2021 NTT Indycar Series

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350
Indycar julkaisi USA:n ulkopuoliset tv-kumppanit. Viaplay näyttää tämän kauden kisat suomessa. Kolmivuotisen sopimuksen viimeinen kausi menossa.


Olen pohtinut, että Indycar voisi itse tuottaa kv. signaalin NBC:n sijasta. Voisi palkata saman F1-grafiikat tehneen firman uudistamaan grafiikat katsojaystävälliseksi. Toki NBC:n grafiikoissa ei ole mitään vikaa. Pieniä viilauksia voisi tehdä.
Ihan hyvin saaneet Amerikan ulkopuolelta TV sopimuksia, Näyttää myös siltä että IndyCar kuunteli valituksia Kanadalaisilta mitä tuli TV sopimukseen joka oli todella huono kanadalaisille katsojille kausi tai kaksi aiemmin

Ainoa isompi maa euroopassa joka hohtaa poissaolollaan mitä tulee TV näkyvyyteen maan IndyCar historiaan nähden on Italia. Alex Zanardin ja Teo Fabin jälkeen maasta ei ole vaan tullut kovia IndyCar kuskeja.

Toivottavasti Rosenqvist menestyy tänä vuonna että Viaplay tulee jatkamaan TV Sopimusta monella vuodella.

Champ Carinhan oli tapana tuottaa omat lähetykset silloin kun sarjaa näytettiin Spike TV:llä, mitä kattonut sen ajan kisoja presentaatio oli paljon parempaa verrattuna sen ajan IRL kisoihin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
4713
Sijainti
Helsinki
Champ Carinhan oli tapana tuottaa omat lähetykset silloin kun sarjaa näytettiin Spike TV:llä, mitä kattonut sen ajan kisoja presentaatio oli paljon parempaa verrattuna sen ajan IRL kisoihin.
Champ Car tuotti lähetyksensä kausilla 2004-2007. 2007 kaudella Espn käytti omaa grafiikkaansa lähetyksissään.
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3285
Sijainti
Lohja
Robin Millerin mailbagiin oli ilmestynyt taas kysymys, miksi ei laajempaa kalenteria. Käytännössä samoja asioita, mitä tässäkin ketjussa on puhuttu. Eli lämpimän ilmaston alueella yksinkertaisesti on hankalaa löytää paikkaa, jossa homma toimisi kaupallisesti.

RM: There is no doubt that IndyCar’s six-month hiatus hurts any kind of momentum and makes it hard to follow the series, but starting earlier presents its challenges. Phoenix was always a good March opener but we saw the lack of response IndyCar generated from 2016-18, and St. Pete usually opens in March but has had to adjust this year for the pandemic. Finding a warm climate with a willing promoter isn’t easy and there aren’t a lot of options. CART opened the season in Australia for years in March, but because of the time difference for television it was a pretty well-kept secret, and Miami (street race) was a big hit before being moved to Homestead, which eventually died on the vine except for stock cars. IndyCar isn’t going to run Phoenix, Las Vegas or Homestead, and with Fontana’s reconfiguration that would be a long shot too. NASCAR took IndyCar’s place at COTA (another March date), and right now all of IndyCar’s best draws have established dates (Long Beach in April, Road America in June, Mid-Ohio in July, Gateway in August) that are working and are not about to change. Finding someone to take a flyer on an IndyCar race in January or February is a tough ask.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350
Robin Millerin mailbagiin oli ilmestynyt taas kysymys, miksi ei laajempaa kalenteria. Käytännössä samoja asioita, mitä tässäkin ketjussa on puhuttu. Eli lämpimän ilmaston alueella yksinkertaisesti on hankalaa löytää paikkaa, jossa homma toimisi kaupallisesti.
Itse kyllä sanoisin että kauden alku huhtikuussa ei olisi niinkään huono asia jos kalenteri saataisiin pysymään samana Indy 500:n asti mitä tulee taukoihin kisojen välillä.

