2024 NTT Indycar Series

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9204
Sijainti
Helsinki
Motorsport.com teki artikkelin fantasiakaleterista. Homesteadista aloitettaisiin, käytäisiin Meksikossa Hermanos Rodriquez-radalla. Heinäkuussa kaksi Kanadan kisaa, joista toinen Montrealissa. Laguna Seca huhtikuussa ja Indyn Road Course-kisa roskakoriin. Toukokuussa silti kolme kilpailua. Clevelandin lentokenttärata palaisi ja Nashvillen katukisa päättäsi kauden.

https://www.motorsport.com/indycar/news/fantasy-indycar-series-schedule-calendar/10643401/

Minkälainen olisi teidän ihannekalenteri Indycariin?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18403
Ensisijaisesti haluaisin niitä ulkomaan kilpailuja, joista olen aiemminkin maininut, juurikin Meksikoon, Montrealiin, tai miksei vaikka muuallekin, esim Japaniin/Australiaan/Brasiliaan, joka tapauksessa niihin maihin joissa aikoinaan CART/Champ Car kävi. Tuo Cleveland joskus pyörinyt mielessä, voisiko toimia nykypäivänä kisat siellä. En näe että sarja menesi johonkin euroopan maahan ajamaan.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4536
Sijainti
Salo
Ensisijaisesti haluaisin niitä ulkomaan kilpailuja, joista olen aiemminkin maininut, juurikin Meksikoon, Montrealiin, tai miksei vaikka muuallekin, esim Japaniin/Australiaan/Brasiliaan, joka tapauksessa niihin maihin joissa aikoinaan CART/Champ Car kävi. Tuo Cleveland joskus pyörinyt mielessä, voisiko toimia nykypäivänä kisat siellä. En näe että sarja menesi johonkin euroopan maahan ajamaan.
Muistan lukeneeni, että Clevelandin fasiliteettien rakentaminen ja purkaminen meni aikalailla minuuttiaikataululla, koska muutoin lentokenttä oli ympäri vuoden aktiivikäytössä. Kuljettajat ja katsojat tuosta tykkäsivät, tasainen ja leveä baana takasi hyvät ohituspaikat ja näkyvyys oli lyhyiden ovaalien tasoa.

Minäkin haluaisin niitä ulkomaan kisoja, vaikka tiedän etteivät ne ole mahdollisia ainakaan Euroopassa niche-tuotteeksi supistuneella sarjalla. Kun ei ole eurooppalaista moottorivalmistajaakaan.

Mutta mitä haluaisin: toinen kisa Kanadassa esim. Mont-Tremblant. Euroopassa, jos sarja olisi tunnetumpi, joka tapauksessa olisi tyytyminen ns. kakkoskorin ratoihin (mikä ei välttämättä ole huono asia).. UK:ssa Donington, Espanjassa Jarama, italialaisista radoista ehkä Mugello tai Misano
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9204
Sijainti
Helsinki
Itse aloittaisin kauden Homesteadista. COTA takaisin ja sen perään Texasin ovaali, jonka jälkeen Long Beachin katurata. Toukokuussa vain Indy 500, jonka jälkeen Detroit ja Road America. Heinäkuussa Kanadan kiertue, jonka päättää Vancouver, josta pääsee nopeasti Portlandiin. Myös Watkins Glen ja Milwaukee mukaan. Gatewayn ovaalin jälkeen perinteinen päätös Laguna Secaan. Palauttaisin myös Fontanan ovaalin.

