2009 Kiinan GP

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
McLaren taitaa olla Ferraria edellä jo Kiinassa. En yhtään ihmettelisi, vaikka McLarenin-kuskit ottaisivat Ferrarin paikan top 10:ssä.
Hyvin mahdollista. On niillä kyllä ihme simulaattori ku kaverit pystyy kehittään noin paljon paremmin autoa kuin Ferrari.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Hhhhmm, kerssillä juuri ja juuri kympin sakkiin ja ilman kerssiä kympin ulkopuolelle.
Luulen Ferrarin laittavan Kersin takaisin, riskeistä huolimatta, eipä sillä ole paljon väliä jos Kers hajoaa, jos ilman sitä ei pisteistä ole toivoakaan.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Melkoisen surkea esitys. Taitaa olla Maranellon pojat ihan hukassa tuon auton kanssa. :thumbdown
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Nyt kun Ferrarin todellinen paskuus alkaa käydä ilmi, niin ne Malesiassa ja varsinkin Australiassa menetetyt pisteet alkavat tuntua entistäkin tärkeämmiltä. Tämän kauden aikana ei välttämättä enää tule yhtä hyviä mahdollisuuksia päästä jopa palkintopallille.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Sano muuta. Koko paketti täysin hukassa. Keskittyisi nyt edes testamaan uusia osia tai jotain. Mutta ei. Otetaan KERS pois ja ollaan vielä hitaampia. Tehdään autosta näin aliohjautuva, joka ei sovi toiselle kuljettajista ja mikä varmasti on tiedossa. Kyllä tämä nyt alkaa olla selvä, että tämä kausi ei ole Ferrarin vaikka mitä tapahtuisi.

Nykyinen pistelaskumenetelmä takaa sen, että tämä diffupäätös ratkaisi MM:n, tai ainakin sen ketkä siitä taistelee. Selvää on, että niin Ferrari kuin McLarenkaan ei niihin kuulu. Tekee varmasti todella hyvää ko. tallien sponsoreille tällaisena aikana, jolloin mietitään todella tarkkaan mihin jokainen euro ja dollari sijoitetetaan. Jotenkin tämä tilanne latistaa koko kauden. Todella hienoa, että uudet tallit on mukana kärkikahinoissa, mutta onko se oikein että ns. huipputallit ja myös huippukuljettajat on täysin pihalla ainakin koko alkukauden? Nyt peli ratkaistaan b- ja c-luokan kuljettajien kesken - ns. a-luokan kuljettajat on jossain kympin toisella puolen. Hienoa. Viime kaudella MM-tittelistä kamppailleet tallit menettivät useita kuukausia tehokasta suunnitteluaikaa tämän vuoden auton kehityksessä keskittyessään MM-tittelikamppailuun. Muut tallit saivat näin tavoittamattoman etumatkan auton suunnittelussa ja toisaalta tämä epäselvä diffuusorijupakka toi vielä lopullisen niitin. Kausi 2009 on menetetty ja toivottavasti saadaan edes jotain uusia skandaaleja, oikeudenkäyntejä, ruoskintoja tms. jotta saadaan jotain mielenkiintoista luettavaa. Tämän vuoden maailmanmestarilla ei ole minun silmissä kovinkaan suurta arvoa kuljettajana, paras kuljettaja ei sitä tule voittamaan. Auto ratkaisee, ei kuljettaja. Sori vaan Button.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
On se nyt kumma jos ei näiden harjoitusten jälkeen oteta sitä edellistä siipeä Ferrarilla takaisin käyttöön.

Jos ei sen vertaa opittu viime kaudesta, ettei lähdetä tällä uudella kehitysversiolla ajamaan puolta kautta ja sit "palata" vanhaan, niin joutais koko henkilökunta vaihtoon kuskeja myöten(jos oletetaan, etteivät kuskit osaa sanoa ettei tää nyt hei toimi).

Hienot on kyllä kehitysosat Ferrarilla, ei niin mitään näkyvää, jotain olematonta viilausta :nope:

Toivottavasti eivät taas oleta pääsevänsä Q1:stä läpi, se olis jo kaiken huippu :jaska:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Todella hienoa, että uudet tallit on mukana kärkikahinoissa, mutta onko se oikein että ns. huipputallit ja myös huippukuljettajat on täysin pihalla ainakin koko alkukauden?
On. Itsepä ovat sen itselleen aiheuttaneet. Olisivat olleet kehitystyössä parempia, niinkuin aikaisempina vuosina.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1999
Ja taas Heikki oli Lewista nopeampi, josko tällä kertaa sama meininki jatkuisi myös aika-ajossa ja kisassa, ja jos Heikki pääsisi vaikka ensimmäiseltä kierroksela viivan yli.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Olet oikeassa. Väärä sanavalinta... onko se lajin kannalta hyväksi?
On. Vaihtelu kärjessä ja kilpailun tasaisuus lisäävät kiinnostavuutta. Ihmettelen kyllä paljon miten määrittelet kuskit A-,B- ja C-luokkiin. Aina F1'ssä pärjätäkseen on kuski tarvinnut kilpailukykyisen auton. Kuskien erot ovat paljon pienemmät kuin yleensä kuvitellaan.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Taitaa vedonlyönti olla ainoa asia mikä tekee tästä kilpailusta mielenkiintoisen. Luulen, että kilpailusta voi tulla todella pitkästyttävä. Brawn GP on niin helvetin nopea, että ei muilla ole mitään saumoja. Ferrari näyttää olevan täysi paska joten voi olla ettei pisteitä tule vieläkään. Kannattais varmaan alkaa rakentaa jo ens kauden autoa. Pojat, me ollaan hävitty tää peli.

mustakari tiivisti omia ajatuksia hyvin. Ei mullakaan oo mitään sitä vastaan ketä kärjessä kurvailee, mutta uudet säännöt laittoivat voimasuhteet vähän liiankin uuteen uskoon. Itseäni ainakin harmittaa ettei kärjessä taistele Räikkönen. Mutta minkäs sille voi. Näillä joudutaan menemään ja eiköhän saada ihan tapahtumarikas kausi kuitenkin.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
On. Vaihtelu kärjessä ja kilpailun tasaisuus lisäävät kiinnostavuutta. Ihmettelen kyllä paljon miten määrittelet kuskit A-,B- ja C-luokkiin. Aina F1'ssä pärjätäkseen on kuski tarvinnut kilpailukykyisen auton. Kuskien erot ovat paljon pienemmät kuin yleensä kuvitellaan.
Vaikka maksettu palkka. Olen samaa mieltä, kuskien erot on kuviteltua pienemmät, mutta jostain syystä parhaille maksetaan kuitenkin rahallisesti huomattavasti enemmän. Varmaan motivoi ko. kuskeja ja heidän palkanmaksajiaan rämpiä sijoilla 10-15. Joku täällä jo sanoi että ansaittu olotila.

Ja vaihtelu kärjessa on varmasti hyväksi, mutta minusta pakka meni liiaksi sekaisin. Kannattajien määrässä laskettuna suurimmat tallit rämpii = suuri määrä pettyneitä/vittuuntuneita katsojia. Se on varmasti hyvä. Kannatettavan tallin vaihto on kai toisille helppoa. Tätä tarkoitin. Toki asiaa voi katsella toiseltakin kantilta.
 
Viimeksi muokattu:

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Otetaan KERS pois ja ollaan vielä hitaampia. Tehdään autosta näin aliohjautuva, joka ei sovi toiselle kuljettajista ja mikä varmasti on tiedossa.
Mistä olet saanut tietoosi, että Ferrarista on tullut aliohjaava? Ei kyllä ole hyvä juttu, jos näin on.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Niin, mitä Ferrarilla on sitten muutettu kenenkin autoon (aliohjaavuuskommentteihin liittyen)? Atlaksella oli tälläinen lainaus:

Chris Dyer:

"we were able to evaluate new aerodynamic solutions, that, today, were fitted to Felipe’s car. Tomorrow, they will be used on both cars.”
Eli Massalla uudet osat ja Kimi ajoi vanhalla, että saatiin vertailua.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Niin, mitä Ferrarilla on sitten muutettu kenenkin autoon (aliohjaavuuskommentteihin liittyen)? Atlaksella oli tälläinen lainaus:

Chris Dyer:



Eli Massalla uudet osat ja Kimi ajoi vanhalla, että saatiin vertailua.
Tosiaan Kimi ekassa 0.2 edellä toisesa melkein saman verran tappiolla. Mitähän noista pystyy sitten päättelemään?! :yuck:
 
Ylös