#33 Max Verstappen 2015: Nuoruuden voimaa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Siis fyysisesti varmaankin näin on, ettei ole samaa kun aikoinaan. Onko se sitten helppoa ladata ja käyttää erssejä, avattavia siipiä, säästää bensaa ja renkaita ja samalla puolustaa omaa asemaa tai rakentaa ohituspaikkaa, niin on se ainakin erilaista kun ennen.
Takuulla on nykyautot helpompia verrattuna esim johonki 80-luvun!!
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onhan g-voimatkin pienempiä nyt kuin kovimpina efekti-aikoina.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Takuulla on nykyautot helpompia verrattuna esim johonki 80-luvun!!
2005 autot olivat kuitenkin varmasti fyysisimmästä päästä ja kyllä myös vaikea näköisiä ajettavia. En tiedä kestäiskö Maxin kunto ajaa senkauden autoja/säännöillä.. Ehkä mutta tiukkaa tekis. Muistan aina kun Kimi nousi Mclarenistaan ja oli punanen kuin olisit tullut saunasta. :D
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Jos miettii tota Verstappenin ikää. Niin ehkä sillon 2000 tää tosi nuorien tulo F1:siin alkoi. Ensin Jenson Button,sit Räikkönen. :rolleyes:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jos miettii tota Verstappenin ikää. Niin ehkä sillon 2000 tää tosi nuorien tulo F1:siin alkoi. Ensin Jenson Button,sit Räikkönen. :rolleyes:
Onneks Maxi saa kiittää sääntömuutosta niin hän tulee pitämään ikuisesti nuorimman kuskin titteliä. Yhtä nuorta F1-autoa ajanut tulee mieleen vain Nico Rosberg kun testasi F1-autoa ekaa kertaa jo vuonna 2002 17v:nä. Vai oliko Vettelkin ensitestissään yhtä nuori. Noh kuitenkin huimia noi nykynuoret.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Onneks Maxi saa kiittää sääntömuutosta niin hän tulee pitämään ikuisesti nuorimman kuskin titteliä.
Ei tiijä, vaikka 15 vuoden päästä olisi eri ikäraja, ja ei kait tuo sääntö tästä eteenpäin mitään erityistä kiitollisuudentunnetta nostata. Ei luulisi.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Onneks Maxi saa kiittää sääntömuutosta niin hän tulee pitämään ikuisesti nuorimman kuskin titteliä. Yhtä nuorta F1-autoa ajanut tulee mieleen vain Nico Rosberg kun testasi F1-autoa ekaa kertaa jo vuonna 2002 17v:nä. Vai oliko Vettelkin ensitestissään yhtä nuori. Noh kuitenkin huimia noi nykynuoret.
Mitkäs ovat Maxin parhaat puolet kuljettajana?? Te joilla on esim.MTV3 MAX niin kertokaa.
 

Ykköstykki

Musamies
Liittynyt
19.11.2015
Viestit
97
Sijainti
Helsinki
Ei tiijä, vaikka 15 vuoden päästä olisi eri ikäraja, ja ei kait tuo sääntö tästä eteenpäin mitään erityistä kiitollisuudentunnetta nostata. Ei luulisi.
Toi ikäraja on mun mielestä suorastaan sieltä itsestään. Näitä teinisensaatioita ei kuitenkaan ole liukuhihnalta tulossa, joten vähän keinotekoisen oloinen sääntö.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Mitkäs ovat Maxin parhaat puolet kuljettajana?? Te joilla on esim.MTV3 MAX niin kertokaa.
Ei ole MAXia mutta sanoisin että Maxilla on kyllä auton ja renkaiden hallinta aika korkealla tasolla ikä- ja kokemusvuosiin nähden. Tekee ohitustilanteissa välillä ihan käsittämättömän näköisiä syöksyjä kaukaa takaa, mutta kuin jollakin ihmeen kaupalla pystyy aina kääntämään mutkaan ilman mitään "savujarruja" tms. paniikkiliikkeitä. Näyttää vaan osaavan tehdä juuri oikeita asioita oikeaan aikaan ja saa homman loppujen lopuksi näyttämään aika helpolta, kun taas samanlaisessa tilanteessa joku Maldonado vetäisi kylkeen että raikuisi. Verstappenin ajamisessa on minusta juuri oikeanlainen kombinaatio aggressiivisuutta, järkeä ja hyvää autonhallintaa.

