2023 NTT Indycar Series

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461

Pato O'Wardin suosio Meksikossa näyttää olevan sitä luokkaa että kohta täytyisi jo yrittää saada kisa kyseiselle Markkina-alueelle. Meksikon GP:n järjestäjä toi myös vanhoja CART tähdiä ajamaan Meksikon GP kisaviikonloppuna Legends Cupissa (Adrian Fernandez, Roberto Gonzalez, Mario Dominguez, Michael Jourdain Jr, Alex Tagliani, Paul Tracy, Bruno Junqueira, Oriol Servia ja Max Papis isoimmat nimet) joten voi olettaa että CART aikoja ei olla kyseisellä alueella unohdettu ja niitä muistellaan vielä.

Olisiko Meksikon kisalle tilaa Long Beachin kisan jälkeen tai ennen Huhtikuussa jos Promoottori joka haluaa pistää rahoiksi Pato O'Wardin suosiolla löytyy? Loppukausi niin täyteen pakattu että tuskin ainakaan Loppukauden West Coast swingiin saadaan Meksikoa mahtumaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki

Pato O'Wardin suosio Meksikossa näyttää olevan sitä luokkaa että kohta täytyisi jo yrittää saada kisa kyseiselle Markkina-alueelle. Meksikon GP:n järjestäjä toi myös vanhoja CART tähdiä ajamaan Meksikon GP kisaviikonloppuna Legends Cupissa (Adrian Fernandez, Roberto Gonzalez, Mario Dominguez, Michael Jourdain Jr, Alex Tagliani, Paul Tracy, Bruno Junqueira, Oriol Servia ja Max Papis isoimmat nimet) joten voi olettaa että CART aikoja ei olla kyseisellä alueella unohdettu ja niitä muistellaan vielä.

Olisiko Meksikon kisalle tilaa Long Beachin kisan jälkeen tai ennen Huhtikuussa jos Promoottori joka haluaa pistää rahoiksi Pato O'Wardin suosiolla löytyy? Loppukausi niin täyteen pakattu että tuskin ainakaan Loppukauden West Coast swingiin saadaan Meksikoa mahtumaan.
Mitä, jos Meksikon kisa ajettaisiin kauden kolmantena kilpailuna Alabaman ja Long Beachin välissä? Maantieteelisesti ja logistisesti käypä ratkaisu.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Penske haluaisi lisää ovaalikisoja.
Penske ja Mark Miles alkavat kuulostamaan vuosi vuodelta enemmän poliitikoilta, Joka vuosi samoihin aikoihin annettaan kommentti ja toive siitä miten pitäisi saada lisää ovaaleja että saadaan Ovaalifanit lepyteltyä.

Väitetään että Richmondin sopimus purettiin koska kisa ei myynyt tarpeeksi lippuja ennen koronaa, paluu Michiganiin on aika epätodennäköinen ja Pocono tuskin tulee takaisin.

Minkähänlaista kisaaminen olisi nykyisen paketin kanssa Milwaukeessa? Milwaukee floppasi tapahtumana viime kerralla Andrettiin perheen järjestämänä joten täytyisi varmaan ainakin saada Milwaukeen kaupunki tai joku iso paikallinen yritys (vähän niinkuin HyVee Iowan kanssa) kyseisen kisan taakse että tapahtuma menestyisi.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
10 vuotta Chip Ganassin autojen sponsorina toiminut NTT siirtyy Mclaren SP:lle Felix Rosenqvistin koko kauden Numero 6:n sekä Tony Kanaanin Indy 500 autoon. Tuskin tulee jättämään isoa lovea Ganassin tiimin ohjelmaan ottaen huomioon kuinka Ganassilla itsellä on pinkka kohdillaan NASCAR tiiminsä myymisen jälkeen.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Nyt on kyllä sarjalla nimi kuin suoraan 2000-luvun alusta mitä tulee sanojen lyhentelyyn kirjaimilla kuin X ja muilla kirjaimilla.
Nykyisellä Indycar-sarjalla nimisponsoreina NTT:n lisäksi ovat olleet Verizon, Izod, Directv, PepBoys ja Northern Lights.

Cart/CCWS-sarjan legendaarisia nimisponreita olivat PPG ja FedEx. Vuosina 2003-06 oli aikamoinen nimihirviö, Bridgestone Presents the Champ Car World Series Powered by Ford
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
David Land ottaa kantaa sarjan tilanteeseen. Kaksi vuotta on menty Pensken johdolla, miten tästä jatketaan?

 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
David Land ottaa kantaa sarjan tilanteeseen. Kaksi vuotta on menty Pensken johdolla, miten tästä jatketaan?

Todella monta hyvää pointtia. Sarjan ja Katsojien täytyy oppia liikkumaan eteenpäin vuodesta 2020 koska kohta kyseisestä kaudesta on aikaa jo 3 vuotta.

Penske pelasti sarjan 2020 mutta mitä muuta hän on tehnyt viimeisen 3 kauden aikana? (Penske on kuitenkin omistanut sarjan jo lähes puolitoista vuotta ilman mitään isompia Koronaan liittyviä rajoituksia.) Ainoat positiiviset seikat jotka itse löydän ovat TV diili ja Iowan doubleheaderi.

Penskellä jo ikää 85 joten vuodet alkaa käydä vähiin mitä tulee Pensken aikaan asettaa sarja tilaan josta seuraajan on hyvä jatkaa, IndyCar sarjan kisaaminen ja kuskien laatu on parasta vuosikymmeniin mutta jotenkin on onnistuttu tehdä sarjasta todella stagnantti Toukokuun ulkopuolella.