Kun kausi alkaa tänä vuonna Barberissa viikottainen kisaaminen jatkuu aina Teksasin Doubleheaderiin asti toukokuun alkuun, senkin jälkeen vain viikon tauko ennen Indyn mutkarataa jonka jälkeen alkaakin jo Indy 500 valmistelut, Indy 500:kin jälkeen vain yksi väliviikko joka on Indy 500 voittajan promotoimisviikko ennen Detroitin Doubleheaderiä jonka jälkeen heti perättäisenä viikonloppuna jo Road America ja siitä olympiatauolle. Olympiatauonkin jälkeen sarja on aika tiukka paketti viimeiset kaksi kuukautta joina kisataan, kolmen kisaviikonlopun putki elokuussa ennen kahden viikon taukoa jota seuraa kolmen perättäisen kisaviikonlopun loppurutistus syyskuussa.

Saa nähdä mitä TV numerot tykkää tästä kun tällä kaudella indycar sarjan momentumi ei tavallaan rikkoudu kuin olympiatauon ajaksi
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350

IndyCarin youtube kanavalla tällä hetkellä Unlistattu striimi päällä Avoimesta testipäivästä IMS:llä. Vähän yli tunti vielä ensimmmäistä testipäivää jäljellä

En vieläkään ymmärrä miksi IndyCarin on niin vaikeaa ymmärtää jännää konseptia kuin Livestriimien laittamisen niin että kaikki näkee kyseisen striimin eikä tarvii etsiä linkkiä että kyseisen lähetyksen näkee.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2092
En mikään ammattilainen ole, mutta itse en ovaalilla täys kaasulla kaarteessa sisärenkaita nurmelle ajattas
Eihän niin tehnyt myöskään Veekay. Perä oli irronnut jo hyvän aikaa sitten kun sisärenkaat meni nurmelle.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350
Viimeksi muokattu:

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3285
Sijainti
Lohja
Tuulella oli osaa kolarissa. Veekay ehkä Ahnehti ja Leikkasi liikaa Apronin alapuolelta aiheuttaen perän menetyksen
9 metriä sekunnissa näyttää olevan Indianapolisissa tuulen nopeus. Sillä nopeudella puut jo heiluvat, eli hyvinkin mahdollista. Vielä kun maasto on tuolla pannukakkumaisen litteää niin kyllä siinä auto ottaa tuulta alleen.

E: Testit jatkuvat vielä tänään, olosuhteet testille melko optimit, auringonpaistetta ja pari astetta normaalia 500-keliä viileämmät lämpötilat. Sadealueen pitäisi pyyhkäistä vasta lauantaina https://www.foreca.fi/United_States/Indiana/Indianapolis/10vrk
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350

IndyCarin IMS:n toisen avoimen testipäivän harjoitukset jatkuu.

Kuusi ja puoli tuntia harjoituksia jäljellä
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350

Huonoja uutisia IndyCarin selostajista tällä kaudella....

Paul Tracy on mukana selostamassa vain kuudessa kauden kilpailussa, (Barber, Texas, Indy, Nashville, Laguna Seca ja Long Beach) Aika naurettavaa ettei NBC valinnut Paul Tracyä mukaan selostamaan Torontoa (vai olettavatko he ettei Toronton kisaa pidetä tällä kaudella)

Suurin osa artikkelista Paul Tracyn jutun jälkeen onkin naurettavaa Roger Pensken suhteiden aliarvioimista Kanadan medialta, Mutta voisi sanoa että Kuskien kuin Jimmie Johnsonin ja Romain Grosjeanin liittyminen IndyCar sarjaan tuli hyvään aikaan sillä jo Jimmie Johnson saattaa nostaa IndyCar TV numeroita ylöspäin, Grosjeanillakin saattaa olla pieni vaikutus johtuen kuinka hänestä tiedetään paremmin amerikassa kuin koskaan aiemmin johtuen viime F1 kaudesta ja Netflixin F1 dokumenttisarjasta.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350

Pennzoil korvaa Speedwayn IndyCarin virallisena polttoaineentoimittajana.
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3285
Sijainti
Lohja

Pennzoil korvaa Speedwayn IndyCarin virallisena polttoaineentoimittajana.
Kovin monta kautta ei ole siitä kun Speedway korvasi Sunocon. Ja itse polttoainehan on kilpailukäyttöön optimoitua E85:sta, jossa siis oikeasti etanolin suhde on 85% pienellä virhemarginaalilla.

