Tuskin on noin typerä, että tänä internetin ihmeellisenä aikakautena lähtee jokaiseen suuntaan nuoleskelemaan, kun uskottavuutensa siinä vain menettää.Taitaa Nico olla poliittisesti niin korrekti, ettei tahdo loukata ketään tässä asiassa ja puhuu sellaisia asioita joita häneltä odotetaan kuulla. Jos suomalainen kysyy kansalaisuudesta niin hän on suomalainen ja jos saksalainen tekee saman kysymyksen, niin hän on saksalainen.
Puhutaanko nyt samasta "petronas on ihana" Nicosta? Uskottavuus ku on jo menetetty (myyty).Tuskin on noin typerä, että tänä internetin ihmeellisenä aikakautena lähtee jokaiseen suuntaan nuoleskelemaan, kun uskottavuutensa siinä vain menettää.
Entä Hamilton, brittien kysellessä on britti ja afrikkalaisten kysellessä afrikkalainen. Että Hamilton nosti asian esiin osoittaa selvästi Hamiltonin omaa epävarmuutta asiassa. Ihme ettei tajua sitä vaan alkaa kyseenalaistamaan puolestaan Nicon kansallisuutta.Tuskin on noin typerä, että tänä internetin ihmeellisenä aikakautena lähtee jokaiseen suuntaan nuoleskelemaan, kun uskottavuutensa siinä vain menettää.
Afrikkalaisia juuria saa mennä etsimään aika monta sukupolvea taaksepäin. Isä Anthony on syntynyt Englannissa ja hänen vanhempansa muuttivat Britteihin Grenadalta. Toki varhaiset esivanhemmat on joskus taannoin laivattu Afrikan puolelta Karibialle.Entä Hamilton, brittien kysellessä on britti ja afrikkalaisten kysellessä afrikkalainen.
Miksi Lewis sitten mieltää itsensä afrikkalaiseksi? Mulla ei ole tietoa onko näin sanonut, mutta ei mulla ole syytä Mangeloa epäillä.Afrikkalaisia juuria saa mennä etsimään aika monta sukupolvea taaksepäin. Isä Anthony on syntynyt Englannissa ja hänen vanhempansa muuttivat Britteihin Grenadalta. Toki varhaiset esivanhemmat on joskus taannoin laivattu Afrikan puolelta Karibialle.
Ei ole sitä tietoa minullakaan ja aika oudolta tuollainen lausunto kyllä kuulostaa.Miksi Lewis sitten mieltää itsensä afrikkalaiseksi? Mulla ei ole tietoa onko näin sanonut, mutta ei mulla ole syytä Mangeloa epäillä.
Ei tosiaan ole "pilkkalaulu".
"Auto on turbo, kuski on urpo"
![]()
Kun Hamilton tuli ykkösiin, hän korosti olevansa ensimmäinen tumma kuljettaja. Ja toisinaan kysellyt 'is it because I'm black'. Käytin afrikkalais- sanavalintaa, koska n-sana on kielletty.Ei ole sitä tietoa minullakaan ja aika oudolta tuollainen lausunto kyllä kuulostaa.
Ja Hassisen Koneen siinä yhdessä kappaleessa ihannoidaan rappiolla oloa. Tai ainakin siellä on mukavaa olla. Eli tuossa Pellonpään laulamassa kappaleessa turbo ei ole Kekellä vaan "isällä".Ei tosiaan ole "pilkkalaulu".
"Auto on turbo, kuski on urpo"
![]()
Sitä kyllä korosti mediakin ihan omasta takaa. Eikä siinä mitään, tottahan se oli.Kun Hamilton tuli ykkösiin, hän korosti olevansa ensimmäinen tumma kuljettaja.
Ei se Hamiltonkaan n-sanaa käyttänyt. "Tummaihoinen" tai miksei "mustakin" ovat ihan käypäsiä termejä. "Afrikkalainen" sen sijaan ei ole tummaihoisen synonyymi (kai se Pistoriuskin afrikkalainen on?) ja oli muutenkin harhaanjohtava, kun puhuimme kuitenkin kansallisuudesta emmekä ihonväristä.Ja toisinaan kysellyt 'is it because I'm black'. Käytin afrikkalais- sanavalintaa, koska n-sana on kielletty.