2020 NTT IndyCar series

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
En tiedä kuinka vaikeaa Ovaalien promoottaajille voi olla Gatewayn menestyksellisen kisaviikonloppuformaatin kopioiminen että ihmiset oikeasti tulevat katsomaan kisaa
Ilmeisesti asia on hankala, kuten tuossa Millerin artikkelissa olikin, katsojat ovat vain mystisesti kadonneet. Onko sitten IRL:n crashfestit tehneet niin paljon vahinkoa, kisoja kun ajettiin esim. Charlottessa, Atlantassa, Doverissa, mitkä ovat oikeasti liian vaarallisia avopyöräisille.

Barberin mutkaradalla on yleensä ollut varsin mukavasti yleisöä, onko Etelävaltioissa avopyöräisille sopivia ovaaliratoja?
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Ilmeisesti asia on hankala, kuten tuossa Millerin artikkelissa olikin, katsojat ovat vain mystisesti kadonneet. Onko sitten IRL:n crashfestit tehneet niin paljon vahinkoa, kisoja kun ajettiin esim. Charlottessa, Atlantassa, Doverissa, mitkä ovat oikeasti liian vaarallisia avopyöräisille.

Barberin mutkaradalla on yleensä ollut varsin mukavasti yleisöä, onko Etelävaltioissa avopyöräisille sopivia ovaaliratoja?
Sanoisin että Etelävaltioissa ei ole kovin montaa ovaalia jotka pystyisivät pitämään indycar kisan
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Road to Indy-luokkien kalenterit ensi vuodelle julkaistu. Freedom 100 ei ajeta.
pakko sanoa että usko Penskeen murenee päätös päätökseltä...

toivottavasti Penske ei ihmettele miksi Carb Dayn yleisömäärät eivät tule olemaan samoja mitä viime vuosina koska Freedom 100:sta tuli olennainen ja ehkä enemmän odotettu osa Carb Daytä kuin Carb Dayn viimeset harjotukset.

ei kyllä ole mitään järkeä ottaa Road To Indyn kruununjalokiveä pois kalenterista,

ainoa hyvä asia Road To Indy kalenterissa on New Jersey Motorsports Parkin säilyminen Indy Pro 2000:ssa ja USF2000:ssa.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
pakko sanoa että usko Penskeen murenee päätös päätökseltä...

toivottavasti Penske ei ihmettele miksi Carb Dayn yleisömäärät eivät tule olemaan samoja mitä viime vuosina koska Freedom 100:sta tuli olennainen ja ehkä enemmän odotettu osa Carb Daytä kuin Carb Dayn viimeset harjotukset.

ei kyllä ole mitään järkeä ottaa Road To Indyn kruununjalokiveä pois kalenterista,
Freedom 100:n poistoa selitettiin seuraavasti.

Penske Entertainment Corp.’s VP of corporate communications, Alex Damron, told TracksideOnline.com, “Reserving the Month of May schedule for the NTT IndyCar Series provides maximum flexibility to prioritize Indy 500 on-track activities.

“In 2020, we've learned this flexibility is key to ensure we're able to successfully race the Indianapolis 500.”
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Will Power ajoi uransa 62:n Paalupaikan St Peten aika-ajoissa...

Top 12 ja Fast 6 viivästyivät Puolella tunnilla kun vatvottiin kuka hidasti radalla tarpeeksi, Rosenqvistin ajat poistettiin ja hän lähtee porukan hänniltä kisaan.

Bourdais ajoi Foytin Auton sijalle 7:n lyömällä molemmat Newgardenin ja Dixonin, Jotka lähtee kisaan sijoilta 8 ja 11.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Firestone GP of St. Pete
Tilanne 87/100 kierrosta.

1. Newgarden
2. O'Ward
3. Dixon
4. Bourdais
5. Palou

Tällä hetkellä Dixon ajamassa mestariksi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
St. Petersburg, lopputulokset. Top 10

1. Josef Newgarden
2. Pato O'Ward
3. Scott Dixon
4. Sebastien Bourdais
5. Ryan Hunter-Reay
6. Simon Pagenaud
7. Marcus Ericsson
8. Charlie Kimball
9. Graham Rahal
10. Takuma Sato


 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
On se Dixon kova luu! Ja Bourdais, vaikka molemmilla kävi tässä kisassa sikäli hyvä tuuri että onnistuivat välttämään nuo kaikki kolarit.

Todella mielenkiintoinen kisa alusta loppuun, ei toiminut ollenkaan yhtä hyvänä unilääkkeenä kuten formulakisa eilen iltapäivällä 😃

Ja mitä tulee ikuisuuskysymykseen kuka on kaikkien aikojen paras, niin Dixon hätyyttelee kovaa vauhtia Mario Andrettin ja AJ Foytin ennätyksiä lajissa. Ainakin joissain pääosin amerikkalaisissa keskusteluryhmissä Dixonin saavutuksia joskus hieman vähätellään, vedoten mm. "splitiin" joka on edelleen kuuma peruna joillekin. Mutta hyvinhän miehen ura CART:issa alkoi ja kaikkiaan kuudesta mestaruudesta kaksi (2003, 2008) tuli näillä IRL-sarjan "crapwagoneilla". Ja väittäisin että muutaman viime vuoden aikana Indycar-sarjan taso on ollut varsin korkealla, katsoi sitten aikaeroja aika-ajoissa tai hajontaa kuinka monen eri tiimin kuskeja on voittanut tai ollut palkinnoilla viime vuosina. Että mielestäni ihan töitäkin se Dixon on joutunut mestaruuksiensa eteen tekemään.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Mitenkä Andretin ja Foytin mestaruusvuosien kilpailullisen tason vertailu Dixon vuosiin? ;)
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Mitenkä Andretin ja Foytin mestaruusvuosien kilpailullisen tason vertailu Dixon vuosiin? ;)
Hankala verrata. Foytin menestysvuosina USAC ja CART-sarjoissa oli vain paikallisia, Mario Andrettin vuosina sarja kansainvälistyi sekä kaupallistui televisioinnin myötä. Kuten Antti-91 totesi. Dixon tuli sarjaan "splitin" vuosina, mutta taso on pysynyt kovana. "Icemanin" kuudesta mestaruudesta vain kaksi on tullut "crapwagoneilla". Gourney48 voisi tutkia tarkemmin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Blogissani julkaisemani raportti kauden päätöskisasta.
Indycar-sarja saatettiin päätökseen Floridan St. Peterburgin katuradalla. Paalupaikalta lähteneellä Penske-tallin Will Powerilla oli ongelmia vaihteiston kanssa ja lopulta hän lipsahti muuriin 36. kierrokella. Kilpailussa nähtiin paljon ohituksia, jopa kolme autoa tuli rinnakkain tiukkoihin kaarteisiin. Yksitoista kierrosta myöhemmin Indycar-debyyttinsä tehnyt, kolminkertainen australian vakioatuosarjan Supercarsin mestari Scott McLaughlin osui pyörähti avausmutkassa hollantilaisen Rinus VeeKayn eteen.

Kierroksella 70 pitkään kilpailua johtaneen Alexander Rossin kilpailu päättyy pyörähdykseen radan nopeassa shikaanissa. Uusintakuvasta selviää, että auton takapää yliohjasi heittäsen sen radan likaiselle puolelle. Nejä kierrosta myöhemmin vihreä lippu heilui jälleen uusintalähön merkiksi, mutta hetkeä myöhemmin Takuma Sato osui Marco Andrettin auton takarenkaaseen, jonka seurauksena amerikkalainen pyörähti. Turva-auton aikana kanadan James Hinchcliffe pyöräytti autonsa ympäri.

Kun 79. kierroksella painettiin jälleen kaasu pohjassa. Mestaruutta jahdannut Josef Newgarden sai parhaan lähdön ohittaen sekä Graham Rahalin että Alex Paloun siirtyen johtopaikalle. Vielä yksi turva-autojakso tarvittiin, kun radan 10. kaarteessa Oliver Askew ajoi rengaspehmusteisiin. Josef Newgarden ajoi voittoon, meksikon Pato O'Ward oli toinen ja Ganassi-tallin Scott Dixon varmisti kolmannella sijallaan uransa kuudennen mestaruuden. Uusi-seelantilainen voitti mestaruuden 16 pisteen erolla Newgardeniin.

Vaikka on irrelevanttia vertailla kahden eri moottoriurheilulajin mestareita, koen Dixonin suoritukset kovemmiksi, kuin Hamiltonin. Dixon ei ole voittanut niitä vuosittain ja hän on tehnyt joka vuosi enemmän töitä mestaruuksiensa eteen. Hamiltonin mestaruudet selittyvät ylivoimaisella tallilla ja kasvaneella kilpailujen määrällä.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Hankala verrata. Foytin menestysvuosina USAC ja CART-sarjoissa oli vain paikallisia, Mario Andrettin vuosina sarja kansainvälistyi sekä kaupallistui televisioinnin myötä. Kuten Antti-91 totesi. Dixon tuli sarjaan "splitin" vuosina, mutta taso on pysynyt kovana. "Icemanin" kuudesta mestaruudesta vain kaksi on tullut "crapwagoneilla". Gourney48 voisi tutkia tarkemmin.
Mitä Dixonin 6 mestaruutta osoittaa on pitkäjänteisyyttä ja monipuolisuutta.

Mitä hänen CART aikoihin tulee Dixon löi jo debyyttikaudellaan 2001 PacWestin kalustolla konkareita Kuin Jimmy Vasser, Paul Tracy ja Adrian Fernandez.

Dixon on voittanut mestaruuden kun IRL oli pelkästään Ovaalisarja, kun sarja muuttui enimmäkseen ovaalisarjaksi muutamalla Katu tai ratakisoilla höystettynä ja nyt kun sarja on suurimmaksi osaksi Katu tai ratakisoja

Dixon on myös saavuttanut niin monta muuta isoa meriittiä IndyCarin ulkopuolella (voittanut 24 Hours Of Daytona kisan kolmesti, Petit Le Mansin Kerran) että jotkut voisi väitellä että hän on tämän vuosituhannen yksi parhaista kuskeista.

Ainoa iso kisavoitto joka Dixonilta uupuu tällä hetkellä on Le Mans voitto
 
Ylös