Markkinointisyistä pistäisin kolme näytöskisaa ulkomaille Meksikoon ja Japanin Motegiin, Aussien Surfers Paradise tekisi paluun. Nämä toimisivat testikisoina mahdollista paluuta varten.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4536
Sijainti
Salo
Ja Indy road course luonnollisesti pois. Siinä on aina ollut keinotekoinen varaventtiilin maku.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4536
Sijainti
Salo
Mont Tremblantin kanssa nykypäivänä varmaan sama syy kuin MoSportilla ja Road Atlantalla on miksi ei ole kalenterissa. Olen kuullut argumentointia että radoilla ei olisi tarpeeksi run off alueita IndyCareille.
Voi olla näinkin. Ja sehän on selvä juttu, että Mosport ja Road Atlanta ovat liian vaarallisia avopyöräisille. Myös Sonomassa käytettiin eri layoutia kuin IMSA vuosina 1999-2005.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
304
Olisikohan Valtsulle jakkaraa Indyn puolella - edes muihin kuin ovaalikisoihin - kaudella 2025? Vai onko edessä siirtyminen Rokkiralliin? F1-jatkoja ei näillä näkymin ole tyrkyllä kun Audikin haluaa Hulkin rinnalle jonkun "oppipojan". Valtsun myötä sarjalle saataisiin vähän enämpi media-aikaa Suomessakin.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1585
Olisikohan Valtsulle jakkaraa Indyn puolella - edes muihin kuin ovaalikisoihin - kaudella 2025?
Ikänsä puolesta Valtterin pitäisi näyttää itse kiinnostuksensa sarjaa kohtaan, vähän niinkuin Grosjean ja Barichello teki kun lähti ajamaan IndyCareja.

Budjetti on toinen kysymys, Sanoisin että Bottas ei tule maksamaan ajamisesta ja aikalailla kaikki palkkakuskipaikat on joko täytetty tai paikalle on tunkua nuorempien ja sarjassa kokeneempien kuskien toimesta.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2302
Pidän ihmeenä, että Daly jatkaa vielä radalla spinnauksensa jälkeen. Toki Kirkwood ja tallikaveri Grosjean näyttävät kärsineen vaurioita.

E: ohan Dalykin näköjään tehnyt visiitin varikolle.
E II: Kirkwood taisi jäädä varikolle, kuten myös Katharine Legge jo aiemmasta tilanteesta Ed Carpanterin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1585
tähän mennessä yllättävän hyvää kilpailua. saa nähdä mitä tapahtuu kun kierroksella ohitettavat tulevat hämmentämään pakkaa ja renkaat kuluu.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2302
Mitäs sviidua O'Wardille tapahtui?

E: Moottori(?) SAATANAN SAATANA!
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1585
Will Power näytti keskisormea tiimikaveri Newgardenille koska hän himmaili toiseksi viimeisessä uusintalähdössä aiheuttaen kolarin Rossin, Powerin ja muutaman muun välillä. Mclaughlin ei vaikuttanut kisan jälkeen kovin tyytyväiseltä.

Newgardenin lähtöä ei edes tutkittu kun samaan aikaan Hertalle annettiin kisan jälkeen rangaistus blokkaamisesta, taas Will Powerin päätös pinchata Malukasia joka yritti ennen takasuoraa sisältä ohi päätyen seinille jakoi mielipiteitä kommentaattorien toimesta, kontaktia ei tutkittu vältettävänä kontaktina.

Oli kuitenkin hieno kisa kun kierroksella ohitettavat tuli kuvioon.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9204
Sijainti
Helsinki
Tuomariston epäpätevyys ja Penskene suosiminen nostivat päätään myös Pruettin mailbagissä.

https://racer.com/2024/08/21/the-racer-mailbag-august-21/

IMS:n Media Centerissä työskennellyt Bill York menehtyi 91 vuoden iässä.

https://racer.com/2024/08/21/longtime-ims-media-center-manager-bill-york-dies-at-91/

Power pyysi anteeksi Newgardenilta ja Malukasilta Gatewayn raivokohtauksesta.

https://racer.com/2024/08/20/power-makes-peace-with-malukas-newgarden-after-wwtr-outbursts/

Penske ei anna tallimääräyksiä Powerin ja McLaughlinin mestaruuskamppailussa. Onko tarvetta tälle, kun tärkein homma saada sarjan omistajan talli mestaruuteen.

https://racer.com/2024/08/20/no-team-orders-at-penske-as-indycar-title-fight-narrows/
 
Ylös