Wagner sanoi:
....Eiköhän ne tallipäällikötkin näitä katso, eikä pärstäkerrointa mutu -tuntumalla.
Joudutaan ihan loputtomaan suohon jos yritetään pähkäillä, että kuka jarrutti kenenkin menoa ja kuinka kauan vai oliko "vapaa baana". Ja jos joku jarruttaa edessä, on se kuskinkin huonoutta, jos ei millään ohi pääse. Ei kellään kuljettajalla ole aina sitä vapaata baanaa.
Mutta voittaja tulee aina ensimmäisenä maaliin. Tai no voihan siinäkin toisin käydä, mutta ainakin periaatteessa näin... eli noilla mainitsemillasi nopeuteen liittyvillä suoritteilla on välillinen vaikutus, mutta lopputulos ratkaisee aina. Tyhjän radan prinssejä on tullut ja mennyt ja jotkut jopa muistetaan. Esim. Massa saattoi olla viime viikonlopun nopein kuljettaja, ainakin aika-ajossa, mutta sillä ei ollut paskankaan merkitystä kun lopputulos oli kolme lehmänpersettä ja skootterikyyti. Samoin kisan nopeimmalla kierroksella ei ole juurikaan merkitystä, sillä pääsee tilastoihin ja saa lämmintä kättä. Voittaja muistetaan aina ja vielä paremmin jos sen osaa toistaa.
Hyvä kuski mitataan sillä että löytyy nopeutta, varmuutta ja suoritusten tasaisuutta. Tarpeen vaatiessa sopivaa riskinottokykyä, mutta tyhmä ei saa olla. Hyväkin kuski tekee virheitä, mutta paskan erottaa hyvästä siitä että se tekee samat virheet uudestaan. Lisäksi täytyy olla pelisilmää niin taktisesti kuin strategisesti. Ja tuo viimeinen koskee myös muuta kuin radalla olemista, jotta säilytetään mahdollisuuudet hyviin suhteisiin ja sitä kautta hyvään kalustoon.
Jos mietitte ex. maailmanmestareita, niin mitä useampi em. listalta natsaa kohdalleen, niin sitä enemmän titteleitä on kaapissa.