Tietääkseni uudelleen yrittäminen ei ole kiellettyä, jos kellossa on vielä aikaa ja tuntuu ettei kuljettaja meinaa pysyä radalla? Totta kai siellä varaudutaan ongelmiin. :jaska: Homman nimi on se, että kuljettajat ovat ammattilaisia ja insinöörit ovat ammattilaisia. Insinöörit lähettävät kuljettajan radalle sellaiseen rakoon jossa kuljettaja voi tehdä perussuorituksen tai huippusuorituksen tai jotain siltä väliltä, ja totta kai se inhimillinenkin tekijä otetaan huomioon.Että annettaisiin pari kymppää pois ihan vaan tosta noin. Eikä varauduttaisiin pieniin lipsahduksiin ja lukkojarrutuksiin?
Hah ja Hah, salli mun nauraa.
Siltähän tuo vaikuttaa. Q3:ssa on oltu joka kerta raskaalla lastilla, ja silti sijoitus on riittänyt hyviin lähtöruutuihin. No, Kiinassa homma lopulta kusi nilkoille, mutta silti taktisesti asemat olivat hyvät, koska raskaammalla oltiin kevyempien vauhdissa. Sade sotki kuvion, Vettel-faktori astui peliin.= Brawn sandbaggaa Q2:ssa :wink:
Totta, mutta Rubens taas sanoi juuri päin vastoin, eli eipä tuosta ota selvää..Tai sitten Brawn GP:n auto toimii paremmin bensakuormalla? Melbournessa Button muistaakseni mainitsi (a-ajojen lehdistötilaisuus?), että Q2:ssa oli vähän hankalaa auton kanssa, mutta asiat korjaantuivat kun lyötiin kisabensat tankkiin. Oma veikkaukseni on, että koko homma on säädöistä kiinni.
Aivan, hyvällä autolla kuskit ovat edes jollaintapaa onnistuneella kierroksella jatkossa, tai sitten voidaan tehdä hommasta mielenkiintoisempaa tankkaamalla autoon ylimääräistä painolastia. -> pikku virhe kierroksella ja nopealla autolla karsiudutaan jatkosta ja taktiikkanero saa kenkää. Eli höyryillä Q2 ajetaan.Suorituskyvystä voidaan ottaa helposti se viimeinen 5% pois joko tankkaamalla autoon vaikka viiden ylimääräisen kierroksen bensat tai sanomalla kuljettajalle että ei tarvitse ottaa mitään riskejä, ajat peruskierroksen niin ollaan kuivilla. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa on tietysti se hyvä puoli, että jos vaikka ratkaisevan kierroksen ensimmäisellä sektorilla tapahtuu jotain odottamatonta, kuski voi hanskalla paikata 2. ja 3. sektorilla.
Nythän ne eivät saaneet renkaita toimimaan ihan kunnolla. Melkoista vatkaamista välillä Buttonillakin. Red Bulli sitä vastoin 'söi' niitä aika-ajossa niin paljon, että Vettelin mukaan viimeisessä kurvissa renkaat olivat jo aika finaalissa, mutta riitti silti.Tai sitten Brawn GP:n auto toimii paremmin bensakuormalla? Melbournessa Button muistaakseni mainitsi (a-ajojen lehdistötilaisuus?), että Q2:ssa oli vähän hankalaa auton kanssa, mutta asiat korjaantuivat kun lyötiin kisabensat tankkiin. Oma veikkaukseni on, että koko homma on säädöistä kiinni.
Laps 1-8 & 19-22 were completed behind the Safety Car.
