#6 Nico Rosberg 2014: Isän numerolla menestykseen?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
286
Jännäksihän tämä menee, kun Hamilton ja Nico ovat sen verran samantasosia keskenään (kuten jo viime vuonna). Mersukin sen verran ylivoimanen, ettei tarvitse alkaa tallin määräilemään.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Jännäksihän tämä menee, kun Hamilton ja Nico ovat sen verran samantasosia keskenään (kuten jo viime vuonna). Mersukin sen verran ylivoimanen, ettei tarvitse alkaa tallin määräilemään.
Tosiaan ei paljoa haittaa Mersua vaikka kuskit kilkkaisivat jossain kisassa toisensa radalta ykkössijasta taistellessaan, ainakaan noin niinkun pistesaldon kannalta. Hyvää mainosta merkille ja tulee näkyvyyttä kisalähetyksessäkin kun Nico ja Lewis käyvät tiukkaa kisaa keskenään.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Jännäksihän tämä menee, kun Hamilton ja Nico ovat sen verran samantasosia keskenään (kuten jo viime vuonna). Mersukin sen verran ylivoimanen, ettei tarvitse alkaa tallin määräilemään.
Aivan, taistelu vesittyisi pahemman kerran jos siellä taustalla olisi iskuetäisyydellä kyttäämässä vaikka joku Vettel.

Mersun edeltäjä Brawn GP petasi aikanaan Espanjan GP:n voiton Buttonille taktiikoilla Barrichellon sijasta (ja muutenkin peliä pelattiin britin hyväksi), mutta onneksi Ross Brawn ei ole enää tuolla suosimassa ketään.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Saksalainen F1-kuski Nico Rosberg ja DTM-kuski Pascal Wehrlein kyyditsivät kahta Saksan maajoukkueen pelaajaa PR-tilaisuudessa, kun he osuivat kahteen radan varrella olleeseen katsojaan.

Mercedes-Benzin tiedotteen mukaan Rosberg oli jostain syystä jarruttanut äkisti ja Wehrlein väisti tämän autoa, jolloin Wehrlein ajoi nuoren naisen ja 63-vuotiaan miehen päälle. Bild-lehden mukaan mieshenkilö sai vakavia vammoja ja on kuljetettu sairaalaan, nainen ei loukkaantunut pahasti.

Ihan selvää ei vielä tässä vaiheessa ole, miten suljetulla radalla voi olla kaksi henkilöä radan varressa. Kumpikaan kuskeista ei saanut onnettomuudessa vammoja.

Tietojen mukaan autoissa olleet pelaajat olivat Julian Draxler ja Benedikt Hoewedes.
http://www.topgearsuomi.fi/content/f1-kuski-nico-rosberg-ja-dtm-kuski-pascal-wehrlein-osallisena-vakavassa-onnettomuudessa
Nicolle nyt tuntuu sattuvan noita yllättäviä jarrutuksia, vasta lauantaina Monacossa. Topic otsikon kysymykseen - hyvin tuntuu kulkevan. Vaikka Hamilton on voittanut 4 kisaa Nicon kahta vastaan, on Rosberg jr sarjakärjessä voitettuaan juuri Monacon toista kertaa putkeen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Niin, koska sattumalta yhden teknisen vian kuolettaminen vaatii juuri sen kolme kisavoittoa enemmän eikä vain kahta.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Se on sitä motorsporttia. Mestaruuden voittaa eniten pisteitä kauden aikana kerännyt kuljettaja.
Tuskin jäi viimeiseksi Mersukuskien nollakisaksi. Monaco osoitti, että koneet alkaa herkästi päästellä savuja, kun alkavat tulla elinkaarensa päähän. Tietysti rata vielä edesautti hajoamisia.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tuskin jäi viimeiseksi Mersukuskien nollakisaksi. Monaco osoitti, että koneet alkaa herkästi päästellä savuja, kun alkavat tulla elinkaarensa päähän. Tietysti rata vielä edesautti hajoamisia.
Onnittelut. Onnistuit kirjoittamaan kolme virkettä, joissa yhdessäkään ei ole mikään asia oikein. Ei edes mitään järkeä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Monacon rata ei ole järin rasittava moottorille. Vaihteistolle enämpi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Se on sitä motorsporttia. Mestaruuden voittaa eniten pisteitä kauden aikana kerännyt kuljettaja.
Niin, siksi myös hidas kuljettaja voi taistella mestaruudesta, jos vain tuuripulla suo luotettavamman auton.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Niin, siksi myös hidas kuljettaja voi taistella mestaruudesta, jos vain tuuripulla suo luotettavamman auton.
Luulin että hyvä talli voi osaamisellaan tehdä ansaitusti tarpeeksi nopean + luotettavan yhdistelmän, jolla voi mestaruuden voittaa. Esim. 2005 Renault vs McLaren.
Tai 1986 McLaren vs Williams.
Jne.

E: Mut joo, tässä tarkoitettiin saman tallin kuskeja kait. Kuten 2002 Räikköstä piti varmasti monet (minäkin) Coulthardia parempana, pisteistä huolimatta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Tuon vuoden McLaren ja Ferrari olivat kroonisesti aliohjaavan auton riivaamia. Ferrarilla vikoja oli vielä McLarenia enemmänkin. Ei näistä sen enempää. Nicolla onkin melkoinen tehtävä edessään Montrealissa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Monacon rata ei ole järin rasittava moottorille. Vaihteistolle enämpi.
Uusien koneiden kohdalla taidettiin puhua, että Monaco on paha, koska kone saa siellä heikommin jäähdytystä kuin normaaleilla moottoriradoilla.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Uusien koneiden kohdalla taidettiin puhua, että Monaco on paha, koska kone saa siellä heikommin jäähdytystä kuin normaaleilla moottoriradoilla.
Aikanaan vapaastihengittävillä Monaco oli paha moottoreille koska siellä niitä jouduttiin ajamaan alhaisemmilla kierroksilla kuin missään muualla. Turbokoneillakin voi olla samaa ongelmaa, varsinkin kun ykkösen käyttämistä vältellään koska se rasittaa vaihteistoa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Rehellisesti täysin mutuna heittäisin, että alhaisemmat kierrokset => suurempaa rasitetta osille (vaihteistolle?), ku lujaa pitäis silti päästä. Alhaisemmat kierrokset siksi, että kone ei ylikuumene? En tiedä, mut kaipa se oikeakin vastaus tulee.. :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös