#6 Nico Rosberg - Vain mestaruus puuttui

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei Nico ole koskaan ollut suomalainen, ainoastaan Suomen sukuinen. Nimikin vain pohjoisgermaaninen eikä mikään Pertti Virtanen.
Miksi filtteröit lainauksias ja samalla toistat mitä sanoin? :confused: Ihme heppu..
 
Viimeksi muokattu:

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Joskus sitä miettii että minkähänlainen F1-kuski kelpaa keskiverto foorumilaiselle? Rosberg on maanpetturi, Hamilton ja Vettel itkijöitä olkoonkin että yhteensä 10 mestaruutta, Verstappen narsisti, Bottas ja Hulkenberg harmaavarpusia, Kubica ajoi ainoastaan vasemmalla kädellään jne. 🙄

Ymmärrän ihan hyvin että Rosbergilla ei ole mitään ihmeempää intressiä juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää kun ei ole täällä koskaan asunut eikä kasvanut tähän kulttuuriin. Ei sillä ettenkö itse arvostaisi itsenäisyyspäivää ja sitä että isoisäni oli sotaveteraani.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Joskus sitä miettii että minkähänlainen F1-kuski kelpaa keskiverto foorumilaiselle? Rosberg on maanpetturi, Hamilton ja Vettel itkijöitä olkoonkin että yhteensä 10 mestaruutta, Verstappen narsisti, Bottas ja Hulkenberg harmaavarpusia, Kubica ajoi ainoastaan vasemmalla kädellään jne. 🙄

Ymmärrän ihan hyvin että Rosbergilla ei ole mitään ihmeempää intressiä juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää kun ei ole täällä koskaan asunut eikä kasvanut tähän kulttuuriin. Ei sillä ettenkö itse arvostaisi itsenäisyyspäivää ja sitä että isoisäni oli sotaveteraani.
No ei kukaan paitsi vuosien 1998 ja 1999 Häkkinen ja vuoden 2007 Räikkönen. Olen itse osana samaa ongelmaa.

Tällä hetkellä tosin fanitan LeClerciä ja Verstappenia tässä järjestyksessä. Boltterille toivon kaikkea hyvää vaikka luotto mestaruuteen tasan nolla. Kimi on Kimi, ikoni.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2634
Miksi filtteröit lainauksias ja samalla toistat mitä sanoin? :confused: Ihme heppu..
Saako viestiä tai sen osia lainata vain jos on eri mieltä? Olin samaa mieltä ja lyhentelin vähän tekstiä jonka kanssa olin samaa mieltä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei Nico ole koskaan ollut suomalainen, ainoastaan Suomen sukuinen. Nimikin vain pohjoisgermaaninen eikä mikään Pertti Virtanen.
Jos on Suomen kansalainen, niin mielipiteillä ei ole mitään väliä, onko suomalainen vai ei. Näin se vaan menee. Kansalaisuus ei ole mielipideasia.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2634
Jos on Suomen kansalainen, niin mielipiteillä ei ole mitään väliä, onko suomalainen vai ei. Näin se vaan menee. Kansalaisuus ei ole mielipideasia.
Nico on kaksoiskansalainen, joten kansallisuuksien painoarvo on jotain välillä 0-100%. Yhteensä 100%. Suomalaisuuden puolesta puhuu ainoastaan se tekijä, että hänet tunnetaan samasta saavutuksesta kuin suomalainen isänsä. Kaikki muut tekijät viittaavat ennemmin saksalaisuuden suuntaan.

Nico ei ole koskaan yrittänyt edes teeskennellä olevansa suomalainen. Paitsi ajaessaan junnuformulaa Suomen lipulla.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nico on kaksoiskansalainen, joten kansallisuuksien painoarvo on jotain välillä 0-100%. Yhteensä 100%. Suomalaisuuden puolesta puhuu ainoastaan se tekijä, että hänet tunnetaan samasta saavutuksesta kuin suomalainen isänsä. Kaikki muut tekijät viittaavat ennemmin saksalaisuuden suuntaan.

Nico ei ole koskaan yrittänyt edes teeskennellä olevansa suomalainen. Paitsi ajaessaan junnuformulaa Suomen lipulla.
Ei se vie sitä kansalaisuuttta pois, vaikka sä kuinka uikuttaisit. Suomen kansalainen ja sillä siisti. Samalla tavalla kuin Leonid Komarov. Neuvostoliittolaiset vanhemmat ja syntynyt Neuvostoliitossa, mutta kuitenkin Suomen kansalainen. Oikeus äänestää Suomen vaaleissa. Saman arvoinen ääni kuin sulla.

Mitään painoarvoja ei ole olemassa. Sen toki tiedätkin.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11178
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Joskus Nico kommentoi että hänellä on Saksan ja Suomen passit, mutta asunut vain Espanjassa ja Monacossa. Sanoi olevansa kateellinen kavereilleen, jotka tuntevan olevansa Jostain Tietystä Maasta lähtöisin. Globaali sälli, oikeasti.
Ja isänsähän sanoi jo 70-luvulla että maiden väliset rajat ovat vain ylittämistä varten. Onhan hän savolainen, syntynyt Tukholmassa!
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2634
Mitään painoarvoja ei ole olemassa. Sen toki tiedätkin.
Kyllä niitä painoarvoja punnitaan siinä kohtaa kun pitää nostaa lippu salkoon. Ykkösissä ei noussut kertaakaan Suomen lippu voiton merkiksi, eikä haastatteluja annettu suomen (tai ruotsin) kielellä. Senhän toki jo tiesitkin :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kyllä niitä painoarvoja punnitaan siinä kohtaa kun pitää nostaa lippu salkoon. Ykkösissä ei noussut kertaakaan Suomen lippu voiton merkiksi, eikä haastatteluja annettu suomen (tai ruotsin) kielellä. Senhän toki jo tiesitkin :thumbup:
Oothan sä kyllä hassu kaveri, joka määrittelee kansalaisuuksia oman mielen mukaan. Kun niin vain ei voi tehdä. Joko on tai ei ole. Kansalaisuus.

Onko Nicolla vain puolikas Suomen passi?

Mites toi Albon? Paljonko annat näitä jänniä painoarvoja hänen kansalaisuuksiin?
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2634
Onko Nicolla vain puolikas Suomen passi?
En toki tiedä kummalla passilla matkustaa, mutta veikkasin ettei ole Suomen passia ollenkaan.
Mites toi Albon? Paljonko annat näitä jänniä painoarvoja hänen kansalaisuuksiin?
En minä näitä painoarvoja jaa vaan yritän tulkita miten ovat itse niitä painottaneet. Jos Albon itse kokee olevansa briteissä elävä thaimaalainen eikä pelkkä pöytälaatikkothaimaalainen niin sitten kai niin.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3776
https://www.suomif1.com/2018/10/nico-rosberg-yritti-tunkea-mukaan-suomalaisten-f1-kuskien-listalle-faneilta-ankaraa-tylytysta-olet-suomalainen-vain-kun-se-sopii-sinulle/
Lähes olematon side Suomeen sai monet fanit vähättelemään hänen olemassaoloaan suomalaisten F1-kuskien listoilla.

F1-sarjakaan ei häntä sellaiseksi laske, juuri lisenssiperusteisesti. Sarjan twiitatessa listan suomalaisista GP-voittajista yritti Nico Rosberg tunkea väliin, vain saadakseen kipeästi näpeilleen.
– Hei, 23, Rosberg twiittasi viitaten omaan voittomääräänsä.
Oma napa paras napa. Mahtaakohan tietää edes onko Suomi itsenäinen...
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3776
En minä näitä painoarvoja jaa vaan yritän tulkita miten ovat itse niitä painottaneet. Jos Albon itse kokee olevansa briteissä elävä taiwanilainen eikä pelkkä pöytälaatikkotaiwanilainen niin sitten kai niin.
Löytyykö Albonilta Brittien ja Thaimaan lisäksi Taiwaninkin passi?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hänen meriittejä ja taitoja en vähättele, harvassa ne kaverit jotka pystyy lyömään Hamiltonin. Mutta persoonana... tykkää nostaa itseään esille ja pyörii somepellenä varikolla.
Voi juku. Ei ansaitse kansalaisuutta moinen. Toista se on Glen Kamara, joka raataa Huuhkajien keskikentällä pyyteettömästi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Hänen meriittejä ja taitoja en vähättele, harvassa ne kaverit jotka pystyy lyömään Hamiltonin. Mutta persoonana... tykkää nostaa itseään esille ja pyörii somepellenä varikolla.
En ole Rosbergin somettelua seurannut tai nähnyt ollenkaan, mutta mitä nyt joihinkin Rosberg-aiheisiin meemeihin sattunut törmäämään, niin kyllähän jo niistä paistaa läpi Nicon omakin humoristinen asenne tekemiseen. Eiköhän hän lauo juttuja ihan villeneuvemaisesti otsikoiden vuoksi. Formula 1, kuten muukin urheilu, on vain viihdettä tuulipuvuille, ja sitä viihdettä myös Rosberg tarjoaa omalta osaltaan.

Henkilökohtaisesti minulle nousee aina pieni määrä oksennusta suuhun, kun näen esimerkiksi NHL-pelaajat poseeraamassa puvuissa liigan pr-kuvissa, kun oikeasti heille kuuluisi sirkuspellen vetimet ylle.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin suomen kansalaisuus. Nico ei ole suomalainen, ainoastaan Suomen passin omaava suomen kansalainen. Isoin kriteerihän tässäkin lopulta on se, tunteeko itsensä suomalaiseksi. En tiedä onko mahdollista, mut esimerkkinä; voishan tuota hankkia venäläisen puolison, mennä naimisiin ja hankkia venäjän kansallisuuden, en silti venäläinen olisi.
 
Ylös