Hyvä ja värikäs kisa! -vertaa Barcelona. Suuri pettymys kuitenkin tuo lähtö, jossa meni molempien suomalaisten voitto mahdollisuudet. Voimakkaita ärräpäitä siitä Kovalaiselle, mutta näin jälkikäteen näytti tilanne olleen 50%-50%. Kun startteja harjoitellaan ollaan puhtaalla asfaltilla, ehkä siksi Kovalainen jäi likaisella paikoilleen. Rosbergin taistelu Heikin kanssa oli kisan helmi, vaikka ei panosta juuri ollut.
Mielenkiintoisin asia näin jälkikäteen on viikonlopun rengas ongelmat. Bridgestone toi liian kovat sarjat Turkin koleaan keliin. Talleilla sksi vaikeuksia kumien lämmöissä. Ilmeisesti Hamiltonilla pehmeämpi seos kuoriutuu niin pahoin, että hänellä kovempi seos oli ehdoton valinta. Muutkin tallit ajoivat kisassa enemmän kovalla seoksella, hieman ristiriitaista, kun ongelmana olivat juuri ne liian kovat seokset.:doubtful: (joku voi selittää asian paremmin ja tarkemmin).
Ferrari oli poikkeus, kun heillä ei vastaavaa ongelmaa ollut. On vikeaa löytää tasapaino ja saada auto käyttämään renkaita juuri oikein, ei siis rakoille, mutta lämpöä pitää saada tarpeeksi. Yksi rengasvalmistaja ja vain kaksi vaihtoehtoa kisassa tekee auton rakentamisen ja säätämisen vaikeaksi. Maranellon oreilla siis etu puolellaan ja hyvästä mekaanisesta pidosta on erityisesti Monacossa hyötyä.
Kimi ei saa enää valita aika-ajoon hänen tyyliin sopivia renkaita, ja aika-ajoissa on nykyään vain yksi vaihtoehto, joten auto ja mies mukautuvat renkaan ehtoihin. Tilanne oli toisin vielä pari vuotta sitten. Massalle asia näyttää sopivan, mutta Räikkösellä on viieläkin hakemista. Heh, tulipas pitkä pakina...:tongue: