2024 NTT Indycar Series

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
Päätös tehtiin "yhteisymmärryksessä". Saas nähdä kuka on seuraava yhteisymmärryksessä lähtijä. Nähtäväksi jää mihin Rossi päätyy.
tarkoittaa että Off Track with Hinch and Rossi podcästin molemmat houstit kokeneet kyseisen kohtalon, Hinch sentään suututti tiimin pääsponsorin ronskeilla kuvilla ESPN:n Body Issuessa kun taas Rossi on vetänyt koko kauden ihan samalla tasolla kuin Pato erona ainoastaan se että Rossi ei ole voittanut. Mielenkiintoista nähdä tuleeko Rossilta ja Hinchiltä täyslaidallinen Mclarenin suuntaan seuraavassa jaksossa tai kauden lopussa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
Pato O'Ward hybridiaikakauden ensimmäinen voitto Mid-Ohiossa. Ero Alex Palouhu 0,4s. Vain kaksi kierrosta kului turva-auton takana.

1. O'Ward
2. Palou
3. McLaughlin
4. Herta
5. Ericsson

 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Pato O'Ward hybridiaikakauden ensimmäinen voitto Mid-Ohiossa. Ero Alex Palouhu 0,4s. Vain kaksi kierrosta kului turva-auton takana.

1. O'Ward
2. Palou
3. McLaughlin
4. Herta
5. Ericsson

Oli kyllä tiukkaa taistelua Paloun ja O'Wardin välillä ruutulipulle asti. Alussa näytti, että Palou karkaa, mutta muutama ylimääräinen sekunti varikolla käänsi kisan Patolle. Paton kantti kesti hienosti, vaikka edessä ajoi kierroksella jääneet Simpson ja Canapino. Myöhemmin Grosjean palasi pyörähdyksen jälkeen takaisin radalle suoraan kärkiporukan ja kierroksella jääneiden eteen. Vielä viimeisessä mutkassa meinasi lähteä auto käsistä. Toivottavasti näiden kahden välillä tulee näitä taisteluita enemmän.

Dixonista tuli hybridiaikakauden ensimmäinen kärsijä, kun tekniikka hajosi jo lämmittelykierroksella. Ajoi hetken joukon jatkona, mutta keskeytti sittemmin.

Pistetilanne:
Palou 329
Power 281
O'Ward 259

Hienoja taisteluja tänään sekä Indycarissa että formuloissa.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
Mieleen kisasta jäi se kuinka Ganassi ei selvästi pidä Patoa tällä hetkellä niin kovana uhkana Paloulle mitä mestaruuteen tulee että olisivat lähteneet aktiivisesti hakemaan tai käskemään Kyffin Simpsonia hidastamaan Patoa enemmän kuin mitä lopulta teki.

Pensken autojen vaisuus todella iso yllätys viikonlopusta. Mclaughlin kolmonen hyvällä taktiikalla kun taas Powerilla ja Newgardenilla oli alla todella heikot aika-ajot ja silti heillä ei edes riittänyt Top 10:n
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
https://racer.com/2024/07/09/legge-to-make-coyne-return-at-iowa/
Katherine Legge ajaa Coynen autoa Iowassa. (todennäköisesti myös Milwaukeessa koska ajoi tiimille testiä radalla viime kuussa)

Legge ei ole ajanut pienellä ovaalilla kisatilanteessa sitten kauden 2012 kun ajoi Dragon Racingille Iowassa sijalle 15. Mielenkiintoista nähdä montako kierrosta jää jälkeen voittajasta vai sopeutuuko kisaamiseen pienellä ovaalilla.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4529
Sijainti
Salo
Onkos Legge ajanut ns. mitään kokoaikaisesti DeltaWing-projektin kuoppaamisen jälkeen? Jotenkin hänen urakehityksensä mennyt meikäläiseltä ohi kaikki nämä vuodet

E: Pikaisesti katsoin Wikisivua, olihan tuo ajanut IMSA:n GT3-luokassa. Myös Lime Rockissa 2017, tosin en muista häntä nähneeni sielläkään
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
https://racer.com/2024/07/11/indycar-silly-season-update-july-edition/
Silly Season pienellä paussilla tällä hetkellä, Isoimmat vapaat nimet tällä hetkellä markkinoilla ovat Alexander Rossi, David Malukas ja Rinus Veekay.

vapaat tallipaikat ovat Dale Coynen autot numero 18 ja 51, Meyer Shankin numero 66 jota tällä hetkellä ajaa Malukas ja Rahalin numero 45 jonka vapauttaa Mclarenille lähtevä Lundgaard, Rahalin autoon numero 45 ollaan viety Juri Vipsiä, Sarjaan ensi kaudella tuleva PREMA Racing tarvitsee kahta kuskia.

Theo Pourchairen suhteen budjetti noussut kysymysmerkiksi, Pourchaire ei ole maksukuski joka makselisi ajeluistaan, Tällä kaudella IMSA:ssa ajelevaa Hunter McElreaa ollaan huhuttu että ajaisi Coynelle vielä tällä kaudella.

F1:stä tämän kauden jälkeen lähtevä Logan Sargeant on myös pelissä mitä tulee Silly Seasoniin, Kaksi tiimiä ovat käyneet keskusteluja Sargeantin edustajan kanssa, Sargeant ei kuitenkaan haluaa maksaa ajeluistaan vaan olla palkkakuski.

Marshall Pruett on kuullut että Euroopan junnuformula suunnilta Zane Maloney tai Gabriel Bortoleto saattaisi olla kiinnostuneita IndyCarista, Mutta olisi yllättävää jos kyseinen kaksikko olisi ainoita jotka ovat etsimässä paikkaa IndyCareissa.

Mitä Indy NXT:n tulee Louis Foster ja Jacob Abel ovat valmiina nousemaan askelta ylöspäin ensi kaudella, Samalla myös Reece Gold, Jamie Chadwick, James Roe ja Josh Pierson ovat etsimässä potentiaalisia paikkoja nousta ylös pääsarjaan tai sitten jatkaa uraansa joko Indy NXT:ssä, IMSA:ssa tai jossain muussa sarjassa.

Foytin tiimi ei ole vielä tehnyt jatkosopimuksia kummankaan Ferruccin tai Sting Ray Robbin kanssa, Ferruccin suoritukset Foytin kalustolla ovat herättäneet mielenkiintoa muilta kuskeilta.

Carpenterin tiimillä sama tilanne mitä Foytilla, ainoa varmistettu kuski tällä hetkellä on Ed Carpenter ovaaleilla. (yllätys...)

Juncosin suunnilla ongelmia löytää sponsoreita tukemaan tiimiä, Grosjeanin ja Canapinon jatko tallissa ei varmaa. Maalaisjärjellä ajatellen jos eivät löydä lisää rahallista tukea varmaan tulevat leikkaamaan Grosjeanin ulos koska herra todennäköisesti pyytää ihan rahaa ajeluistaan. Juncos kuitenkin pysyy kahdessa autossa ensi kaudella.

Pruettille kerrottu riippuen päivästä että Rossi olisi matkalla joko Ganassille, Rahalille, Carpenterille tai PREMAlle. Coyne ja Meyer Shank ainoat tiimit joista hän ei ole kuullut mitään mitä tulee Rossiin.

Malukasille ja Veekaylle optiot ovat kuuleman mukaan Meyer Shank, Rahal tai PREMA.

Loput kuskit sitten taistelevatkin sitten lopuista paikoista joita saattaa vielä aueta kauden mittaa tai sen jälkeen.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
https://racer.com/2024/07/11/indycar-silly-season-update-july-edition/
Silly Season pienellä paussilla tällä hetkellä, Isoimmat vapaat nimet tällä hetkellä markkinoilla ovat Alexander Rossi, David Malukas ja Rinus Veekay.

vapaat tallipaikat ovat Dale Coynen autot numero 18 ja 51, Meyer Shankin numero 66 jota tällä hetkellä ajaa Malukas ja Rahalin numero 45 jonka vapauttaa Mclarenille lähtevä Lundgaard, Rahalin autoon numero 45 ollaan viety Juri Vipsiä, Sarjaan ensi kaudella tuleva PREMA Racing tarvitsee kahta kuskia.

