2022 NTT Indycar Series

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Katselin molemmat dokumentit. Edelleen vetää hiljaiseksi vielä 10 vuotta tapahtumien jälkeenkin, vaikken sarjaa seurannutkaan sontavankkuriaikaan (aloitin uudelleen DW12 -kaudella).
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Hulkenberg todennäköisesti yksi testiin osallistujista Mclaren SP:n autolla. Johan Herralla muuttui ääni kellossa IndyCar sarjan suhteen kun Grosjean meni näyttämään mistä sarjassa on kyse.
Ja hyvä näin. Tätä tuli tässä mietittyäkin, että mistä tämä jenkkisarjoille naureskelu on oikein tullut, mitä meillä harrastetaan? Ja nimenomaan moottoriurheilusarjoille. Eihän kukaan heikäläisille palloilusarjoillekaan naureskele, esim. en ole koskaan kuullut kenenkään vähättelevän sitä että joku Robin Lod pelaa MLS:ssä jalkapalloa, vaikkei sikäläisittäin ole lähelläkään ykköslajia eikä toisaalta MLS ole Valioliigan tai Serie A:n tasoa.

Ovaaliratojen vähättelyä olen kyllä kuullut, mutta siinäkään en logiikkaa tajua, eihän raveissa tai yleisurheilussakaan käännytä oikealle.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kai tuo sarjojen vähättely johtuu siitä, että Indycarista F1:een siirtyneet kuskit ovat kieltämättä pärjänneet keskimäärin aika huonosti. Huomiotta silti usein jää, etteivät entiset F1-kuskit ole Indycaria mitenkään dominoineet. Mm. ihan kohtalaisen nopeana pidetyltä Grosjeanilta jäi voitto ottamatta debyyttikaudellaan, ja heikommista kuskeista Marcus Ericsson hävisi pisteissä molemmille tallikavereilleen, vaikka tämän kauden loppusijoitus olikin mukiinmenevä kuudes. Varmaan samaa luokkaa se olisi F1:ssäkin kärkipään autolla.

Ovaalien vähättely taas on ihan silkkaa tietämättömyyttä. Se on aivan oma lajinsa moottoriratakisailuun verrattuna, ja kyllä silläkin puolella kummasti parhaat kuskit yleensä pärjäävät parhaiten.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Kai tuo sarjojen vähättely johtuu siitä, että Indycarista F1:een siirtyneet kuskit ovat kieltämättä pärjänneet keskimäärin aika huonosti. Huomiotta silti usein jää, etteivät entiset F1-kuskit ole Indycaria mitenkään dominoineet.
Bourdais viimeisin joka yrittänyt liikkua Jenkeistä F1 sarjaan...

Bourdain stinttiä F1:ssä varjosti todella huono onni debyyttikaudella (oliko Monzassa jossa oli ihan tsäänssit podiumille mutta Auto ei käynnistynyt lähdössä) ja itseluottamuksen pirstaloituminen toiseen kauteen mentäessä.

Montoya onnistui siirtymisessä ja sanoisin että Cristiano Da Matta myös onnistui osittain lyöden oman tallikaverinsa pisteissä 2003 ennen kuin lähti kesken kauden seuraavana vuonna.

Michael Andrettin stintistä en jaksa puhuakkaan koska se on vielä todella epäselvä keissi mitä kuunnellut Beyond The Grid jaksoja aiheesta esimerkiksi Mario Andrettilta.

Hiljaista tulee niiden suunnalta jotka käyttää Nigel Mansellin CART mestaruutta esimerkkinä kun mainitsee kuinka Nigel floppasi totaalisesti toisella kaudellaan CARTissa ja eikä jatkanut sopimusta joka hänellä oli Newman Haasin kanssa loppuun asti.