Mitä tulee johtoportaaseen niin sanoisin että Jay Frye ja Mark Miles voitaisiin sysätä sivuun antaen mahdollisuus jollekkin nuoremmalle ulkopuoliselle jolla on persoonaa joka kuitenkin tietää lajista jotain. Ei ole sattumaa että UFC:stä on tullut yksi suosituimpia Urheilufirmoja Yhdysvalloissa varsinkin läpi koronan kun Puheenjohtaja (todella tönkkö käännös sanasta President) tajuaa mitä nuoremmat katsojat haluaa ja eivät halua tuotteelta, Asiaa auttaa myös se että kyseisellä Puheenjohtajalla on persoonaa kun hän vastaa kysymyksiin. Omasta mielestä jokaisen kisan jälkeen pitäisi järjestää IndyCarin Youtube kanavalla nähtävissä oleva lehdistötilaisuus jossa Haastatellaan kuskeja, kisan järjestäjiä sekä sarjassa CEO/President asemassa olevat tyypit.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Indycarin pitäisi kyllä enemmän promota muitakin, kuin Indy 500-kisaa. Monen mielestä sarja pyörii ko. kisan ympärillä, johan Indy-etuliite on jo vahva viittaus kauden arvostetuimpaan kisaan.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
https://www.hyveeindycarweekend.com/buy-tickets/ticket-pricesIndyCarin Iowan doubleheaderin lippujen hinnat 110% korkeammat verrattuna viime kauden lippujen hintaan, todella rajua palautetta annettu somessa tällä kaudella paikalla olleiden katsojien toimesta kun katsojat ovat menneet uusimaan lippunsa ensi kauden kisaa varten.

Kai jostain täytyy saada rahat Ed Sheeranin konserttiin ja muihin Iowan viikonlopun esiintyjiin mutta toivottavasti järjestäjä ei ole kovin yllättynyt jos kisa ajetaan katsomolle joka ei ole loppuunmyyty...
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Pruettin Silly Season-päivitys.

https://racer.com/2022/11/18/pruett-indycar-silly-season-update-november-edition/
- Nicholas Latifi Jimmie Johnsonin tilalle.
- Pietro Fiitipaldin paluu ja Marcus Armstrong DCR:lle.
- Sato ajaisi DCR:län autolla vain ovaaleja

Scott McLaughlinin autossa ensi vuonna Good Ranchers-yrityksen tarrat.

https://racer.com/2022/11/21/mclaughlin-lands-good-ranchers-backing-for-2023/
Sarjan presidentin Jay Fryen mukaan ideaali kisamäärä kalenterissa voisi olla kaksikymmentä.

https://www.motorsport.com/indycar/news/20-indycar-races-per-year-would-be-sweet-spot-says-frye/10403984/
Lisää doubleheadereitä vai vierailu etelä-amerikassa?
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
Marcus Armstrong kilpailee ensi kaudella kaikissa moottori ja katurata kisoissa Ganassin riveissä. https://www.indycar.com/news/2022/12/12-02-armstrong-ganassi
saa nähdä miten lämpenee ovaaleille ja tullaanko Grosjean tyyliin näkemään hänet ajamassa ovaalilla jo Gatewayn kilpailussa. Mitään tietoa ei vielä ole sen suhteen kuka ajaa ovaalit autolla Numero 11 ensi kaudella, Jimmie Johnson varmaan haluaisi ajaa ainakin Indy 500:n mutta tiimi todennäköisesti vielä avoin sen suhteen. Charlie Kimball ja Sage Karam olisivat varmaan ainakin kaksi semivahvaa ovaalisuorittajaa kuskimarkkinoilla tällä hetkellä jos sponsorirahat on kunnossa, Mutta voihan kyseisen paikan viedä esimerkiksi myös Ryan Hunter Reay.

Tällä hetkellä ainoastaan kaksi paikkaa enää auki IndyCar gridillä kaudelle 2023. (Juncosin toinen kuski ja Ganassin ovaalikuski numeroon 11)
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1461
https://racer.com/2022/12/06/indycar-drops-plans-for-new-2-4l-engine/ IndyCar luopuu 2.4 Litran Twin Turbo V6 Hybridien tuomisesta sarjaan ja sen sijaan jatkaa 2.2 Litran Twin Turbo V6 moottorien käyttöä Hybridillä lisättynä 2024.

Kolmas valmistaja todennäköisesti tullaan tarvitsemaan jos halutaan nähdä 26 koko kauden ajavaa autoa radalla kaudella 2024.

Pensken aikakausi sarjan ruorissa saa uuden pettymyksen ja epäonnistumisen, Viimeiset kuukaudet ovat olleet kuin suoraan Kummelista.
https://racer.com/2022/12/06/pruett-indycars-made-the-right-call-for-the-wrong-reasons/Marshall Pruettin artikkeli asiasta, Kertoo esimerkiksi kuinka Honda ja Chevy keskustelivat että ovat valmiita antamaan maksimissaan 12 koko kauden moottoria sarjaan 2024 joka saattaisi olla myös vähemmän luokkaa kahdeksasta kymmeneen mitä Pruett luki rivien välistä.

Ehkä pieni turhautuneisuus havaittavissa Moottorinvalmistajien leireissä.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4384
Sijainti
Salo
Höh, uskottavuuspisteethän tuossa varisevat, koska aikaa uusien moottorien kehittämiseen on ollut.
 
Ylös