Bukko
Voorumisti
Huonona puolena antanut näyttöjä vain yhdessä tiimissä. Ei pääse laiskuuttaan häviämään uusille tallitovereille.Lando Norris menee helposti 5. joukkoon.
Huonona puolena antanut näyttöjä vain yhdessä tiimissä. Ei pääse laiskuuttaan häviämään uusille tallitovereille.Lando Norris menee helposti 5. joukkoon.
Jotenkin tuntuu tässä Bottaksen kohdalla, että tämä Baku 2018 oli lopulta aika ratkaiseva tekijä, vaikka ei sille itse mitään voinutkaan. Takana oli hyvä alkukausi ja todennäköisesti olisi ilman turva-autoa voittanut jo Kiinankin kisan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tuntuu että tuon jälkeen alkoi alakulo Valtterilla. En sano että olisi mestaruutta välttämättä voittanut, vaikka Bakussa olisi maalin päässyt, mutta kenties olisi ollut oikeasti taistelussa mukana. Ehkä jo 2018 tai sitten myöhemmillä kausilla. Mene ja tiedä.Bottas on aina tuntunut ihan rehdiltä Hamilton-fanilta, eikä siltä, että tässä omaa egoa yritettäisiin pönkittää. Aiemmin tänä keväänä Bottas oli vieraana Oskari Saaren podcastissa, jossa joku katsoja oli kysynyt F1-uran suurinta pettymystä tjsp. Vastaus oli Abu Dhabi 2021 eikä esim. Sochi 2018, Baku 2018.
Oli/on. Näytöt juniorisarjoissa on todella kovaa luokkaa. Ei noita mestaruuksia sattumalta voiteta rookie vuosinaan. Lahjakkuutta on ja paljon. Realisoituuko se koskaan ykkösissä on kysymys johon ei ole vielä vastauksia. Vähintäänkin samalle tasolle Norriksen kanssa tulisi kauden mittaan päästä. Jännä nähdä miten tämän taisteluparin kanssa käy. Piastria pidän itse ihan huipputason kaverina. Ehkä semmoinen laskelmoivampi kaveri enemmänkin kuin aivan absoluuttisen nopea, mutta itse uskon, että oikeassa autossa kykenee ajamaan mestaruudesta/mestaruuden.Eikö Piastrikin ollut joku kultamuna? Minne se sijoittuisi?
Jos kaikki olisi nappiin mennyt, niin Bottas olisi voinut Bakussa voittaa kolmannen kisan putkeen. Bahrainissa oli aivan Vettelin kontissa uudemmilla renkailla ja olisi ehkä yhdellä lisäkierroksella päässyt tosissaan yrittämään ohitusta. Sitten nämä Kiinan ja Bakun tapahtumat. Bakussa oli tuuria taktiikassa Red Bullien törttöillessä juu, mutta Bottas myös ajoi ihan itse tuohon tilanteeseen hyvällä stintillä kovemmilla renkailla. Juuri tuo alkukausi 2018 oli mielestäni parasta Bottasta, mitä Mersulla nähtiin. Loppukaudesta meno oli puolestaan suoraan sanottuna surullista katseltavaa, josta Sochin kisa oli vauhdin puolesta ainut valopilkku.Jotenkin tuntuu tässä Bottaksen kohdalla, että tämä Baku 2018 oli lopulta aika ratkaiseva tekijä, vaikka ei sille itse mitään voinutkaan. Takana oli hyvä alkukausi ja todennäköisesti olisi ilman turva-autoa voittanut jo Kiinankin kisan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tuntuu että tuon jälkeen alkoi alakulo Valtterilla. En sano että olisi mestaruutta välttämättä voittanut, vaikka Bakussa olisi maalin päässyt, mutta kenties olisi ollut oikeasti taistelussa mukana. Ehkä jo 2018 tai sitten myöhemmillä kausilla. Mene ja tiedä.
Olisikohan tästä edes päin tyyliin 1+1? Eli vuosi kerrallaan mennään. Vai olisiko 2+1?Hamiltonille ollaan räätälöimässä uutta sopimusta Mercedeksellä.