Joidenkin kuva sarjasta jähmettynyt pahasti 80-luvulle jolloin Mario Andretti, Fittipaldi ja muutamat muut tulivat vanhoina päivinään tiimeihin joilla oli kättä jota heittää taskuun tupakkasponsoreiden pussista tai aikaan jolloin sarja oli heikoimmillaan (2002-2007)
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Michael Andrettin stintistä en jaksa puhuakkaan koska se on vielä todella epäselvä keissi mitä kuunnellut Beyond The Grid jaksoja aiheesta esimerkiksi Mario Andrettilta.
Andrettin oli vaikea oppia uusia ratoja, sillä tosin, kuin Indycarissa, harjoituksissa ja aika-ajoissa oli vuonna 1993 kierrosmäärärajoitukset. F1-auto oli Indycaria teknisempi, esimerkiksi luistonesto olivat tuntematon asia. Myöskään seisovat lähdöt olivat vieras käsite. Andretti ei muuttanut asumaan englantiin vaan vietti vapaa-aikansa Yhdysvalloissa. Kisaviikonloppuja varten lensi atlantin yli.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Andretti ei muuttanut asumaan englantiin vaan vietti vapaa-aikansa Yhdysvalloissa. Kisaviikonloppuja varten lensi atlantin yli.
No, itse asiassa tässä haastattelussa olisi tämä tarina Andrettin itsensä kertomana, ja hänen mielestään täyttä BS:ää väite, että asialla olisi ollut isompaa merkitystä. Concorde-aikana matka hänen Pennsylvanian -kodistaan McLarenille Wokingiin kesti vähän päälle kuusi tuntia. Ja tuossa myös heittää retorisena kysymyksenä sen, mitä hänen olisi sitten pitänyt siellä (Englannissa) tehdä vaikka olisikin joku vuokraluukku ollut? Kun Wokingissa annettiin ymmärtää, että on persona non grata, jos yhtään pajalla aikaa vietti.


The go-to example of Michael’s failings involves maintaining his family residence in Nazareth, Pennsylvania. Rather than uproot his young family for Europe in order to be close to McLaren’s U.K. factory, and most of the F1 races on the schedule, Andretti chose a steady diet of trans-Atlantic flights.

Still today, the decision to commute is consistently cited as an indictment of Andretti’s character.

“It wouldn’t have done anything,” he says. “No, it wouldn’t have done one thing. People are clueless. Me even being there–first of all, when I was there [at McLaren], they’re like ‘okay, you guys need to leave,’ when I was at the shop, you know? Then so what was I going to do? Twiddle my thumbs? I never got off the time zone when I’d be there… thank God for the Concorde because I could be there in, door-to-door, six hours.

“It was like, shit, takes you that long [driving] from Monaco, so it was no problem there. I just laugh when I see people [make this claim]. They’re just so clueless. But they just loved using that. That’s the excuse
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
www.twitch.tv/indyachallenge

Indianapolisin ovaalilla ajetaan autonomisilla autoilla. Hieno elektroniikan kehittymisen taidon-näyte ja todennäköinen portti Insinööriopiskelijoille sarjaan. 9 tiimiä kahdestakymmenestäyhdestä yliopistosta ottaa osaa 1.5 Miljoonan taalan kilpailuun. edustetut maat ovat Yhdysvallat, Intia, Kolumbia, Italia, Sveitsi, Puola, Etelä Korea, Kanada ja Saksa.

Harmi ettei Saatu Sir James Maytä edustamaan isoa brittaniaa koska onhan tämä ihan kuin suoraan jostain "James May's Toy Stories":sta
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
www.twitch.tv/indyachallenge

Indianapolisin ovaalilla ajetaan autonomisilla autoilla. Hieno elektroniikan kehittymisen taidon-näyte ja todennäköinen portti Insinööriopiskelijoille sarjaan. 9 tiimiä kahdestakymmenestäyhdestä yliopistosta ottaa osaa 1.5 Miljoonan taalan kilpailuun. edustetut maat ovat Yhdysvallat, Intia, Kolumbia, Italia, Sveitsi, Puola, Etelä Korea, Kanada ja Saksa.

Harmi ettei Saatu Sir James Maytä edustamaan isoa brittaniaa koska onhan tämä ihan kuin suoraan jostain "James May's Toy Stories":sta
neljän tiimin taistelu Miljoonan taalan pääpalkinnosta alkamassa.

Suurin keskivertonopeus tähän mennessä 131.148 Mailia tunnissa (211 Kilometriä tunnissa, Kahden Kierroksen keskiarvo) jonka saavutti EuroRacing.

Neljä tiimiä finaalissa ovat EuroRacing (Modenan, Pisan, Zurichkin ja Puolan Yliopistoista koostuva tiimi), TUM Autonomous Motorsport (Saksan Munchenin yliopistosta koostuva tiimi) , PoliMOVE (Milanon ja Alabaman yliopistoista koostuva tiimi) ja KAIST (Korean Yliopistosta koostuva tiimi)

PoliMoven auto kolaroi ykkösmutkassa kun auto menetti molemmat GPS systeeminsä, TUM Autonomous Motorsports (Saksalaiset) tällä hetkellä kärkeen nopeudella 135.944 Mailia tunnissa, (218 Kilometriä tunnissa) EuroRacingin auton eka kierros oli 139 mailia tunnissa (223.7 Kilometriä tunnissa, nopein kierros koko sessiossa) mutta auto alkoi hyytymään alle sadan mailin nopeuteen toisella kierroksella pilaten heidän mahdollisuutensa napatakseen Miljoonan taalan potin Joten potti meni Saksaan Munchenin yliopistoon.
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Road To Indyn Testipäivän osallistujalistat.

Indy Pro 2000:ssa nähdään kuski joka on 16 vuotta vanhempi kuin toiseksi vanhin sarjassa tällä hetkellä ensi kaudella ajava kuski. Jos Casey Putsch onnistuu täyttämään unelmansa että joku päivää ajaa Indy 500:n näistä lähtökohdista niin tulee ihan mieleen IRL sarjan alkuajat jolloin kaikenlaisia Unelmoijia tuli ajamaan Indy 500:n. Itseasiassa mieleen tulee myös muuan Marty Roth...
https://www.indypro2000.com/news/popular-youtuber-putsch-signs-with-legacy-autosport-for-2022
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Jos Casey Putsch onnistuu täyttämään unelmansa että joku päivää ajaa Indy 500:n näistä lähtökohdista niin tulee ihan mieleen IRL sarjan alkuajat jolloin kaikenlaisia Unelmoijia tuli ajamaan Indy 500:n. Itseasiassa mieleen tulee myös muuan Marty Roth...
Ei välttämättä hyvä asia. Tai lievemmin ilmaistuna toivottavasti ei satu mitään, jos läpi pääsee.

Yksi potentiaalinen vaaratilanne on se, että ollaan selkeästi hitaampia, muttei ymmärretä/haluta ymmärtää sinistä lippua. Toki tuo on urheiluautojen puolella yleisempi tilanne.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Ei välttämättä hyvä asia. Tai lievemmin ilmaistuna toivottavasti ei satu mitään, jos läpi pääsee.

Yksi potentiaalinen vaaratilanne on se, että ollaan selkeästi hitaampia, muttei ymmärretä/haluta ymmärtää sinistä lippua. Toki tuo on urheiluautojen puolella yleisempi tilanne.
lopultahan tuon unelman toteuttaminen riippuu aikalailla siitä löytääkö ketään joka tulee heittämään kättä taskuun ja rahoittamaan Indy 500:n osallistumisen ja tuleeko läpäisemään Tulokasorientaation.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Kyle Kirkwood ulkona Andrettilta ja etsimässä ajopaikkaa muualta aikalailla varmistaen Devlin Defransescon Hinchcliffen korvaajaksi.

Tänään kolme Indy Lights Kuskia testaa Indyn mutkaradalla, kuskit ovat Kirkwood, Malukas ja Lundqvist. Saa nähdä julkaistaanko virallisia aikoja testeistä muille kuin tiimeille.
 
Ylös