Loistavan Split-dokumenttisarjan päätösosa julkaistu, aiheena vaiheet, mitkä johti sarjojen yhdistymiseen.
Varsin mielenkiintoinen tuo videosarja, on tullut seurattua Youtubesta. Kuten olen tässäkin ketjussa varmaan sanonutkin, niin en henkilökohtaisesti muista splittiä tai sen alkuaikoja, enkä myöhemmin täysin edes ymmärtänyt koko kuviota vaan seurasin Champ Caria lähinnä uutisten tasolla. Edelleen olen sitä mieltä, että koko split oli huono idea ja lähinnä TG:n henkilökohtaista egonsa pönkitystä. IRL:n säännöissä oli joitain outouksia, autot rumia ja vanhanaikaisia jne. mutta toisaalta olen oppinut ymmärtämään jotenkuten syitä mikä koko farssiin aikoinaan johti. Mutta ne olisi pitänyt pystyä ratkomaan jotenkin muuten, esimerkiksi CART:n taholta tulla vastaan autojen ja sääntöjen (=kustannusten) osalta eli jonkinlaista kulukattoa tms. tarkoitan. Tai IRL:n olla tulehduttamatta tilannetta yhtään enempää 25/8 säännöllä.
Enkä käsitä miksi niillä dinosauruksilla ajettiin vielä 4 kautta yhdistymisen jälkeen. Ilmeisesti niitä oli vain niin paljon enemmän tarjolla kuin CCWS:n Panozeja, joka olisi ilman muuta ollut parempi valinta spec-series tyylisen luokan rungoksi. Tai oikeastaan vielä enemmän ihmettelen, miksi uuden rungon (DW12) tulo kesti niinkin kauan. Voi toki olla, että noihin liittyy taloudellisia aspekteja, mitä en tiedä tai muista.
Mutta mutta, nyt eletään kuitenkin vuotta 2021 ja Indycarin gridi on varsin tasokas, kaukana mistään vuoden 1996 tilasta. Kisat mielenkiintoisia, nykyiset autot ihan siedettävän näköisiä ja kuuloisia, ja omistussuhteetkin ovat ehtineet muuttumaan. Ei oikeastaan eroa kauheasti CART:n kulta-ajoista muuten kuin maltillisempien nopeuksien, ovaalien vähentyneisyyden, ja katsojalukujen/kiinnostuksen (joka muuten voi edelleen olla peruja splitistä) osalta.