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=486087
Mielestäni Hamiltonilla on ollut ihan hyvin vastusta ja taisteluita uran aikana, milloin on ottanut Alonsoa vastaan, tai milloin on ottanut esim Vetteliä tai Verstappenia vastaan, voittanut kaikki nuo. Tallikaverit ovat Hamiltonilla olleet varmaan kovemmat kun kenelläkään muulla kuljettajalla koskaan? Ei tule ainakaan mieleen että kenelläkään muulla mestarilla olisi ollut kolmea maailmanmestaria tallikaverina.Hamilton tosiaan näyttää ihan ihmiseltä tosiaan kun autoetu viety pois. Tavallaan harmi että silloin parhaimmillaan sai vaan kruisailla niin helposti. Olisi ollut kiva nähdä enemmän taisteluita.
Mitä Hamiltonin voittoa Verstappenista tarkoitat? 2020?Mielestäni Hamiltonilla on ollut ihan hyvin vastusta ja taisteluita uran aikana, milloin on ottanut Alonsoa vastaan, tai milloin on ottanut esim Vetteliä tai Verstappenia vastaan, voittanut kaikki nuo. Tallikaverit ovat Hamiltonilla olleet varmaan kovemmat kun kenelläkään muulla kuljettajalla koskaan? Ei tule ainakaan mieleen että kenelläkään muulla mestarilla olisi ollut kolmea maailmanmestaria tallikaverina.
En sinällään lähde väittämään etteikö Hamiltonilla olisi vastusta ollut, mutta esim. Prostilla oli nopeasti ajateltuna viisi maailmanmestaria tallikavereina ja voitti myöskin ne kaikki (osalle toki myös hävisi toisena vuonna)Mielestäni Hamiltonilla on ollut ihan hyvin vastusta ja taisteluita uran aikana, milloin on ottanut Alonsoa vastaan, tai milloin on ottanut esim Vetteliä tai Verstappenia vastaan, voittanut kaikki nuo. Tallikaverit ovat Hamiltonilla olleet varmaan kovemmat kun kenelläkään muulla kuljettajalla koskaan? Ei tule ainakaan mieleen että kenelläkään muulla mestarilla olisi ollut kolmea maailmanmestaria tallikaverina.
Toki Schumilla samaa myös mestaruuden voitto vuosinaan. Mutta omasta mielestä hän kuitenkin latoi tiskiin kovemmat näytöt esim. Mikaa vastaan. Makuasioitahan nämä.
Pointtina mulla oli se, että tuntui että Lewis vaan oli lähes virheetön ja kuin kone. Nyt näyttää normaali kuolevaiselta. Harmi lajin kannalta että Max ottanut tuon aivan dominoivan roolin. Se on paha homma kun paras tai ainakin lähellä oleva saa ylivoimaisen kaluston.
Alonsolla on ollut neljä. Jopa Villeneuvellakin kolme.Ei tule ainakaan mieleen että kenelläkään muulla mestarilla olisi ollut kolmea maailmanmestaria tallikaverina.
Silloin kun Hamiltonilla oli ylivoimainen kalusto niin eipä paljon tarvinnut puristaa kun taas Verstappen puristi rystyset valkoisina heikomman kaluston kanssa ja tuottihan se virheitäkin (osa myös nuoruuden piikkiin) mutta myöskin monta voittoa. Nyt ovat roolit vaihtuneet päittänsä, ja Hamilton joutuu puristamaan heikomman kaluston kanssa ilman voittoja, ja tallin ainoan voitonkin ottanut tallikaveri. Sillä välin Verstappen vetelee virheettömästi ylivoimaisella kalustolla eikä pysäyttäjää löydy. Hamiltonille sattunut kaksi dramaattista muuttujaa samaan aikaan; tallin heikentynyt suorituskyky ja samalla oven avauksella tallikaveri vaihtui kovempaan.Pointtina mulla oli se, että tuntui että Lewis vaan oli lähes virheetön ja kuin kone. Nyt näyttää normaali kuolevaiselta. Harmi lajin kannalta että Max ottanut tuon aivan dominoivan roolin. Se on paha homma kun paras tai ainakin lähellä oleva saa ylivoimaisen kaluston.
Hamiltonin uusi standardi "erittäin hyvälle". Niin ne ajat vain muuttuu...Erittäin hyvä kisahan tuo Miami oli Hamiltonilta. Lähti 13 ruudusta autolla, joka ei näytännyt juuri toimivan ja nousi 7 sijaa ylöspäin. Ei tietysti noussut kärkitaistoon, mutta ei se siitä yhtään huonompaa suoritusta tee.