Koska auton pohja olikin jäykempi aiempaan nähden, ei joustavamman pohjan kanssa yhdessä toimimaan suunniteltu jousitus kyennyt paikkaamaan tätä vajetta ja pitoa ei yksinkertaisesti ollut kanttikivien ylityksen jälkeen.
Ongelma ei ollut pitemmästä akselivälistä mahdollisesti johtua kankeus tiukoissa käännöksissä, vaan pito-ongelmat pomppujen jälkeen.
Tästä kielii myös se, että fefellä oli ongelmia Monzan radalla, vaikka siellä radan kapeus ei ole ongelma. Sen sijaan siellä on korkeita kanttikiviä, joiden päältä ajetaan rajusti.
Tänä vuonna vastaavaa ongelmaa ei pitäisi olla(kuuluisia viimeisiä sanoja), koska autoa ei enää ole suunniteltu auton joustavaa pohjaa hyväksi käyttäen.
Ferrari tarjoaa apua asiakkailleen liittyen ongelmiin.amino sanoi:Aika rajua tekstiä - kannatta ehkä kääntää tilanne siten, että mihin sekundaan se Toro Rossa niitä Maranellon koneita asentaa...
Bridgestone oli enemmän sadekelinrengas, mutta se tuskin vähentää suorituksen arvoa. Esim. iso-Schumi ajoi Brisukoista huolimatta pihalle, vaikka sateella onkin/olikin loistava. Lisäksi Jordanin EJ13 oli melko sysipaska auto, eikä sillä saatu tuon voiton jälkeen enää kuin kolme pistettä kauden aikana.Calvin sanoi:Mutta eihän Fisi siinä kisassa esittänyt mitään ihmeellistä märällä radalla. Ratahan oli märkä vain aluksi, hyvin pian ajettiin kuivalla ajolinjalla. Ongelma vain oli se, että radalla oli yksi mutka (3. mutka) joka pysyi niin märkänä että jouduttiin ajamaan sadekelin renkailla tuolla kuivalla ajolinjalla, jolloin Brisukoilla oli julmettu etulyöntiasema, useita sekunteja per kierros, josta Fisi sitten hyötyi. Sitä aiemmin Fisi oli myös sopivasti hyötynyt turva-autotilanteista jotka mahdollistivat hänen pysymisen kärjen tuntumassa. Vauhdillisestihan Fisillä ei ollut mitään jakoa ketään vastaan ennen kuin Brisukat antoivat suorastaan järkyttävän edun kaikkia Michelin-kuskeja vastaan.
Ehkä ärsyttävin piirre tuossa kisassa oli se, että kun kisa aloitettiin turva-auton takana, kysyttiin Brisukkakuskeilta (esim. Barrichellolta) että voidaanko jo aloittaa kilpaa ajaminen, ja he vastasivat että ei voida kun on liian märkää. Tuolloin kun rata oli oikeasti vielä märkä, olisi Michelin-kuskeilla ollut etu puolellaan, mutta sitä ei voitu käyttää hyväksi koska mammanpoika Brisukkakuskien takia piti körötellä turva-auton perässä aina niin kauan että rata olisi riittävän kuiva heidänkin renkailleen.
Näissä kommenteissa häiritsee se varmuus millä ne annetaan. Eli varmasti Lewis menetti podiumin, eikä vain todennäköisesti. On siis tallin sisällä päätetty että Lewis tulee Heikin edellä maaliin? Ei kyllä yllätä, tätä linjaa Whitmarsh on vetänyt jo kuukausien ajan, Mersun tukemana.talakem sanoi:Saarivaltakunnan lehdistö alkoi etsiä syitä kultapojunsa huonoon esitykseen...
Whitmarsh antaa lausuntoja...
Ei hätää McLaren saittehan palkintopalli sijoituksen. :ahem:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/66064
Hamilton alkaa ryyppäämään..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/66059
Näinhän se pitäisi olla joka kisassa :idea:Kimi Räikkönen sanoi:- Tiukin paikka oli palkintopallilla, kun samppanjaa suihkusi silmääni. Mielestäni samppanja kuuluu suuhun, eikä silmään, Kimi veisteli hyväntuulisena.
Lol. Varmaan kyse oli siitä, että foorumilla hirveä juhlinta siitä kuinka Heikki näytti Hämikselle mistä kana pissii. Vaikka todellisuudessa se oli Elviksen edellä tasan sen epäonnistuneen varikkokäynnin takia, ilman omaa panostaan.patriot sanoi:En nyt viitannut pelkästään äskeiseen kommenttiisi. Voi olla että Hamilton olisi ollut Heikin edellä, mutta pyyhkinyt lattiaa?
Se on kyllä totta, että kyllähän Hamilton kärsi aika paljon tuosta rengasongelmasta. Mutta aika-ajot Heikki vei selvästi nimiinsä.
Ja täysin ilman omaa panostaan myös raskaammalla autolla aika-ajossa kympän super-Elwiksen edellä. Kummallista ansiottomuutta ku tuommoisiin joutuu ilman omaa panostaan.imthesun sanoi:Lol. Varmaan kyse oli siitä, että foorumilla hirveä juhlinta siitä kuinka Heikki näytti Hämikselle mistä kana pissii. Vaikka todellisuudessa se oli Elviksen edellä tasan sen epäonnistuneen varikkokäynnin takia, ilman omaa panostaan.
Tästä olen aivan samaa mieltä, mutta ainahan jollakin on epäonnea, esim. jos ajatellaan viikon takaista sessiota, niin Heikki olisi taistellut voitosta ilman viimeistä turva-auto episodia...imthesun sanoi:Lol. Varmaan kyse oli siitä, että foorumilla hirveä juhlinta siitä kuinka Heikki näytti Hämikselle mistä kana pissii. Vaikka todellisuudessa se oli Elviksen edellä tasan sen epäonnistuneen varikkokäynnin takia, ilman omaa panostaan.
Mikäs tämä totalF1 homma on, kun avaa toisen sivuston sivuja itsensä alla? Yritätkö kenties promotoida totalf1:ä tarjoamalla tällaisia linkkejä?talakem sanoi:Ferrari tarjoaa apua asiakkailleen liittyen ongelmiin.
http://www.totalf1.com/fullstory/view/250637/Ferrari_vows_to_improve_customer_engines/