Voisin melkein tarjoutua syömään hatullisen kakkaa jos tämä mies ei voita mestaruutta/mestaruuksia aika nopeasti saadessaan kilpailukykyisen auton alle.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Noh, joitakin oli jo aiemmin. Ainakin Chris Amon ja Ricardo Rodriquez tulevat mieleen...:)
5/9 teinikuskeista (Alonso, Vettel, Alguersuari, Kvjat, Verstappen) on kuitenkin aloittanut F1-uransa tämän vuosituhannen puolella, joten tahti on kyllä tiivistymään päin.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
5/9 teinikuskeista (Alonso, Vettel, Alguersuari, Kvjat, Verstappen) on kuitenkin aloittanut F1-uransa tämän vuosituhannen puolella, joten tahti on kyllä tiivistymään päin.
Selittyy varmaan ihan silläkin, että autourheiluharrastus aloitetaan keskimäärin paljon nuorempana kuin ennen. Ayrton Senna aloitti kilpakartingin 13-kesäisenä, Alain Prost ajoi karting-autoa ensimmäisen kerran 14-vuotiaana. Max Verstappen ajoi kilpaa seitsemän vuoden iässä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Selittyy varmaan ihan silläkin, että autourheiluharrastus aloitetaan keskimäärin paljon nuorempana kuin ennen. Ayrton Senna aloitti kilpakartingin 13-kesäisenä, Alain Prost ajoi karting-autoa ensimmäisen kerran 14-vuotiaana. Max Verstappen ajoi kilpaa seitsemän vuoden iässä.
Jos oikein muistan niin esim Takuma Sato aloitti koko moottoriurheilu uransa joskus 20-vuotiaana.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos oikein muistan niin esim Takuma Sato aloitti koko moottoriurheilu uransa joskus 20-vuotiaana.
Kuitenkin Sato ajoi 25-vuotiaana jo F1:ä. Eli viisi vuotta moottoriurheilu-uran aloittamisen jälkeen ajoi jo F1:ä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Jos oikein muistan niin esim Takuma Sato aloitti koko moottoriurheilu uransa joskus 20-vuotiaana.
Satolla tosiaan moottoriurheilupuolen alkupuoli oli varsin hidasta. Tietääkseni hän kuitenkin oli jo 10-vuotiaana vuonna 1987 aivan ensi kertaa ajanut mikroautoilla jättäen kuitenkin hieman ensiajonsa jälkeen moottoriurheilun vähäksi aikaa pois kuvioista kokonaan vuosiksi 1988-1989 kun alun perin Satosta piti tulla kilpapyöräilijä. Sato tiettävästi ajoi ensiajonsa Suzukan mikroautoradalla joko itse rata-alueella tai lähellä Suzukan varsinaista rataa olevalla mikroautoradalla.

Sato seuraavan kerran vakavasti ajoi vasta vuonna 1994 Japanin mikroautosarjassa 17-vuotiaana ja pyöri aina vuoteen 1996 pitkälti mikroautopiireissä.

