Rohkeesti vaanTuota, mulla olis ollu yksi kysymys vielä koskien tota yhtä jutskaa,
mutta tarkemmin ajateltuna taidan kuitenkin selvitä ilman raadin vastausta.
Rohkeesti vaanTuota, mulla olis ollu yksi kysymys vielä koskien tota yhtä jutskaa,
Seuraava kysymys kannattaa keskittää fillaripuolelle. Sieltä tulee myös tiukkaa settiä muiden tekemien valintojen suhteen :thumbup:Tuota, mulla olis ollu yksi kysymys vielä koskien tota yhtä jutskaa,
Mulla on edelleenkin hieman hämärän peitossa se, että kuka tästä mainitsemastasi asiasta on erimieltä :doubtful:Tää näyttää vähän siltä, että mä hyppäsin jonku tosigurun varpaille tässä muisti asiassa, kun yritin mainita, ettei siitä yhdestä gigatavusta ole yhtään hyötyä siinä koneessa sen hieman yli 3 Gt lisäksi.
No älä nyt. Jatkakaa ihmeessä vääntämistä!Mulla on edelleenkin hieman hämärän peitossa se, että kuka tästä mainitsemastasi asiasta on erimieltä :doubtful:
toisaalta aika hassu vastaus tuo, kun ottaa huomioon, että se oli kommentti tähän:Ei vaan siitä, että kun mainitsin että se kone ei osaa käyttää siitä asennetusta 4 Gt, enempää kuin hieman yli kolme
Ja sitten vielä ihmetellään, että mistä tässä oikein jarnataanKäytännössä osa tuosta muistiavaruudesta menee näytönohjaimelle yms härdelleille, joten reilu 3 gigaa lienee hyvä arvaus käytössä olevalle muistille.
Toi "reilu kolme gigaa" on niin suurpiirteinen tavumääre,Ja sitten vielä ihmetellään, että mistä tässä oikein jarnataan![]()
Montaako byteä pitää järjestelmän tukea, että voi tehdä isompia ostoksia?Meikä on hankkinu viimeaikoina e-baystä vaikka mitä. Helppoo kaupankäyntiä, ei tarvii edes raahata persettään esim. vaatekauppaan.
Niin niin sitä mäkin ihmetelen.toisaalta aika hassu vastaus tuo, kun ottaa huomioon, että se oli kommentti tähän:
Ja sitten vielä ihmetellään, että mistä tässä oikein jarnataan![]()
No älä nyt, kun juon tässäPitäsköhän täällä modeta vähän. Kouvo herätys sieltä Urpilaisen kainalosta![]()
Eikös tuo kuuluisi tietokone-osastolle?No älä nyt, kun juon tässäPyryf ja Webslave kuulemma enämpi selviä.. Tai en minä kuullut, luulen vaan. Kunhan homma saatu loppuun, niin pistään yhteen ja samaan ketjuun ja suoraan arkistoon
![]()
Mitä vieläEikös tuo kuuluisi tietokone-osastolle?
Jarna-osastolle ennemminki.Eikös tuo kuuluisi tietokone-osastolle?
Tuostahan se alkoi. Se oli ensimmäinen kommentti, jonka olin vastannut Puolipöhkölle. Sen jälkeen tmoi vastasi mulle ja mä vastasin sen kommenttiin tuon muropaketti-kommentin, koska kyseinen kommentti oli sellainen, jota en voinut tuolloin käsittää, enkä oikein vieläkään kunnolla, arvaamalla se ehkä aukeaa vähän. Ymmärrän kyllä täysin tuon asian siellä takana. Siitä siis tuo muropaketti-kommentti, joka kohdistui tuohon lausahdukseen, ei mihinkään muuhun.Ai tostako se lähti?
Öö, siis kyllä tuo Vellun vastaus mun mielestä oli aivan oikea. Tottakai sitä voi pyöritellä ja tulkita miten tahtoo, mutta pilkunnussintaahan se olis eikä tässä nyt olla väitöskirjaa aiheesta kirjoittamassa vaan vastaamassa F1-Forumilla esitettyyn kysymykseen niin, että tyhmempikin (ja tällä nyt en välttämättä tarkoita PuoliPöhköä) sen vastauksen ymmärtäis.