Mittarista myytävä E85 kun on vuodenajasta riippuen eri pitoisuuksilla, talvella kai 60% luokkaa kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi. IndyCarissa kylmäkäynnistyksellä ei ole merkitystä, koska moottoreita esilämmitetään helteelläkin.

Mitä polttoainetoimittajia sarjassa on ollut aiemmin? Splitin aikana CART/ChampCar käytti metanolia loppuun asti, mikä yritys sitä toimitti? IRL käytti aluksi metanolia ja sen jälkeen aloitti etanolikokeilut.

Ylipäänsä nuo vaihtoehtopolttoaineet olivat Amerikassa varsin hyvä keksintö. Kun katsoo 60-70-luvun F1-pätkiä, niissähän usein kolaritilanteessa autot syttyvät palamaan. Tämä IndyCarissa yleensä vältettiin metanolin korkeamman leimahduspisteen ansiosta.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
350
Kovin monta kautta ei ole siitä kun Speedway korvasi Sunocon. Ja itse polttoainehan on kilpailukäyttöön optimoitua E85:sta, jossa siis oikeasti etanolin suhde on 85% pienellä virhemarginaalilla.

Mittarista myytävä E85 kun on vuodenajasta riippuen eri pitoisuuksilla, talvella kai 60% luokkaa kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi. IndyCarissa kylmäkäynnistyksellä ei ole merkitystä, koska moottoreita esilämmitetään helteelläkin.

Mitä polttoainetoimittajia sarjassa on ollut aiemmin? Splitin aikana CART/ChampCar käytti metanolia loppuun asti, mikä yritys sitä toimitti? IRL käytti aluksi metanolia ja sen jälkeen aloitti etanolikokeilut.

Ylipäänsä nuo vaihtoehtopolttoaineet olivat Amerikassa varsin hyvä keksintö. Kun katsoo 60-70-luvun F1-pätkiä, niissähän usein kolaritilanteessa autot syttyvät palamaan. Tämä IndyCarissa yleensä vältettiin metanolin korkeamman leimahduspisteen ansiosta.
Varmaan Pensken ja Penzzoil/Shellin vuosia kestänyt yhteistyö (muistaakseni Pensken IndyCar tiimi on ajanut Penzzoil Värityksellä iät ja ajat Indy 500:ssa) Johti tähän diiliin nyt kun Penske omistaa koko sarjan.

50 tuhatta taalaa palkintorahaa ei ole yhtään paha summa mestaruusauton päämekaanikolle (sehän on jo yli puolet koko kauden palkasta parhaimmille päämekaanikoille jos 90 tuhatta per kausi jonka Miller laittoi korkeimmaksi palkaksi "Cost Of Doing business" artikkelissa päämekaanikolle on uskominen)

nopeasti etsimällä sain tietoon nämä splittiajan polttoainetoimittajat.
CART:
Tammikuu, 2000: elf Race Fuels teki kolmen vuoden sopimuksen CART sarjan kanssa
IRL:
Marraskuu, 2006: Torrington Wyomingista lähtöisin oleva Renova Energy toimitti polttoaineen ainakin IRL kaudelle 2007.

Täytynee katsoa jos ensi kuussa ilmestyvässä Splitistä kertovassa kirjassa jonka laitoin ennakkotilaukseen viikko kaksi takaperin kerrotaan kyseisestä asiasta vai täytyykö Robin Milleriä pommittaa kysymyksellä asiasta
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
4713
Sijainti
Helsinki
Valvoline toimitti Cart-sarjalle polttoainetta ennen Elfin sopimuskautta.

Sopimusuutinen vuodelta 2000.
 
Ylös