Vuosien 1990-1993 välillä Sato oli ajanut hyvin satunnaisesti vain mikroautoilla ja oli lopettaa uransa aluksi alkumetreille vain siksi kun asiat olivat ajokyvyn kannalta mitä olivat. Sittemmin ajokyvyt parantuivatkin. Satolle tarjottiin muistaakseni myös Super Kartsista paikkaa tai Yhdysvaltain mikroautosarjasta ajopaikkaa, mutta sittemmin Sato siirtyi isompiin formuloihin vuodesta 1997 eteenpäin. Ja on niillä teillä pysynyt vuodesta 1997 tähän päivään asti vaikka tuskin enää hirveän monta vuotta ajaa missään luokassa, mutta aika saa näyttää päätöksenkin.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Viimeinen kisa oli täynnä virheitä ja sähläystä, mutta hienon tulokaskauden poika kyllä ajoi. Vaikka pojan lahjakkuutta hehkutettiinkin paljon jo ennen kautta niin iän huomioon ottaen en olisi kyllä osannut mitenkään odottaa näin kypsää ja hienoa suoritusta tulokaskaudelta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Viimeinen kisa oli täynnä virheitä ja sähläystä, mutta hienon tulokaskauden poika kyllä ajoi. Vaikka pojan lahjakkuutta hehkutettiinkin paljon jo ennen kautta niin iän huomioon ottaen en olisi kyllä osannut mitenkään odottaa näin kypsää ja hienoa suoritusta tulokaskaudelta.
Veikkaan jos Verstappen pääsee kärkikahinoihin, silloin rytisee. Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen yms. tuskin väistelee samaan malliin kuin Verstappenin tämän kauden kilpakumppanit.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Selittyy varmaan ihan silläkin, että autourheiluharrastus aloitetaan keskimäärin paljon nuorempana kuin ennen. Ayrton Senna aloitti kilpakartingin 13-kesäisenä, Alain Prost ajoi karting-autoa ensimmäisen kerran 14-vuotiaana. Max Verstappen ajoi kilpaa seitsemän vuoden iässä.
Niin siis Sennahan sai ensimmäisen kart-autonsa 4v. ikäisenä (isänsä rakentama) ja ajoi siitä lähtien karteilla, kisojakin.
13v. sai vasta osallistua virallisiin kisoihin kumminkin, mutta olihan kaveri jo kokenut tuossa kohtaa...


Viimeinen kisa oli täynnä virheitä ja sähläystä, mutta hienon tulokaskauden poika kyllä ajoi. Vaikka pojan lahjakkuutta hehkutettiinkin paljon jo ennen kautta niin iän huomioon ottaen en olisi kyllä osannut mitenkään odottaa näin kypsää ja hienoa suoritusta tulokaskaudelta.
Komp.
Toki pakko sanoa että kyllähän Sainz ajoi myös hienon kauden, monesti pisti aika-ajoissa ihan samaa tulosta kuin Max.
Kisasuoritukset Maxilla oli toki näyttävämpiä ja parempia, mutta ei Sainzikaan huono ollut.
Hyvä kaksikko ToroRossolla on ensi vuodelle ellei Maxia nyt istuteta Kvyatin paikalle nopealla aikataululla (ettei Ferrari kerkiä nappaamaan välistä :D)
 
Viimeksi muokattu:

Ykköstykki

Musamies
Liittynyt
19.11.2015
Viestit
97
Sijainti
Helsinki
Toki pakko sanoa että kyllähän Sainz ajoi myös hienon kauden, monesti pisti aika-ajoissa ihan samaa tulosta kuin Max.
Kisasuoritukset Maxilla oli toki näyttävämpiä ja parempia, mutta ei Sainzikaan huono ollut.
Hyvä kaksikko ToroRossolla on ensi vuodelle ellei Maxia nyt istuteta Kvyatin paikalle nopealla aikataululla (ettei Ferrari kerkiä nappaamaan välistä :D)
Hyvin sanottu. Verstappenilta ei kyllä jäänyt paljon kerrottavaa kauden päätöskisasta. Mutta erittäin hyvä kausi molemmilta Toro Rosson kuljettajilta. Verstappen hivenen näyttävämpi, muttei Sainzkaan huonosti vetänyt. En usko, että Maxia ollaan heti laittamassa Kvyatin paikalle. Daniil Kvyat ajoi kuitenkin pääsääntöisesti todella hyvin Red Bullilla. Ei kaverista ole vielä mitään järkeä luopua.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös