Milwaukeen mailin mittaisella ovaalilla ajettiin viikonloppuna kaksi Indycar-sarjan osakilpailua. Lauantaina McLarenin Pato O'Ward juhli voittoa ja mestaruutta jahtaava Will Power oli toinen. Kyseinen kilpailu oli meksikolaisen näytöstä, sillä hän johti 250 kilpailukierroksesta 133.
Sunnuntain kilpailu alkoi pisteissä kärkipaikkaa pitävän espanjan Alex Paloun kannalta ikävästi, sillä Ganassi-tallin keltainen auto ei lähtenyt käyntiin lämmittelykierroksella. Autoa korjailtiin varikolla, kun kilpailu oli jo virallisesti alkanut turva-auton perässä. Penske-duo Josef Newgarden-Scott McLaughlin johdatti ryhmän vihreälle lipulle, mutta uusintalähdössä kolaroivat Tennesseeläisen pyörähdettyä Linus Lundqvistin ja Marcus Armstrongin osumien myötä. Ruotsalainen ei huomannut, että lähtö viivästyi, sillä kilpailijat eivät olleet parijonossa.
12 kierrosta myöhemmin Scotty Mac laittoi tallan pohjaan, kun uusintalähtö saatiin sääntöjen mukaisesti alta pois ja taaempana nähtiin sijoitusten vaihtumisia, joiden myötä tulosluettelo sai niin sanotusti eloa. Kilpailun 62. kierroksella David Malukasin autoon tuli teknisiä ongelmia ja keltaisten hieluessa kolmen kärki oli Will Power, Alexande Rossi sekä Scott McLaughlin. Erot pysyvät pieninä, kiitos kierroksella ohitettavien autojen. Keltaisten aikana tehtiin myös varikkopysähdyksiä, jonka myötä kärkipaikka vaihtoi myös omistajaa.
Alkuvaiheessa kärkisijoilla ajanut Power oli vaikeuksissa 120 kierrosta ennen maalia, sillä kaksinkertainen mestari joutui seuraavan seitsemän kierroksen aikana käymään kahdesti varikolla ja oli näin kierroksen jäljessä kilpailua johtanutta Rossia. McLaughlin palasi kärkipaikalle taisteltuaan Rossin sekä Colton Hertan kanssa, kun kolmisenkymmentä kierrosta oli matkaa maaliin. Viimeinen uusintalähtö tuli 238. kierroksella ja kärjessä ollut McLaughlin sai parhaimman lähdön. Hänen takanaan kuusinkertainen mestari Scott Dixon ohitti Hertan, mutta nuorempi veijari ei luovuttanut vaan jatkoi taistelua toisesta sijasta.
Vaaleansinisellä Penske-autollaaan ajanut McLaughlin piti kärkipaikkansa ja ajoi kauden kolmanteen voittoonsa. Haastattelussa hän totesi kilpailun olleen viihdyttävä. Dixon oli toinen ja Herta kolmas.
Ainakin paikanpäälle tulleille kilpailu tarjosi tapahtumia, sillä ohituksia nähtiin yhteensä 763, joista suurimman määrän keräsi Santino Ferrucci, joka ohitti 63 kertaa.