Oliskohan kelvannut, jos Vellu olis lisänny sanojen "Järjestelmällä" ja "maksimimuisti" väliin sanan "teoreettinen" tai vaihtoehtoisesti korvannut sanan" maksimimuisti" sanoilla "osoiteavaruuden koko"?
Ja kylläse jo moneen kertaan mainittu 256 megaa (vain yhtenä esimerkkinä monen muun härpäkkeen ohella) on nimenomaan pois juuri tuosta teoreettisesta maksimista eli 4 gigasta, aivan kuten Vellu totesikin.
Miten vaan.
Palataanko taas kaikki maan pinnalle?![]()
Eli jompikumpi puhui aidasta ja toinen seipäistä. Ei ihme, että ymmärrettiin tuolloin väärin. Se kyllä ihmetyttää, että niitä kommentteja halutaan vieläkin lukea väärin, vaikka ne on selitetty. Tietty, jos on sama tilanne kuin mulla, ettei aivot vaan veny tuollaisen ymmärtämiseen, niin se on sitten eri asia.Mistähän muropaketista tuo viimeinen perustelu on kaivettu?
Mä sanoi:32-bittisellä järjestelmällä maksimimuistiavaruus on 2^32 = 4GB.
Käytännössä osa tuosta muistiavaruudesta menee käyttöön näytönohjaimelle yms härdelleille, joten reilu 3 gigaa lienee hyvä arvaus käytössä olevalle muistille.
--> 32-bittinen windows rajoittaa käyttömuistin 3,25 gigaan, eikä keskusmuistista varata muistia näytönohjaimelle (tmoin koneessa), koska se (näytönohjain) on erillinen.tmoi sanoi:32-bittinen käyttis osaa käyttää 3,25 Gt muistia, eikä tuossa mene yhtään mihinkään näytönohjaimelle (tai härdelleille ), koska se on erillinen.
Se nyt johtui vain siitä, kun mä puhuin muistiavaruudesta ja sä käyttömuistista. Itse puhuit, että näytönohjain on erillinen ja että sitä mihin kommentoit (eli muistiavaruus, jota 32-bittinen käyttöjärjestelmä ymmärtää), ei välitä yhtään siitä, onko näytönohjain jossain koneessa integroitu, erillinen, vai kokonaan irti koneesta. Nyt kun oot selittänyt sen tarkemmin, mitä tarkoitit (eli puhuit käyttömuistista windowsin tapauksessa, etkä muistiavaruudesta ja sun koneessasi), ymmärrän, että tarkoitit sanoa jotain muuta kuin kirjoitit tuolloin. Kommentti ei ollut oikein kohdistettu (aidat versus seipäät), jolloin sen merkitys meni metsään molempien kannalta.Niin niin sitä mäkin ihmetelen.
Mutta että jotain muropakettia (vaikka sitä päivittäin tuleekin luettua) ja jotain koneen ulkopuolista näytönohjainta tulee sekotettua ihan ymmärrettäviin tosiasioihin
![]()
Tsiff :alppu:Se nyt johtui vain siitä, kun mä puhuin muistiavaruudesta ja sä käyttömuistista. Itse puhuit, että näytönohjain on erillinen ja että sitä mihin kommentoit (eli muistiavaruus, jota 32-bittinen käyttöjärjestelmä ymmärtää), ei välitä yhtään siitä, onko näytönohjain jossain koneessa integroitu, erillinen, vai kokonaan irti koneesta. Nyt kun oot selittänyt sen tarkemmin, mitä tarkoitit (eli puhuit käyttömuistista windowsin tapauksessa, etkä muistiavaruudesta ja sun koneessasi), ymmärrän, että tarkoitit sanoa jotain muuta kuin kirjoitit tuolloin. Kommentti ei ollut oikein kohdistettu (aidat versus seipäät), jolloin sen merkitys meni metsään molempien kannalta.
Joo, moderoi pois.Joko nyt kutsuu arkisto?![]()