Theo Pourchairen suhteen budjetti noussut kysymysmerkiksi, Pourchaire ei ole maksukuski joka makselisi ajeluistaan, Tällä kaudella IMSA:ssa ajelevaa Hunter McElreaa ollaan huhuttu että ajaisi Coynelle vielä tällä kaudella.

F1:stä tämän kauden jälkeen lähtevä Logan Sargeant on myös pelissä mitä tulee Silly Seasoniin, Kaksi tiimiä ovat käyneet keskusteluja Sargeantin edustajan kanssa, Sargeant ei kuitenkaan haluaa maksaa ajeluistaan vaan olla palkkakuski.

Marshall Pruett on kuullut että Euroopan junnuformula suunnilta Zane Maloney tai Gabriel Bortoleto saattaisi olla kiinnostuneita IndyCarista, Mutta olisi yllättävää jos kyseinen kaksikko olisi ainoita jotka ovat etsimässä paikkaa IndyCareissa.

Mitä Indy NXT:n tulee Louis Foster ja Jacob Abel ovat valmiina nousemaan askelta ylöspäin ensi kaudella, Samalla myös Reece Gold, Jamie Chadwick, James Roe ja Josh Pierson ovat etsimässä potentiaalisia paikkoja nousta ylös pääsarjaan tai sitten jatkaa uraansa joko Indy NXT:ssä, IMSA:ssa tai jossain muussa sarjassa.

Foytin tiimi ei ole vielä tehnyt jatkosopimuksia kummankaan Ferruccin tai Sting Ray Robbin kanssa, Ferruccin suoritukset Foytin kalustolla ovat herättäneet mielenkiintoa muilta kuskeilta.

Carpenterin tiimillä sama tilanne mitä Foytilla, ainoa varmistettu kuski tällä hetkellä on Ed Carpenter ovaaleilla. (yllätys...)

Juncosin suunnilla ongelmia löytää sponsoreita tukemaan tiimiä, Grosjeanin ja Canapinon jatko tallissa ei varmaa. Maalaisjärjellä ajatellen jos eivät löydä lisää rahallista tukea varmaan tulevat leikkaamaan Grosjeanin ulos koska herra todennäköisesti pyytää ihan rahaa ajeluistaan. Juncos kuitenkin pysyy kahdessa autossa ensi kaudella.

Pruettille kerrottu riippuen päivästä että Rossi olisi matkalla joko Ganassille, Rahalille, Carpenterille tai PREMAlle. Coyne ja Meyer Shank ainoat tiimit joista hän ei ole kuullut mitään mitä tulee Rossiin.

Malukasille ja Veekaylle optiot ovat kuuleman mukaan Meyer Shank, Rahal tai PREMA.

Loput kuskit sitten taistelevatkin sitten lopuista paikoista joita saattaa vielä aueta kauden mittaa tai sen jälkeen.
Tiheämpi tuolileikki menossa, kun F1:den puolella. Theon vaihtoehdot ajopaikan suhteet ovat aika rajattuja, kun haluaa palkallisen ajopaikan.

Indycarin ja IMSA:n välillä on oikeastaan symbioosi, sillä Big 4-talleilla on myös talli IMSA;n Gtp-luokassa ja moni kuljettajista vaihtaa ajopaikkoja sarjojen kesken. Long Beachin ja Detroitin viikonloppuina IMSA on support-luokkana ja moni huipuista osallistuu pisimpiin kilpailuihin eli Daytona 24:n sekä Sebringin 12 tunnin kilpailuun. Muutama saattaa ajaa myös IMSA:n perinteisen päätöskisan, Petit Le Mansin.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
90 kierrosta menty sunnuntain kisaa ja McLaughlin johtaa tätäkin. Palou ja Dixon seuraa perässä. Aika siisti (ja tapahtumaköyhä) kisa tähän mennessä.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Kisa ratkesi varikolla ja Canapinon ulosajon takia tulleiden keltaisten lippujen outoon ajoitukseen. Tilanteen suurin häviäjä oli McLaughlin, koska sekä Power että Palou menivät ohi.