Lap Place Passer (Passed) KERS
==========================================
9 6 Hamilton (Räikkönen) K/-
9 12 Bourdais (Nakajima) -/-
9 16 Glock (Kubica) -/-
10 10 Massa (Kovalainen) -/K
11 3 Button (Barrichello) -/- [team-mates]
11 5 Hamilton (Trulli) K/-
11 15 Glock (Fisichella) -/-
11 14 Glock (Piquet) -/-
11 13 Glock (Nakajima) -/-
12 7 Buemi (Räikkönen) -/-
12 7 Massa (Räikkönen) -/- [team-mates]
13 5 Buemi (Trulli) -/-
13 9 Hamilton (Kovalainen) K/K [team-mates]
14 5 Massa (Trulli) -/-
15 8 Hamilton (Räikkönen) K/-
15 7 Hamilton (Trulli) K/-
16 7 Räikkönen (Hamilton) -/K
16 9 Kovalainen (Trulli) K/-
16 10 Bourdais (Trulli) -/-
16 14 Kubica (Fisichella) -/-
17 13 Alonso (Fisichella) -/-
18 15 Piquet (Sutil) -/-
<--- Safety Car
23 4 Hamilton (Räikkönen) K/-
23 6 Kovalainen (Barrichello) K/-
23 10 Alonso (Nakajima) -/-
23 15 Kubica (Heidfeld) -/K [team-mates]
23 16 Sutil (Heidfeld) -/K
24 14 Kubica (Rosberg) -/-
24 15 Sutil (Rosberg) -/-
25 13 Sutil (Kubica) -/-
26 12 Sutil (Fisichella) -/- [team-mates]
26 13 Kubica (Fisichella) -/-
27 15 Heidfeld (Rosberg) K/-
29 2 Webber (Button) -/-
30 10 Kubica (Sutil) -/-
30 16 Nakajima (Glock) -/-
31 2 Button (Webber) -/-
31 7 Alonso (Buemi) -/-
31 9 Sutil (Kubica) -/-
32 2 Webber (Button) -/-
39 11 Glock (Räikkönen) -/-
41 1 Vettel (Button) -/-
41 11 Alonso (Räikkönen) -/-
41 15 Kubica (Fisichella) -/-
42 7 Kovalainen (Sutil) K/-
46 14 Kubica (Rosberg) -/-
47 5 Kovalainen (Hamilton) K/K [team-mates]
47 12 Bourdais (Räikkönen) -/-
49 6 Sutil (Hamilton) -/K
51 7 Glock (Heidfeld) -/K
51 8 Buemi (Heidfeld) -/K
54 9 Alonso (Heidfeld) -/K
55 11 Räikkönen (Bourdais) -/-
56 10 Räikkönen (Heidfeld) -/K
56 11 Bourdais (Heidfeld) -/K
That's 55 passes in total, compared to 9 in 2008.
Most: Kubica 7 [Hamilton, Sutil & Glock 6]
Top 30 Races for Overtaking (1997-2009)
=======================================
# Year GP Wet SC
===========================================
1. 55 2009 - China Wet SC (2)
2. 51 1997 - Belgium Wet SC (1)
51 2000 - USA Wet
51 2006 - China Wet
5. 49 2003 - Britain SC (2)
6. 48 2003 - Brazil Wet SC (4) Race stopped
7. 47 1999 - Australia SC (2)
47 2001 - Malaysia Wet SC (1)
47 2002 - Britain Showers
10. 46 2007 - Japan Wet SC (2)
11. 44 1998 - Britain Wet SC (1)
12. 43 1999 - France Wet SC (1)
13. 42 2000 - Germany Wet SC (2)
14. 41 2004 - Brazil Wet track
15. 40 2007 - China Wet
16. 39 1997 - Argentine SC (1)
39 2006 - Bahrain
18. 38 2003 - Australia SC (2)
38 2004 - Italy
20. 36 1997 - Spain
36 2003 - USA Wet
22. 33 1999 - Europe Wet
23. 32 1997 - Brazil
32 2006 - Hungary Wet SC (1)
25. 30 1999 - Austria
30 2002 - Brazil
30 2005 - Turkey
28. 29 1997 - Monaco Wet
29 1998 - Austria SC (1)
29 2004 - Germany