Tulokset:
1 Power
2 Palou
3 McLaughlin

Romua tuli vasta kun kisa oli kärjen osalta päättynyt. Sting-Ray Robbin auto meni ylösalaisin ja muutama muukin auto romuttui samassa rytäkässä.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
Säälittävällä tasolla kyllä IndyCarin tuomaristo mitä tulee keltaisiin lippuihin. Ensimmäisessä kisassa keltaiset tuotiin ulos heti kun Herta melkein menetti autonsa hallinnan mutta tänään ovaalilla Paloun annettiin suorittaa stoppinsa samaan aikaan kun Canapino oli pysähtyneenä varikon ulostulon läheisyydessä, Mutta Will Power taas ei saanut suorittaa stoppiansa.

Iowan ovaali saanut täyslaidallisen kuskeilta, Uudelleenasfaltointi tehnyt radasta huonomman. Paloun mukaan Iowa on tylsä ja ihan kuin laittaisi MotoGP pyörän ajamaan jenkkiläisellä Dirt radalla.
https://x.com/DLand91/status/1812554472830488913

tiiminomistaja Ed Carpenterin mukaan Hybrideistä pitäisi luopua koska tiimit käyttävät paljon rahaa siihen että kilpailun laatu on huonompaa, Carpenterin mukaan fanien pitää valmistautua siihen että Ovaalikisaaminen tulee näyttämään tältä jatkossakin ovaaleilla niin kauan kun tajutaan miten saada Downforce/Rengas kombo oikein ja painoa pois autoista. Carpenter jauhoi muutamaan otteeseen slogania "Me olemme hybridisarja!", Lopussa Ed Carpenter pudottaa pommin kysymällä "näytä mulle kolmas valmistaja joka on tulossa sisään" ja "näytä mulle Hondat lähtemässä sarjasta"
https://x.com/AlwaysRaceDay/status/1812559886104121749

Paloun sarjajohto kuihtunut ainoastaan 35 pisteeseen sarjakakkoseen Will Poweriin verrattuna. Kauden päättää 4 ovaalia ja 2 mutkarataa joten uskon että Will Power on todella vahvoilla voittamaan uransa kolmannen IndyCar mestaruuden, Aikalailla riippuu siitä kuinka hyviä aika-ajoja pystyy ajamaan ovaaleilla joilla ohittaminen tulee todennäköisesti olemaan vaikeaa. Aika-ajo Portlandissa myös todella tärkeä mestaruuden kannalta, Mielenkiintoista nähdä minkä verran arvoa bookmakerit iskevät Powerin mestaruudelle Iowan jälkeen, Koska omasta mielestä Powerin pitäisi olla jo aikalailla lähellä mestaruussuosikkia vaikka piste-eroa Palouhun on vielä 35.
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1578
Pitäisikö Iowa poistaa kalenterista parin tylsän kisan vuoksi?
vikana on enemmänkin se että lisäkiloja on alettu iskemään 2012 vuoden runkoon jolle ei oltu suunniteltu näin paljon lisäkiloja. Uusi runko pitäisi saada ja äkkiä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
vikana on enemmänkin se että lisäkiloja on alettu iskemään 2012 vuoden runkoon jolle ei oltu suunniteltu näin paljon lisäkiloja. Uusi runko pitäisi saada ja äkkiä.
Kuten aiemmin todettu, niin kustannussyiden vuoksi on vaikea uskoa täyden uuden rungon tuloa 2027, vaan enemmänkin evoluutioversio nykyisestä. Aeroscreenin painoa voitaisiin keventää, jos siitä olisi apua. David Land ehdotti yhdessä videoistaan, että Indycarin pitäisi uusia autonsa runko joka viides kausi, kuten F2- ja Super Formuloissa tehdään.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
Ylös